מיתוג חדש: מ-Google Enterprise ל-Google for Work
מאת:
מערכת Telecom News, 5.9.14, 19:00
גוגל משנה את שם המותג כך, שישקף את שיאו של תהליך, שהחל לפני עשור של הנגשת הטכנולוגיה הצרכנית שלה לסביבת העבודה. אין מה לפחד מענן ציבורי.
גוגל האמינה מאז ותמיד, שלזמן הרב המושקע בעבודה צריכה להיות משמעות: לא שחיקה יומיומית הנעשית בצורה מבודדת מול מחשב שולחני ישן בתוך 'ים' של תאי עבודה. יתר על כן, בגוגל מאמינים, שטכנולוגיה צריכה לשפר את העבודה ולהפוך אותה לקלה יותר, לא רק במובן של השלמת המשימות אלא במובן של השלמת המשימות עם אנשים המספקים השראה ללא תלות באילוצי זמן, מקום, אופי התפקיד או תחום העיסוק.
לפני 10 שנים החלה גוגל בתהליך של הנגשת הטכנולוגיה הצרכנית שלה לסביבת העבודה, יחד עם הרכיבים, כלי הפיקוח ושאר הצרכים של העולם העסקי.
תחילה הביאה לעבודה את מנוע החיפוש ואת הדואר האלקטרוני (
Gmail). בהמשך הציעה גוגל למפתחים את התשתית בעלת יכולת ההרחבה שלה, עם פלטפורמת האחסון ו-
Google Maps והלאה לעולם החומרה עם האנדרואיד והכרומבוק. במשך כל הזמן הזה השקיעה גוגל במה שחשוב ללקוחות: אבטחה, שקיפות, התאמה לרגולציה ותמיכה.
מחשוב ענן, פעם רעיון חדש, זמין כיום
בשפע, ושיתוף פעולה בין משרדים, ערים, מדינות ויבשות נעשה אפשרי. כיום, בזמן קצר יכול רעיון להפוך לאב-טיפוס, לעבור תהליך פיתוח ולהבשיל לכדי מוצר מוכן להשקה. עבודה ממחשב, טאבלט וטלפון – זו המציאות של כולנו.
מיליוני חברות, גדולות וקטנות עברו למוצרים של גוגל כדי שיסייעו להן לשנות את הדרך בה הן עובדות. כך, שתהיה תואמת לדרך בה הן ועובדיהן חיים. במלים אחרות, העבודה השתפרה.
אולם, טכנולוגיה לסביבת העבודה אינה רק דרך טובה יותר לעשות עסקים. זה נוגע ליכולת להשפיע, שניתנת לכל אחד, בין אם הוא יזם העובד במרתף ביתו, בעלת עסק קטן או ארגון עם אלפי עובדים. גוגל מעולם לא ניסתה להקים פעילות ארגונית מסורתית. היא שאפה ליצור דרך חדשה לעבוד וזה מבחינתה הזמן המתאים לשנות את שם המותג כך, שישקף שאיפה זו.
הפעילות, שכונתה עד היום
Google Enterprise, היא מעתה
Google for Work. כאשר אנו משתמשים בכלים המקלים על חיינו – האפליקציות, המפות, החיפוש, הכרום, האנדרואיד, פלטפורמת האחסון ועוד – העבודה משתפרת. על זה גוגל עובדת.
עם
Google for Work נכנסת גוגל לשווקים חדשים כמו סינכרוניזציה/שיתוף ואחסון של קבצים באמצעות
Google Drive for Work ושירותי תשתית עם פלטפורמת האחסון של גוגל –
Google Cloud Platform.
Drive for Work: שוק עצום המייצר עניין רב מעבר לאלה המחפשים להחליף את ספק האינטרנט שלהם – יותר מ-1,800 נרשמים מדי שבוע.
פלטפורמת ענן: ממוקדת בחוויית פיתוח מלאה, תוכנה כשירות, מגזרים ארגוניים ולקוחות הפועלים בסביבת מובייל. גוגל היא חברת הענן המקורית, שנולדה בענן והשקיעה 15 שנים בבניית טכנולוגיה, שאפשרה לה לגדול ותאפשר גם לאחרים לגדול. האסטרטגיה של גוגל בענן היא לספק את חוויית הפיתוח הטובה ביותר, להיות הענן הנבחר עבור אפליקציות תוכנה כשירות, צרכניות וארגוניות ובעיקר לשחק בענפי תעשייה מרכזיים כמו עיבוד מדיה, חקר הגנום ותעשיות עתירות מחשוב אחרות.
כל השירותים הללו חייבים לעבוד באותה מידה, אם לא טוב יותר, על גבי תשתית המובייל. בהתאם, גוגל השיקה לאחרונה את ה-
Docs עם עדכונים ל-
iOS (עריכה באופליין, אינטגרציה מלאה של
Quickoffice)
ההנחה, שהייתה רווחת, לפיה רק עסקים קטנים ובינוניים משתמשים ב-
Google Apps, מתפוגגת לנוכח הביקוש הגובר, שרואה גוגל בתעשיות עתירות רגולציה, כמו פיננסים, תעופה ובטחון, בריאות וביוטק. לאחרונה,
הכריזה גוגל על הרשאות אבטחה חדשות, שקיבלה מגופים ציבוריים וממשלתיים עצמאיים, שמסייעות ללקוחות גדולים ואף ענקיים אלה לקבל החלטה לגבי היכולת של גוגל לספק מענה מלא לדרישות האבטחה שלהם.