מנהלים ובעלי עסקים: זהירות. מוכרים לכם סחורה ישנה במחיר מופרז

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מנהלים ובעלי עסקים: זהירות. מוכרים לכם סחורה ישנה במחיר מופרז
במקום להתקדם לעולם החדש, עולם שירותי הענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי) ולשירותי WebRTC בעולם התקשורת, ממשיכים לנסות למכור (ולפעמים די בהצלחה) פתרונות טלפוניה ישנים, יקרים ומקרטעים, בגלל חוסר הבנה של מקבלי ההחלטות בעסקים.
מאת: אבי וייס, 1.11.14, 18:10טלפון ישן

ניתוח: מדינת ישראל היא המדינה המפגרת ביותר בעולם בתחום שיווק ומכירת פתרונות טלפוניה לעסקים ולארגונים. טכנולוגיית התקשורת ISDN פותחה בשנות ה-80 ונפרסה בכמה מדינות בעולם בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת. לישראל, הטכנולוגיה הגיעה לבזק בתחילת שנות ה-90, והחלה להיפרס ברחבי הארץ.

אולם, באמצע שנות ה-90 נוכחה בזק, שהטכנולוגיה הזו היא כשלון אחד גדול, וסגרה את השירות הזה ללקוחות הפרטיים. השירות לא נסגר ללקוחות העסקיים (בהמשך יובן למה), והדבר היחיד, שבזק עשתה, זה שהיא החליטה להסוות את השם של הטכנולוגיה - ISDN, תחת שם אחר, שנראה בזמנו יותר מודרני - PRI. מאוחר יותר "שידרגה" שוב את השם, ונעסוק בזה מיד. 

כל מתחרותיה של בזק (הקבוצות סלקום, פרטנר והוט) ראו, שאפשר לעשות "כסף קל" על הגב של בעלי העסקים, והצטרפו לתחרות הזו עם אותה טכנולוגיה בדיוק. כיום, עדיין ISDN זו הטכנולוגיה המובילה בתקשורת במגזרים מאוד רחבים בשוק הישראלי, למשל במגזר הממשלתי, כפי שחשפנו לאחרונה כאן

והנה, בשבוע שעבר, "הוט החלה להסתער" ונכנסה לשוק התקשורת העסקית עם המצאה חדשה: "All-In-Box". השירות מושק במחיר הבא (ציטוט מהודעת הוט): "קו תמסורת סימטרי 100Mb לאינטרנט +  צירPRI  של 30 אפיקי דיבור עם שיחות ללא הגבלה לקווים נייחים + נתב עסקי מתקדם ב-2,590 ₪ כולל התקנה". אגב, במחיר לא ברור אם הוא כולל את עלות האינטרנט (ISP). 

דהיינו: תמורת 2,590 ש"ח לחודש, מקבלים תשתית חיבור 100 מגה סימטרי (שעולה למשל ב-Unlimited פחות מ-150 ש"ח לחודש, כולל הכל), בתוספת נתב וחיבור טלפוני של המאה הקודמת ב-ISDN... כנראה הם רכשו את ציוד ה-ISDN = PRI הזה ביריד עודפים באיזה שוק בסין... 

במקביל, הוט פרסמה את השת"פ החדש שלה עם תדיראן טלקום לשירותי IP-Centrex. לא נחזור על המחירים והחבילות, נתמקד רק בטכנולוגיה. מדובר בשירות ישן, ששמו IP-Centrex. מה זה IP-Centrex? זה השם, שהמציאה בזק (מפורט כאן למה), כדי להסתיר את העובדה, שטכנולוגיית ה-PRI (דהיינו: ISDN), שהייתה הבסיס לשירותי ה-Centrex שלה, סיימה את חייה, ושבזק עוברת לספק טלפוניה על האינטרנט הפנימי שלה בפרוטוקול איתותים SIP.

למה הסיפור הזה חשוב כרגע? מפני שהמחירון היקר של ה-ISDN=PRI משנות ה-90 נשאר בתוקפו, כאילו כלום לא קרה... זה הצידוק לבזק להמשיך ולגבות מכל השחקנים בשוק דמי קישוריות (קש"ג), כי רוב התעבורה בשוק העסקי נעה או מסתיימת ברשתות של החברות בקבוצת בזק, וזו ההצדקה לטענה של כל המתחרות בבזק ובכללן הוט, מול לקוחות מהמגזר העסקי, למה גם הן צריכות לספור דקות שיחה לעסקים, כמו שבזק עושה להן. 

או בעברית יותר פשוטה, לתיאור המצב הכאוטי: מזה כמה שנים אין שום משמעות לדקות שיחה על רשת האינטרנט. העלויות של כל דקת שיחה על רשת האינטרנט הן קרוב לאפס. אז למה לא להמשיך ו"לעשות קופה" על הגב של הלקוחות העסקיים, המוכנים לשלם הרבה כסף על חיבורים, שהם כאילו ישנים, אבל בלבוש כאילו חדש?. כלומר: "ישראבלוף" במיטבו. כל שוק שירותי התקשורת העסקיים "יישר קו" עם היצירתיות השיווקית הזו של בזק. 

דהיינו: מוכרים היום למנהלים ולבעלי עסקים שירות ישן, שעלותו אפסית, ועוד קוראים לזה בהוט "שירות בענן", למרות שאין לזה כל קשר לענן (זה שירות וירטואלי, הטכנולוגיה, שקדמה לעולם שירותי הענן, משנות ה-90 עד אמצע שנות ה-2000), מחברים זאת ב-SIP על רשת אינטרנט פנימית, כדי שיהיה זול לספק השירות הזה, וגובים על השירות כסף יקר מהלקוחות העסקיים, עם ספירת דקות, כאילו זה עדיין ISDN העתיק והיקר...

אגב, יש להוט שירותי ענן, אבל הם באים עם שירותים אחרים לגמרי (מפורט כאן). בין השירותים בענן, יש שירות ענן טלפוני של מיקרוסופט בשם Lync, ועוד שירותי ענן שונים מבית מיקרוסופט וספקים אחרים. אז למה בהוט מוכרים במקביל שירותים ישנים כאילו הם בענן? תמהני... גם לא ברור מדוע הוט לא בנתה שירות טלפוניה בענן ללקוחות הפוטנציאליים ביחד עם תדיראן טלקום, כי שירות בענן זה המוצר המוביל של תדיראן טלקום, לא ה- Centrex של העשורים הקודמים


מאז ימי ה-ISDN העליזים בשנות ה-90, עולם התקשורת (במקביל לעולם ה-IT) התקדם כבר 3 צעדים טכנולוגיים ענקיים: לעולם הוירטואלי (VPS), לעולם הענן (3 סוגי עננים: ציבורי, פרטי והיברידי) והכי מתקדם: לעולם ה-WebRTC על דפדפני האינטרנט הניידים והנייחים, טכנולוגיה מאוד מוצלחת ומצליחה.

לתדיראן טלקום עצמה יש כבר שירות בענן, באמזון. השירות המרכזי של תדיראן טקלום בענן קרוי Aeonix והוא כבר מופעל בשוק ודי בהצלחה. כ"כ לתדיראן טלקום עצמה יש כבר פתרונות WebRTC, שעדיין לא הוצגו לשוק בישראל. די ברור למה. 

באפריל שנה שעברה (2013) תדיראן טלקום יצאה במבצע של עידוד המעבר של לקוחות מרכזיות תדיראן טלקום הוותיקות, לעבור לענן. את המבצע הזה פרסמנו כאן. במבצע, על כל 10 רישיונות ענן קיבלו העוברים לענן 2 רישיונות חינם. אז למה בסוף 2014, תדיראן טלקום ביחד עם הוט מעודדות לקוחות לחזור לטלפוניה הישנה, שרק לפני שנה וחצי עודדו את הלקוחות לצאת ממנה? זה לא ברור. יש הטוענים שכל זה נובע מחוסר נכונות של הוט להשקיע בתשתיות ענן מתקדמות לטלפוניה, כדי לא לפגוע ברווחים של החברה לטווח הקצר. 

יתרה מכך. אך אמש קיבלתי הזמנה לצפות (כאן) בסמינר מקוון מקצועי בהשתתפות מומחים של תדיראן טלקום, סמינר המסביר את נפלאות פתרונות הענן וה-WebRTC של תדיראן טלקום. הנה התיאור התמציתי של הסמינר אליו הוזמנתי:

 
SIP trunking lowers operating costs and delivers a compelling return on investment. The same network architecture can be used to tap into Unified Communications applications and enable enterprise-quality WebRTC

What’s holding up your deployment

You’ll hear a case study from Tadiran Telecom illustrating how Tadiran’s Aeonix UC&C platform can enable rapid SIP trunk deployments with any SIP trunk service provider and why Tadiran selected the Ingate SIParator® as its
Session Border Controller

Cut through the hype in this open forum, a Q&A in which you can ask the Ingate and Tadiran teams of professionals all your questions about SIP trunking and UC

You’ll get a clear roadmap for successfully deploying SIP trunks and the migration to Unified Communications and WebRTC 
למה הוט, או לחילופין בזק, סלקום ופרטנר, לא מציעות את זה?
התשובה די ברורה, למי שקרא את סדרת הכתבות בנושא. בקצרה: אם עוברים לעולם החדש של הענן וה-WebRTC, המחירים של השירות העסקי יהיו כ-100 ש"ח לחודש, אולי פחות, כולל הכל מכל, עם אלפי דקות שיחה בחודש... זאת, עם יכולות רבות, שאין ולא תהיינה לעולם ב-Centrex. 

בנוסף, לקוח עסקי, שיבחר ב-Centrex של הוט (או בזק, או סלקום ופרטנר) "יילכד במלכודת עכברים" וב"חתונה קתולית" לעד. כך, הוא יהיה משועבד להוט (אותו דבר לבזק, לסלקום ולפרטנר). זו הטכנולוגיה הישנה והטובה משנות ה-90 של המאה הקודמת, שנשארה "תחת מסווה", עד עצם היום הזה. 

רק בשירותי ענן אמיתיים ובשירותי WebRTC יש ללקוח "חופש בחירה" והוא יכול להתנייד מספק לספק. ב-Centrex אין, לא היה ולא יהיה דבר כזה. זה העולם הישן, שאין בו יכולת נדידה.

כך, גם לוכדים את הלקוח העסקי ושוללים ממנו את "חופש הבחירה והנדידה" וגם גובים ממנו מחיר מופרז על סחורה ישנה שפג תוקפה מזמן.... 

 
טלפוניה ישנה



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים