הולנדים מחפשים טכנולוגיות וידיאו וטלוויזיה חדישות דווקא בישראל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הולנדים מחפשים טכנולוגיות וידיאו וטלוויזיה חדישות דווקא בישראל
כל ראשי חברת הכבלים הענקית Ziggo מהולנד הגיעו לישראל לחפש טכנולוגיות חדשות לעולם הטלוויזיה העתידי, מבוסס IP עם שירותי ענן ב-Qadruple Play (שחקן תקשורת מרובע) וראו כאן כמה פיתוחים מדליקים, פרי חברות הזנק ישראליות. המוח הישראלי במיטבו.
מאת: אבי וייס, 24.4.14, 19:50גילי צגלה

פורום VideoTLV בהרכב של למעלה מ-100 משתתפים התכנס במתחם היזמות "לול ונצ'רס" בת"א, כדי לשמוע על הפיתוחים החדשים ביותר לעולם המדיה והטלוויזיה. את הפורום המונה מעל לאלף ומאה חברים כבר תיארנו כאן. את המפגש הנוכחי הנחה יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של חברת הוט, ואורחי הכבוד באירוע היו הצמרת הניהולית של חברת הכבלים Ziggo מהולנד, עם המנכ"ל, הסמנכ"לים ובעלי התפקידים הבכירים בחברה, שהגיעו מהולנד במיוחד למפגש זה. 

גילי צגלה (בתמונה), יזם מועדון VideoTLV ומנכ"ל Novawind: "היום אנו אורחים של Lool Ventures בת"א, שמעודדת יזמים בתחומי המולטימדיה ואף נותנת להם אכסנייה. קהילת VideoTLV זו קהילה, שקמה ביוזמתי, בת יותר מ-6 שנים, עם מעל ל-1,100 חברים רשומים, עם פעילות תוססת סביב קהילת היזמים בעולם הווידיאו. אנו מארחים הפעם את חברי הנהלת חברת Ziggo מהולנד. הם מגלים עניין בישראל, ואת הסיבות שהניעו אותם להגיע דווקא לכאן נשמע מהם בהמשך".

יורם מוקדי: "לפני כ-6 שנים הצגנו לקהילה הזו פתרונות בעולם ה-VOD. כיום אנו מציגים לקהילה כמה פיתוחים חדשים, יישומים מתקדמים ביותר. הראשון שיוצג הוא מנוע המלצות לצופי הטלוויזיה".

רונן ארנרייך
רונן ארנרייך, מנהל Pre-Sales ג'יני: "כל אחד מאתנו מוקף תוכן בכל מדיה אפשרית. אולם, השאלה הנשאלת היא: איך הופכים זאת לפרסונלי ולקבל המלצות צפייה שמתאימים רק לי? הדרך הראשונה בה רוב החברות משתמשות נעשת בעזרת טכניקת CF – Collaborative Filtering: לחלק את התוכן לפי פילוח סטטיסטי. מנתחים את הרגלי הצפייה של המשתמש ומתאימים לו תכנים על סמך משתמשים אחרים שצפו באותם תכנים כמוהו. אולם, פתרון זה הינו פתרון שמבוסס סטטיסטיקה ותלוי במה משתמשים אחרים צפו.

לג'יני יש פתרון שמבוסס על המשתמש עצמו, לא תלוי בשאר המשתמשים וכמו הגנום האנושי, ג'יני בנתה גנום בידורי. יש כאן עניין של טעם, של רגשות, מצב רוח, ניסיון, המלצות חברים, הרגלים משתנים ועוד. יש כאן הרבה מידע. זה הבסיס לפתרון שלנו.

הפילוח המסורתי של התוכן, שקיים כבר שנים, הוא לפי קטגוריות ראשיות, למשל דרמה, פשע, בידור, נוער, וכיו"ב.. אולם, זה לא רלבנטי לצרכים האמתיים של הצופים. אצל ג'יני כל תוכן מפולח ל- 40-60 תגים שונים, או בשפה של ג'יני - גנים. הגנום הבידורי של ג'יני בעל 2200 גנים שונים ומתוכם כל תוכן מקבל 40-60 גנים רלבנטים. אנו מבינים את התוכן והמשמעות שלו, בונים את מפת הגנים של התוכן ומתאימים זאת לגנים של הצופה.

כך אנו מגיעים להמלצה אישית מאוד מדויקת, שאינה מבוססת רק על פילוח סטטיסטי, אלא מה מתאים לי באופן אישי. על זה אנו בונים יכולות חברתיות, של שיתוף חברים בעלי טעם דומה. זה נעשה בעיקר בעזרת פייסבוק. ניתן לקבל המלצות מחברים בעלי טעם דומה והמערכת כל הזמן לומדת את המשתמש ומזהה שינויים בטעם שלו לאורך זמן.

הפתרון שלנו יכול להיות ברמת הצופה האינדיבידואלי, פתרון משפחתי - לכל בני המשפחה (כי הטלוויזיה משותפת לכל בני המשפחה), הכל תלוי ברצון של המשתמש".
אורן יוגב
אורן יוגב, מייסד ו-CEO, חברת Replay Technologies (חברת הזנק, שנחשפה לראשונה ובהרחבה כאן): "אנו מציגים לשוק פורמט חדש לעולם הווידיאו הנקרא freeD, שמאפשר ליצור זוויות צילום בתלת-מימד, שלא היו קודם. אלו זוויות צילום, שבכלל לא צולמו. זה מאפשר לפיקסלים של הצילום לנוע בחלל תלת-מימד כרצונו של הבמאי, ובהמשך הפיתוח: ברצונו של כל צופה. זכינו בפרס אמי היוקרתי בניו-יורק וכבר יש לנו ניסיון בהרצת הבטא שלנו באירועי אמת בכמה אירועים בינלאומיים, כולל באולימפיאדה בלונדון. 

בכל מקום בו יש צילומים של אירוע, אנו לוקחים את הצילומים בזמן אמת וממירים אותם בתלת-ממד ומפיצים אותם בתלת-ממד. בשלב הראשון אנו מספקים את הפתרון ליצרני ומפיקי התכנים. אולם, ב-2015 נצא עם פתרון המעביר את הכוח למשתמשי הקצה. זאת, כדי שהצופים יוכלו לקבל החלטות איך לראות את זווית הצילום, כאילו הם הבמאי והצלם של האירוע. אנו כבר מייצרים תכנים ב-5K, הדור הבא של עולם הטלוויזיה אחרי 4K".

פיטר ורוורט
פיטר ורוורט (Pieter Vervoort), סמנכ"ל חדשנות ומוצרים, Ziggo:  "אנו משרתים 2.9 מיליון לקוחות בעולם הטלוויזיה ו-1.8 מיליון לקוחות בפס הרחב. כיום ומזה כמה שנים, אנו מציעים ללקוחות Triple Play, ובשנה הזו נכנסנו לעולם הסלולר. כך, שבקרוב נציע ללקוחות שירות מרובע - Quadruple Play הכולל טלוויזיה, פס רחב, טלפוניה קווית וסלולר, בנוסף לשאר שירותי הערך המוסף שלנו.

מה שאנו רואים, שהלקוחות שלנו רוצים להיות כל הזמן מחוברים -Always On ו-Always Connected. יש לזה משמעות רבה המתייחסת לכל לקוח. האסטרטגיה שלנו: להיות על כל מכשיר קצה של המשתמש בכל מקום. לכן, אנו מפעילים רשתות מרובות ברחבי הולנד, כולל WiFi וקווי וסלולר. פיתחנו פתרונות לכל מערכת הפעלה ולכל מכשיר קצה נייח או נייד שיש בשוק.

כדי לספק את השירות בצורה קלה למשתמשי הקצה, היינו צריכים לעבוד מאוד קשה בשלב הפיתוח. אנו רואים מולנו 3 מיליון בתי אב, שיהיו לקוחות של השירותים הללו, שהם כ-7 מיליון אנשים נפרדים עם 18 מיליון מכשירי קצה, כי לכל אדם יש כמה מכשירי קצה. זה אתגר רציני וכבד עבורנו.

כדי להציע וידיאו מחוץ לבית היינו צריכים לבנות רשת ארצית על בסיס WiFi וכעת הקמנו מערכת של MVNO. פרסנו מעל למיליון HotSpots ברחבי הולנד עם גישה חופשית לכל אחד הנמנה על לקוחות חבילת הטריפל שלנו. אנו פועלים כעת לשלב רשתות עם ספקי כבלים אחרים בהולנד וגם במדינות אחרות סביב הולנד במטרה לכסות את כל אירופה ברשת אינטרנט ניידת ללקוחות של עולם הטלוויזיה. 

ספק כבלים, שנכנס לעולם הסלולר, מבצע מהלך מאוד מורכב. בעולם הווידיאו, יש כיום מלחמה בין השחקנים החדשים לוותיקים. החדשים עובדים ב-OTT. כך, שהם 'רוכבים' מעל לרשת של הוותיקים. זה שוק של 'השמדה עצמית', שישתנה לגמרי תוך כ-5 שנים. בקרב הזה אנו צריכים להראות ללקוחות שלנו, שאנו יודעים לתת להם ערך של ממש. כך, שהם נשארים ויישארו לקוחות שלנו. אנו מעוניינים, שהם יצפו בתכנים שלנו, שנספק להם תכנים אינטראקטיביים, שנהיה אצלם בכל מקום ובכל מסך. זה הייתרון שלנו מול שחקני ה-OTT, שאין להם רשתות משלהם.

בינתיים, מעטים מבטלים את המנוי שלהם לטלוויזיה הרב-ערוצית. גם אלה הרואים את נטפליקס מעל לרשת האינטרנט נשארים עדיין לקוחות שלנו. נטפליקס היא תוספת אצלם לקיים ולא תחליף. 

לכן, כדי לעבור לעולם החדש של נוכחות בכל מקום ועל כל מסך, היינו צריכים לבצע מהלך של הסכמות והסכמים עם כל ספקי התוכן שלנו. היינו צריכים לבנות UI/UX חדש המתאים לכל מכשיר קצה. יצרן מערכות ה-Middleware שלנו היה צריך לפתח מערכת חדשה כדי שנוכל לנהל הכל במעטפת ניהולית אחת ואינטגרטיבית. נכנסנו בתהליך הזה לכל עולמות התוכן כולל מוזיקה ומשחקים. אנו עוסקים היום בכל.

אנו מחפשים כיום עזרה במעבר לדור הבא ויש לנו לוחות זמנים מאוד ברורים להתפתחות הזו. כרגע יש לנו ממיר המתאים לאספקת שירותים בענן, כי ה-UI שלנו כבר נמצא בענן. אולם, יש לנו בעיות של שיהוי. כרגע יש לנו כ-350 אלף לקוחות המחוברים לענן. זה יפה, אבל זה לא מספיק וזה לא עובד מספיק טוב.

הכניסה של נטפליקס מארה"ב, שנכנסה להולנד כמתחרה בנו, זיעזעה את השוק. אני בטוח, שזה יקרה גם בישראל. הם כבר תופסים 10% מתעבורת האינטרנט בהולנד. הסיבה: הם מציעים שירות ב-10 יורו לחודש. זה מאוד מפתה. אנו צריכים להתמודד מול התחרות הזו גם במחיר וגם באיכות. 

הדבר החשוב לנו ביותר כרגע זה להתאים את עצמנו לטלוויזיות החכמות. כיום, אין שום אחידות בעולם הטלוויזיות החכמות הנמכרות בכמויות בחנויות לצרכנים, שמעוניינים בטלוויזיות הללו. אלו טלוויזיות הבאות עם החיבור לאינטרנט כבר בתוך הטלוויזיה. אין כאן שום תקנים וכל חברה עושה את הטלוויזיה איך שהיא מוצאת לנכון. התוצאה: ערב רב של פורמטים, ממש 'מגדל בבל'. אנו מחפשים פתרון כולל לבעיה הזו.

כדי להתחרות, השקנו לאחרונה שירות VOD בלתי מוגבל, במחיר של 7.95 יורו לחודש. זה ניתן לצפייה בכל הרשתות ועל כל המכשירים. ל-2015 אנו מחפשים פתרון לדור הבא של הממירים והשידורים, ממירים בגישת ה-Cloud PVR. זה יכלול הזזת זמן, חנות יישומים, מערכת המלצות - פרסונליזציה מלאה עם שילוב רשתות חברתיות ועוד. אלו הנושאים, שאנו מחפשים להם פתרונות. ראינו כמה פתרונות יפים בישראל ונבדוק אותם כעת ברצינות. בשביל זה הגענו הנה, כי הערכנו, שכאן נוכל למצוא את התשובות לצרכים העתידיים שלנו". 
טלוויזיה 4K



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.



15-16/9/2020 - ChipEx2020  

19/5/20 - EcoMotion 2020   



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן





 
זרקור חברות
 
GETTER
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים