Telecom News - חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000
בהקלטה הנמצאת בידי ושתוצג ככל שיידרש לשופטים, אילן ישועה מדבר בקולו ואומר, כך משתמע להבנתי מדבריו, שהיה מעיד (ומוסר את כל מה שיש לו) גם בחקירה באזהרה. המשמעות: עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, התובעת הראשית ב"תיקי האלפים", משקרת והטעתה גם את היועמ"ש ד"ר מנדלבליט. לכן, אילן ישועה לא יכול להעיד בבית המשפט כעד תביעה רגיל, אלא כנאשם, או כ"עד מדינה". מכאן, שיש לעצור המשפט ולחקור אותו מחדש באזהרה, גם בנושאים, שנשאל לגביהם ב"רענון עדים" ובנושאים נוספים לגבי עברו, שהסתיר מהחוקרים. 
פרק 55 בסדרת הכתבות על "תפירת תיק 4000". 
עדכונים חשובים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 4.4.21, 08:00אילן ישועה

מחר, יום שני 5.4.21, אמורה להתחיל עדותו של העד הראשון (והחשוב ביותר, כך לדברי הפרקליטות) במשפט המכונה "תיקי האלפים", אילן ישועה, (בתמונה משמאל), לשעבר מנכ"ל אתר "וואלה!" ולשעבר יו"ר חברות הבנות, שהיו אז ב"וואלה!" דוגמת: "יד2", "מקושרים" "טיפו", "וואלה שופס" ועוד, כאשר הוא מעיד במשפט במעמד של "עד תביעה" רגיל. כלומר: כ"אזרח תמים שומר חוק", שמסייע בעדותו לתביעה, נגד החשודים בתיק בו הוא מעיד.  

התופעה הזו היא הרס מוחלט ועשיית צחוק מהמושג הפלילי של "שותפים לעבירה" (למשל בסימן ב' ב"חוק העונשין"), משום שאילן ישועה מעיד קודם לכל על מעשיו שלו עצמו ושל שותפיו ל"עבירת השוחד", בעיקרם כמה שותפים: זאב רובינשטיין, בני הזוג אלוביץ' (נאשמים בתיק) וגם קצת ניר חפץ (שהוא "עד מדינה").

אולם, הוא לא מספק כל קשר ישיר לנתניהו (הנאשם הראשי בעבירת "השוחד" המדומיינת הזו), ואלה הנמצאים באמצע, כשותפים ל"שוחד" הזה, מתכחשים לכך (אחד מהם, זאב רובינשטיין, שמעורב במעל ל-80 מ"ארועי הסיקור" המפורטים ב"כתב האישום", נוקה כבר מכל אשמה. אולם, עשרות הסעיפים הללו, שקשורים אל זאב רובינשטיין, לא נמחקו מכתב אישום, משום מה). 

בנוסף, רוב החומרים, שאילן ישועה מסר לחוקריו במהלך כל תשע הפעמים, שנחקר באריכות, הם בגדר רכילות, ויכוחים ופטפוטים חסרי כל משמעות, מה שיש במהלך השגרתי של העבודה בכל מערכת של עיתון חדשותי, ורוב הפרטים, שנאגרו בהקלטות הללו, לא נכונים, בגלל שהמשוחחים מדברים חופשי, מרכלים, משמיצים, מתפארים, משקרים, זורקים ספינים, מפעילים מניפולציות ומתווכחים חופשי, לעיתים "על סתם", בלי לדעת שהשיחות הללו מוקלטות ויש איזו חשיבות ראייתית למה שהם מפטפטים, בערוץ שיחה פרטי (בטלפון, או בווטסאפ). למשל, הטיעונים לגבי איילה חסון וטלי בן עובדיה, הם בדותה מוחלטת. כך רוב החומר, שנמסר לחוקרים, ע"י אילן ישועה.

אם החומר המוקלט הזה (בהקלטות שנמשכו כ-5 שנים), היה בו משהו לא תקין, בהתנהלות המערכת העיתונאית, על אילן ישועה (או מי מהעורכים הראשיים תחתיו), היה קודם לכל להגיש תלונה ל"מועצת העיתונות". זאת, משום שאתר "וואלה!" היה חלק מהמועצה הזו וכפוף לכללי האתיקה, שנקבעו ע"י מועצת העיתונות ומוסדותיה.
אולם, כל ההתנהלות של מערכת "וואלה!", הייתה מחוץ לכל הנורמות האתיות של "מועצת העיתונות" ולכן לא הוגשה שם שום תלונה בשום נושא. זאת בעיקר, משום שאתר "וואלה!" סחר, לכאורה, בכתבות תמורת כסף, מבלי לדווח על כך לקוראים (שמדובר בכתבות ממומנות). עניין זה נחשף מזמן (למשל: כאן וגם כאן וכאן).

יתרה מכך. רוב רובו של החומר, שאילן ישועה מסר לחוקריו ומופיע בכתב האישום, נוגע לתקופות בהן נתניהו בכלל לא היה שר התקשורת ולא עסק ברגולציית התקשורת ולא קבע מאומה בתחום רגולציית התקשורת. אולם, הפרקליטות והחוקרים לא בדקו כלל, האם ההטבות הרגולטוריות לבזק, שמיוחסות ב"כתב האישום" לנתניהו לגבי באותן תקופות (דוגמת חתימה כראש ממשלה על כל מיני אישורים שוליים, לרבות אישור "עסקת יד2", שנדרשים בחוק לגבי בזק, בגלל "תקנות הבזק"), בוצעו או נעשו אחרי ששר התקשורת, שהיה אחראי לאישורים הללו, היה מעורב ב"שוחד". זאת, לפני שנתניהו חתם או אישר כראש ממשלה (ביחד עם שר הביטחון). זה לא סביר, ששר התקשורת, שמכין ומאשר את ההחלטות לפני ראש הממשלה, לא היה מעורב "בפשע" הזה. מדובר בשרים: משה כחלון, גלעד ארדן, צחי הנגבי ואיוב קרא.
איך אפשר לדלג על חקירת שר התקשורת, זה שהחליט ואישר (לפני שהנייר עבר לחתימת נתניהו כרוה"מ), כשמדובר על מתת רגולטורי ממשרד התקשורת כחלק מעסקת "שוחד"? איך המתת הזה דילג מעל לשר התקשורת?
בהערת אגב אציין, שהשרים גלעד ארדן וצחי הנגבי נחקרו באופן שטחי ולא באזהרה, ולא בנושאים, שאנו עוסקים בהם כאן. זאת, משום שהתביעה לא חיפשה את האמת, אלא חיפשה את ראשו של נתניהו, שבכלל לא נתן שום הטבות לבזק ובהשקפת עולמו ובמעשיו, כל השנים, היה בכלל נגד בזק.
כך, שכל העניין הזה הוא הזוי לחלוטין מבחינה משפטית וראייתית. 


אני מתעלם כאן גם מנושא "ההקלטות שנמחקו" מהסמארטפון של אילן ישועה, ושנמצאו (גם ההקלטות המחוקות וגם 7 הקלטות נוספות חדשות, ש"התגלו לפתע"), בגלל לחץ סנגורי הנאשמים, בניגוד גמור לעדותו, שהוא לא מחק מאומה:
אילן ישועה לא מחקתי 

הבעיה הכי חמורה שאני עוסק בה כאן היא, שאילן ישועה לא נחקר באזהרה.

למה הוא היה אמור להיחקר באזהרה?
גם מפני שהוא היה השותף הראשי "לפשע", ששמו "שוחד", כשהצד של "נתינת השוחד" הוא עניין לא בדיוק ברור מבחינת הגדרתו (כי הגדרת עניין זה השתנתה במשך השנתיים האחרונות, מ"התערבות בניהול אתר וואלה!", ל"סיקור אוהד" וההגדרה הזו הגיעה לבסוף ל"פתיחת  דלת" של "היענות לדרישות", בתחום הסיקור בוואלה!).

אתעלם כרגע לחלוטין, גם מהשאלה אם "היענות לדרישות" בסיקור באתר חדשות אינטרנטי שולשקרי וואלה!י (כמופיע בתצלום משמאל, לחיצה על התמונה מגדילה אותה), אתר חדשותי די עוין לנתניהו, יכול להיחשב כ"מתת" בהגדרת "שוחד", בהיעדר הגדרה כזו באיזה חוק, או בתקדים משפטי חלוט בארץ, או באיזה מקום אחר בעולם הנאור.

כך, שנישאר בכתבה זו רק עם השאלה: הכיצד אילן ישועה אינו "עד מדינה" או נאשם, היות והוא היה שותף פעיל, מוביל ומרכזי בצד של נתינת "השוחד" לנתניהו. 

זה אינו דבר פעוט ערך. זה הלב של התיק.

אם אילן ישועה הוא אזרח, שלא עבר שום עבירה, אזי גם כל שותפיו למה שהפרקליטות מכנה "שוחד", בדמות "פתיחת דלת" באתר "וואלה!", לא עברו כל עבירה. ולכן, אין "תיק 4000".

בכל מקרה, יש צורך לחקור את אילן ישועה באזהרה, לגבי מה שהוא הסתיר בחקירה ונחשף לאחרונה, לגבי מעשיו בעיקר בשנים 2015 והלאה, תוך הסתריו קשריו עם המעורבים ב"בישול תיק 4000" (עוד מימיו במט"ח), ומהלכי "תקיפת" נתניהו וקבוצת בזק בראשות שאול אלוביץ' בשנים הללו, מכמה כיוונים, בו זמנית. 

התשובה לשאלה הזו (למה הוא לא נחקר באזהרה מדצמבר 2017, עת החל תהלעו"ד ליאת בן-ארי שווקייך חקירתו), נעוצה בשקרי התובעת הראשית בתיק הזה, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, (בתמונה משמאל).

היא יצרה בזמן אמת מצג שווא שקרי לחלוטין, לפיו, אם אילן ישועה ייחקר באזהרה, הוא לא ישתף פעולה עם החוקרים ולא ימסור את החומרים (כלומר: הקלטות), שיש בידו.

מיד אפרט את השקר הזה שלה - לפרטי פרטים.

כעת, אני מצהיר כאן, קבל עם ועדה, שיש בידי הקלטה מזמן אמת, בת 4:20 דקות, של אילן ישועה, שאומר בקולו (כמשתמע ממה שאני מבין מדבריו), שהוא היה מעיד (ומוסר הכל), גם אם היה נחקר באזהרה.

למה? כי הוא האמין ומאמין (כך הוא טוען בקולו), שחובתו למסור את כל האמת (שלו) לחוקריו. במשתמע, גם אם ייחקר באזהרה. 

ההקלטה הזו תימסר, אם אדרש לכך, לשופטים בבית המשפט המחוזי בי-ם והם יכולים לבדוק (למשל באמצעות מומחה עצמאי), את האותנטיות של ההקלטה שבידי.

לכן, אילן ישועה לא יכול להעיד בבית המשפט כעד תביעה רגיל, אלא כנאשם, או כ"עד מדינה".

מכאן, שיש לעצור בדחיפות את המשפט ולחקור את אילן ישועה מחדש, תחת אזהרה, גם בנושאים, שנשאל לגביהם ב"רענון עדים", שבוצע בעורמה ומחוץ לכל נורמה חוקית ע"י הפרקליטות (נושא אותו תקפו בחריפות, פרקליטי הנאשמים, כמה פעמים, לאחרונה כאן וכאן), ובנושאים נוספים לגבי עברו, נושאים חשובים, שהסתיר מהחוקרים וכמובן הסתיר מבעלי קבוצת בזק (שאול אלוביץ', המעסיק שלו). זאת, בזמן שביצע, לכאורה, מעשי חתרנות חמורים ביותר נגד הקבוצה והאינטרסים שלה, בה היה בעל תפקיד ניהולי בכיר ביותר. המדובר במעשים שנעשו גם בניגוד לחוק ניירות הערך. מדובר (לכאורה), בעבירות החמורות ביותר שיש בחוק הזה ובחוקים נוספים, שלידן כל העבירות המדומינות של "תיקי האלפים", מחווירות מבושה. 

לשאלה למה אני לא מפרסם את ההקלטה הזו יש בידי ברבים (כמו שפרסמתי את כל אלפי המסמכים, שחשפתי עד היום), התשובה מאוד פשוטה. שמי אבי וייס, ולא שם של כתב אחר בתקשורת. אני לא אסכן שום מקור שלי, שלא מוכן לחשיפת שמו. השופטים יקבלו את ההקלטה, אם יוציאו צו מתאים, כאמור בחוק, מה שישמור על חיסיון מוחלט של המקור. 

יתרה מכך. אני סבור שלא צריך את ההקלטה המצויה בידי - כדי לדעת, שאילן ישועה היה מוכן לספר "את כל האמת" בכל מצב, גם אם היה נחקר באזהרה.

זאת, כי זה קיים בחומר הנמצא בידי הפרקליטות מזמן אמת, מתוך החומרים, שהוא עצמו (אילן ישועה) סיפק לחוקריו, והנה זה כאן בתצלום מתחת (לקוח ממסמך הפרקליטות כאן. "העד" המוזכר בתצלום זה אילן ישועה, "נאשם 1" זה נתניהו, "בכיר במשרד התקשורת" זה שלמה פילבר, השמות המוזכרים: אלקלעי, אבירם אלעד ומיכל קליין - אלה העובדים הבכירים ביותר ב"וואלה!", שהיו כפופים באותה עת לאילן ישועה):
מאילן ישועה 1
מאילן ישועה 2

כך, שגם בזמן אמת, הפרקליטות הייתה אמורה לדעת, על פי החומר, שישועה עצמו מסר לה, שהוא היה מעיד ומוסר חומרים, בכל מקרה, גם תחת אזהרה. הוא גם יעץ לכל הכפופים לו לומר "אמת" בחקירה. זה כתוב כאן בתצלום, "שחור על גבי לבן". 

פירוט המצג השקרי של עו"ד ליאת בן-ארי שווקי:
הטיעון של עו"ד ליאת בן-ארי שווקי כפי שהודלף ל"גלובס" - שקרי, והנה הטיעון:
הטיעונים של ליאת בן ארי
 
עו"ד ליאת בן-ארי שווקי המשיכה ושכנעה את היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט בנימוק השקרי הזה, גם כן ללא כל בסיס במציאות, וללא כל בדיקה מינימלית, כמתואר ב"גלובס" במפורש:
עמדתו של מנדלבליט

הטיעון הזה (של "חשש להפסקת שיתוף הפעולה" מצד אילן ישועה) הוא שקרי, כי איש לא בדק בפועל ובזמן אמת אם אילן ישועה לא ימשיך לשתף פעולה אם חקירתו תעבור לפסים של "חקירה באזהרה".

כל מי שמכיר אותו מקרוב, או היה שואל אותו, או היה שואל את עורך דינו, או היה שואל מי ממקורביו, היה מקבל תשובה ברורה: הוא ימשיך לדבר ולשתף פעולה. למה? כי שנאת נתניהו (ומשפחת אלוביץ') הייתה חזקה אצלו מכל שיקול אחר. חד וחלק.

כך, שעו"ד ליאת בן-ארי המציאה (כנטען בהדלפה ב"גלובס") תירוץ שקרי המבוסס על הדימיון שלה וגם שכנעה את היועמ"ש בתירוץ השקרי הזה. מדוע? כי הרצון "לתפור תיק לנתניהו" היה חזק אצלה (ולא רק אצלה), הרבה יותר מהצורך הבסיסי של פרקליטה בכירה ביותר בשירות המדינה - לחקר האמת ולקיים את החוק ושלטון החוק בחקירת "תיק 4000", שזה עתה נולד. 

בעקבות ההמצאה השקרית שלה, מומצאת תזה חדשה נוספת, למה אילן ישועה לא נחקר באזהרה, כשותף ל"פשע". בתזה הזו יש טענה חדשה ומרתקת ביותר של היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, שקבע (על פי ההדלפה ב"גלובס"), שבעת, שהתקיים הדיון אצלו, אם לחקור את אילן ישועה באזהרה, "לא היו די ראיות שמעלות חשד סביר לביצוע עבירה מבחינת ישועה":
עמדת היועמ"ש

זה בלתי הגיוני לחלוטין, שאחרי עיסוק של שנים (מ-29.10.15 עד ינואר 2018), בחשדות נגד נתניהו, בעניין "הטיית הסיקור" באתר "וואלה!" תמורת הטבות רגולטוריות לבזק, פתאום ד"ר מנדלבליט לא מבין ולא שמע, אילו עבירות אילן ישועה עבר, לכאורה, כשותף מרכזי למעשים הפליליים, לכאורה, הללו, בנושאים הללו, בהן עסק היועמ"ש אישית, כבר קרוב לשנתיים.
   
יתרה מכך, זה סותר לחלוטין את המסמך, שד"ר מנדלבליט במו ידיו חתם ב-5.1.21 והעביר לבית המשפט, במענה לסוגיה הזו (מתי הוא אישר לחקור חשדות כנגד נתניהו, ב"תיק 4000").

במסמך זה, ד"ר אביחי מנדלבליט בעצמו טוען בחתימת ידו, שהוא אישר לאחר דיונים נרחבים וקבל מסמכים רבים, ב-2 ישיבות, לחקור חשדות לשוחד בין אלוביץ' לנתניהו. כלומר: ב-2 ישיבות מתועדות, כך לדברי מנדלבליט עצמו ובחתימתו, ישיבות, שנעשו לפני תחילת ינואר 2018, הוא כבר עסק בחשדות נגד נתניהו וקשריו עם אלוביץ' בהקשר של הכתבות ב"וואלה!", מה שנגזר לדבריו, מחקירת "תיק בזק".

כלומר: העובדות מדברות כאן בעד עצמן.

זה לא סביר, שבתחילת ינואר 2018, כשבועיים אחרי סדרת הדיונים וההחלטות הנ"ל, פתאום ד"ר מנדלבליט שכח לגמרי את כל ההחלטות והדיונים, שבהם הוא השתתף, שכח שכל העדויות, שנגבו הובאו בפניו, והוא פתאום לא שמע על שום חשדות, שאילן ישועה קשור בהן. לכן, אין מה לחקור אותו באזהרה...

איך ייתכן שמי שביצע בעצמו, או באמצעות עובדיו - הכפופים לו, את כל השינויים באתר "וואלה!" (וחלק לא קטן יזם בעצמו, כעולה מעדותו), הוא לא שותף לעבירת השוחד, אם מתן השוחד, על פי כתב האישום המקורי, זה "שינויים והתערבות בתכני וואלה!" (שהפכו בכתב האישום המתוקן ל"פתיחת דלת לשינויים בכתבות בוואלה!")? 

איש לא טען עד היום, שההגנות ב"חוק העונשין" של "כורח\צידוק\צורך" חלות על מעשיו של אילן ישועה. או אולי ההגנות של: "שכרות"\"היעדר שליטה"\"אי שפיות הדעת"\"הגנה עצמית". כלומר: הוא נושא באחריות מלאה על מעשיו והחלטותיו, כמנכ"ל "וואלה!" ויו"ר החברות הבנות של "וואלה!". כי הוא זה שבפועל "נתן את השוחד", הנטען ב"תיק 4000", בדמות ההתערבות בתכנים של האתר. 

בנוסף לכל זה, הפרקליטות הסתירה (כנראה בכוונה) מסנגורי הנאשמים, שהיו בתחילת ינואר 2018 שתי ישיבות בדרגים הבכירים ביותר בנוגע למעמדו של אילן ישועה, לא אחת. זה מפורט כאן

אם נתניהו נאשם בקבלת שוחד בדמות "כתבות בוואלה!", איך ייתכן, שישועה לא נחשד במתן השוחד הזה? או כשותף בכיר במתן השוחד הזה, יחד עם הזוג אלוביץ' ואנשים נוספים, שהיו מעורבים בנושא (דוגמת רובינשטיין וחפץ)?

חומר רקע נוסף למתעניינים, על עדותו הצפויה של אילן ישועה, יש בנספח א' כאן מתחת. 

יצויין, שטיוטת המאמר הזה הועברה לתגובת הפרקליטות. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 

נספח א':
חומר נוסף ומשלים לכתבה: 


פרק זה מהווה פרק מס' 55 בסדרת הכתבות על תפירת תיק 4000. רשימת כל הפרקים המרכזיים בסדרה נמצאת בנספח ג' בכתבה - כאן.

דיווחים ועדכונים שוטפים מאז תחילת פברואר 2021 ועד היום יש במאמר: "תיק 4000" התפור: עדכונים שוטפים לגבי משפט נתניהו שחשוב לך לדעת."

ניתוח עומק לאן סדרת הכתבות ב-Telecom News אמורה להוביל, במיוחד לאור עמדתו המעודכנת של "עד המדינה" המדומין שלמה פילבר, יש במאמר: "האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ובמיוחד את תופרי "תיק 4000"?"

לגבי אילן ישועה, מאוד מומלץ גם לקרוא את הכתבות המובילות הקודמות, עם הרבה מסמכים תומכים, שמצויות בלינקים הבאים: חומר רקע נרחב אודות אילן ישועה יש בפוסטים הרבים של אלי ציפורי ומומלץ לקרא את הפוסט הטרי והנוקב ביותר שאלי ציפורי פרסם אך אמש כאן, תחת הכותרת: "שערוריית אילן ישועה ותפירת תיק 4000. עדויות ישועה שאני חושף מוכיחות: ישועה הוא זה שלחץ על אישור עסקת יד2, הוא זה ששילשל לכיסו 15 מיליון שקל כתוצאה מהעיסקה ומי הואשם בשוחד למרות שלא היה קשור בכלל? נתניהו! וישועה אפילו לא נחקר באזהרה." 

ניתוח השתשלשות לוח הזמנים הנוגעים לאילן ישועה כמפורט כאן, מצביע בברור, שכל מהלכי אילן ישועה היו מתוכננים לפרטי פרטים, לוו בייעוץ משפטי וניזונו ממידע רב, שזרם בכל הכיוונים, זכה לגיבוי ולחיפוי על מעשיו הפליליים, ,לכאורה, ע"י צמרת הפרקליטות והיועמ"ש, בלי אישורי יועמ"ש כנדרש ב"חוק יסוד הממשלה" (כפי שכבר נקבע ע"י בית המשפט), ולכן הוא כעת לא "עד מדינה" ולכן הוא הגיע במועד מאוד ספציפי, במחצית השנייה של דצמבר 2017, כדי למסור לחוקרים את עדותו והקלטות, שאגר במשך כ-5 שנים (ולא את כולן. חלק הוא פשוט מחק, מסיבות ברורות, והפרקליטות הסתירה זאת מסנגורי הנאשמים, מאז פרסום "כתב החשדות" ועד שהאמת החלה לאחרונה להיחשף, בגלל התעקשות הסנגורים של הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ'). 
 
לסיכום:
מאז "פרשת דרייפוס", לא הייתה עלילה כזו מרושעת ונבזית, של "תפירת תיק", בהיסטוריה הפלילית של העולם המערבי, שאנו מתיימרים להיות חלק ממנו.

המציאו כאן "עבירת שוחד" המתבססת על כתבות באתר די שולי לחדשות מקוונות, כשאין שום בסיס חוקי, או תקדים משפטי מחייב, הקיים באיזה מקום בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט, שאפשר לבסס על פיו עבירת שוחד, בתצורה של כתבות וידיעות חדשותיות, שנשלחות כבדרך שגרת יחסי העבודה, ע"י אנשי יחסי ציבור והדוברות, לכלי התקשורת השונים. 

ככה המציאו עבירות בתיק 4000, עבירות שאינן קימות במציאות, רק בגלל שכמה אנשים מאוד נחושים וממוקדי מטרה במערכות אכיפת החוק, חברו יחדיו במטרה אחת ברורה: להפיל את נתניהו מכסאו והכל הפך להיות כשר, כדי להשיג את המטרה הזו. גם להמציא תיק פלילי שלא קיים

 
את מי שצריך לחקור, ולהעמיד לדין, הם את אלה שתפרו את התיקים הללו בחוטים גסים של שקרים על שקרים. טיוחים על טיוחים. מדהים ומזעזע גם יחד. 

הנחקר הראשון שיש לחקור באזהרה, הוא אילן ישועה עצמו. הוא היה מוכן בזמן אמת להיחקר באזהרה, גם כעולה מהקלטת המצויה בידי (כמשתמע ממה שאני מבין מדבריו). כך, ששקרי עו"ד ליאת בן-ארי שווקי והמצאות היועמ"ש ד"ר מנדלבליט, שלא מבוססים על שום דבר מוצק ומציאותי, הם אלה שהוציאו אותו מגדר חשוד, שאמור היה להיות "עד מדינה" (או נאשם), והפכו אותו ל"אזרח טוב המסייע לחוקריו". זה בדיוק מה שלא קיים במציאות, אלא בדימיון של אלה שהמציאו, תפרו ובישלו את השקרים הגסים הללו. 

 
LIE FREE
עדכון 4.4.21אלי ציפורי פרסם כאן פוסט נוקב נוסף: "תפירת התיקים: 10 סיבות מדוע לא צריך להאמין מחר למילה שיוצאת מהפה של אילן ישועה וליאת בן-ארי.
**********************************
ישועה הקליט את האלוביצ׳ים במשך 5 שנים(!) ולפתע החליט לקחת את הקלטות למשטרה אחרי שקיבל חוות דעת שאין בעיה בהתערבות אלוביץ׳ בתכני וואלה.
*  ישועה מחק והסתיר שיחות שלא היו נוחות לו ולא שירתו את תפירת התיק.
* בשלב מסויים, הוא הפך מודיע של המשטרה והפרקליטות ונשלח להפיל בפח את שאול אלוביץ׳.
* מעמדו של ישועה לא ברור וליאת בן ארי מקפידה להסתירו. מצד אחד הוא לא עד מדינה ומצד שני הוא לא נחקר באזהרה, למרות שהיה שותף לעבירות לכאורה. ברור שיש הסכם כלשהו, בכתב או בעל פה, שהפך אותו לחסין מהפללה.
נתניהו וישועה מעולם לא דיברו ביניהם ואין שום הקלטה בין השניים על דרישות סיקור כלשהו.
ישועה וליאת בן ארי יסתירו מחר את המספרים הבאים:
10,000  - מספר האייטמים על נתניהו ומשפחתו בוואלה ב-4 שנים.
315 – מספר האייטמים על נתניהו ובני משפחתו ב-4 שנים שלטענת הפרקליטות היתה בהן "היענות חריגה" (3.15% מסך האייטמים).
150 – מספר האייטמים על נתניהו ובני משפחתו ב-4 שנים שלטענת הפרקליטות היתה בהן "מעורבות" של נתניהו למרות שאין לכך שום ראיות (1.5% בלבד מסך האייטמים). על רובן המכריע נתניהו בכלל לא נחקר.
70 – מספר האייטמים שבהם זאב רובינשטיין היה מעורב, כאמור, בפניות לוואלה, למרות שאמר שעשה זאת על דעת עצמו וללא קשר לנתניהו – ותיקו נסגר. שאר הפניות לוואלה היו של דוברים כמו ניר חפץ ורן ברץ.
10 – הפעמים שבהן נתניהו פנה לאלוביץ' באופן ישיר – בסך הכל 0.1%(!) מסך האייטמים.
ישועה עבד בעבר יחד עם עו״ד שחר בן מאיר, שרודף אחרי נתניהו כבר שנים.
 * ישועה הוא איש שמאל קיצוני שייחל להדחת נתניהו ולסילוקו מהשלטון; אמר עליו במסדרונות מערכת וואלה כי הוא "מחריב  את המפעל הציוני והורס את המדינה", שהוא "סולד ממנו". אמר בעדותו  כי "אני מדבר במערכת עם הכתבים ואומר תשמע זה נורא מה שהוא עושה זה הרס המפעל הציוני". ישועה דימה את נתניהו לדיקטטור של צפון קוריאה קים ג'ונג' און ואת שרה נתניהו לאישתו של קיםריי סול. לא דובר בבדיחה, אלא דובר בהשקפת עולם סדורה וקיצונית השייכת לפלגים מאוד קיצוניים בציבור.
ישועה היה המוציא והמביא באתר וואלה, האיש שעל פי יישק דבר – הוא מינה את צוות העורכים הבכירים – וכולם היו ברוחו – אנשי שמאל שסלדו מנתניהו והשליטו קו לעומתי נגדו.
ישועה הוא זה שדחף לאישור מהיר של עסקת יד2, הוא זה שקיבל 15 מיליון שקל בונוס על העסקה ומשום מה הוא לא נחקר באזהרה, ומי שהואשם בשוחד זה נתניהו, למרות שלא היה קשור כלל לעסקה וחתם על אישורה כצעד טכני בלבד. בסך הכל צבר ישועה בוואלה עלויות שכר של כ-70-80 מיליון שקל."

עדכונים 5.4.21:
אאלי ציפורי מוסיף כאן עוד פוסט קצר: "‏רביב דרוקר מגן במאמר מביך בעיתון הבית שלו ״הארץ״ על מעמדו הלא ברור של אילן ישועה - כמובן בשירות ליאת בן ארי והפרקליטות.
‏הוא רק שכח גילוי נאות: ישועה השקרן שימש מקור שלו - כך על פי מסמך משטרתי.
‏שני שקרנים בשירות הפרקליטות." 

באלי ציפורי הוסיף כאן עוד פוסט נוקב בזו הלשון: "למה אילן ישועה הוא איש רקוב מוסרית ולא ישר -
5 שנים הוא הקליט את האלוביצ׳ים.
שנים על גבי שנים ההתערבויות לכאורה בסיקור לא ייסרו את מצפונו.
במהלך השנים האלה הוא אסף 70-80 מיליון שקל לכיסו בעלויות שכר ונהנה מעמדת כוח והשפעה.
המצפון, האמת והערכים לא מעניינים את קצה הציפורן שלו.
הוא הקליט שנים (ומחק מה שלא מתאים לו) במטרה אחת בלבד: לנסות ולבצע הפיכה שלטונית נגד נתניהו, שנוא נפשו, שעליו אמר כמי שהורס את המדינה ומחרב את המפעל הציוני - ואף השווה אותו לשליט צפון קוריאה."

ג. אלי ציפורי הוסיף כאן עוד פוסט קצר: "‏השיחה שאילן ישועה מחק וליאת בן ארי הסתירה - נחשפה על-ידי נתניהו; איריס אלוביץ׳ אומרת לאילן ישועה: ״הייתי רוצה שאתר וואלה יהיה *מאוזן* מבחינת ימין ושמאל״.
‏המשפט הזה מפרק את התיזה של הפרקליטות על ״הטיית סיקור״ - כי וואלה היה ונותר אתר שמאל קיצוני שבעליו ביקשו לאזנו וישועה צפצף על כך והמשיך להציג באתר קו עויין מאוד נגד נתניהו."

עדכונים 6.4.21:
א. אלי ציפורי פרסם כאן פוסט בזו הלשון: "השקרים של אילן ישועה (1):
ישועה טוען שהלחץ עליו גבר בתקופת הבחירות? העובדות הן אחרות לגמרי.
ערב הבחירות ב-2015 ראיון מלטף עם ציפי לבני שכותרתו שלילית לנתניהו: ״ביבי הסכים לוויתורים אבל הוא מפחד מבנט והקיצוניים״.
ומי המראיינים המלטפים? אמיר תיבון, ״עיתונאי״ שמאל, היום ב״הארץ״ - והילה קובו, ״עיתונאית״ שמאל, שהיום משמשת כדוברת בפרקליטות ולא הפסיקה לגדף ולהשמיץ את נתניהו ומשפחתו."

ב. בית המשפט המחוזי בי-ם קיבל היום 2 החלטות עוקבות, שלמעשה דוחות "בקש וגבבה" ו"כלאחר יד", תוך "פיזור חול משפטי בעיניים", את טיעוני הסנגורים בעניין המכונה "רענון עדים" שביצעה ומבצעת הפרקליטות (שלמעשה זו חקירה משלימה לעדים, אילן ישועה היה הראשון שעבר תהליך שכזה, ללא כל סמכות, או בסיס חוקי), וגם דחו על הסף את טענותיהם של הסנגורים, בעניין אי חוקיות צווי החיפוש והתפיסה שהוצאו לגבי החומרים שאילן ישועה מסר בחקירותיו הראשונות, תוך התעלמות מוחלטת שמהלכים הללו נעשו לא רק באופן לא חוקי, הם נעשו שלא באישור של היועמ"ש, כנדרש ב"חוק יסוד הממשלה".
מצ"ב 2 ההחלטות העוקבות (השנייה משלימה את הראשונה. השנייה עוסקת בהנחיה לפרקליטות לגבי פרוצדורת "רענון עדים" הבאות של הפרקליטות. אין בה פסילת השיטה, אלא הכנסתה של השיטה החדשה למסגרת של "דיווחים שוטפים" לסנגורים).
1) ההחלטה המלאה של בית המשפט המחוזי בי-ם, לגבי טענות הסנגורים בנושאי רענון עדים" וקבילות ראיות שנתפסו בצווי חיפוש לא חוקיים - כאן.
2) החלטה משלימה לראשונה של בית המשפט המחוזי, שמבהירה את הפרוצדורה של "רענון עדים" ע"י הפרקליטות, פרוצדורה שהומצאה ע"י בית המשפט, לצורך משפט זה - כאן

גאלי ציפורי פרסם כאן פוסט נוסף בעניין עדותו של אילן ישועה מאתמול: "אילן ישועה השקרן בשירות השמאל.
************************
ישועה התלונן בעדותו שהלחץ גבר עליו לקראת בחירות 2015 והפרקליטות טענה שנתניהו נהנה מסיקור אוהד סביב הבחירות. אז ככה:
יומיים לפני הבחירות נערך ראיון מלטף עם יצחק הרצוג.
יממה לפני הבחירות נערך ראיון מלטף עם ציפי לבני.
ביום הבחירות נערך ראיון מלטף במשותף עם הרצוג ולבני ע"י דב גיל-הר והילה קובו, שני אנשי שמאל.
ומה נכנס לכתב האישום: הראיון גס הרוח והשלילי של גיל-הר עם נתניהו, כאילו זו הטיית סיקור.
גיל-הר, עד תביעה נגד נתניהו, מצא את עצמו בג'וב מפנק בתאגיד השידור על חשבוננו.
קובו מצאה את עצמה לאחרונה בג׳וב מפנק כדוברת בפרקליטות של פרקליטות ת"א (מיסוי וכלכלה), שהיתה באחריותה של ליאת בן ארי.
הכל במקרה, ממש במקרה."

ד. אלי ציפורי הוסיף כאן עוד פוסט בזו הלשון: "כל עדות ישועה יכולה להיות תוכנית נהדרת בתיק תקשורת ולא דיון פלילי.
פרקליטי נתניהו ואלוביץ׳ יכולים לפרק את כל השקרים של ישועה בשאלה אחת: מי מינה את האנשים הבאים לתפקידי עריכה ועיתונות באתר - דב גיל-הר, אבי אלקלעי, מיכל קליין, אודי הירש, עמית אשל, הילה קובו, אמיר תיבון ועוד - כולם אנשי שמאל ואף שמאל קיצוני שלא הפסיקו להשמיץ את נתניהו ו/או משפחתו.
על כל המנויים אחראי אילן ישועה בכבודו ובעצמו שהיה בפועל העורך הראשי של האתר. 
שלא יבלבל את המוח על הטיית סיקור. הוא מינה אנשים כדי להשמיץ את נתניהו ונתן להם יד חופשית."

עדכונים 7.4.21:
א. פורסם כאן בטלגרם: "משפט נתניהו - תהיו איתי. זה קצר:
לפי עדותו של אילן ישועה בביהמ"ש, וכן לפי המופיע בכתב האישום - סעיף 40, בני הזוג אלוביץ פנו לראשונה לישועה בעניין הצורך להשמיד את התכתבויות הוואצאפ ביניהם, רק בחודש ינואר 2017, כאשר הגיעו הדיווחים כי ניצן ואלשיך בדרכם לחקור את ראש הממשלה נתניהו.
אכן ביום 2 לינואר 2017, נחקר לראשונה נתניהו - במסגרת תיקי 1000 ו- 2000. (להלן: מסע הציד).
ועכשיו שימו לב: כבר ביום 29 לאוקטובר 2015, פרסם גידי וייץ ב'הארץ', תחקיר ארוך ומפורט תחת הכותרת: "אתר וואלה בשירות נתניהו" אשר כלל עדויות ולפיהן עובדי אתר וואלה קיבלו הנחיות מהמנהל שאול אלוביץ להיטיב את הסיקור עם ראש הממשלה נתניהו ועם רעייתו שרה
וכאן שואל הבן: 
א. מדוע שאול אלוביץ המתין עד לפתיחת מסע הציד באופן רשמי בשנת 2017, ולא רץ באמוק לאילן ישועה, לבקש/להתחנן להשמיד את הנייד מיד לאחר הפרסום הארוך והמפורט בעיתון 'הארץ' בשנת 2015?
ב. נספח א' לכתב האישום, סעיפים 45-56, עוסק בדוגמאות בהן נתניהו ובני משפחתו מטפלים ב'סיקור אוהד' באתר וואלה, מחודש אוקטובר 2015 ואילך, כלומר, לאחר הפרסום הצהוב בעיתון 'הארץ'.
ג. בא נצא מנקודת הנחה כי נתניהו הוא אידיוט, וגם מטומטם, וגם מפגר, אשר מוכן לשלם שוחד אסטרונומי בסך יותר ממיליארד ש"ח ובתמורה לסכום מפלצתי זה הוא אפילו לא מקבל את הדבר האלמנטרי והמתבקש - פיטוריו של ישועה והחלפת כל צוות העורכים והכתבים השמאלנים העוינים של וואלה, אבל האם נתניהו הוא גם מתאבד? 
ד. אם בעבירה עסקינן, שוו בנפשכם: מישהו מעלה על דעתו כי אהוד אולמרט היה מאפשר להמשיך את קבלת השוחד בהולילנד, או את זרימת מעטפות הכסף מטלנסקי, יום לאחר שהדבר היה מקבל, לא פרסום, אלא רמז הכי קטן בעיתון הכי זניח?
ה. מסקנה מתבקשת וזועקת לשמים: אין כאן שוחד. אין כאן עבירה. יש כאן תפיסה בגרון. יש כאן צייד. יש כאן הפיכה שלטונית."

ב. עוד החלטה מדהימה, שלא לומר מזעזעת, של שופטי בית המשפט המחוזי בי-ם: הפרקליטות לא חייבת לפרט את מעמדו של אילן ישועה בבית המשפט ואין צורך להשיב אם הוא עבר איזו עבירה ודחו בכך את כל טיעוני הפרקליטים (שהתבססו בין היתר, על הכתבה בגלובס). ההחלטה מצ"ב - כאן.

ג. ריאיון מדהים ומטלטל, כ-6 דקות, של אבי וייס, בתכנית הבוקר ב"גלי ישראל", של השדר הוותיק והמוביל אבי רצון, כולל חשיפות חדשות, שלא נשמעו עד היום, בתחום "תופרי התיקים" (הפעם בהקשרים של עו"ד ליאת בן-ארי שווקי ואילן ישועה ב"תיק 4000". פרטים נוספים בכתבה: https://bit.ly/Tik4000No55). חשיפת הסודות המזעזעים שהסתירו ובכוונה מהציבור. החשיפות המדהימות בהקלטה הקולית מהרדיו המצויה בלינק כאן: https://bit.ly/AviRatzonWeiss. גם בסרטון:


ד. אלי ציפורי העלה כאן פוסט נוסף בזו הלשון: "השופטת רבקה פרידמן פלדמן נוזפת באילן ישועה: ״אין לנו ׳הם׳ ואין לנו ׳המשפחה׳. כשאתה מתייחס למישהו, תפריד ותגיד למי אתה מתכוון״.
**************************************************************
במהלך עדותו התברר שברענון העד שנעשה לו הוצגו לו דברים חדשים.
**************************************************************
לאחר שישועה ציין את איילה חסון כמי שדובר בעניינה שלא כדאי להביאה לוואלה משום שהיא עיתונאית עצמאית, שאל סנגורו של שאול אלוביץ׳ ז׳ק חן היכן הדבר מופיע בחקירות המשטרה. התובעת תירוש אישרה כי ישועה לא ציין זאת בחקירותיו במשטרה אלא שהדבר עלה בריענון לקראת החקירה שהתקיים במשרדי הפרקליטות בימים האחרונים, וכי לפני כן ישועה מעולם לא ציין זאת ולא נחקר על כך.
במהלך עדותו הסתבר כי למעשה ישועה, לאורך כל השנים, החזיק את כל החומר אצלו ועיין בו מפעם לפעם, וכי לקראת הפגישות בפרקליטות נתבקש לקרוא את החומר שאצלו וכך עשה. עוד הסתבר כי אחר כך הגיע לפרקליטות למשך ארבעה ימים וקרא את הודעותיו, ובנוסף לכך לעוד 7 ימים לראיון אצל הפרקליטים. לטענת סנגורי אלוביץ׳, אין מדובר בראיון או רענון אלא חקירה של ממש בפרקליטות אחרי שכבר רוענן. כך שלמעשה מדובר בעד שמעיד כאילו מהזכרון, אך למעשה במשך יותר משלוש שנים משנן שיחות.
השופטת לישועה: ״מעיד באופן כללי, אם אתה לא יודע לאבחן - תגיד״
פרקליטתה של איריס אלוביץ׳ מיכל רוזן-עוזר ביקשה להעיר בעניין אופן עדותו הכללי של ישועה, וכי כבר יש עשרות מקומות שבהם ישועה משיב באופן שמבצע ערבוב וזיהוי בין המעורבים. השופטת פרידמן-פלדמן השיבה: ״גברת תירוש לא שואלת באופן כללי, אבל העד לפעמים עונה באופן כללי. מקום שאנחנו יכולים אנחנו מבקשים ממנו הבהרות״, והעירה לישועה: ״כל אחד הוא אדם בפני עצמו. אין לנו ׳הוא׳, אין לנו ׳הם׳ ואין לנו ׳המשפחה׳. כשאתה מתייחס למישהו, תפריד ותגיד למי אתה מתכוון. איריס אלוביץ׳ עומדת בפני עצמה. כל אחד כאן מיוצג בידי סנגור וכל סנגור רוצה לדעת מה אתה מייחס ללקוחו״. ישועה ניסה להסביר ״יש קבוצות וואצאפ״. השופטת השיבה לו: ״אם אתה מתכוון למה שנאמר בקבוצה, אם אחד כותב משהו, אי אפשר לייחס את זה אוטומטית למישהו אחר. אם אתה יודע ספציפית מי כתב, חשוב שנדע שאתה לא יודע מי. אם אתה לא יכול לאבחן תגיד ׳אני לא יודע לאבחן׳."

ה. אלי ציפורי הוסיף כאן עוד פוסט בזו הלשון: "משפט נתניהו: השופטים נזפו ביהודית תירוש - אל תשאלי את ישועה דברים שלא עלו בחקירתו אלא רק ב״רענון״: ״יש גבול״.
*************************************************
לאחר שמספר פעמים נשאל ישועה על דברים שלא נשאל עליהם במשטרה ובריענון.
פרקליטו של אלוביץ׳ חן: ״פעם ראשונה אני רואה ושומע את כל הדברים האלה שאומר העד, אני לא מכיר משפט שבו סניגור שומע גרסה שמעולם לא שמע עליה.
השופטת הורתה לתירוש לא לשאול את ישועה שאלות בעניין דברים שלא נשאל עליהם בחקירתו.
עו״ד חן הוסיף: ״אמיתי אנחנו יכולים ללכת. אבל אין דבר כזה בשום פן של המשפט שאנחנו נרגיש כל כך חסרי אונים״. 
השופט ברעם לתירוש: ״אני יכול להבין שיש שאלות הבהרה, אבל אני שומע יותר ויותר שאלות שאני רואה שהעד לא נשאל ולא נחקר עליהם במשטרה. עניינים שלא עלו בהודעות ולא עלו בריענונים, גברתי תתקדם״. 
השופטת פרידמן פלדמן הוסיפה: העד נחקר ארוכות במשטרה, עלו דברים חדשים בראיון. כל מה שחשבת שלא עלה במשטרה, השלמתם בראיון. זה קצת חוזר על עצמו, את מתחילה לבקש עוד ועוד הבהרות. מה שהוצג הוצג. אבל יש גבול״. 
חן הוסיף: ״זו המחשה דרמטית של מה שאנחנו אמרנו״. עו״ד רוזן-עוזר: ״אנחנו יושבים בהליך חריג לחלוטין. גם אנחנו וגם בית המשפט. כל מה שקיבלנו בריענונים זה שזה דברים שנאמרו ״ברוח הדברים״ של חקירותיו. מה זה ״ברוח הדברים״? הוא מדבר פה במשך דקות שלמות על דברים שבהודעות זה לא מופיע, ובריענונים זה הוחבא תחת הכותרת ׳ברוח הכללית של הודעותיו׳, זה להוסיף עוול על עוול״.
ברעם לתירוש: ״אם יש נושאים נוספים שמצריכים הבהרה שעלו בראיון או שעלו ולא הבהרו, אתם צריכים מחשבה נוספת. כי זה עוד ועוד דברים״. השופטת פרידמן פלדמן: ״גברתי מבקשת להוסיף עוד ועוד דברים שלא מופיעים בשום מקום שאלי פונה שוב ושוב בשאלות מהותיות״. 
*השופטים החליטו: חוזרים להנחייתנו למאשימה להתמקד במה שעלה בחקירה ובריענון.*"

ו. אלי ציפורי מוסיף כאן עוד פוסט: "יהודית תירוש - התופרת של ליאת בן ארי בתיק 4000.
*************
כבר כתבתי שעו"ד יהודית תירוש, יד ימינה ושמאלה של בן ארי היא אחד המנועים הגדולים מאחורי תפירת תיק 4000. 
ברוך קרא כתב עליה בעבר את הדברים הבאים: "אם תעירו את מובילת צוות 4000, עו"ד יהודית תירוש, באשמורת השניה של הלילה, היא תוכל לצטט באוזניכם את מה אמר שלמה פילבר בפסקה השלישית של עדותו הרביעית״ (רגע, מאיפה הוא יודע? הוא ניסה להעיר אותה?).
בכל מקרה, יש לי הצעה: מוכן להעיר את שניהם בבוקר, לא צריך באמצע הלילה, ולשאול אותכם על ועדת חייק, הפרדה מבנית, סיבים אופטיים ועוד - והנזק האדיר שנגרם למשק הישראלי. גם את זה תירוש תוכל לצטט מיד?"

עדכון 8.4.21: אורן פרסיקו מ"העין השביעית" מדווח כאן על אחד השקרים של אילן ישועה בעדותו, בנוגע לפיטוריה של טלי בן-עובדיה, שהייתה העורכת הראשית של אתר "וואלה"! בסוף 2012. הקטע הזה בעדותו נמצא כאן. כבר הצגנו שדברים אלו סותרים מה שדווח בזמן אמת על העניין הזה וסותרים באופן קטגורי את דבריה של טלי בן-עובדיה

עדכון 11.4.21האלי ציפורי פרסם כאן פוסט: "‏חבורת שמאלנים שכזו: מעדותו של אילן ישועה עולה כי הוא הכיר את אבי אלקלעי, לשעבר עורך ״וואלה״ - עוד מהצבא ומהעבודה בחברת מט״ח
ישועה הכיר שם גם את עו״ד שחר בן מאיר, שרודף את נתניהו באובססיביות. אלקלעי קרא למשפחת נתניהו ״כלבים מתועבים״. 
‏וואלה היתה כת של ״עיתונאי״ רק לא ביבי, שלא הפסיקה לגדף ולהשמיץ את משפחת נתניהו - והפכה את האתר למוטציה של עיתון ״הארץ״.
‏תודה לאבי וייס."

עדכון 24.4.21: [ניתוח] אני כמעט בטוח שעליתי על "נקודת האפס" של תחילת תפירת תיק 4000, כמו שעליתי על "נקודת האפס" של תיק 1000 (עדות והמידעים בן כספית ומקורותיו). זאת, אחרי ש"תיק בזק" לא הניב ראיות כנגד נתניהו.
זה נראה כפעילות מתואמת בין עו"ד ליאת בן ארי, עו"ד שחר בן מאיר ואילן ישועה (יכול בהחלט להיות שבסיוע אבי אלקלעי). ברקע יש עוד המון תומכים וסייענים, דוגמת: גידי וייץ, שרגא הג'נג'י, פוליטיקאים מכל הכיוונים, עוד עמותות שמאל, עוד כתבי שמאל, עוד פרקליטי שמאל, עו"ד שי ניצן שדוחף ברקע, עו"ד יהודית תירוש שממציאה דברים מ"קצה האצבע שלה" כדי שהשקרים יהפכו למציאות, וכיו"ב ועוד לא מעט נוכלים ושקרנים. אבל זה כנראה "הלב" שהניע מנקודת האפס את הצד המשפטי, כנגד נתניהו: ישועה-שחר-ליאת. תלונות הוגשו כבר לרשות ניירות הערך ולפרקליט המדינה, עם כל הראיות הנחוצות כדי להחליט לפתוח בחקירה (שצריך להאמין בניסים, אם אכן חקירה כזו תיפתח...). 

כל הסיפור של תחילת החקירה של "תיק 4000" (חקירה אודות "המצגת"), מעלה אצלי את השאלות: 
1) למה "סיפור המצגת" (שכעת כוללת גם 2 כרכים של מסמכים), היה הנושא הראשון שמנדלבליט אישר לחקור ב"חקירת המשך" ל"תיק בזק", מה שנהפך כ- 3 חודשים אחרי כן ל"תיק 4000"? זאת, כדי לאתר קשר חשאי ומושחת בין נתניהו לאלוביץ' ו"וואלה!" (הנימוק לאישור היה לחפש מניעים למה פילבר עוזר לבזק ב"תיק בזק")? 
2) מאין עו"ד ליאת בן ארי ידעה על העברת המצגת הזו לאלוביץ', שהיא המליצה לפרקליט המדינה דאז, עו"ד שי ניצן וממנו לד"ר מנדלבליט, להתחיל בחקירה הספציפית הזו (הרי היה לה, ולחוקרים המון חומר לחקור, גם מהכתבות של גידי וייץ וכל החקיינים האחרים, שפרסמו אין סוף כתבות על הקשרים המושחתים הללו, כולל חברי כנסת ועמותות שבלבלו כל הזמן את המוח נגד נתניהו, כך שהיו להם המון אינדיקציות לקשר בין נתניהו-אלוביץ'-וואלה!.

לעומת זאת, הסיפור של המצגת לא פורסם בשום מקום וידעו על הסיפור הזה רק אלו שעסקו באופן אישי ופיזי במצגת: נתניהו, חפץ (ואולי עוזר\ים שלו), שכטר, פילבר, אלוביץ' (אולי גם אשתו) ואח"כ ישועה ואלקלעי. זהו. זה מעגל סגור של כמה אנשים, שרק הם ידעו מהסיפור הזה. כלומר: המידע שהגיע לליאת בן ארי היה חייב להיות רק מהמעגל הזה.

לאחר ניתוח כל המסמכים הרלוונטיים, הגעתי למסקנה די ברורה: העניין של העברת המצגת וחקירת עלה אצל ליאת בן ארי, באמצע חקירת "תיק בזק" - 25.9.17, ככל הנראה, מהחיפוש שנעשה בסמארטפון של שלמה פילבר, במסגרת "תיק בזק". לא היה מידע אנושי, אלא זה עלה מהסמארטפון שלו. לא נמסר מידע, כי אם היה נמסר מידע הוא לא היה כזה מוטעה, שמוביל לחקירת יונתן שכטר ולשלמה פילבר, שלא קשורים בנושא, כי הם היו רק "דוורים" פסיביים. המזכר הזה שבחתימתה, מאמצע חקירת בזק, מחזק את המסקנה שלי (בתוספת עוד כ-9 מסמכים משלימים, שליקטתי סביב העניין הזה). כנראה שבסמארפון של פילבר, ראו את 2 הנושאים שהיא (ליאת) מדברת עליהם: כמות כתבות שליליות בוואלה ומעורבות פילבר כביכול במינוי ב"וואלה!".

יש כמובן חלופה, שמידע הזה יצא מחיפוש בסמארטפון של אלוביץ' (שגם נחקר ב"תיק בזק"). אבל שללתי זאת משלוש סיבות:
א. גם מה שכותב עו"ד שי ניצן יומיים אחרי עו"ד ליאת בן ארי (27.9.17), מדבר על "חומרי חקירה שנתפסו", כלומר זה "מוצגים" ש"נתפסו" במהלך החקירה - ולא "עדויות".
ב. אם זה היה מהסמארטפון של אלוביץ' - אין כל סיכוי שהוא ידע שיש עוד שליח למצגת הזו באמצע (יונתן שכטר). רק מהסמארטפון של פילבר אפשר היה לראות את התיאומים שהוא עשה עם שכטר, להיפגש בפתח תקווה ולקבל את המעטפה שניר חפץ שלח דרכו, לשלמה פילבר.
ג. מהחקירה של אלוביץ' ב-23.10.17 (שנעשתה במקביל לחקירת פילבר), לא מדברים עמו על שכטר, כשליח של המעטפה (מצגת ו-2 ספרים עבים של מסמכים), מזכירים רק את פילבר. כלומר: הוא (אלוביץ') לא ידע משכטר. ברור שאם הוא לא ידע מקיומו של שכטר, אזי גם ישועה ואלקלעי לא ידעו.

ונקודה אחרונה שחיזקה אצלי את העניין והמסקנה שהגעתי אליה, זה שבבית המשפט, ישועה מעיד בברור שהוא לא ידע שהמצגת הגיעה לאלוביץ' מפילבר, הוא חשב שזה בא מחפץ (כמו 2 הספרים שקיבל עם המצגת, מאלוביץ'), והוא הופתע שהחוקרים אמרו לו שזו מצגת שדווקא הגיעה מפילבר.
כלומר: החוקרים ידעו זאת מהסמארטפון של פילבר. אילן ישועה לא ידע מזה - בזמן אמת.
 
הקטע הכי מגוחך בכל הסיפור הזה, שעו"ד ליאת בן ארי לא הבינה בזמן אמת (ואחריה לא עו"ד שי ניצן וד"ר מנדלבליט) שהמצגת הזו היא לטובת נתניהו ולא נגדו. ברור שהם חיפשו (ב"תיק בזק", בלי אישור היועמ"ש לחקור דבר כזה), קשר פיזי ממשי ומוכח בין נתניהו לאלוביץ' וחשבו שמצאו את הנתיב הזה, דרך יונתן שכטר ושלמה פילבר ויש להם "ראיית זהב" ביד. ככה שכטר נפל קורבן לחקירה, שבכלל לא נגעה אליו.

בכך, הפרקליטות במו ידיה נתנה "ראיית זהב" דווקא לפרקליטי נתניהו, להראות ששום "עסקת שוחד" לא הייתה כאן. זאת, כי על פי הבדיקות היסודיות הללו, אתר וואלה! היה אתר "אנטי ביבי", הרבה יותר קיצוני מאתרים מתחרים, כולל אתרים מהשמאל, בתקופות הזמן הכי חשובות (2014-15) להמצאת "עסקת שוחד" המדומינת הזו, ב"תיק 4000". 
תזכורת: המצגת הזו הועברה לאלוביץ' מחפץ (דרך 2 שליחים... שכטר ופילבר) ב-14.8.15, כחודשיים אחרי אישור "העסקה" (בזק-YES) - ע"י נתניהוהסקר המשווה בין אתרי חדשות שהיא כללה בתוכה, הוא על התקופה מ-1.12.14 עד 3.8.15

עדכון 14.5.21: פורסם פרוטוקול החקירה הנגדית של אילן ישועה מיום 5.5.21 בבית המשפט המחוזי בי-ם - כאן
מהפרוטוקול עולה שאילן ישועה מודה \ טוען שהוא שיקר לא רק בתכתובות עם זאב רובינשטיין, אלא הוא גם שיקר למנטור ולחבר האישי שלו - עמוס שוקן (הבעלים והמו"ל של קבוצת הארץ-דה-מרקר), וגם שיקר לעצמו בפתקים שרשם לעצמו בסמארטפון שלו (?!), בכך שכתב (לשוקן ולעצמו) שאתר "וואלה!" זה פורטל מוטה חזק כנגד נתניהו
בנוסף, ישועה כתב בפתק לעצמו (כאן), לקראת פגישתו עם עו"ד רלי לשם (העו"ד של קבוצת "וואלה! תקשורת"), כנראה בנובמבר 2015, לאחר פרסום הכתבה של גידי וייץ בהארץ-דה-מרקר, שהוא צריך להתכונן עם קו הגנה וצריך להיות מוכן להיחקר באזהרה
זה סותר לחלוטין את חוות הדעת של עו"ד ליאת בן ארי לפרקליט המדינה וליועמ"ש, כשטענה שישועה לא ידבר - אם הוא ייחקר באזהרה. הנקודה הזו בכלל לא נבדקה מולו ומול המסמכים, שהיו כבר באותה עת, בידי החוקרים והפרקליטות. 
אם לא די בכך, ישועה חשב (וכך גם כל חברי המערכת אצלו, לדבריו, חשבו), שכל השיחות וההתכתבויות שלו עם בני הזוג אלוביץ', זה לכל היותר עניין אתי (כאן וכאן), זה לא נושא להתלונן עליו במשטרה. על עניין האתי הזה הם (ישועה וחברי המערכת הבכירים), לא מצאו לנכון לפנות למועצת העיתונות, האמורה לטפל בבעיות אתיות בעיתונות, מפני שזה נראה להם עניין פעוט ערך ומקובל, שהבעלים והמו"ל של עיתון, מתערב בקו המערכת, לפי האינטרסים הכלכלים או האחרים שלו. יודגש שזו גם חוות הדעת שהוא (ישועה) קיבל מעו"ד רלי לשם
מכאן, לא ברור איך כל העניין הזה הפך לפלילי, בעיני הפרקליטות, אם בזמן אמת, איש לא ראה בזה עניין פלילי (גם לא היועמ"ש, ד"ר מנדלבליט, שטיפל בהשלכות הכתבה של גידי וייץ ובתלונות חברי הכנסת וגורמים נוספים שפנו אליו בנושא זה) וכל מי שהיה מעורב ומיודע בנושא "ההתערבות בתכנים", ראו בזה בזמן אמת עניין אתי מינורי שולי? מה גם שבפועל אתר "וואלה!", אחרי כל ניסיונות "ההתערבות בתכנים", היה אתר מוטה חזק כנגד נתניהו. אז היכן כאן "המתת" (של השוחד, כביכול, ב"הטיית סיקור", הטייה שנבראה רק בדימיון של הפרקליטות המלווה, ביחד עם אילן ישועה, שהמציא גרסה חדשה, למה שהוא עצמו כתב והמון פעמים, בזמן אמת, בעניין ספציפי זה)?

המשך העדכונים בנוגע לאילן ישועה - כאן.
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים