עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר
עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר
מאת: חיים חביב, 19.1.15, 21:09מכונית

בכבישים תיסענה מכוניות, שתעוצבנה בשיתוף היצרנים והמשתמשים. "רשת חברתית למכוניות" תופעל בתוך עשור ותאפשר תקשורת בין רכבים להחלפת מידע מגוון, לא רק עומסי תנועה או מזג אוויר, אלא גם נתונים בדבר תפקודי דגם או יצרן מסוים. אולם, המכונית האוטונומית במלואה היא עדיין חזון רחוק.

בכנס עולמי של יצרני רכב, שהתקיים בשבוע שעבר בדטרוייט, ארה"ב, הציגה יבמ את תחזיתה לעולם הרכב. התחזית מבוססת על מחקר מקיף בקרב 175 מנהלים של יצרניות רכב ורכיבים רכב, ספקים ומומחים ב-21 מדינות. תוצאות הסקר עובדו לדו"ח תחזית של מכון IBM לערך עסקי.

עפ"י תחזית החברה, -Automotive 2025: Industry without borders - יישברו בעשור הקרוב רבים מהגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר. בחברה מעריכים, שלמרות, שתעשיית הרכב תציע רמה גבוהה יותר של התאמה אישית של חוויית הנהיגה כבר ב- 2025, עדיין מכוניות אוטונומיות לחלוטין או חוויית נהיגה אוטומטית לחלוטין לא תהיינה נפוצות ברמה ובהיקף, שחוזים מחקרים וגופים אחרים.

השינוי בתעשיית הרכב בעשור הקרוב עשוי להיות מקביל בהיקפו ובמשמעותו לשינוי העמוק, שיצרה הכנסת טכנולוגיית קו ההרכבה האוטומטי. ב-2025 תציע המכונית לא רק חוויית חיים דיגיטלית בתוך מרחב הפנים שלה אלא גם תיתן לצרכנים מקום מרכזי יותר בהגדרת חוויית השימוש שלהם במכונית בין כנהגים ובין כנוסעים.

מיקור המונים ועיצוב משותף עם הלקוחות
אלה יתפתחו לנוכח רמת המעורבות הגבוהה של הצרכנים בעידן הנוכחי. הצרכנים דורשים חוויית נהיגה משופרת: עפ"י המחקר, הם רוצים לא רק לנהוג במכונית, אלא גם ליהנות מאפשרות לחדש ולהיות שותפים ליצירת המכונית על מכלול השירותים המשולבים והקשורים בה, דוגמת מערכות בידור ומידע לרכב.

סומנו 9 משפיעים חיצוניים התורמים לשינוי משמעותי בתחזיות לעולם הרכב ב- 2025 בהשוואה לתחזיות קודמות לשנת 2020. בין המשפיעים האלה, מצויים תנאי הכלכלה והשווקים, הרגולציה הממשלתית, שיקולי קיימות ואיכות סביבה. ב-5 השנים שבין 2020 ל-2025 צפויות ציפיות הצרכנים לעבור שינוי דרמטי. ההתמודדות עם ציפיות אלו מדורגת כיום במקום השני ברשימת העדיפויות של מנהלים בעולם הרכב, כאשר לפניה מדורגת רק סוגיית הטכנולוגיה.

63% ממשתתפי הסקר סבורים, שמודלים חדשים של צריכת שירותי רכב או שיתוף מכוניות ונסיעות, יתפתחו לתחומים בהם מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות. 59% מאמינים, שהתעשייה תצא נשכרת מעבודה משותפת עם לקוחותיה בכל הנוגע לעיצוב המוצר, 54% מאמינים בצורך הזה בתחום מסעות השיווק, ו-52% צופים למעורבות הלקוחות בשלבי השירות שלאחר המכירה.

המכונית הקוגניטיבית וחוויית הנהיגה האישית
אלו תתאפשרנה ב-2025 אודות לרמת תחכום, שתשולב בכלי הרכב, לרבות התאמת התפקוד והביצועים להעדפות הנהג והנוסעים. המכונית תוכל ללמוד, תטפל בעצמה בתקלות ותנהל תהליכי תקשורת עם מכוניות אחרות ועם הסביבה. 80% מהמנהלים סבורים, שטכנולוגיות קוגניטיביות המשולבות במכוניות תהוונה מפתח לאופן, שבו יוכלו רכבים אלה להציע חוויה משופרת לנהג ולנוסעים.

57% מהמנהלים סבורים, ש"רשת חברתית למכוניות" תפעל בתוך עשור, ותאפשר תקשורת בין כלי רכב, לא רק כדי להציע מידע לגבי פקקי תנועה או מזג אוויר אלא גם כדי לחלוק נתונים של דגם או יצרן מסוים. כך, למשל, כאשר מתגלה במכונית תקלה, שאינה מוכרת, יכולה המכונית להתקשר עם מכוניות אחרות של אותו מותג, לבקש עזרה או להבין טוב יותר את מהות התקלה.

בניגוד לתחזיות רבות אחרות, משדר הדו"ח מידה של ספקנות בכל הנוגע לשימוש במכוניות אוטונומיות לחלוטין, בהן אין צורך בנהג והמכונית יודעת להשתלב באופן מלא בסביבת הנהיגה הנורמלית. רק 8% מהמנהלים צופים, שחזון זה יתממש עד 2025. יתר על כן, רק 19% מאמינים, שסביבת נהיגה אוטומטית לחלוטין – מערכות המטפלות בכל המצבים ללא ניטור אנושי ומשחררות את הנהג למשימות שאינן קשורות בנהיגה – תהיה עניין שבשגרה ב-2025.

87% מהמשיבים מעריכים, שאוטומטיזציה חלקית של הנהיגה, דוגמת יישומים הקיימים כיום לחניה אוטומטית או סיוע בשינוי נתיבים, תהפוך לעניין שכיח ושגרתי. 55% מאמינים, שב-2025 תפעלנה גם מערכות אוטומטיות המטפלות בנהיגה השוטפת. אולם, מכירות במגבלותיהן ומעבירות את השליטה לידי הנהג במקרה הצורך.

גבולות התעשייה תורחבנה
וכך גם הצמיחה בהכנסות בעיקר מהצעת ערך מוסף גבוה יותר עם כל מכונית נמכרת ולא בהכרח הגידול בכמות המכוניות שתימכרנה. אף שרק שליש מהמנהלים מעריכים, שיהיו מסוגלים להסתגל לעידן החדש, רק חמישית מהם מאמינים, שהם מוכנים אליו באופן מלא כבר כיום.

המבנה הסגור והתהליכים הקשיחים, שאפיינו עד כה את עולם הרכב צפויים למהפך. 73% מהמנהלים ביצרניות חלפים, מכלולים ותת-מערכות לעולם הרכב מדרגים את המודלים ההולכים ומתפתחים של בעלות משותפת או שיתוף בנסיעות כתחום המזמין שיתוף פעולה ופיתוח משותף עם הלקוחות. 75% מכלל המנהלים צופים, שעד 2025 ימלאו שיתופי פעולה בלתי-מסורתיים מקום מרכזי בעיצוב הסביבה העסקית בה פועל עולם הרכב.
מכונית
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים