Fake news: דו"ח פניות הציבור בנושא טלקום לשנת 2016 ממשרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> Fake news: דו"ח פניות הציבור בנושא טלקום לשנת 2016 ממשרד התקשורת
כמידי שנה בעשור הנוכחי, כלי התקשורת מעתיקים בלי שום בדיקה את הודעת משרד התקשורת בדבר הטיפול בפניות הציבור בתחום התקשורת. שום פרט (למעט התאריך) לא נכון בדו"ח הזה, שנועד "לאחז את עיני הציבור". את החדשות האמיתיות בכלל לא מדווחים לציבור ונחשוף אותן כאן.
מאת: אבי וייס, 21.3.17, 09:50שמילה מימון

כמידי שנה, הודעת משרד התקשורת (כאן, למי שמתעניין במסמכים המתאימים לפורים או ל-1 באפריל), מועתקת ע"י כל כלי התקשורת כלשונה, ללא כל בדיקה.

כמידי שנה (למשל כאן) אנו חושפים את מה שמסתתר מאחורי הדו"ח הזה. זה פשוט Fake News. שום דבר לא מחובר לאיזו מציאות, מלבד התאריך. 

היות ואת המציאות הזו חשפתי כמה פעמים, אביא כאן רק את התמצית:
  • הירידה בכמות התלונות לא נובעת מאיזה שיפור בתפקוד שוק התקשורת, שהניע משרד התקשורת ביוזמותיו לטובת הצרכנים. אין מציאות כזו. השיפור היחיד הוא השיפור במנגנונים הבירוקרטיים, שנבנו במשרד, שנועדו למנוע מאזרחים להתלונן במשרד התקשורת. זה מה שהוריד את כמות התלונות. העניין הזה עוגן אפילו בנוהל בחתימת המנכ"ל (כאן). 
  • משרד התקשורת בכלל לא מטפל בתלונות. אם מישהו שלא יודע זאת, בכל זאת שולח תלונה למשרד (ויש רבים תמימים), אז הוא נופל לאחד ממסלולי הטיפול הבאים:
    • התלונה נגרסת \ נגנזת ללא כל טיפול. לעניין הזה אני לא זקוק לראיות, כי זה נכתב ע"י משרד התקשורת בעצמו ובדוחו"ת ביקורת, שנעשו במשרד. בנוסף, אני מעיד על עצמי, מנסיוני, שמאז ששמילה מימון, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה וכיום גם המשנה למנכ"ל (בתמונה למעלה משמאל), נכנס לתפקידו בתחילת העשור ועד היום, שום תלונה שלי (ושלחתי עשרות תלונות) לא טופלה. אני מסתובב המון בשוק התקשורת ולא שמעתי אדם אחד, שסיפר לי שתלונתו טופלה נכון או בכלל ע"י משרד התקשורת. להיפך, אני כל הזמן וכל השנים, מאז ששמילה מימון מצוי בתפקידו, מקבל זרם בלתי נפסק של פניות מאזרחים, על כך, שתלונותיהם לא מטופלות (מה אני ממליץ להם לעשות? בהמשך).
    • השולח נשלח להתלונן קודם לכל ישירות בחברת התקשורת אודותיה הוא מתלונן. אם עשה כך, הוא נשלח להתלונן באחד מגופי הצרכנות (בטענה שהעניין לא מצוי בסמכות משרד התקשורת, טענה כמובן חסרת כל בסיס).
    • אם בכל זאת המתלונן עבר את המשוכות הללו ומתעקש על בירור תלונתו (או שהתלונה הגיעה ממקור שאי אפשר לגרוס את תלונתו, למשל עברה דרך חבר כנסת, שר, משרד ממשלתי אחר, מבקר המדינה וכיו"ב), אזי הפונה - המתלונן מקבל תשובה ממשרד התקשורת שבה המשרד מעתיק בשיטת Copy & Past את התשובה, שהמשרד קיבל מחברת התקשורת.
  • אם משרד התקשורת לא בודק את התלונות, אז איך הוא יודע איזו תלונה מוצדקת ואיזה לא ומציג זאת בגרפים וטבלאות השוואה? די פשוט: לפי הניסוח של התשובה, שמתקבלת מחברת התקשורת. אם התשובה היא של התנצלות בפני המתלונן, ברור שהתלונה מוצדקת. רוב חברות התקשורת כבר גילו שהן בעצמן בתשובותיהן למשרד, משפיעות על היקף התלונות המוצדקות או הלא מוצדקות, לאור אופי המענה, שהן משיבות למשרד התקשורת. לכן, השנה יש ירידה תלולה בהיקף התלונות המוצדקות. כמה פשוט להשפיע על הנתון הזה...
  • אם משרד התקשורת הוא לא כתובת לתלונות אזרחים, אז מה אני עונה לאלפי האזרחים, שפנו ופונים אלי כל הזמן בתלונה שתלונותיהם לא טופלו נכון או בכלל במשרד התקשורת? אני ממליץ להם אחת מ-3 האפשרויות הבאות:
    • אם הם יודעים להתנסח היטב ותלונתם נוגעת לנושאים, שקל להוכיח בהם את העוולה, שנעשתה להם, אני ממליץ לפונים אלי, שייגשו למסלול של "תביעות קטנות". יש היום שופטים רבים במערכת הזו ברחבי הארץ, "שלא קונים" את התשובות המתחמקות ואפילו הלא נכונות של חברות התקשורת למתלוננים ולבית המשפט. דוגמאות להצלחות בתחום הזה אני מפרסם כל העת (למשל כאן, כאן, כאן וכאן). יש לא מעט אזרחים דוגמת סיני ליבל, שמבצעים (גם בסיוע שופטים עם תודעה צרכנית) במקום שמילה מימון, את התפקיד של "הגנת הצרכנים" בשוק התקשורת. 
    • יש הבוחרים במסלול של "תביעות ייצוגיות". זה מסלול יעיל במקרים ספציפיים הנוגעים למספר רב של לקוחות והעוולה ברורה לחלוטין וקלה להוכחה. 
    • אני ממליץ לפונים אלי להתלונן באחד מגופי הצרכנות הממוסדים הקיימים בישראל (יש 3 גופים גדולים: המועצה הישראלית לצרכנות, הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, רשות ההסתדרות לצרכנות. יש עוד גופים דוגמת "אמון הציבור", שי"ל). שם, מתייחסים ברצינות לתלונות אזרחים. שמילה מימון ניסה להתקבל להיות מנכ"ל ב-2 הגופים הצרכניים הגדולים, אבל הם "לא קנו את הסחורה". כך, גופי הצרכנות הללו ממשיכים למלא את תפקידם - כיאות. 
אם תשוו את הדו"ח של אגף פיקוח ואכיפה הגדול במשרד התקשורת, בראשותו של שמילה מימון לשנת 2016 (הדו"ח המלא כאן), מול דו"ח 2016 של תלונות הציבור, שטופלו ביחידה הקטנה (יחסית) לפניות הציבור במועצת הכבלים והלוויין (כאן), מיד תראו את ההבדלים. בדו"ח של מועצת הכבלים והלוויין יש גם תוצאות טיפול ומה סוגי הפיצוי, שקיבלו המתלוננים שנמצאו צודקים, ויש בדו"ח דוגמאות אמיתיות לא מעטות של תלונות מוצדקות ומה נעשה בהן עם פירוט כל מסלול הטיפול. בדו"ח של שמילה מימון - כל הנתונים הללו אינם. די ברור למה.
לסיכום: כל הדו"ח שפורסם הוא לא יותר מ- Fake News. 

Non Fake News:
על מה לא מדווחים לנו? דוגמה טרייה: בשקט בשקט עזב לפהרן לבאותני ארבעה ימים הרן לבאות (בתמונה משמאל), סמנכ"ל בכיר לכלכלה, את משרד התקשורת.

את תכנית עזיבתו חשפנו די מזמן (כאן). אני לא בטוח שיש מישהו בשוק התקשורת, שהרגיש בכך, או הזיל דמעה על לכתו. שום הודעה לא נשלחה לציבור והמשרה נותרה כרגע ללא מחליף. המכרז לסמנכ"ל כלכלה מתעכב חודשים ומתנהל למעשה בסתר (כלומר: אין מכרז).
 
למה אין מכרז למחליף להרן לבאות? כי נעשית פעילות נמרצת בנציבות שירות המדינה, לשנות את הגדרת התפקיד (כלומר: שניתן יהיה למנות סמנכ"ל כלכלה ללא תואר בכלכלה). זאת, לכאורה, כדי להתאים את הגדרת התעדי קאהן גונןפקיד ליועצת המנכ"ל עדי קהאן גונן, שאינה כלכלנית.

עדי קהאן גונן (בתמונה משמאל)קיוותה להחליף את מימון שמילה כסמנכ"לית לפיקוח (לאחר ששמילה קודם בתרגיל לתפקיד משנה למנכ"ל), אבל המועמדות שלה נפסלה על הסף ע"י הנציבות, בהיעדר הכישורים הנדרשים.

אז אין סמנכ"ל כלכלה למשרד התקשורת, וגם אין עדיין סמנכ"ל לפיקוח. גם אין סמנכ"ל דואר ואין יועצת משפטית. את הציבור - "איש לא סופר ממטר". העיקר "לדאוג לחברים".

יופי של משרד. יופי של שינוי ארגוני. יופי של דו"ח תלונות הציבור ל-2016. הכל Fake News, חוץ מהדאגה ל"בישול מינויים", שזה אמיתי לחלוטין

עדכון 21.3.17 12:00 במענה לשאלות, שנשאלתי לגבי ההבדלים בין שת"פ האנטנות של פרטנר והוט-מובייל (המכונה בשם בשם PHI) לבין השת"פ החדש, שאושר בין סלקום לגולן טלקום ולאקספון, אז הנה ההסבר: בניגוד ל-PHI המורכבת ממנהלים ומאנשי הנדסה, טכנאים ושאר בעלי מקצוע הנמצאים ועובדים ב-PHI (עובדים מקצועיים, שהגיעו מפרטנר ומהוט מובייל, כ-35 איש מכל חברה), עובדים המתחזקים במשותף את הרשת המשותפת, במקרה של סלקום - לא יהיה מצב כזה. תוקם שותפות, שהיא תהיה רק "מסגרת" (כלומר: רק "מנהלים" הרשומים ב"שותפות"), כאשר כל שירותי הרשת ותחזוקתה יבוצעו ע"י אנשי ההנדסה של סלקום (שנשארים בסלקום), ב"מיקור חוץ" עבור היישות החצי פיקטיבית והדי וירטואלית הזו, של 3 החברות המרכיבות אותה (סלקום, גולן טלקום ומרתון).
כך, פלאפון "הפסידה את הקרב" ואת השת"פ שלה עם אקספון (שלא יצא לפועל), כי לא חשבה, שיש אופציה כזו, וגם פרטנר והוט מובייל ניצבות חסרות אונים מול התרגיל המאושר הזה, של סלקום ושותפותיה לתרגיל.  
Dislike



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים