PayPal חושפת את "דרכי התבלינים המודרניים"
מאת: מערכת
Telecom News, 24.7.13, 12:30
זירת המסחר האינטרנטית הבינלאומית מסתכמת ב-105 מיליארד דולרים בשנה, ומשתתפים בה 94 מיליון צרכנים.
- הגידול בצמיחה שנרשמה משווקי היצוא לישראל: 77% מברזיל, 73% מסין, 55% מאוסטרליה, 51% מבריטניה ו-34% מארה"ב.
- היקף המסחר צפוי לגדול ב-200% עד 2018 ויסתכם ב-307 מיליארד דולר ו-130 מיליון צרכנים.
- המחקר בדק 6 שווקי יצוא: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה, סין וברזיל.
- ישראל היא אחד משווקי הסחר האינטרנטי הצומחים ביותר באמצעות.PayPal
חברת
PayPal פרסמה היום מחקר הממפה לראשונה את מסדרונות הסחר האינטרנטי בין לקוחות ומוכרים באינטרנט - "דרכי התבלינים המודרניים", בשישה שווקים: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה, סין וברזיל.
המחקר,בשיתוף חברת נילסן, מסכם את נתוני הסחר בזירת המסחר האינטרנטית הבינלאומית המסתכמים ב-105 מיליארד דולר ושמשתתפים בו 94 מיליון צרכנים. היקף הסחר צפוי לגדול ב-200% עד 2018, יסתכם ב-307 מיליארד דולר וישתתפו בו 130 מיליון צרכנים. בנוסף, בדק המחקר את ההשפעה התרבותית של מסחר בינלאומי וניתח את התנהגות השוק ופילוח ההוצאות של המוכרים והצרכנים. המחקר חושף מידע על העדפות הקנייה והתשלום של צרכנים בינלאומיים, וניתן לעשות בו שימוש עסקי רב.
נשיא
PayPal, דייוויד מרכוס, מסר כי לדרכי התבלינים המודרניים פוטנציאל עסקי רב הן למוכרים והן לצרכנים. "כדי להגדיל את מכירותיהם, במיוחד בזמן האטה כלכלית, על המוכרים להתחיל למכור ישירות ל-94 מיליון צרכנים בינלאומיים ולקחת חלק בשוק זה ששוויו 105 מיליארד דולר, הצפוי לצמוח בחדות בשנים הבאות. עבור הצרכנים, תשלום עבור מוצרים במטבע אחר או במדינה זרה מעולם לא היה כל-כך פשוט, ו-
PayPal הופכת את התהליך כולו לבטוח יותר בזכות תוכנית הגנת הקונה".
המחקר בדק גם את הפופולריות של המוכרים ואת הקטגוריות המובילות לקניות בינלאומיות. נמצא כי מוכרים באינטרנט מארה"ב הם הפופולריים ביותר (45%), אחריהם בריטניה (37%), סין (26%), הונג קונג (25%), קנדה (18%), אוסטרליה (16%) וגרמניה (14%).
הקטגוריות המובילות לקניות בינלאומיות בששת השווקים הן: ביגוד, הנעלה ואביזרי לבוש (7.6 מיליארד דולר)
; מוצרי אלקטרוניקה לשימוש אישי (6 מיליארד דולר)
; חומרת מחשב (
6 מיליארד דולר)
; תכשיטים, אבני חן ושעונים (5.8 מיליארד דולר)
; ומוצרי חשמל לבית (5.4 מיליארד דולר).
המחקר מלמד כי הסיבות העיקריות לרכישה באינטרנט הן חיסכון בכסף (80% מהנשאלים) ומבחר עשיר יותר (79% מהנשאלים)
מנתוני המחקר עולה כי ישראל, ארגנטינה ורוסיה הם שווקי היצוא בעלי הגידול המהיר ביותר בפלטפורמת
PayPal.
אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-
PayPal אמר: "אנו שמחים וגאים לראות כי הסקר מציין במיוחד את ישראל כאחד משווקי הסחר האינטרנטי הבינלאומי הצומחים ביותר בעולם. אין לי ספק שקצב הצמיחה המואץ נובע בעיקר מהעובדה שרבים מהמוכרים והקונים הישראליים בוחרים להשתמש ב-
PayPal כפלטפורמה לביצוע עסקאות בינלאומיות. דהן הוסיף כי "הסקר מראה ש-9 מתוך כל 10 נשאלים אמרו שביטחון, אמון והגנה לקונה בעת הרכישה באינטרנט הם קריטיים לביצוע הרכישה. אנו ב-
PayPal מספקים לקונים חווית קנייה נוחה, מהירה ובטוחה יותר לקניות באינטרנט ומהמכשיר הנייד. הגידול בצמיחה שנרשמה משווקי היצוא לישראל: 77% מברזיל, 73% מסין, 55% מאוסטרליה, 51% מבריטניה ו- 34% מארה"ב.
המחקר זיהה ואפיין 5 סוגי צרכנים:
- הרפתקנים: שמחים לשלם יותר עבור מוצרים יוצאי דופן, אוהבים לשלם מהנייד ועושים 30% מרכישותיהם בעסקאות בינלאומיות.
- חוקרים יעילים: אנשים עסוקים, שנוחות היא עדיפותם הראשונה. קונים מאתרים ממדינות אחרות שאותם הם מכירים ואמינים בעיניהם. יוציאו הרבה על בידור וכרטיסי טיסה.
- מטיילי מספרים: חמים על קניות, ועוקבים באדיקות אחרי הטרנדים האחרונים. בודקים ומשווים באמצעות כלים אינטרנטיים כדי להשיג את המוצרים הכי איכותיים.
- מחפשי בטיחות: קונים ברשת לשעות הפנאי - רק ממוכרים בעלי אמינות גבוהה או עם מדיניות החזרים.
- ציידי מבצעים: לא קונים באינטרנט, ואם כן, אך ורק מאתרים מקומיים. חוץ ממקרים מיוחדים שיש עסקה בינלאומית שפשוט אי אפשר לסרב לה.
את נתוני המחקר המלאים ניתן לראות
כאן.