Codota זכתה במקום ראשון בתחרות האפליקציות למפתחים לסלולר

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Codota זכתה במקום ראשון בתחרות האפליקציות למפתחים לסלולר
אלפי היזמים, חברות סטארטאפ, משקיעים, מפתחים, מנהלים ומומחים, שהתכנסו היום ביס פלאנט בראשון לציון, בוועידת Mobile Monetization Summit 2013, שמעו איך אפשר לעשות כסף מאפליקציות למכשירי הסלולר. למעשה, הממצאים מראים, שזה קשה עד בלתי אפשרי, במצבים רבים. 
מאת: אבי וייס, 17.12.13, 22:20אופיר לייטנר
ראשונים לדווח: אלפי צעירים (וגם לא צעירים), שהתקבצו במתחם החדש "יס פלאנט" על שפת האגם בראשון לציון, לוועידת Mobile Montization Summit 2013, הגיעו כדי ללמוד איך ניתן לעשות כסף מאפליקציות ניידות, מפי המרצים המובילים בעולם לתחום זה. מאות חברות סטארט-אפ ניגשו לתחרות, שהתקיימה בסיומו של היום, ו- 8 מתוכן עלו לגמר, כפי שחשפנו כאן. כל השמונה הציגו ב-5 דקות של Pitch את הפיתוח שלהן בפני חבר שופטים בינלאומי בכיר, שהגיע לאירוע. הזוכה קיבלה הזמנה לגרמניה במימון דויטשה-טלקום ועוד שותפים (לרבות לשכת המסחר של ממשלת גרמניה). ואלו הם 3 הזוכים במקומות הראשונים:
מקום שלישי: Motionize
מקום שני: TapReason
מקום ראשון: Codota

את האירוע הענק, שהתכנס תחת הסלוגן: Make Apps. Make Money, פתח יזם האירוע והרוח החיה מאחוריו, אופיר לייטנר (בתמונה), מייסד MobileMonday תל-אביב: "המיקוד שלנו היום הוא המפתחים, שנמצאים במרכזו של Ecosystem ענק של עולם האפליקציות הסלולריות. השאלה היא: איך עושים מזה כסף? שוק האפליקציות הישראלי מאוד חשוב והעובדה, שחברות ענק מכל העולם דוגמת: אמזון, גוגל, פייפל, פורד, ממשלת גרמניה - לשכת המסחר ועוד חברות ענק דוגמת דויטשה-טלקום ועוד רבות אחרות הגיעו לישראל וגם נתנו חסות לאירוע. זו הזדמנות יוצאת מן הכלל להפגש ולהתפתח בעולם האפליקציות הסלולריות, פנים אל פנים, ולהציג את המצטיינים על הבמה". 

ג'רום גרטיו, מנהל שותפים עסקיים EMEA, גוגל: "עולם הסלולר הוא עולם בעל פוטנציאל עצום. אולם, המחקרים שלנו מראים, ש-95% מהמחזיקים במכשירי סלולר לא קונים ולא רוכשים דבר באמצעות מכשיר הסלולר, למרות שבישראל, למשל, כולם מחזיקים במכשיר סלולר. למה רק 5% רוכשים בסלולר? זה מצביע, שיש כאן אתגר גדול ושוק גדול, שעוד לא נולד.

גוגל עוזרת לאנשים להיות ניידים, החל ממערכות הפעלה, דרך טאבלטים, סמארטפונים וכלה במשקפי גוגל. אנו מקיימים מחקרים רבים כדי ללמוד מה מתאים לכל מסך נייד. מצאנו, שלרוב האנשים יש לפחות 2 מכשירים בהם הם משתמשים במקביל או במדורג בשעות היום השונות.

אין פתרון אחד לגבי כל סוג של מכשיר. צריך לבחון קודם כל את התנהגות הצרכנים והצרכים שלהם. מצאנו, שלרוב האנשים יש מעל ל-30 אפליקציות על מכשיר הסלולר שלהם, אבל הם משתמשים רק ב- 5 אפליקציות באופן יום-יומי. אותה תופעה אנו מוצאים גם בשימוש בטאבלטים. רק 5 אפליקציות נמצאות בשימוש. לכן, יש כאן חסם רציני. איך אפשר ללכוד את המשתמשים לאורך זמן, אם האפליקציה לא משרתת איזה צורך שלהם? רוב המשתמשים מאבדים עניין מאוד מהר בכל אפליקציה חדשה. 37% מפסיקים בכלל להשתמש באפליקציה חדשה מייד לאחר הפעלה ראשונית שלה. 67% מהאפליקציות, שמעלים מפתחים לחנויות, לא יזכו לאיזו התייחסות. האפליקציות עולות לחנויות ומתות שם.

יש כמה אסטרטגיות למוניטיזציה:
1) פרימיום,
2) רכישה באפליקציה - In-App Purchase,  
3) תשלום על ההורדה,
4) פרסום.
לכל אסטרטגיה יש שיטות שונות ליישום. היזמים מנסים להגיע ללקוחות בגישות הנראות נכונות, למשל לפי מיקום גיאוגרפי. אולם, ברוב המקרים זה פשוט לא עובד.

לכן, צריך כלים אנליטיים כדי לנתח את התנהגות המשתמשים. יש עלויות 'הרכשת לקוח'. חשוב לבנות תכנית עסקית מבוססת. מה שחשוב זה לספק חוויית לקוח ולענות על צורך אמיתי. כיום, נכנסות לשוק פרסומות באיכות גבוהה, שהן קשות יותר ליישום, בעיקר בתחום הווידיאו, פרסומות של 5 שניות וידיאו. אני מציע ליזמים לבחון כלים דוגמת Admob ש-3.5 מיליארד פרסומות נמשכות ממנה כל יום".

ווילה היארי, מנכ"ל PlayHaven: "יש לנו רשת של כ-20 אלף משחקים עם 176 מיליון משתמשים המשחקים בהם לחודש ב-233 מדינות. יחסים עם לקוח סלולרי משמעותם: תקשורת דו-סטרית. מהניסיון שלנו, 70% מאלו, שהורידו אפליקציה של משחק, לא ישחקו בה יותר מפעם אחת. לכן, יש כאן חסם, שצריך ללמוד איך לעבור אותו. בנינו מודל ברור של ניהול חיי המשחק. אין פתרון אחד לכולם. צריך התאמה לכל סוג של לקוח, החל מאלו, שלא ישלמו פרוטה על שום דבר, וכלה באלו המוכנים לשלם כל דבר על מה שמוצא חן בעיניהם". 

אריק רייס, מנכ"ל FatDUX: "יש הבדל עצום בין המצאה, שהיא יצירת חדשנות לבין פיתוח. אנשים עושים שטויות בפיתוח וחושבים שזה יהפוך ליצירתיות והמצאה. המצאה נועדה לפתור בעיה אמיתית. המצאה לא עומדת בפני עצמה, יש סביבה תרבות, טכנולוגיה, אנשים. לכן, המצאה כמעט תמיד מומצאת בטעות. מי שרוצה להצליח בהמצאה צריך להכיר את החוקים של המצאה. אנשים לא אוהבים הוראות הפעלה למוצר חדש, הם רוצים לדעת להפעיל אותו בלי שהמוצר ידרוש הסבר. אנו בשלבי בניית מעגל שלם לנושא ההמצאתיות, מודל של משושה, ואנו בשלבי יישום שלו".

רן אבידן, מייסד משותף ומנכ"ל StartApp: "העיקר במוניטיזציה הוא השימוש הנכון ב-Data. אנו עובדים עם כ-50 אלף אפליקציות. כך, שיש לנו ניסיון אדיר בתחום. עולם הפרסום התקדם והוא לא חד-ממדי אלא רב-ממדי. השימוש במיקום מחזיק המכשיר הוא דבר קשה ליישום והצלחה. זהות חברתית גם היא קשה ליישום. כלים אלו של מיקום ורשת חברתית מתנגשים עם הרצון לפרטיות. מנוע ניהול מידע אישי הפך במדינות רבות ללא חוקי. אולם, יש מספיק מידע המגיע מהפרסומות עצמן ובכלים של ביג-דאטה ניתן להפיק מהנתונים הללו הרבה תובנות".

אנה זפסוציני, גוגל: "מחקר חדש של גוגל מצביע, שזמן השימוש בטאבלט מול הסמארטפון משתנה. בבריטניה מצאנ, שיש יותר זמן שימוש בטאבלט מול הסמארטפון. זו מגמה עולמית הקיימת גם בישראל. על פי מה שמצאנו, בישראל - 92% מכלל האפליקציות, שפותחו כאן, יש להן פחות מ- 500 אלף הורדות, שזה מספר שאי אפשר להרוויח ממנו. רוב ההפצה בישראל מבוססת על רשתות חברתיות, יחסי ציבור והפצה ויראלית. מעט מאוד מפרסמים ומקדמים אפליקציות באופן מקצועי וסדור". 

במחקר אחר, שנחשף בכנס נמצא, ש-98% ממשתמשי האפליקציות במיוחד של משחקים (הפופלריים ביותר אלו משחקי טריוויה ופאזלים), לא ירכשו שום דבר בשום מצב בגישת ה- InApp Purchace. דהיינו: יש רק 2% של משתמשים, שיקנו משהו בתוך האפליקציות. מסקנה: יש כאן השקעה גדולה (יחסית) ל-2% מאוכלוסיית המשתמשים, שאולי היה ניתן להגיע אליה בדרך אחרת ולא בשיטה הזו. 

גיא הורוביץ, דויטשה טלקום ישראל: "חברות סלולר דוגמת דויטשה-טלקום מחפשות פתרון ל- (OTT (Over the Top. רוב הכנסות עולם הסלולר נעשות 'מעל הראש' של חברות הסלולר ועל הרשת שהן בנו. זה שוחק את הרווחים ולכן חברות הסלולר מעוניינות להחזיר לעצמן את השליטה ברווחים וזה אפשרי לביצוע רק עם שותפים. דוגמה להצלחה כזו היא חברת ההזנק הישראלית Celltick, שפיתחה עבור דויטשה טלקום אפליקציה בשם Start, שיוצרת ממשק משתמש חדש לאנדרואיד. האפליקציה מתאימה את עצמה למשתמש ולהרגלי השימוש שלו. עד כה הורידו את האפליקציה הזו כ- 3.7 מיליון משתמשים, מה שמתאים לתפיסה העולם של דיוטשה-טלקום להחזיר את המשתמשים מעולם ה-OTT לרשת של החברה". 
אפליקציות

 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 





לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

19-23/10/20 - EUROPECloudS Summit

27/10/20 - Europe Days 2020 

3/11/20 - RED HAT FORUM EMEA 2020

15-21/11/2020 - שבוע היזמות העולמי   

22-30/11/20 - Oracle Week





 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

חשיפה: סלקום אספה ומכרה במשך שנים את כל נתוני לקוחותיה לרבות מיקומם - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

שר התקשורת חתם על הטבה רגולטורית של מאות מיליוני ש"ח ל-3 טייקונים! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן






 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
LIVECITY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים