Telecom News - תיק 4000: היום הרביעי בחקירת תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים

תיק 4000: היום הרביעי בחקירת תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים

דף הבית >> משפט תיקי האלפים >> תיק 4000: היום הרביעי בחקירת תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים

תיק 4000 התפור חזר לביהמ"ש: היום הרביעי של החקירה הנגדית של תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים
מאת: מערכת Telecom News, 30.1.23, 10:13
יואב תלם צילום אלי ציפורי


לאחר שהפרקליטות קפצה מתיק 4000 התפור לתיק 1000 המפוברק (בניסיון לגדוע את תהליך כישלונה המהדהד בתיק 4000), עם העדות של הדס קליין ועוד 13 עדים בתיק 1000, ולאחר שארנון מילצ'ן לא הגיע בינתיים למתן עדות בביהמ"ש בתיק 1000, חזרה הפרקליטות לתיק 4000, והתחדש מצעד עדי התביעה בתיק 4000: עדי קופלביץ, יאיר חקאק, הרן לבאות, מימון שמילה, ד"ר יפעת בן חי שגב, דוד שרן, פולינה קריב-גובזמן, עו"ד דוד קובסיאנו, עו"ד יעל מלם-יפה.

כתבה זו עוסקת ביום הרביעי של החקירה הנגדית של עד התביעה תנ"צ יואב תלם (בתמונה משמאל, צילום אלי ציפורי) ובהמשך העדכונים בתיקי האלפים ב-30.1.23.

הכתבה לגבי היום השלישי בחקירה הנגדית של עד התביעה תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים מ-25.1.23 עד 29.1.23 כולל - כאן.

הכתבה לגבי היום השני בחקירה הנגדית של עד התביעה תנ"צ יואב תלם והמשך העדכונים בתיקי האלפים מ-24.1.23 - כאן.

הכתבה לגבי היום הראשון בחקירת (ראשית ונגדית) של עד התביעה תנ"צ יואב תלם והמשך העדכונים בתיקי האלפים מ-23.1.23 - כאן.

הכתבה לגבי חקירת עו"ד דוד קובסיאנו ועו"ד יעל מלם-יפה והמשך העדכונים מתיקי האלפים מ-17.1.23 צהריים עד 22.1.23 כולל - כאן.

הכתבה לגבי חקירת ד"ר יפעת בן חי שגב,  דוד שרן ופולינה קריב-גובזמן והמשך העדכונים לגבי תיקי האלפים מ-13.12.22 עד 17.1.23 צהריים- כאן.

הכתבה לגבי חקירת מימון שמילה והמשך עדכונים לגבי תיקי האלפים מ-6.12.22 עד 13.12.22 צהרים - כאן.

הכתבה לגבי חקירת הרן לבאות והמשך עדכונים לגבי תיקי האלפים מ-29.11.22 עד 5.12.22 כולל - כאן.

הכתבה לגבי חקירת עדי קופלביץ' ויאיר חקאק והמשך עדכונים לגבי תיקי האלפים מ-21.11.22 עד 28.11.22 כולל - כאן.

תנ"צ יואב תלם היה מראשי צוות החקירה בתיק 4000. 

30.1.23: חקירה נגדית של תנ"צ יואב תלם ע"י עו"ד בעז בן צור.
(בתמונה משמאל מאתר משרדו)עו"ד בעז בן צור מאתר משרדו
א. אלי ציפורי פרסם בבלוג שלו כתבה תחת הכותרת: עדותו של תת-ניצב יואב תלם חושפת את ההיסטריה של הפרקליטות ובעיקר של יהודית תירוש. איזה הסבר אחר יש לניסיונות הנואשים להסתיר את רשימת המשתתפים בישיבה בה אושר תרגיל החקירה הלא חוקי? - כאן.

ב. אלי ציפורי פרסם בטוויטר מביהמ"ש:
ציפורי

ג. מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן: עו"ד בעז בן צור: "בוא נדבר על פילבר. המטרה היא חקר האמת. נכון?" תלם: "כן". בן צור: "פילבר נסכים הוא לא בן אדם מסוכן. הוא לא עוסק בסמים וכד'". תלם: "נכון". בן צור: "אדם נורמטיבי, עו"ד. אני רוצה להראות לך מה הוא תיאר בביהמ"ש: הוא אמר שעשו לו הצגה, חיפוש גופני וחודרני. תסכים איתי שלא מקובל לעשות חיפוש חודרני בסוג כזה של נחקר. אז למה זה נעשה?" תלם: "צריך לבדוק עם שב"ס". בן צור: "בנתונים אלה אין סיבה בעולם להפשיט אותו ולעשות חיפוש חודרני?" תלם: "מבחינה חקירתית אין צורך". בן צור: "זה דבר פוגעני ומשפיל". תלם: "צריך לבדוק מול שב"ס. זה אירוע משפיל, טראומטי". בן צור: לא מתקשרים אליך אומרים לך יש מקום אין מקום? הרי יש תיאום  מבצעי. מטרטרים אותו לבית מעצר בו אין מקומות". תלם: "אמור להיות תיאום מוקדם". בן צור: "אז מה קרה? זו יוזמה פרטית? זה הכל מתואם מראש". תלם: "יכול להיות שהייתה טעות". בן צור: "האם זה קרה מול נחקרים אחרים?" תלם: "יש היבטים של תיאום, זה קורה לא פעם ולא פעמיים". לשאלת שופט תלם עונה: "אני לא זוכר שזה היה תרגיל חקירה. אצל איריס אלוביץ' אישרתי שכן".

ד. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "חפץ ופילבר אמרו שהוצע להם להיות עד מדינה מהרגע הראשון". תלם: "לא מתווכח עם תחושות. אני מתאר תמונת מצב כדי שישקול את צעדיו, בין היתר, לחתימת הסכם עד מדינה". בן צור: "כלומר, מבחינתך, תן לי כל דבר, משהו מפליל, תן לי את הראש, במסגרת החקירות". תלם: "אני לא מכיר את הטרמינולוגיה הזו". בן צור: "אז מבחינך אין כל פסול. יש מנדט להגיד תן לי כל דבר על רוה"מ, תן לי משהו". תלם: "הסמכות שלי לחקור שיש חשד". בן צור: "אתה בורח מתשובה. ושאין חשד אין שום דבר". תלם: "אני לא חושב שזה אסור".בן צור: "אתה יודע את חוק הדין הפלילי. אתה לא יודע שפילבר מסר גרסה מאוד ברורה, שהוא שינה אותה?" תלם: "אני לא זוכר בדיוק מה הוא מסר בראשות ניירות ערך". בן צור: "זה הכל סביב ההנחייה. הלב של תיק 4000. שתמוה לי שהוא משנה גרסתו. אתה מסכים שיש לך עד מדינה שמסר גרסה קודם וצריך לבחון הגרסה החדשה." תלם: "כן". בן צור: "התזה החקירתית שלכם שנתניהו הנחה את פילבר והיטיב עם בזק. התזה של החוקרים הייתה שנתניהו הינחה. זה מופיע מאות פעמים". תלם: "אנו פועלים לגילוי האמת".

אלי ציפורי פרסם בהקשר לנ"ל בטוויטר:
ציפורי

ה. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "מקרין לך סרטון חקירה של פילבר שאומר שנתניהו לא שלח אותו, שהוא פעל לפי דעתו המקצועית זה היה ברשות ני"ע". תלם: "לא זוכר". בן צור: "אנו רואים הגרסה עקבית של פילבר". תלם: "בהחלט". בן צור: "פילבר נעצר ל-5 ימים. זה לא צחוק לאדם שלא מורגל במעצרים". תלם: "זה לא צחוק אפילו שעה של חקירה". בן צור: "אז בוא נראה את הסרטון אחרי שפילבר חוזר מהחקירה. מה שאנו רואים שהם צועקים עליו שהוא  נשכב על הגדר. נכון?" תלם: "כן". בן צור: "קדחתם לו על ההנחיה. החוקרת צועקת עליו שזה לא ייגמר ב-5 ימי מעצר. שיש לו 7 ילדים. תחשוב בהיגיון: שלומי חכמון מנסה לשכנע אותו שנתניהו נתן לו הנחייה. בהמשך יגיד לו חכמון: תגיד שזה ביבי. עם זה באתם וטחנתם את המוח".

ו. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "החוקרת אומרת לו שזה לא ייסתיים ב-5 ימי מעצר. מסר מאיים?" תלם: "לא". בן צור: "זה לא מסר מאיים?" תלם: "לא. בעיני החקירה הזו לא אגרסיבית". בן צור: "הכנתם קלסר הקלטות מפלילות. אנו יודעים שאין הקלטות לפילבר". תלם: "לא זוכר הקלטות". בן צור: "אתה יודע שאסור לפברק בחקירה נתונים". תלם: "לפברק ראיות פורנזיות אסור". בן צור: "כשאומרים לו שיש הקלטות אתה מבין שזה יכול ליצור פקפוק". תלם: "יכול ליצור". בן צור: " יופי. יש עוד מסד בחקירה , מסד הלגיטימיות. מה שפילבר הבין שיש הקלטות שהוא אומר שנתניהו מנחה אותו. זה מה שפילבר הבין. השאלה שלי מאוד פשוטה: זה יכול לערער את הזיכרון שלו? כן או לא?" תלם: "בהחלט".

אלי ציפורי הדגיש נושא זה בטוויטר:
ציפורי

ז. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "מבחינתכם פילבר נחשד בעבירות של הפרת אמונים". תלם: "לא זוכר". בן צור: "אתה מסכים איתי שפילבר חשוד וזו אמירה לגיטימית להגיד לו שזה לגיטימי שנתניהו הינחה אותו". תלם: (ממשיך להשיב לא לעניין): "היו פה אינטרסים נוספים". בן צור: "אפשר להבין שהקלטות נוגעות לפגישת ההנחייה או סתם מוזיקת מעליות?" תלם: אני מניח שמדובר בהקלטות של אילן ישועה". בן צור: "מה זה קשור בכלל? זו פגישת ההנחייה. זו התזה שלכם". תלם: "צריך לשאול את החוקר ששאל את זה" בן צור: "אתה אחראי. תן לי פרשנות אחראית". תלם: "בהתאם למארג הראיות שיש לנו כדי לחלץ ממנו גרסת אמירות". בן צור: "אמרת מלל ריק. זה קשור לפגישת ההנחייה". תלם: "לא בהכרח. אולי הוא ייזכר בפגישה עם נתניהו". בן צור: "הו. אז חבל על הוויכוחים. אין דבר אחר להבין שכל החקירה היא שנתניהו הינחה אותך". תלם: "כל החקירה להגיע לחקר האמת". בן צור: "אתה מסכים שהוא משנה את גרסתו, שצריך לבדוק הגרסה מול הראיות כי הוא שינה גרסה?" תלם: "כן". בן צור: "החוקר אומר לפילבר מפה אתה לא יוצא רק אם תיזכר" מה הערך של זה? זה מכוון, מתואם ומתוזמן. איזה ערך יש לזה?" תלם: " אמירות בתוך חדר החקירות. לא רואה בזה בעיה". בן צור: "הבעיה שהמוצר שהוצאתם כל כך מופרך".

ח. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "פילבר אומר שלוחצים עליו להגיד שזה ביבי". תלם: "אני מבין את רוח הדברים". בן צור: "אתה ואלי אסייג נכנסים בסוף היום. זוכר את מטרת הכניסה?" תלם: "לראות את הנחקר, לתהות על קנקנו". בן צור: "להציע לו להיות עד מדינה. על קנקנו אתם יכולים לצפות. אתה לא אומר את האמת. יש גבול להיתממות". תלם: "זו תפיסת עולמי המקצועית".מקרינים את סרטון אסייג ותלם. סרטון בלהות שבו אסייג אומר שהם לא ארגטינה פה, שלא עוצרים סתם, שהתיק בטוח ושיעשה את הצעד הראשון. אסייג מדבר איתו על 7 ילדיו ושידאג לעצמו. אין חברים בעולם הזה. יש ילדים ואישה. בן צור: "מה זה?" תלם: "שימסור גרסת אמת". בן צור: "גרסת אמת זה לא רלבנטי. מבחינתכם גרסת אמת תסבך אותו עוד יותר. אתם רוצים גרסה שתפליל אותו". תלם: "לשיטתנו זו גרסת אמת". בן צור: "אתה יודע שפילבר היה מותש ועייף מאוד". תלם: "כן". בן צור: "היה מהלך מכוון להתיש אותו". תלם: "אני לא יודע, אני פשוט לא זוכר". מקרינים סרטון בו נמצא תלם וגם מדבר ותלם אומר לפילבר שהוא קצת מעורפל.

אלי ציפורי הדגיש בהקשר הנ"ל בטוויטר:
ציפורי

ט. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "תסכים איתי שהדרך היא לבדוק ראיות, במיוחד שמדובר בגרסה בעל פה. אין שום ראיות, שום מסמך". תלם: "כן". בן צור: "קל וחומר שזה הבל פה". תלם: "כן, הבל פה בהקשר לפגישת ההנחייה". בן צור: "בלי פגישת הנחייה אין לכם תיק 4000. בוא נדבר על הפסקת החשמל. נמשך המו"מ עם פילבר. תקלה, לכאורה, שמסבירה למה חלק מיום החקירה מתועד רק במזכר של שלומי חכמון (לא בהקלטה). אני מראה לך את תמלול החקירה. אתה אומר שממשיכים שעברנו חדר בגלל תקלה טכנית. זה מפליא אותך שדווקא סוגיית פגישת ההנחייה מופיעה רק במזכר?". תלם: "לא מפתיע אותי". בן צור: "מה לא מופיע בתמליל החקירה זו פגישת ההנחייה.(הערה: נרשמה רק במזכר כמה ימים לאחר מכן בניגוד לחוק) נעלמה כי הייתה הפסקת חשמל. הנתון המזעזע שהנקודה המרכזית לא נמצאת בתמליל. הנושא המרכזי של פגישת ההנחייה לא מתועד". תלם: "אני כבר לא זוכר".בן צור: אתה יודע שכל עדות עד מדינה צריכה רמת תיעוד מקסימלית ומלאה". תלם: "היה צריך לתעד את זה".

הערה: ניתוח מלא של "החורים השחורים" בחקירתו של שלמה פילבר בלהב 433 עם כל המסמכים הנוגעים לעניין זה - כאן. 

בן צור: "אני לא מאמין לכם, לחקירה שלכם". תלם (משתולל וצועק): "מה הטיעון שלך?" בן צור: "מכיר את חוק חקירת חשודים?" תלם: "מכיר, אבל לא זוכר בעל פה את החוקים". בן צור: "יש סעיף 7 - תיעוד, המדבר על תקלה טכנית. ניתן היה לתעד. אדוני הפר את החוק". תלם: "לא רואה בהתנהלות הפרת חוק". בן צור: "אתם נמצאים בחדר החקירות בנקודה קריטית בתיק. אתה מבין שזו הפרת חובת תיעוד". תלם: "אין שום כוונה לעצב את הגרסה של פילבר. מוטב היה לתעד הכל מלכתחילה". בן צור: "יש אפשרות לרשום שאלה-תשובה, לא מזכר. הלכתם למזכר - דרך מניפולטיבית". תלם: "שוב, מוטב היה לתעד את זה".

בהקשר זה הדגיש אלי ציפורי בטוויטר:
ציפורי
ציפורי

י. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "היינו בהפסקת חשמל. עכשיו אנו בפתקים. הוא נותן לכם גרסה בראשי פרקים". תלם: "לא זוכר את הרשימה הזו בראשי פרקים". בן צור: "מקרין לך סרט. אתה לא אוהב את הגרסה שלו ברשות ני"ע, שנתניהו אמר לו אל תפגע בתחרות, אל תעלה מחירים. אנו באירוע בו אתה מקליד על המחשב. אנו רואים שפילבר מוציא פתק מהז'קט. איפה הדפים האלה?" תלם: "לא יודע". בן צור: "אתה היית שם. למה זה לא חלק מחומרי החקירה?" תלם: "אין לי מושג". בן צור: "למה הפתקים לא נתפסו?" תלם: "אני באמת לא יודע. אין לי הסבר מדוע הם לא נתפסו".

י"א. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "פילבר מבקש להזכיר לו מה שציפי גז אמרה לו. איפה אנו מוצאים בחומר החקירה מה שגברת גז אמרה לו? אין תיעוד לשיחה בין גז לפילבר". עו"ד טבנקין: "יש מזכר". בן צור: "זה חטא על פשע. אין שיחה של גז. למה אין תיעוד. יש לך הסבר?" תלם: "התיעוד צריך לבוא לידי ביטוי במסגרת מו"מ לעד מדינה או בתקלה טכנית". בן צור: "האמת לא כך הבנתי. התשובה היא שאתה לא יודע. אנו גם רואים שאתה מקריא לפילבר מתוך המחשב". תלם: "זה צריך להופיע כחלק מהתמליל". שופט: אז ממה אתה מקריא?" תלם: "יכול להיות שזה נקודות בראשי פרקים". בן צור: "אנו רואים שאתה מקריא שאלה מתוך מחשב. מה היה במחשב?" תלם: "אני לא זוכר. לא התבקשתי לבדוק מה היה במחשב". בן צור: "אני מבקש לבדוק במחשב שלך, להוציא ולהגיש לפרקליטות ולא נעסוק בשיחזורים". תלם: "אני לא מייחס חשיבות לתרשומת הזו". בן צור: "מה שקבלנו שלא נמצא תיעוד במחשב. תשובה מאוד מוזרה. אלה לא דברים שמתאיידים, אלא אם קרתה תקלת חשמל או שזה נמחק".

בן צור: "אתה זוכר את גרסת פילבר בנקודה זו?" תלם: "אני מניח שאת אותם הדברים". בן צור: "אז זהו. שלא. פילבר יצר הנגדה בין שוק סיטונאי למיזוג". תלם: "כן". בן צור: " ואז נראה מה קרה אחרי אירוע גז ופה זה לא ארגנטינה כפי שאמר אסייג. תזכור, שפילבר אמר שלא דיברו איתו על מיזוג וכן דיבר על שוק סיטונאי. ואז הפתק, והגרסה משתנה". תלם: "זו פרשנות. צריך לראות את הטקסט". בן צור: "זה לא מדליק נורה אדומה?" תלם: "לא".

י"ב. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "אחרי שפילבר חותם על הסכם עד מדינה אתה זוכר לכמה ימים נעצר?" תלם: "לא". בן צור: " פילבר נעצר לעוד 15 ימים. הוא עד מדינה. אין מסוכנות לגביו. למה 15 ימים?" תלם: "אין לי הסבר אינטליגנטי". בן צור: אתה מסכים ש-15 יום זה מאוד חריג". תלם: "כן". בן צור: "היה חשוב לכם לשמור על פילבר עוד 15 ימים כדי לדון איתו בגרסאותיו". תלם: "כדי למצות את החקירה".

י"ג. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "כדי לשלול גרסה של עד מדינה, שחילץ עצמו באמצעות גרסה שקרית, האם הנחת את החוקרים - תבדקו בדיקות איכונים, יומנים או תכתובות?" תלם: "לא זכורה לי הנחייה כזו". בן צור: "תסכים איתי, שכל חומר הסותר את הגרסה המאוחרת של פילבר - יומנים ואיכונים, חייב להיו מוצג בפני פילבר?" תלם: "נכון". בן צור: "וכמובן חייב להיות מועבר לפני הגשת כתב אישום, שההגנה צריכה לקבל את החומר, שאולי הסיפור הוא סיפור בדים. האם בדקתם בתכתובות אולי יש אחיזה המלמדת על קיומה או אי קיומה של פגישת ההנחייה?" תלם: "לא זוכר שאני בדקתי. אולי זו בעיה של משמעת". בן צור: "זו בעיה של שרלטנות ורשלנות. האם בא לכם חוקר, שמצא בהתכתבויות 'שלא מצאנו שהוא כותב על פגישה עם רוה"מ'" תלם: "לא זוכר דבר כזה". בן צור: "זה הכרחי, לא רק מתבקש". תלם: "מתבקש". בן צור: "מחפשים את חקר האמת". תלם: "איכונים זה זה כלי שאפשר להתווכח עליו". בן צור: "אם הוא בפתח תקווה ומדבר על פגישה בירושלים - זה חד משמעי. אז ישיבות ססטוס, בוקר ומועצת חכמים, כל הנושא הזה של פגישת ההנחייה, לא אמרו בוא נבדוק איכונים?" תלם: "אני לא זוכר". בן צור: "תאשר לי שלו הייתם עושים בדיקות, אז ללכת לפילבר ותגיד לו שזה לא מתיישב? " תלם: "נכון".

אלי ציפורי הדגיש נושא זה בטוויטר:
ציפורי

י"ד: עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "נעבור ליומנים. אתה יודע שהיומן של פילבר נתפס ברשות ני"ע. זה חלק מחומר החקירה. למה לא קיבלנו?" תלם: "אין לי מושג". בן צור: "הו, נראה לך את ההשתלשלות. את היומנים לא ראינו. אנו לא רואים בחומר החקירה את היומן של פילבר. למה?" תלם: "אין לי תשובה. אני באמת לא זוכר. כרגע אין לי הסבר. אין  לי תשובה". בן צור: "אפילו לא בדקתם את היומן. למה?" טבנקין מתנגד. עו"ד חן: "היה מחדל גדול. יש לכם פאדיחה גדולה מאוד". בן צור: "למה היומן של פילבר לא נמצא בחומרי החקירה? אתה היית אחראי על החקירה". תלם: "אין לי מושג. אני לא זוכר. אני לא עסקתי בזה. מתוך כבוד לביהמ"ש אלה שאלות שאני חש שאתה מטעה אותי. לא זוכר מה נבדק. אני תוהה אם זו המציאות". בן צור: "ואוו. תשקול היטב". תלם: "אל תאיים עלי".

אלי ציפורי הדגיש התפתחות זו בטוויטר:
ציפורי

בן צור: "הסתירו את היומן מאיתנו ואני שואל הכיצד אתם לא מודיעים במזכר - בדקנו ואין תיעוד לפגישה הזו? מי אחראי להעביר חומר לפרקליטות?" תלם: "היחידה החוקרת. בזמן הזה הייתי כבר בחקירה אחרת". השופט בר-עם: "אם רואים שאין פגישה, איך זה משליך על המשך החקירה?" תלם: "זה בהחלט נתונים קריטיים. היה צריך להעמיק, ליישב את הדברים. לא זוכר מה נבדק, מה דווח ומה נעשה". בן צור: "לא נעשה. היה צריך להיעשות". בר-עם: "יש פה חסר משמעותי". תלם: "לא יודע עד כמה נעשה בשביל חסר משמעותי". בן צור: "תסכים איתי שחשוב מה שאין ביומן. כמובן שזו ראייה חזקה. האם ערכתם בדיקה על היומן בשבוע הראשון? היתם צריכים לעשות זאת". תלם: "כן. לא הייתי חלק מההחלטה לא למסור את היומן". בן צור: "למה אין מזכר שבדקתם ואיו פגישה?" תלם: "אין לי תשובה לזה".

מסמכים המוכיחים חד-ערכית שהיומן של שלמה פילבר היה בידי החוקרים והתובעים יש כאן

אלי ציפורי פרסם על כך בטוויטר:
ציפורי

ט"ו. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "פולינה אומרת שלא הייתה פגישה בשבוע הראשון ושהממונים ידעו. אתה ידעת". תלם: "היא אומרת  - הממונים. אני לא זוכר שהיא עדכנה אותי בנתון החשוב". עו"ד חן: "היא נקבה בשמו במפורש. הוא היה בראש הצח"מ של כל החקירות". בן צור: "האם אתה יודע שפילבר ביקש לראות את יומנו ולא הראו לו?" תלם: "לא". בן צור: "למרות זאת, אתה יודע שהיה ניסיון לשרבט מתוך החקירה של יומן פילבר. אני מראה ציור של לוח הזמנים של פילבר שהוא שירבט. איך לא מראים לו את היומן ונותנים לו לצייר?" תלם: "לא יודע. היה אפשר להציג בפניו את היומן". בן צור: "להראות לו את האיכונים והתתכתבויות ולהגיד לו שלא מסתדר" תלם: "כן".

ט"ז. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: בוא נדבר על שרן. צריך לבדוק את האיכונים של שרן. כיוון שהוא היה, לכאורה, בפגישה. צריך לבדוק אישור כניסה. מסכים איתי?" תלם: "כן". בן צור: "לא בדקתם את זה" תלם: "אני זוכר שהייתה בדיקה. צריך לראות את כל הקונטקסט". בן צור: "הקונטקסט הוא שלא בדקתם את הרישומים ואומרת זאת פולינה. היא אומרת שהיא לא עשתה - 'תשאלו את מקבלי ההחלטות'. למה זה לא נעשה?" תלם: "אני צריך לראות את הגרסה המלאה שפילבר מסר". בן צור: "פילבר אומר שנתניהו חתם בפגישה על טופס חופשה. הוא מספר סיפור. למה לא בדקתם?" תלם: "לא יודע". בן צור: "מישהו בפרקליטות היה מודאג. הייתה בדיקה של איכוני שרן. למה זה נעשה בינואר 2019? יש פה נקודה משמעותית. זה נעשה בשלב מאוחר יותר. פילבר נקב ב-7 או 8 ליוני. שרן לא נמצא ב-7 ליוני. ב-8 ליוני הוא מאוכן בכנסת. פילבר נמצא בבת-מצווה. למה אתה לא בודק את זה?" תלם: "לא הייתי עד סוף החקירה. אך היה צריך למצות אותה".

י"ז. עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: "נעבור ליומן של נתניהו. חיפשתם איכונים והתקשרויות של אלוביץ'. למה לא מבקשים את היומן של השבוע הראשון?" תלם: "אין לי הסבר. אין ספק, שפגישת ההנחיה זה פרט קריטי וגם העיתוי קריטי". בן צור: "ביומנים של פילבר ונתניהו אין פגישה. למה משטרת ישראל במלוא הדרה לא בודקת את הדברים?" תלם: "אין לי הסבר נקודתי. הבדיקות היו צריכות להיעשות ולא נעשו". השופט בר-עם: "למה זה מועד קריטי?" תלם: "זה תאריך של פגישה קריטית והעיתוי קריטי". בן צור: אנו יודעים מתי הפגישה עם אלוביץ' שהייתה אחריו. תלם: "חד משמעית. אני מצפה שהפגישה הייתה לפני קמיר ואלוביץ'". בר-עם: "ואם אתה מגיע שלא הייתה פגישה לפני קמיר ואלוביץ'?". תלם: "אני חושב שזה מהותי". בן צור: "ידעת שקמיר ואלוביץ' אמרו שלא נאמר ע"י פילבר שהייתה הנחייה". תלם: "אני לא זוכר את זה". בן צור: "אומרים לך שניים שלא היה ולא נברא או שהם משקרים או שפילבר משקר ואז חובה לבדוק זאת". תלם: "כן".

י"ח: עוד מתמלול השידור הישיר מביהמ"ש ב"ערוץ של אלי ציפורי ואבי וייס" - כאןבן צור: אתה יודע שהזמינו את פילבר לחקירת השלמה אחרי כתב אישום?" תלם: "לא". בן צור: "תסכים איתי, שחקירה אחרי כתב אישום זה חריג, במיוחד של עד מדינה". תלם: "זה בהחלט מהלך חריג. מוטב מאוחר מאשר אף פעם". בן צור: "יש דפדפת של פילבר, איך יכול להיות שאתה אחראי לחקירה וכל צבא החוקרים לא שמו לב למסמך כל כך מהותי?" תלם: "אני לא משוכנע שיש לי יכולת לתרום על פרט חקירה כזו או אחרת". בן צור: "מי אחראי?" תלם: "אני". בן צור: "אשר שיש לך אחריות. לא מציגים יומנים, איכונים תכתובות, דפדפת, אלא אחרי כתב אישום. זו אסופה של תקלות קשות שהיו אצלך. זה כישלון". תלם: "אני לא מקבל טענה של כישלון. אין לי ספק, שאימצנו את המועד עליו הצביע פילבר. היה צריך לבדוק את זה בזמן אמת". בן צור: "האם ידעת שהדפדפת לא עלתה בשלב השימוע?" תלם: "לא מכיר את הדפדפת. לא מכיר את הפרטים". בן צור: "אני מקרין לך סרטון. אתה מבקש ממנו יומנים, ווטסאפים, אימיילים. הבנתם שצריך לבדוק את כל הנתונים ורואים שאתם לא מציגים בפני פילבר. זו לא רשלנות. זה עמוק יותר מזה". תלם: "ההנחה שלי שהחוקרים צריכים לעוט על החומרים. אם זה לא נעשה האחריות שלי" בן צור: "אתה רוצה להגיד שלא ידעת בזמן אמת שכלום לא נעשה?" תלם: "אני מניח שבשלב הזה הקשב שלי היה לדברים אחרים".

י"ט: בן צור: "בוא נעבור על שיחת הנזיפה של הרן לבאות. רון אילון לא נשאל על זה למרות ששמו הוזכר". תלם: "אין לי מושג". בן צור: "זו תקלה". תלם: "אני לא קורא לזה תקלה". בן צור: "אז מה זה? צל"ש או טר"ש? פילבר נותן סימנים לשיחה". תלם: "מניח שהיה צריך לבדוק". [המשך מחר].

כ. אלי ציפורי סיכם בטוויטר:
ציפורי
ציפורי
ציפורי
ציפורי

לסיכום: יום החקירה הנגדית של תנ"צ יואב תלם ע"י עו"ד בעז בן צור היה "ההצגה הכי טובה בעיר". יום בו נחשפה תפירת תיק 4000 במלוא עוזה באמצעות האחראי על החקירה המשטרתית מכוונת המטרה לראשו של נתניהו. ערוות משטרת ישראל ורשלנותה הוצגו במלוא הדרן כשהאחראי היה כנראה בזמן החקירות בכוכב אחר. בלתי נתפס. זריקת הבוץ וגלגול האחריות של שערוריית פגישת ההנחייה והעלמת החומרים לפרקליטות ולרשות ני"ע - היא שקופה. בכל מקרה, בן צור ממש טחן וריסק את תלם, ש"לא מכיר" את פרטי החקירה הכי חשובים, ושצריך להחזיק מעמד בעוד 2 ימי חקירה נגדית לפחות.

כ"א. בשידור סיכום היום ב"שידורי אלי ציפורי ואבי וייס" - כאן, חשף אבי וייס כמה מסמכים חשובים:
1. למה השלמת החקירה של שלמה פילבר בוצעה ברשות ניירות ערך ולא במשטרה\להב 433? - כאן
2. מי שהמציא את שיחת ההנחיה זה החוקרים (והפרקליטים המלווים), ששתלו זאת בזיכרון של שלמה פילבר. המזכרים, שמתעדים זאת: שניים מרפ"ק שלומי חכמון - כאן וכאן, אחד שהוצא ע"י עו"ד יעל אהרונוביץ - כאן, אחד (שהוצא באיחור) של תנ"צ יואב תלם - כאן. יודגש שיש אי תאימות בגרסאות בין המזכרים השונים וחסר (כמובן) גביית עדות מהעד שלמה פילבר בזמן אמת, כנדרש בחוק. 
3. מי זה אילן ישועה וכיצד ומתי עבר ממעמד של מודיע וסוכן חשאי של רשות ניירות ערך להיות מודיע וסוכן חשאי של להב 433 (בניגוד לנהלי המשטרה האוסרים במפורש לחוקרים ולמפקדים להפעיל מקורות מודיעיניים) - כאן
3. הכותב המסתורי במזכר של החוקרת פולינה, שמגביל את בדיקת הדיסק הקשיח, שאילן ישועה נתן לחוקריו (לפולינה) - כאן
4. החוקרת פולינה בדקה את יומני שלמה פילבר ועולה מהמזכר המאוחר שלה, שהיא לא מצאה "פגישת הנחייה" - כאן
5. מושיק קוברסקי מפרויקט 315 חתך קטע חשוב מהסרטון מ-21.5.2020 של "מקור", בו אבי וייס מתווכח בצורה נוקבת מול השקרים של רביב דרוקר. ומתעקש, שלא הייתה "פגישת הנחייה". הסרטון מדבר בעד עצמו:


מי יתנצל על זה שהטעה לאורך שנים את הציבור ו"האכיל" את הציבור בשקרים בדיווחיו ובתוכניות "המקור"? בטח לא רביב דרוקר, גם לא ערוץ 13. גם לא רשות ניירות ערך, המשטרה, היועמ"ש והפרקליטות (שהזינו את רביב דרוקר ולא רק אותו, במידע שקרי, שנים!). 

הכתבה: תיק 4000 התפור חזר לביהמ"ש: היום החמישי של החקירה הנגדית של תנ"צ יואב תלם והמשך עדכונים בתיקי האלפים ב-31.1.23 - כאן.
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים