סיני ליבל "מכה שנית": תובע את גולן טלקום על הפרות רבות של רישיונה

דף הבית >> חדשות >> חדשות הסלולר והמובייל >> סיני ליבל "מכה שנית": תובע את גולן טלקום על הפרות רבות של רישיונה
על רקע הפיכת משרד התקשורת לסניף של חברות התקשורת במקום להיות משרד ממשלתי רגולטורי של תושבי מדינת ישראל, סיני ליבל ממלא את תפקידי המשרד ומגיש תביעה ענקית כנגד גולן טלקום. משרד התקשורת וגולן טלקום טרם הגיבו על כתב התביעה הנוקב. 
מאת: אבי וייס, 27.6.18, 07:30סיני ליבל

בלעדי: בהמשך לסדרת החשיפות שלנו כיצד משרד התקשורת הישראלי איבד את הכיוון (ואת עיקר תפקדיו לקחה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה), יש אזרחים, שהכאוס הזה מקומם אותם והם "עושים מעשה".

סיני ליבל (בתמונה משמאל), הגיש תביעה רחבת היקף לבית המשפט לשלום בת"א (התביעה במלואה נמצאת כאן למתעניינים, צילום הדף הראשון של התביעה נמצא כאן למטה בנספח), בבקשה ל"פסק דין הצהרתי" "בעניין עוולות חברת גולן טלקום כלפי כ-900 אלף מנויים", זו הכותרת של התביעה.

יצויין, שחלק ניכר מהחומר עליו מתבססת התביעה של סיני ליבל, הוא חומר, שסופק לסיני ליבל מתוך משרד התקשורת עצמו, לפי בקשותיו. כך, שבמשרד התקשורת ידעו על הפרות החוק והרישיון המרובות של גולן טלקום במשך שנים ולא עשו דבר.

למי שקורא את הכתבות שיש למשל: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן, ברור לו לחלוטין מה מקור השיתוק הזה שבפעילות משרד התקשורת, שהפך לסניף ביצועי ודאגה כלכלית עבור בעלי המניות והמנהלים הבכירים של חברות התקשורת, במקום לייצג רק את האינטרס הציבורי והצרכני.

די ברור ש"רוב העקבות" בעניין "החסינות" לכאורה לגולן טלקום הובילו ומובילים לשמילה מימון, כמפורט בצורה ברורה בלינקים הללו. הבעיה: כעת יש מנכ"ל (נתי כהן), וזה, משום מה, לא השתנה.   

זה גם כישלון של שר התקשורת, איוב קרא, שהפך להיות "שר החוץ" בפועל של משרד התקשורת ומשנה כיוון במהירות, בהתאם לכיוון הרוח... 

התביעה של סיני ליבל כוללת כמה וכמה נושאים:
א. גולן טלקום מגבילה בפועל הגדרת "נקודת גישה אישית" לגלישה כברירת המחדל במכשירי אייפון (מה שמכונה בלשון מקצועית: Tethering, או "נתב אלחוטי נייד"), בניגוד לחוק ולהנחיות ספציפיות מאוד ברורות של משרד התקשורת.

ללקוחות גולן טלקום, שמעוניינים להפעיל את היכולת הזו, נדרשת פנייה אישית לחברה וקבלת חוברת הסבר בת 5 דפים להסבר טכני להפעלת "הנקודה האישית" - הסברים, שמתאימים למקצוענים בשימוש באייפון, לא לרוב עם ישראל, שכלל לא יודעים מהצורך לקבל חוברת הסבר כזו (כאשר בכל החברות האחרות הפעלת "הנקודה אישית" נעשית באמצעות עדכון הוראות מפעיל, עדכון פשוט השקוף למשתמש ונעשה אוטומטית).

ב. עד לתלונת סיני ליבל בנובמבר 2017, התקליט במענה הקולי של המוקד הטלפוני של החברה הפנה לאתר האינטרנט או לשעות העבודה הרגילות, בניגוד להוראות הרישיון.

ג. לאחר תלונת סיני ליבל בנובמבר 2017, התקליט במענה הקולי של המוקד הטלפוני של גולן טלקום הפנה לנציג אובדן גניבה ונדידה (בלבד). ברוב המקרים לא היה נציג טכני במוקד (למעט מקרים, שבהם הנציג התורן במוקד לאובדן וגניבה ונדידה היה מהמחלקה הטכנית של החברה).

זאת, בניגוד להוראות הרישיון של החברה המחייב שירות טכני 24 שעות ביממה. אין נתונים כמה מלקוחות גולן טלקום זקוקים לסיוע טכני אחרי שעות הפעלת המוקדים, בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, ושאינם מקבלים כל מענה, בניגוד לרישיון (ובניגוד לקיים בחברות הסלולר האחרות). למיטב הערכתנו, נראה שמדובר בלפחות 50 אלף לקוחות שנפגעים חודשית מהיעדר תמיכה טכנית 24 שעות ביממה, כל ימות השנה (למעט יום כיפור). 

ד. התקליט במענה במוקד הטלפוני "מפברק זמני המתנה" - ב"לופ" (מסתובב כל הזמן עם אותם נתונים). אותו תקליט ואותם זמני המתנה בכל התקשרות של הלקוחות למקוד החברה (גם בשבת...).

ה. גולן טלקום מצניעה באותיות זעירות את מספר הפקס' (והמייל), בחשבונות החודשיים אותם היא שולחת ללקוחותיה, חרף התקן הקובע כי ימספר הפקס' יופיע בראש החשבונית (בפרטי בעל הרישיון). כך, גולן טלקום מסתירה מלקוחותיה את הפקס והמייל שלה (המשמשים בד"כ כדי להתנתק...). 

 ביום 19.6.18 שלחנו את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"
על פי החומר המצ"ב (תיק בבית משפט השלום בת"א) גולן טלקום מפירה (בידיעת משרד התקשורת) מזה זמן לא מועט כמה וכמה סעיפי חוק והוראות ברורות ברישיונה.

השאלות:

1. מה עשה (אם בכלל) משרד התקשורת כדי לטפל בהפרות הללו?
2. אם לא נעשה עד היום מאומה, מדוע יש לגולן טלקום "חסינות" ומי החליט על "החסינות" הזו?"

תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. 

לגולן טלקום ולבעליה שלחנו ביום 19.6.18 את השאלה הבאה: "מה תגובתכם \ עמדתכם בעניין התביעה המצ"ב?". טרם קיבלתנו תגובה. ככל שנקבל, נעדכן בהתאם. 

עדכון 16.7.18: נקבע מועד לדיון (דהיינו: השופט לא קיבל טענה לדחיית התביעה על הסף, אם אכן נטענה טענה כזו):
צילום החלטת בית המשפט

נספח:
הדף הראשון של תביעת סיני ליבל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
תביעת סיני ליבל



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

25-29/11/18 - Oracle Week 2018  

9-12/12/18- Healthcare Technological INNOVATION Program 

13/12/18 - Video Trends for 2019 TLV  

7/3/19 - 2019 OurCrowd Global Investor Summit 

13/3/19 -  Telco 2019  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: האם ניתן לחבר ממיר כבלים פרטי על רשת הוט? - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים