כיצד לשלב אינטליגנציה מלאכותית (AI) בתהליכי שיווק ומכירה?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> כיצד לשלב אינטליגנציה מלאכותית (AI) בתהליכי שיווק ומכירה?
כיצד לשלב אינטליגנציה מלאכותית (AI) בתהליכי שיווק ומכירה?
מאת: אוליביה אלבז, 7.3.17, 14:11אוליביה אלבז

4 גישות בעלות השפעה מאסיבית על יעילות שיטות השיווק והמכירה ועל התרומה לרווח במאמץ יחסית קטן. אין סיבה מדוע לא לנסות .AI אך עד ש-2017 תגמר, לא תהיה ממש ברירה. רוב השוק ישתמש בניתוח נתונים ובלמידה ממוחשבת כדי להניע מכירות, אסטרטגיה וטקטיקות.
 
טכנולוגיות של מכונות לומדות התפתחו והתבגרו בשנים האחרונות והשפיעו על קהילה שלמה של אנשי מכירות ומובילי שיווק, שהפכו, בעקבות האינטליגנציה המלאכותית ((AI, למשערים וחוזים.
 
כלומר, במקום לסמוך על אינטואיציה אנושית, שתלווה אותם בתהליכי המכירות של הארגון, המאמצים הראשונים של הטכנולוגיות האלו מובילים את "מירוץ החימוש" לנתונים ע"י חידוש ושינוי האופן, שבו הארגונים שלהם פועלים, ועוברים להתבסס על אינטליגנציה, שמופקת ע"י AI וטכניקות אחרות של מדעי הנתונים.
 
בסביבה זו, יש 4 דרכים קלות יותר, באמצעותן מנהלי שיווק ומכירות יכולים לעקוב אחרי העבודה של הצוותים שלהם ותוך כדי כך לשלב מידע חיוני ותובנות משמעותיות בתוך משימות יום יומיות, תוך חיסכון בזמן, כדי להבטיח, שהעבודה הקשה של הנציגים שלהם תשפיע ותממש.  
  1. השתמשו בניתוחים אנליטיים כדי לעקוב אחר שיחות
אין ספק, שביטחון ומוניטין יוצרים יותר הזדמנויות. אולם, קשה להרגיש בטוח כשיש לך רקע דל בנוגע למידע על איתותי קנייה של הלקוח הפוטנציאלי, כמו למשל מה הסיכוי, שהמוצר שלך מתאים ללקוח, או הסבירות, שהוא ירכוש את המוצר בזמן הקרוב.
 
כדי להימנע מבזבוז שעות בכל שבוע במחקר של לידים, צוותים רבים ממנפים את שיטות איסוף הנתונים ואת הטכנולוגיות העדכניות ביותר, כדי ליצור נוהל מעקב יעיל ומהיר יותר. בזכות טכנולוגיות אלו, קל יותר לנציגי המכירות לתעדף את הסיכויים ולתכנן למי יפנו, והם יכולים לערוך מעקב לעיתים קרובות יותר. כתוצאה מכך עולה הסיכוי, שיעמדו ביעדים שלהם מידי חודש.
 
ניתוח נתונים תחזיתי (predictive analysis) מאפשר לייעל משמעותית את תהליך המכירה. כך לדוגמא, חברה, שאימצה את הניתוח התחזיתי הצליחה לתעדף את הלידים שלה מ-100 שיחות לביצוע מכירה אחת ל-12 שיחות בלבד - שיפור עצום ביעילות.
 
כאשר יש מידע מפורט על כל ליד, נציגי המכירות יכולים להפוך כל שיחה לאישית כדי להשיג מעורבות גבוהה יותר של הלקוח. ע"י שימוש בטכניקות מיון, ניתן ליצור רשימות מוגדרות של סיכויים, שמתבססות על תכונות מסוימות ועל נתונים רלבנטיים למכירה. נציגים יכולים בקלות יחסית למיין את הדרך הטובה ביותר לגשת לכל קבוצה. למשל, לשלוח סוג מסוים של תוכן או להזמין את בעלי הסיכויים הטובים ביותר לקנייה למפגש. חלק מהכלים מעניקים אפשרות להודיע על אירועים חשובים, לחלק משימות לאנשי מכירות ולקבל מכירות בעזרת למידה ממוחשבת היכולה לאותת לאיש המכירות היכן להשקיע יותר את הזמן.
  1. הקצו תחומים בהתבסס על תוצאות ניתוח ממוחשב
כאשר הארגון שלך מסתמך על סיכויים כדי להשיג לקוחות, חשוב במיוחד לטפל קודם כל בלקוחות החשובים ביותר. במידה ותיאור המשימות של נציגי המכירות לא מכיל שום דירוג, חלק מצוות המכירות יקבל סיכוי טוב יותר מאחרים.
 
ניתוח תחזיתי מעניק לארגונים הקצאות של לקוחות, שמבוססות לא רק על חלוקה שרירותית של גבולות גיאוגרפיים, אלא גם על התשובה לשאלה: היכן הלקוחות הטובים ביותר ממוקמים. בכך מעניק ניתוח תחזיתי לכל איש מכירות סיכוי שווה בסגירת עסקאות. שיטה זו גם משפרת את מבנה הצוותים וגם מורידה לחצים מאנשי מכירות, שמוקצים לאזורים פחות טובים ונאלצים לחפש בעצמם עסקאות, שעלולות להיות לא מתאימות כלל למוצר ובכך גם לבזבז זמן יקר.
  1. השתמשו ב AI כדי להיכנס לשווקים חדשים
תובנות אלו יכולות גם לעזור לצוותים לזהות הזדמנויות טובות להתרחבות. מודל של ניתוח תחזיתי יכול לעזור מאד בשכירת עובדים, משום שקל לזהות את התעשיות או האזורים, שבהם כדאי להתמקד ובהם יש אפשרות לרווח. כבר לא צריך לנחש... כאשר בוחנים באיזה שווקים חדשים להשקיע, ניתן להשתמש בנתונים אלה כדי לתת תוקף להשערות ולתהיות.
  1. להעלות מודעות באמצעות ניתוח נתונים
לבסוף, ע"י חיבור של צוותי השיווק לקמפיינים פרסומיים ניתן להבטיח, שהמותג שלכם יישאר לנגד עיני הלקוחות הרבה אחרי שהמגע עם אנשי המכירות נגמר. אנשי השיווק מבחינתם יוכלו לקבל מושג כיצד הארגון תומך בהם ומה המשמעות הסטטיסטית של השיחות, שהם מנהלים עם הלקוחות.
 
לסיכום, כל אחת מ-4 הגישות האלו יכולה להיות בעלת השפעה מאסיבית על היעילות של שיטות המכירה ועל התרומה לרווח במאמץ יחסית קטן. אין סיבה מדוע לא לנסות AI כדי להתחרות במתחרים שלכם. אך האמת היא, שעד ש-2017 תגמר, לא תהיה לכם ממש ברירה. רוב השחקנים האחרים של השוק בתעשייה שלכם ישתמשו בניתוח נתונים ובלמידה ממוחשבת כדי להניע מכירות, אסטרטגיה וטקטיקות.

מאת: אוליביה אלבז, מרץ 2017.
סגן נשיא מכירות Salesforce ישראל

AI
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים