Telecom News - 28 עובדות וסיפורים מרתקים על לינוקס לכבוד יום הולדתה ה-28

28 עובדות וסיפורים מרתקים על לינוקס לכבוד יום הולדתה ה-28

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> 28 עובדות וסיפורים מרתקים על לינוקס לכבוד יום הולדתה ה-28
28 עובדות וסיפורים מרתקים על לינוקס לכבוד יום הולדתה ה-28
מאת: ג'ו ברוקמייר, 19.9.19, 12:10ג'ו ברוקמייר יחצ

ללינוקס הייתה השפעה עצומה על הטכנולוגיה ועל העולם בכלל ב-28 השנים מאז שהוכרז עליה. למרות שיש מפתחים המכירים את סיפורה של לינוקס, הנה 28 דברים על לינוקס (הליבה - Kernel, ומרחב השותפים - אקוסיסטם), שאולי אינם ידועים.

לפני כמעט 3 עשורים שלח לינוס טרוולדס את האימייל, שהכריז על לינוקס (Linux) - מערכת הפעלה חופשית וחינמית, שהייתה "רק תחביב" ולא "גדולה ומקצועית כמו GNU".

בהחלט ניתן לומר, שללינוקס הייתה השפעה עצומה על הטכנולוגיה ועל העולם בכלל ב-28 השנים מאז שטרוולדס הכריז עליה. למרות שאנשים רבים כבר מכירים את סיפורה של לינוקס, הנה 28 דברים על לינוקס (הליבה - Kernel, ומרחב השותפים - אקוסיסטם), שאולי אינם ידועים.
  1. לינוקס בפני עצמה לא הייתה שימושית ביותר. כך, שמפתחים לקחו על עצמם ליצור הפצות לינוקס בהן שולבו תוכנות משתמשים, מה שעשה אותה לשימושית יותר וקלה להתקנה. הפצת לינוקס הראשונה הייתה Softlanding Linux System (SLS), ששוחררה לראשונה ב-1992 והשתמשה ב-Kernel לינוקס .96p4. ניתן היה לקנות אותה על דיסקטים של 5.25 או 3.5 אינץ', או על CD-ROM (תקליטור), למי שהיו הייטקיסטים. מי שרצה GUI (ממשק משתמש גרפי) היה זקוק לפחות ל-8 מ"ב של RAM.
  2. SLS לא שרדה זמן רב, אבל השפיעה על Slackware Linux, ששוחררה לראשונה ב-1993 והיא עדיין תחת פיתוח גם היום. Slackware היא הפצת לינוקס השורדת הוותיקה ביותר, וחגגה את יום הולדת 26 שלה ב-17 ביולי השנה.
  3. ללינוקס יש בסיס ההתקנות הגדול ביותר של מערכת הפעלה כלשהי עבור מטרות כלליות. היא מפעילה כל דבר, החל מכל 500 מתוך 500 מחשבי העל הגדולים ביותר ועד לסמארטפונים Android, Chromebooks וכל סוגי מכשירים משובצים ודברים כמו קוראי Kindle eBook וטלוויזיות חכמות (גם הלפטופ, ששימש לכתיבת דברים אלה).
  4. כאשר לינוס הכריז על לינוקס, הוא בעצם לא הכריז על לינוקס. עדיין לא היה לה שם, הוא רק אמר "מערכת הפעלה חופשית" וכזאת שדמתה ל-Minix. מעט מאוחר יותר שם מערכת הפעלה עמד להיות Freax”", אך זה לא קרה.
  5. ברגע שהיה לה שם, אנשים היו צריכים להבין איך לבטא אותו. לינוקס סיפק קובץ קול של ביטוי השם לינוקס, וזה נשמע בערך Leenucks.
  6. היא עלתה מעט במשקל מאז 1991. משקלה של מהדורת לינוקס הראשונה היה פחות מ-1 מ"ב, ללא דחיסה. ה-Kernel היציב העדכני ביותר (5.2.7 בעת כתיבת דברים אלה) שוקל כ-103 מ"ב דחוס, 946 מ"ב לא דחוס. למען ההגינות, היא עושה עתה הרבה יותר מכפי שעשתה ב-1991.
  7. לינוקס לא שוחררה במקור תחת רישיון GNU ציבורי הכללי (GPL). המהדורה הראשונה לא כללה רשות לאפשר הפצה חוזרת תמורת תשלום. הגרסה הראשונה עם רישוי תחת GPL v2 הייתה 0.99 בדצמבר 1992. שימו לב, שזו GPLv2 בלבד.
  8. ניתן לשים לב לכך, שיש הרבה בחירה כאשר מדובר בלינוקס. לפי אתר Distrowatch, היו יותר מ-850 הפצות לינוקס, שנרשמו באתר. רבות מהן כשלו לאורך הדרך. האתר מציין כיום 260 הפצות לינוקס "פעילות", שכוללות את Red Hat Enterprise Linux, Fedora Linux, CentOS ורבות אחרות. אם סופרים נגזרות של ההפצות העיקריות, כמו Spins של Fedora, המספרים מטפסים משמעותית.
  9. מי שמשתמש בלינוקס מזה זמן עשוי לזכור, שראה תצוגה של "Bogomips" בעת אתחול המערכת. Bogomips מודדים את "מספר מיליוני פעמים בשנייה, שמעבד יכול לעשות שום דבר". נשמע טיפשי? נכון, אבל זה היה גם שימושי. לינוקס הייתה זקוקה ל-Timing Loop (לולאת תזמון) מכוילת של המכונה, שהיא רצה עליה, וכך נוצרו Bogomips, אבל הם לא היו שימושיים עבור שימוש לכל דבר אחר. כך, שהשם הוא צירוף של מיליוני פקודות בשנייה (MIPS) ו-Bogus (כלום, שום דבר). היום מרבית המערכות כוללות מסכי אתחול גרפיים ולא מציגות את ה-Bogomips בכלל. הסיבה היחידה שאלה נשמרים היום היא למנוע פגיעה במרחב המשתמש - יש תוכניות משתמשים מסוימות, שכנראה תלויות בה.
  10.  כאשר מאתחלים את המחשב, לינוקס אינה הדבר הראשון שפועל. היא תלויה במטען אתחול (Bootloader) להרצת דברים, ואז הוא מעביר אותם למערכת ההפעלה להעלאת דרייברים של התקנים ומשתלט על התפעול. דברים לא היו תמיד כה פשוטים כמו שימוש בהתקן USB או CD-ROM לאתחול המערכת עליה רצה לינוקס. במהלך השנים הייתה לה שורה של Bootloaders, והדברים עברו דרך ארוכה באתחול מערכות לינוקס, כמו אתחול מתוך MS-DOS ואז החלפת המערכת הרצה לאתחול לינוקס.המהדורות הראשונות של SLS Linux דרשו תקליטון אתחול בכל אתחול חוזר, או שאפשר היה לנסות ידנית תצורת LILO (אחרון נכנס אחרון יוצא). במשך השנים היו Bootloaders רבים ושונים.
  11.  ל-Kernel לינוקס הייתה מערכת מספרים זוגיים עבור מהדורות של ליבות יציבות, ומספרים אי-זוגיים לליבות בפיתוח. לדוגמא, סדרת Linux Kernel 2.2 הייתה "יציבה", וגרסה 2.3 הייתה לא יציבה. זה השתנה עם Kernel 2.6, כאשר התחילו לנסות לשחרר מהר יותר ליבות חדשות, והפסיקו את סבבי הפיתוח הארוכים.
    ל-Linux kernel נדרשו 3 שנים להגיע לגרסה 1.0, ואז יותר משנתיים להגיע ל- 2.0. נדרשו 15 שנים עד שה-Kernel הגיע ל-3.0, ופחות מ-5 שנים לפני ש Kernel 4.0- שוחרר. הקפיצות במספרי הגרסאות אינן כה משמעותיות בנקודה זאת. לינוס אומר: "לא הקדשתי יותר מדי לנושא המספרים".
  12.  לינוקס לא נכתבה במקור כמתניידת. לינוס ייעד אותה אל  סביבת 386 בלבד. הניוד "הרשמי" הראשון היה למעבדי DEC Alpha ב-1995. ה-Kernel רץ היום על מספר גדול של מעבדים, אם כי תמיכה ב-386 עצמה הופסקה ב-2012.
  13.  ללינוקס יש אלפי תורמים. ב-2016 זיהה ה-Linux Foundation 13,954 תורמים בין השנים 2005 ו-2016, וספר יותר מ-22 מיליון שורות של קוד ב-Kernel. זה לא לוקח בחשבון את התרומות לפני תחילת המעקב ב-2005.
  14.  רבים מאוהדי לינוקס שמעו על הקמע הרשמי של ה-Kernel - Tux. מה שאולי לא יודעים זה, שהייתה חריגה מ-Tux במהלך סבב Kernel 2.6.29, והוא הוחלף ע"י Tuz, שד טסמני - טורף כיס החי רק בטסמניה, או Tux הלובש תחפושת של שד טסמני ונבחר כדי להעלות את המודעות לסיכון בו נתון מין זה. הדבר היה במקביל לכנס לינוקס באוסטרליה ב-2009. משתמשי הכנס קיבלו בובת Tuz, ובמכירה פומבית נאספו 40,000 דולר אוסטרלי עבור הקמפיין להצלת בעל חיים זה.
  15.  אחת התולעים המצליחות הראשונות, אם לא הראשונה, שמכוונות ללינוקס, הופיעה בינואר 2001. ה-Ramen Worm הוכיחה את הפופולריות בה זכתה לינוקס, והקדימה סדרת ניסיונות ליצירת תולעים, וירוסים ופגיעויות אחרות המיועדות ספציפית נגד לינוקס.
  16.  הבורסה של ניו יורק (NYSE) עברה לשימוש בלינוקס עבור משימות קריטיות ב-2007.
  17.  בלי לינוקס כנראה גם לא הייתה Git - מערכת ניהול גרסאות מבוססת קוד פתוח. לינוס טרוולדס יצר את Git לשימוש עבור פיתוח Kernel לינוקס מפני שלא היה מרוצה ממערכות בקרת גרסאות הקיימות אז. כך לינוקס לא רק אחראית לאקוסיסטם ענקי סביב מערכת ההפעלה, אלא גם נמצאת בלבה של מה שהיא פלטפורמת הפיתוח החברתית הפופולרית ביותר בשימוש כיום.
  18.  פעם מימנה אפל פרויקט להרצת לינוקס על Mach Microkernel, מעל פלטפורמות Power Macintosh של אפל. נראה, שזו הייתה הגיחה הרשמית הראשונה של אפל לקוד פתוח, לפני Darwin שהוכרזה ב-1999.
    הגרסה הראשונה, שדועה כ-MikLinux, פותחה ע"י אפל ומכון מחקר The Open Group בצרפת. היא הוכרזה בכנס המפתחים העולמי WWDC ב-1996, אך מעולם לא זכתה להצלחה. ב-1998 היא הפכה למאמץ אותו מובילה הקהילה, ונשארה כמאמץ נישה באקוסיסטם לינוקס הגדולה יותר.
  19.  לפני קיומה של גוגל, מציאת דברים באינטרנט הייתה אתגר. ב-1998 חברו יחד מספר נלהבי לינוקס ארגוניים, ויצרו את "מנוע חיפוש לינוקס" כדי לסייע למשתמשים למצוא מידע על הפצות לינוקס, קבוצות משתמשי לינוקס, ודברים אחרים. למרבית העצב, התכנים של מנוע החיפוש (ליתר דיוק, מדריך) אבדו עם הזמן.
  20.  Android הביאה את לינוקס למיליוני טלפונים ניידים, אך לא הייתה הטלפון הראשון, שסופק עם Kernel לינוקס. תואר זה שייך, כנראה, למכשיר A760 של מוטורולה, שהוצג ב-2003 עם נגן וידאו, נגן מוזיקה, מסרים מידיים, ודברים טובים אחרים.
  21.  מכשיר Android המסחרי הראשון, שסופק, היה ה-HTC Dream בספטמבר 2008. מכשיר זה צויד במקלדת פיזית, כדור עקיבה זעיר, ורזולוציה מרשימה של 320X480. סמארטפונים השתפרו בהרבה ב-11 השנים, שעברו מאז, אבל לחלק מהמשתמשים עדיין חסרה המקלדת הפיזית.
  22.  מהדורת רד האט הציבורית הראשונה של לינוקס יצאה לשוק ב-1994. זו הייתה גרסת בטא (0.9) עם Kernel לינוקס יציב 1.0.9, או Kernel פיתוח 1.1.54 להרפתקנים (בואו נודה בכך, מי שהשתמש בלינוקס ב-1994 היה הרפתקן).
  23.  כפי שכבר ציינתי, ללינוקס היו הסתעפויות רבות מאז תחילתה.  היא שימשה עבור מערך מסחרר של עומסי עבודה, החל מהפעלת מכשירים מסחריים כמו קוראים אלקטרוניים, ועד לעומסי עבודה של בינה מלאכותית ולמידת מכונה (AI/ML) באשכולות גדולים. אך האם ידעתם, שהייתה גם תזמורת לינוקס?
    ה-Linux Laptop Orchestra (L2Ork) היא מתחרה של ה-Laptop Ochestra של אולפן קול דיגיטלי אינטראקטיבי ואינטרמדיה (DISIS) כ"אנסמבל אינטרמדיה בן זמננו", ש"מערבב תזמורת מסורתית עם יותר ויותר טכנולוגיות לאינטראקציות אדם-מחשב נגישות, עבור חקר עוצמת ההבעה של מחוות, אינטראקציות קהילה, סביבה בלתי תלויה במשמעת, והרב-ממדיות של אומנויות".
    מבולבלים? ניתן לצפות בוידאו על L2Ork ביוטיוב וליהנות מהצלילים המרגיעים של לינוקס.
  24.  אם תזמורות לא מעניינות אתכם, אתם יכולים ליהנות ממעט פעילות חקלאית עם לינוקס. אחד מעומסי העבודה הבלתי צפויים עבור לינוקס במהלך השנים, היה חליבת פרות... "מערכת החליבה הוולונטרית" (VMS) של DeLaval, מאפשרת לפרות להחליט מתי הן ייחלבו, ולנהל את התהליך ללא התערבות אדם. כל זה מנוהל ע"י מחשב Single-board (SBC) המריץ לינוקס.
  25.  מי שאוהבים מחשבי לפטופ קלי משקל וזולים, עשויים להודות ללינוקס. ההשקה של ה-Asus Eee PC הייתה, כנראה, גורם משפיע בהוזלת עלויות והתמקדות במכונות קלות וניידות יותר. נוטבוק זול זה (פחות מ-300 דולרים) הוצג ב-2007. הדגמים הראשונים היו קטנים יותר מאשר מקלדות ממוצעות. כך, שהקלדה עליהם הייתה אתגר. ה-Eee PC סופק עם הפצת לינוקס מותאמת. כך, שלא היה תשלום עבור מערכת ההפעלה עצמה.הנוטבוק הודח בסופו של דבר ע"י טאבלטים, סמארטפונים, ומכשירים כמו ה-Chromebook, אבל זו הייתה חוויה מהנה שהתאפשרה ע"י לינוקס.
  26.  התקנת לינוקס לא הייתה תמיד קלה, אבל לעתים הייתה מהנה. בימים בהם דיסקים היו איטיים וההתקנה דרשה לענות על הרבה שאלות, מתקין ה-Caldera OpenLinux היה מצויד במשחק דמוי-טטריס בו ניתן היה לשחק כאשר הועתק לכונן.
    למרבית העצב, מתקין Anaconda של Red Hat Enterprise Linux לא כולל טטריס או משחק אחר. כמו כן, מאז התקנת לינוקס על חומרה מודרנית, ההתקנה בד"כ הרבה יותר מהירה מאשר בימי ה-CD-ROM ודיסקים קשיחים איטיים.
  27.  ידוע, שמשתמשים בלינוקס בהפקות של הרבה סרטי קולנוע. אם צופים בסרט עם הרבה תמונות  מיוצרות במחשב (CGI), יש סיכוי טוב, שהרנדרינג עבור הסרט נעשה על לינוקס. סרט הקולנוע הגדול הראשון, שהשתמש בלינוקס, היה הטיטאניק. חברת האפקטים הוויזואליים Digital Domain השתמשה ברשת של 200 מחשבי Alpha, שהריצו Red Hat Linux לקיצור זמני רנדרינג.
  28.  מהדורות Linux Kernel אינן משוחררות לפי לוח זמנים קבוע. כך, שאם רוצים לנבא מתי תהיה המהדורה הבאה של ה-Kernel, אולי אפשר להשתמש בכדור בדולח. על בסיס אתר "“PHB Crystal Ball, זמן פיתוח ממוצע של Kernel הוא 68 ימים, ו-13 ימים נדרשים עבור חלון המיזוג. לפי האתר צפוי ה-Kernel הבא לצאת היום.
יום הולדת 28 שמח, לינוקס
ההיסטוריה של לינוקס מלאה בעובדות ובסיפורים מרתקים, כך שזו רק הצצה לתוך היסטוריה זאת. כפי שאומרים, הטוב ביותר עוד לפנינו. ככל שהעבר של לינוקס נראה מעניין ומרשים, העתיד נראה מעניין באותה מידה.
 
מאת: ג'ו ברוקמייר, ספטמבר 2019.
רד האט
LINUX FREE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים