עוד בדיחה וספין ענק על הציבור של איוב קרא ונתי כהן בעניין המענה במוקדים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עוד בדיחה וספין ענק על הציבור של איוב קרא ונתי כהן בעניין המענה במוקדים
הושלם מימוש מלא של השלב השלישי במזימה האנטי צרכנית של עד המדינה שלמה פילבר: צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) סומכת על הזיכרון הקצר של הציבור וחוסר הידע המוחלט של כלי התקשורת ומפיצה הנחיות כביכול חדשות לגבי "מדדי זמני תגובה חברות תקשורת", הנחיות, שהן למעשה כניעה מוחלטת לדרישות חברות התקשורת בקווי ובסלולר והטבת ענק נוספת, במקום מענה נכון לצרכי הציבור (שכלל לא נשאל לדעתו בעניין זה). במקום שיפור קיבלנו הידרדרות.
מאת: אבי וייס, 21.5.18, 21:08איוב קרא

היום משרד התקשורת שלח הודעה לתקשורת בעניין "מדדי זמני תגובה חברות תקשורת".

ההודעה במלואה נמצאת כאן (למתעניינים). בניגוד לכלי התקשורת, שפרסמו את ההודעה כלשונה וכתבו על זה פרשנויות רבות, שכולן "מצוצות מהאצבע", אנו לא נפרסם את ההודעה הזו, שאין בה מילה אחת של אמת, למעט התאריך...

למי שלא יודע ולא רוצה לדעת, על פי החקיקה הקיימת והתקנות הקיימות (עוד מ-2015 ומ-2012) זמן המענה האנושי במוקדי חברות התקשורת אמור היה לעמוד על 3 דקות (או מעבר ל"חיוג חוזר", מה שיישאר גם אחרי המעבר להסדרים החדשים). התקנות החוקיות, שקובעות מענה אנושי רצוי עד 3 דקות או מעבר ל-Call-Back, היו כבר חתומות ובתוקף מ-2012 (כאן), לרבות חובה למענה מקצועי בכל הנושאים.

ב-2015 (דיונים שהחלו ב-2014) בוועדת הכלכלה של הכנסת, עסקו רבות בעניין זה, שלא בדיוק מומש במוקדי השירות של החברות הגדולות, והחלו במהלך להרחיב ולחזק בחקיקה הראשית, את הקו הזה (של 3 דקות למענה אנושי). הדיונים הללו (בוועדת הכלכלה של הכנסת) חזרו על עצמם ב-2017 ומייד נדווח מה קרה מאז ועד היום. 

ב-2014 שר התקשורת דאז (גלעד ארדן) רצה להפוך זאת ל-6 דקות אבל עם קנס גבוה (אלף ש"ח קנס על כל שיחה שלא נענתה תוך 6 דקות). הצעתו אז לא התקבלה ונשארה (עד היום) הקביעה של החוק והתקנות, של קו רצוי של 3 דקות למענה אנושי (ועדת הכלכלה הייתה במהלך להפוך את התקנות לחלק מהחוק, כדי לחזק את האכיפה). נערך בנושא זה (כבר ב-2014) שימוע - ראה כאן, שלא מומש ברישיונות החברות, בגלל התנגדות ועדת הכלכלה של הכנסת וגופי הצרכנות השונים. ניתחנו את היוזמה דאז של גלעד ארדן במאמר נוקב תחת הכותרת: "אלו שלא עונים לטלפון, מייל, מכתב ופקס דורשים מענה תוך 2 דקות מאחרים,[עם זמן המתנה מרבי של 6 דקות]".

לכן, "החפרפרות" במשרד התקשורת פרסמו שימוע נוסף (שחשפנו) בתחילת 2018 בדיוק באותו נושא ובניסוחים די דומים, והם חיכו להזדמנות הנאותה (כלומר: לשר ומנכ"ל שלא מבינים במה מדובר), כדי להחתים אותם על השינוי וליישם את המזימה: להקל על הוצאות חברות הסלולר (וגם האחרות, כי אי אפשר להפלות). 

כעת - השר והמנכ"ל דהיום במשרד התקשורת, בחתימת ידם מכפילים את זמן התגובה שנקבע בתקנות הצרכניות והופכים את זה ל-6 דקות או הפנייה למענה חוזר (מייד נסביר ונרחיב למה זה קרה). הנושא הזה נסקר אצלנו בהרבה בזמנו.  כלומר: מדובר בבדיחה גרועה ביותר על חשבון הצרכנים. מדובר ברווח כלכלי ניכר לחברות, על חשבון רמת השירות לציבור. 

הבדיחה העגומה הזו, היא שיאו של מהלך, שנחשף אצלנו, מהלך פלילי מתחילתו ועד סופו (כולל זה של היום), שהוביל "עד המדינה" שלמה פילבר. היוזמה שלו (שלמעשה החלה במהלך של סיוע לקבוצת בזק לרבות פלאפון), כללה כמה מהלכים אנטי צרכניים ומהלכים, שנועדו להטעות את הציבור והעיתונות (שממילא לא בקיאים בפרטים) ולסכל כל יכולת של ועדת הכלכלה של הכנסת, שניסתה לחייב את משרד התקשורת לאכוף את החוק והתקנות הצרכניות על חברות התקשורת, מה שלא קרה. מי "שנכנס בנעלי משרד התקשורת" בתחום האכיפה הצרכנית על חברות התקשורת, זו הרשות להגנת הצרכן, כמפורט כאן

המהלכים של שלמה פילבר (שהסתייע בכמה בכירים במשרד, שהתמחו בייצוג חברות הסלולר, במקום ייצוג האינטרס הציבורי) כללו כמה שלבים, שכעת - ההנחיות החדשות שפורסמו - הם מימוש מלא של השלב השלישי במזימה האנטי צרכנית הזו: בכל התהליכים הללו נעשו בשימועים חשאיים, שחשפנו פעם אחר פעם, שבהם הציבור בכלל לא היה שותף למהלכים הללו, רק "המקורבים לצלחת" ,בעלי העניין, בעלי ההון, הלוביסטים והאינטרסנטים.

הכל נעשה כנגד האינטרסים הצרכניים תוך הסתרת המהלכים הפליליים הללו, שלא נחקרו (בגלל "קליקת הפרקליטים"). גם אנחנו הגשנו תלונה בעניין זה ליועמ"ש וגם סיני ליבל, כמפורט במאמר: "סיני ליבל: השימועים למוקדי שירות של חברות התקשורת הם "הפרת אמונים""

איך לספק מענה נכון במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת כתבנו וניתחנו במאמר: "כיצד ניתן לקצר את זמני ההמתנה האינסופיים למענה אנושי במוקדי השירות?", למותר לציין, שאיש לא הקשיב לעצות הללו (שלנו ושל גופי הצרכנות השונים, לרבות של חברי ועדת הכלכלה של הכנסת). המהלך הנוכחי נועד למעשה למנוע כל חקיקה נוספת מצד ועדת הכלכלה של הכנסת

למה? כי ועדת הכלכלה של הכנסת בדיון שלה ב-21.11.17 (זה התאריך המופיע במבוא לשימועים, שעסקו בנושא, שפורסם היום כהחלטה סופית), דנה אז ב"קיצור לזמני ההמתנה האינסופיים למענה אנושי במוקדי השירותכמפורט כאן באתר הכנסת ובהצעת החוק (כאן) הנלווית לדיון זה, הצעת חוק, שאמורה להיות תיקון לחוק הגנת הצרכן ולא רק במסגרת הרישיונות של החברות.

על פי הפרוטוקול של הדיון דאז, בוועדת הכלכלה של הכנסת, נקבע [ציטוט]: "היו"ר כבל סיכם ואמר כי בתוך חודשיים הוא מצפה לקבל את המענה ממשרד התקשורת והרשות להגנת הצרכן, באשר לדרכים לקיצור זמן ההמתנה וכן מענה באשר לגופים עליהם תחול ההצעה". כך, משרד התקשורת הציג תכנית סגורה אחרי שנה ו-5 חודשים ממועד בקשת ועדת הכלכלה של הכנסת והעמיד את ועדת הכלכלה בפני עובדה מוגמרת, לפני שהוועדה הספיקה לסיים את חקיקת התיקונים, שהוצעו ע"י חברי הוועדה, תיקונים לחוק הגנת הצרכן. 

כך, אחרי הטיוח של "קליקת הפרקליטים" את התלונות בעניינו של שלמה פילבר, שר התקשורת איוב קרא "טייח" גם נתי כהןהוא במו ידיו (כמשתמע המההודעה, שהפיץ היום), את הפרשה החמורה הזו של "שעות הפעלת מוקדי השירות" ו"זמני התגובה במוקדים". 

כעת, ביחד עם המנכ"ל החדש (בתמונה משמאל), הוא (השר) נותן הטבה כלכלית משמעותית נוספת לחברות התקשורת, למוקדים שלהן, בכך שהוא מאריך את זמני התגובה הרצויים למענה אנושי מ-3 דקות ל-6 דקות ועוד נותן להן 10 חודשים להתארגן לזה (כשהן היו אמורות לבצע וליישם את החקיקה מ-2015 והתקנות מ-2012 - מזמן, מה שהן לא ביצעו וכעת הצליחו להשיג הטבה נוספת, אחרי הצלחת המהלך לקיצור שעות הפעלת המוקדים). בנוסף, כעת ה-3 דקות של החוק מ-2015 והתקנות מ-2012 הפכו ל-3 דקות זמן ממוצע....כך, בעוד 10 חודשים כולם ישכחו מהתקנות הללו, משרד התקשורת (כהרגלו) לא יאכוף מאומה, בדיוק כפי ששכחו מהחוק מ-2015 ומהתקנות של 2012... ישראבלוף במיטבו.

התוצאה: בגלל שר ומנכ"ל שנראה ש"לא מבדילים בין לבן ושחור ובין יום ללילה" וחושבים שהכל אפשר להפוך לספינים על הציבור והעיתונות, התכנית של מייצגי חברות הסלולר במשרד התקשורת, ​תכנית שתוכננה על ידם כבר ב-2014, התממשה היום. כך, הם הצליחו בעורמה ובספין ענק שהוסתר היטב מהציבור, עד פרסומו היום (אבל נחשף כל השנים אצלנו), לשנות את התקנות הצרכניות של 3 דקות מענה אנושי רצוי לכלל השוק, ל-6 דקות לחברות התקשורת, דרך תיקון ברישיון של החברות שבפיקוח משרד התקשורת, תיקון שעוקף ומבטל למעשה את התקנות הצרכניות - הקיימות מאז 2012 ושלא נאכפו כראוי. 

אם לא די בכך, השר איוב קרא לא עשה מאומה לביטול ההחלטה האנטי-צרכנית והמקוממת (שנחתמה ע"י המנכ"ל לשעבר, "עד המדינה" שלמה פילבר), בעניין שעות הפעלת מוקדי השירות של חברות התקשורת, והוסיף כעת הטבה נוספת לחברות, הכל תחת ספין שקרי, שחתום עליו גם המנכ"ל החדש, עם הטעיית הציבור כאילו מדובר בשיפור צרכני, בעוד שמדובר במצב הפוך לחלוטין. 

עדכון 22.5.18, 22:00: יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל, לאחר שנזף חמורות בשמילה מימון (ש"המציא" את ההמצאה הזו, כנציג הטייקונים במשרד התקשורת), החליט להצטרף אליה ולהפוך את ה-6 דקות לחלק מהחוק שעתיד לעבור בכנסת בקריאה שנייה ושלישית (ובכך לבטל את התקנות של שר הכלכלה, בדבר 3 דקות) ולנכס את הספין הזה (של שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת) לעצמו. כלומר: הוא (איתן כבל) היוצר הבלעדי של הספין של 6 הדקות, שיירשם כעת על שמו.... לא מאמינים? תקראו את הפרוטוקול ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת מהיום... . זה בדיוק מה שכתוב בפרוטוקול הרשמי הזה... 

עדכון 24.5.18, היום עלו תיקוני הרישיונות של החברות באתר משרד התקשורת, להלן (כאן) למשל תיקון הרישיון של פלאפון (חתום ע"י המנכ"ל). לא השתנתה באופן מהותי מטיוטת התיקונים שהייתה בשימוע. כלומר: במשרד התקשורת בכלל לא קראו, לא התחשבו ולא התייחסו במה שהיה בשימוע (כולל בתגובות שלי ושל סיני ליבל). רק דעת החברות הייתה חשובה למשרד, כי המשרד מייצג אותן - ולא את הציבור, ממנו עובדי המשרד ומנהליו מקבלים משכורת... . 

בכל מקרה, כל הסעיפים שמאפשרים העברה למערכת אוטומטית (מערכת להשארת הודעות, לפי התקנות הקודמות), נשארו בעינם כולל ציטוט התקנות הקודמות [הנה הציטוט]: "הפונה עבר לשירות השארת הודעה, כמפורט בסעיף 1 לתקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), תשע"ב 2012, לאחר זמן המתנה למענה אנושי של למעלה משש (6) דקות".
 
כך שהמאמר כאן מדויק לחלוטין, עוד לפני שראיתי את התיקון הטרי הזה. זאת, כי מניסיון העבר הייתי בטוח שה"חפרפרות" ישאירו את טיוטת התקנות שבשימוע ללא כל שינוי משמעותי (כי הנוסח הזה סוכם עם חברות הסלולר... ולא חשוב מה הציבור, ארגוני הצרכנות, או אבי וייס, או כל אזרח אחר – אומרים בשימוע...). 

נשארה נקודה אחת קטנה פתוחה: אם נוסח החוק שיאושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית לא יהיה בדיוק כמו התיקון הטרי הזה ברישיונות, המשרד יצטרך לבצע שינויים בניסוח, לפי החלטת הכנסת הסופית. אולם, כרגע זו רק אפשרות תיאורטית, כי אין ולו חבר כנסת אחד, שמנסה לשנות את העניין החמור הזה, במיוחד אחרי שהיו"ר של ועדת הכלכלה – איתן כבל - הפך את ה-6 דקות להמצאה אישית שלו... 
 
ספין



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים