על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי
על העובדים "לשבת בכיסא הנהג": הזדמנויות חדשות בעידן טכנולוגי
מאת: אוליביה אלבז, 19.2.17, 14:39אוליביה אלבז

הטכנולוגיות מתקדמות, אך עובדים רבים לא יודעים מה לעשות עם החידושים. על אתגר הכשרת העובדים לשינויים טכנולוגיים לעמוד בראש סדר העדיפויות של ארגונים כאשר על מנהלי השיווק לעבור שינוי תפיסתי כדי להתמודד עם המציאות הטכנולוגית החדשה. ארגונים חייבים להשקיע בחדשנות.

כולנו מכירים את התחזיות העגומות לפיהן הטכנולוגיה תהיה אחראית לפגיעה במספר המשרות ושבסופו של דבר נמצא את עצמנו מוחלפים באפליקציות בינה מלאכותית שתעשנה את העבודה בשבילנו, או אפילו ברובוטים, שידמו עבודה אנושית. למעשה, התחזיות האלו לא יכולות להיות רחוקות יותר מהמציאות.

ההתפתחות הטכנולוגית יצרה ויוצרת משרות חדשות רבות והיא מאיצה פיתוח שלהן, פונה למגזרים חדשים ומעודדת שילוב של אוכלוסיות חדשות. החשיבה החדשה על עולם שיווק זקוקה לכוח אדם מיומן כמו מפתחים, מהנדסי תוכנה, מפענחי נתונים ומומחי אבטחת סייבר ועוד.

סקר, שנערך לאחרונה ע"י Salesforce, עליו השיבו כ-2,200 מובילי טכנולוגיה מצא, שבקרב 10 האתגרים, שהם מתמודדים עימם, נמצא כמטריד ביותר הפער בכישורי ה-IT ומחסור בכוח אדם מתאים, שמספיק לדרישות של המאה ה-21.

מה ניתן לעשות? ראשית, יש להשקיע בחינוך טכנולוגי כדי להכשיר דור חדש של מנהלי ומומחי IT. שנית, יש לשנות תפיסה. טכנולוגיה, בניגוד לדימוי שלה, אינה חדגונית ואנטי חברתית ואינה "מושכת טיפוסים מוזרים". אין שום טענה הרחוקה יותר מהאמת. למעשה, אנו זקוקים לאנשים, שהם לא רק בעלי יכולות טכנולוגיות אלא גם אנשים יצירתיים ודינמיים, נלהבים בקשר לטכנולוגיה, שבה הם משתמשים ושמדי יום משנה את הארגונים, שבתוכם הם פועלים.

בנוסף, כיום חצי מהאוכלוסייה לא מיוצג כראוי במגזר הטכנולוגי. ארגוני הייטק חייבים לתמוך בכישרונות, שהם מגייסים, ללא קשר למגדר של העובדים שלהם. עלינו לספק גישה לנשים להכשרה מתאימה כדי שתוכלנה לפתח קריירות וליצור תפקידי מנהיגות בתוך הארגונים. עלינו להציב מול נשים צעירות מודלים של נשים מובילות כדי שתבנה,  שהן יכולות לשאוף לתפקידים כאלה.

אך השינוי הטכנולוגי לא ניכר רק בעובדים אלא גם בלקוחות. ולמעשה, אנו זקוקים לעובדים, שידעו לפתח את היישומים הנכונים ללקוחות של העידן הנוכחי ושידעו לעבוד מולם נכון. אם נחשוב על הדרך, שבה אנו כלקוחות מתקשרים עם מותגים, נבין, שהזמנים השתנו.

במהלך השנים האחרונות הציפיות של הלקוחות מהמותג גדלו במידה ניכרת. זאת מאחר שההתפתחות של המכשירים הניידים ושל טכנולוגיות הענן מעודדות התקשרות ברגע. הטכנולוגיה עדכנה מחדש את הדרך, שבה אנו מתקשרים עם מותגים כמעט בכל רמה. התרגלנו לגישה לשירותים או למידע בלחיצת כפתור או בהעברת אצבע על המסך.

מנהלי השיווק כבר החלו להרגיש את השינוי הזה ואם הם רוצים להתמודד עם השינוי עליהם להתמקד בחידוש ובחוויה של הלקוח עצמו. גם העובדים בתורם נעשים דומים ללקוחות כאשר הם מצפים מהארגון, שהם עובדים בו, לספק להם קלות ונוחות בגישה ליישומים איתם הם עובדים, בכל זמן, שבו הם עובדים, מהמשרד, מהדרכים או לאחר שעות העבודה בבית.

ציפיות גדולות
עובדים בדומה ללקוחות מצפים כיום לחוויית עבודה ללא מאמץ ולאינטראקציה רציפה בכל זמן ובאמצעות כל ערוץ. עובדי הארגון מצפים, שהארגון יכיר אותם, את הדרישות שלהם ואת העדפות שלהם ומחפשים שותפות מעבר לביצועים העסקיים שלהם. בפועל, לעיתים קרובות התקשורת גם מול העובדים וכתוצאה מכך של העובד מול הלקוח נשארת מוגבלת לערוצים מיושנים.

מנהלי ארגונים צריכים לזכור, שכיום לא ניתן להסתמך רק על טלפון בעידן הדיגיטלי והדבר רק יקשה על בניית יחסים אישיים עם הלקוחות. מנהלי שיווק, שמסתמכים עדיין על מערכות ישנות, מוצאים את עצמם בבעיה, כאשר ארגונים נמצאים יותר מתמיד בלחץ לעבוד במקביל בכמה ערוצים.

חוויה שונה
מנהלי שיווק צריכים גישה לנתונים. כך, שיוכלו לשתף אותם עם סביבת העבודה שלהם. הם צריכים להשתמש בכלים, שיהפכו אותם ליותר יעילים ואף יסייעו להם להקשיב למטרות, להעדפות ולאינטרסים של הלקוחות. פלטפורמה חזקה יכולה להעניק את הכלים הנכונים למנהלי השיווק, בעזרתם יוכלו לאמץ מודלים עכשוויים יותר. פלטפורמה כזו תעזור לארגונים לאסוף נתונים על לקוחותיהם בכל הערוצים- בשטח ובדיגיטל כאחד.

מצד שני גם כל הלקוחות צריכים לקבל גישה לנתונים, שיסייעו להם. אימוץ טכנולוגי הכרחי כדי להצעיד את הארגון למאה ה-21. כדי לנצל הזדמנויות בשוק התחרותי ולהסיר איומים, ארגונים חייבים להשקיע בחדשנות.

טכנולוגיה היא מרגשת, כיפית, חדשנית ופותחת עיניים. טכנולוגיה מניעה את הכלכלה. יש לתת לעובדים את ההזדמנות להיות אלה היושבים בכיסא הנהג ולנווט את הארגון לדרכים חדשות.

קרדיט צילום תמונה עליונה: עומר שטיין

מאת: אוליביה אלבז, פברואר 2017.
סגן נשיא מכירות Salesforce ישראל
שינוי טכנולוגי



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים