Telecom News - סחר אלקטרוני בישראל- כישלון רב שנים. הישראלים לא אוהבים להיות פראיירים

סחר אלקטרוני בישראל- כישלון רב שנים. הישראלים לא אוהבים להיות פראיירים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> סחר אלקטרוני בישראל- כישלון רב שנים. הישראלים לא אוהבים להיות פראיירים
הטעיית הציבור בצד מחירים לא אטרקטיביים מובילים את הגולשים הישראליים לרכוש ישירות באתרי סחר אלקטרוניים בחו"ל. בישראל, רק 0.5% מהתמ"ג משוייך לעסקאות מקוונות. פיגור של כ- 20 שנה אחרי העולם. ניתוח נוקב עם מעט מאוד אופטימיות.
מאת: אבי וייס, 19.7.13, 11:30רכישות מקוונות

ביום 18.7.13 התקיימה באולמי אווניו בקריית שדה התעופה ביוזמת "מידע כנסים" מה שכונה על ידם בשם: "Go Ecommerce 2013, הוועידה הראשונה למסחר אלקטרוני בישראל". כבר מהשם של האירוע ניתן להבין למה המסחר האלקטרוני בישראל הוא כישלון אחד גדול מזה כ- 20 שנה. באירוע השתתפו כ- 750 איש, רובם טרמפיסטים, כאלו שחושבים שיש בתחום "מכרה של זהב". די בדומה "לבהלה לזהב", שהתרחשה בארה"ב לפני 165 שנה.

למה זו לא "הוועידה הראשונה למסחר אלקטרוני בישראל"? - ראה בנספח. בכל אירוע של "שוק רמלה-לוד", שמתרחש בכל יום בעיר אחרת בישראל, יש יותר קונים ומתבצע מסחר בהיקף גדול יותר מהמסחר האלקטרוני המקומי בישראל... שלא לדבר על כך, שהקניונים (המתרבים בכל פינה) ורשתות השווק מלאות קונים כל ימות השבוע באלו שקונים לא באינטרנט.

כמה מרצים בכנס הגדול השנה לתחום המסחר האלקטרוני סקרו את התובנות שלהם לכישלון הגדול הזה ונציג זאת כאן בקצרה. 

אייל רוזן, מנהל פורום המנהלים למסחר מקוון: "0.5% מהתמ"ג בישראל משוייך לעסקאות מקוונות. זה נתון קטן בכל קנה מידה. בתחומים ספציפיים בהם קל לבצע רכישות מקוונות, למשל בתחום רכישת המזון, רק 1.5% מרכישות המזון של רשתות המזון בישראל מגיע מרכישה דרך האינטרנט הנייח או הנייד. בכל המדינות במערב זה פי כמה ממה שיש בישראל. 

למה זה לא הצליח עד כה בישראל? יש הרבה תירוצים, רובם לא נכונים. הקמעונאים טוענים, שהישראלי אוהב למשש את הסחורה, שהישראלים חוששים לשלם בכרטיסי אשראי באינטרנט ושאין תרבות של רכישות מקוונות.

אולם, זה לא מסביר את המציאות, לפיה הישראליים מובילים באימוץ חידושים דוגמת סמארטפונים וטאבלטים. העובדה היא, שכמעט כל הגולשים מבצעים השוואות מחירים באינטרנט, וענף הקופונים צמח מאפס תוך זמן די קצר, למעשה תוך שנה, לכ- 500 מיליון ש"ח (נתוני 2011). בנוסף היום שמונה מכל 10 ישראלים שיש להם גישה לאינטרנט, קנו לפחות קופון אחד.

המציאות היא, שהשוק המקוון בישראל נשלט ע"י כמה שחקנים יחסית גדולים, עם מגוון לא גדול של היצע ומחירים לא תמיד אטרקטיביים, עם זמני אספקה ארוכים. התוצאה: יש ואקום.

אולם, הוואקום הזה מתחיל להתמלא. לפי סקר של גוגל, 80% מהגולשים קנו באינטרנט לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. אולם, 60% מהרכישות הללו, שנעשות ע"י הגולשים הישראליים, נעשו בחו"ל.

אני סבור, שהקמעונאים הישראליים מרגישים עכשיו את הצורך לקפוץ על העגלה ולא להשאיר את הזירה של הרכישות המקוונות לעסקים זרים, ולנסות להשאיר את הכסף של הישראלים בישראל. יש גם כמה הצלחות מאוד מעניינות, למשל: 'דומינוס פיצה', גרופון, זר-פור-יו וסינמה סיטי. אפשר ללמוד מההצלחות הללו לאן צריך ללכת".

אהרון די קסטרו, סמנכ"ל לקוחות מקומיים, גוגל ישראל: "אני מאמין, שהמסחר האלקטרוני בישראל יתחיל לפרוח. 'הפריצה הגדולה' היא די קרובה. הישראלים כבר החלו לרכוש, אבל באתרים זרים. יש לנו סקרים נרחבים בעניין זה, שביצענו בישראל. יש ואקום אדיר בין הביקוש להיצע. הוואקום הזה כרגע מתמלא באתרים זרים ובחברות שילוח המתמחות בשינוע מוצרים מחו"ל לישראל. זאת, במהירות גדולה יותר מאשר משלוחים בתוך ישראל. ההיצע הישראלי לא מספיק טוב. הוא לא טוב גם מבחינת נוחות הגישה, ההיצע והמחיר.

הישראלים כבר מוכנים לתת כרטיסי אשראי ברשת. הישראלים שינו את הרגלי הקנייה שלהם. אולם, ההיצע הישראלי לא הגיע לשם. ההמחשה באתרים הישראלים אינה מספקת ולא מושכת. אין כמעט המחשה תלת-ממדית באתרים בישראל. אתרים רבים לא מותאמים לסלולר וזו טעות חמורה. בנוסף, הישראלים אוהבים להמליץ, לשתף, להתווכח, לשאול, וזה חסר בחנויות הישראליות. הרכיב החברתי באתרים רבים הוא מרכיב נדרש ולא קיים כמעט בישראל וחבל.

בנוסף, אין בישראל יכולת קלה להתחרט בקנייה. זה מרכיב חשוב בקבלת ההחלטות, ממש לפני הרכישה. בנוסף, מצאנו שהסוחרים הישראלים טועים בכך, שהם מציבים 'דרישות סף' לכניסה לאתר שלהם. למשל: דורשים מהנכנס למלא טפסים, להירשם, להזדהות, עוד לפני שבכלל קונים. יש לבקש פרטים רק בשלב האחרון, אחרי שהתקבלה החלטה של הגולש לקנות, לא לפני כן. 

הספקים בישראל לא מתייחסים ברצינות למסחר מקוון. רובם רואים את המסחר המקוון כעוד צינור שיווק ולא נותנים בו כל ערך ממשי ללקוחות הגולשים. זו טעות מאוד חמורה.

אני סבור, שחשוב לא להכניס את מחיר המשלוח כתוספת למחיר המוצר - ממש לפני הרכישה. יש לגלם את מחיר המשלוח במחיר המוצר ללא תוספת למחיר ולציין שהמשלוח בחינם. זה אפקט מאוד חשוב המשפיע על הקונים. בנוסף, זה ממש לא הגיוני, שבמדינה כל כך קטנה יהיה המשלוח במשך שבוע או שבועיים. במדינות ענק כמו ארה"ב וגרמניה מספקים את המשלוח מהיום להיום, או לכל היותר למחרת, בלי כל בעיה. למה זה לא קורה בישראל?

נוכחנו, ש'חותמת איכות' על האתר, במיוחד לפני אישור הקנייה, כולל בשלבי הכנסת כרטיס האשראי, היא נושא מאוד חשוב. הסוחר צריך לתת לגולש את ההרגשה של בטיחות, אחריות ונוחות בקניה ותחושה שמכבדים את הכסף שלו ושניתן לתת אמון בסוחר ובמערכת שהוא מפעיל. 

אני מאמין, לאור מה שאני חש בסקרים, שבשנה הבאה נראה חברות ישראליות המבינות את הצרכים של הלקוחות הישראליים, חברות שתמלאנה את הוואקום הקיים במסחר האלקטרוני בישראל". 

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת ZAP: "יש לי הרגשה, שאנו נמצאים בשלב של 'חימום המנועים'. יש יותר ויותר מודעות לתחום המסחר האלקטרוני ועלייה ברצון של הגולשים לבצע פעילות דיגיטלית, שכוללת קנייה של מוצרים ושירותים. יש עלייה מדהימה של חיפוש מידע והשוואות צרכניות במובייל. הישראלי עובר למובייל.

אני מאמין, שאנו 'על סף פריצה'. המשתמשים הישראליים נהיו יותר מתוחכמים. אני אומר זאת משום שאני רואה כניסה מסיבית של גולשים למחירונים שהעלינו לרשת, עם שימוש נרחב ביותר בכלים של איסוף מידע, בדיקה, השוואות מחירים, קריאת חוות דעת, קבלת המלצות מחברים ועוד. אלפי חוות דעת חדשות נרשמות במערכות שלנו מידי חודש וזה בהיקפים שצומחים בקצב אדיר. הצמיחה הגדולה ביותר היא דרך המובייל. זה המפתח למסחר המקוון של המחר". 

שורה תחתונה: אין ספק שיש הצלחות ישראליות, למשל יש ישראלים שהצליחו ב- eBay, ויש גם כמה הצלחות מקומיות של זירות מסחר דוגמת: זאפ, וואלה! שופס, Buy2 ועוד, אבל הם ממש בשוליים - מבחינת היקף ההכנסות מול סך הסחר הלא מקוון בישראל. הישראלי עדיין אוהב ללכת לקניונים ולשווקים בהיקפים שהמסחר האלקטרוני בכלל לא חולם עליהם.

יש יוזמה ישראלית חדשה: חבירה בין המשביר לצרכן ל- eBay. יש כאן פוטנציאל לפריצת דרך וכדאי לתת למיזם זה הזדמנות להוכיח את עצמו. יוזמה זו היא ללא ספק הכיוון הנכון, של אימוץ נורמות בינלאומיות של מסחר אלקטרוני, ונקווה שסוחרים רבים יפנימו את המסרים שהועלו בכינוס. העיקרי שבהם: יש לתת ערך לקנייה המקוונת. בלי זה, חבל על בניית החנות המקוונת ותפעולה. 

נספח
הוועידה, שהתקיימה ב- 18.7.13, נקראה "הוועידה הראשונה למסחר אלקטרוני בישראל". כמובן, שאין למשפט ההצהרתי הזה כל בסיס. בשנים 1996 עד 2001, ניהלתי (ביחד עם שותפי דאז, חנוך הרמן) את "פרום הסחר האלקטרוני בישראל", שכלל פורטל, שגדל עם הזמן, והכיל בשיאו אוסף של מאות סוחרים ישראליים ומידע מקצועי רב. זאת, בנוסף למפגשי מקצועיים שניהלתי בתחום וכן ועידות שיזמנו לסחר אלקטרוני. זה היה לפני כ- 17 שנה. הפורום פעל אז בשיאו של ההייפ לתחום המסחר האלקטרוני, הייפ שצנח ב- 2001 לרצפה והתרסק, אחרי התפוצצות בועת ה"דוט.קום".

במהלך שנות ה- 2000, הנחיתי, יזמתי והשתתפתי בעשרות כנסים של מסחר אלקטרוני בישראל. בנוסף, ב- 2011 יזמה לשכת המסחר והקימה את "פורום החברות למסחר אלקטרוני בישראל" והספיקה לקיים כינוס אחד. אולם, זה לא הצליח להמריא ודעך די מהר. כעת, קיים פורום חדש בתחום זה והבאנו את דבר מי שעומד בראש הפורום החדש בתחילת הסקירה. כך, שלכנות ועידה המתכנסת במחצית 2013 כ"ועידה הראשונה למסחר אלקטרוני בישראל", זו פשוט הטעיית הציבור. זה בדיוק המראה וההוויה של כל התחום הזה. הסימפטומים של הכישלון היו כבר באינטרנט הישראלי במחצית שנות ה- 90 של המאה הקודמת. אלו סוחרים וקימעונאים החושבים, שניתן "לעבוד על הישראליים בעיניים". אולם, המציאות היא, שהישראלים לא אוהבים להיות פראיירים. זו בדיוק הסיבה שהם קונים כיום בעיקר בחו"ל.

חשוב לעקור את תרבות השקר וההטעיה הזו מהשיח של המסחר האלקטרוני הישראלי. בנוסף, חייבים לשנות את האיטיות של דואר ישראל, שכעת רוצה (בחיפוי משרד התקשורת) להצר עוד יותר את היכולת לשלוח משלוחים במהירות ובהיקפים בתוך ישראל, כפי שחשפנו כאן. אם הציבור לא ישמיע את קולו, גם באזני שר התקשורת גלעד ארדן, האחראי (רגולטיבית) לחלקים די נרחבים בתעשיית המסחר האלקטרוני בישראל, אין סיכוי לתחום הזה לפרוח. הסוחרים הזרים יפרחו על חשבון הכיס הישראלי. חייבים לעצור את התהליך המסוכן הזה כאן ועכשיו
מסחר אלקטרוני



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים