Telecom News - מה חסר בפתרון האסטרטגי והמוביל של בזק ל"עיר חכמה" שהושק במודיעין?

מה חסר בפתרון האסטרטגי והמוביל של בזק ל"עיר חכמה" שהושק במודיעין?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מה חסר בפתרון האסטרטגי והמוביל של בזק ל"עיר חכמה" שהושק במודיעין?
מה חסר בפתרון האסטרטגי והמוביל של בזק ל"עיר חכמה" שהושק במודיעין?
מאת: אבי וייס, 3.8.16, 08:00
 
בכל העולם, הבסיס להצלחת פרויקטים של "עיר חכמה" (ביחד עם הצלחת עולם ה-IoT וגישות טכנולוגיות חדשות דוגמת "רכב אוטונומי") הוא פריסת רשתות IoT. אין דבר כזה בישראל וגם לא יהיה בקרוב. לכן, גם אין כרגע מודל עסקי ברור ל"עיר חכמה" ו-IoT בישראל.
 
את הפרויקט המהפכני של "עיר חכמה" במודיעין בביצוע של בזק וקבוצת סטארטאפים וחברות טכנולוגיות משלימות חשפנו כאן בהרחבה לפני למעלה משבוע.

ביום 2.8.16 במעמד של ראש העיר מודיעין - חיים ביבס, ראשי בזק, עיתונאים ומכובדים רבים, הפרויקט האסטרטגי והחשוב הזה הושק רשמית (מפורט בהמשך הכתבה).
 
 אולם, אלמנט אחד מרכזי היה חסר בהשקה: איך עושים מזה כסף. מנכ"לית בזק (וגם ראש העיר) לא ידעו לענות בברור על השאלה הזו. למה? כי חסר האלמנט הכי חשוב בפרויקט, מה שלמדו בכל העולם לעשות כדי לייצר מזה כסף וזה רשתIoT  ארצית. לספק שירותים ואפליקציות בחינם לתושבים זה דבר מצוין, אבל אין בזה עדיין שום מודל עסקי. 
 
יש כמה מודלים לגביית כסף מרשת IoT ארצית. המודל של Sigfox, שכבר פרוסה בארצות רבות עם רשת ארצית או מקומית הוא מאוד פשוט: חצי דולר לשנה לסנסור. במדינות, שבהן נפרסה רשת ארצית ע"י חברות הבזק (דוגמת הולנד ודרום קוריאה), השיטה מעט שונה (גובים על התעבורה, הרבה פחות מדולר לחודש לסנסור. אגב, זה מעמיד את חברות הסלולר בבעיה, כי אצלן לא ניתן לספק קישוריות סלולרית במחיר נמוך כזה). כך או כך, רשת IoT ארצית זה המודל הכלכלי הכי מוצלח שניתן, נכון להיום, להרוויח בו מתשתיות ל-IoT.
 
למה בישראל אין רשת IoT ארצית וגם אין תכנון להקים רשת כזו? תשאלו את מוכרי הספינים והפוקימונים: שרי התקשורת (יש שניים: ביבי וצחי) ומנכ"ל משרד התקשורת (יש אחד, שלמה פילבר). את התכניות לקידום שוק התקשורת הישראלי ב-2016 הם דחו ל-2019. אם לא די בכך, בספק אם הם מבינים מה זה IoT ומה זה מועיל למשק ולאזרחים. במשרד ממשלתי שהפקס הוא עדיין כלי העבודה המרכזי במתן שירות לציבור, איך יוכלו להבין מה זה "עולם דיגיטלי"? עבור המנכ"ל, שלמה פילבר, ה-IoT זה תירוץ נהדר לדחיפת "שינויים ארגוניים" בתוך המשרד... זהו. 
 
אז מה נשאר לבזק לעשות? לפרוס רשתות WiFi ציבוריות על חשבונה (כי לפי הרגולציה העקומה הקיימת בישראל, אסור לשום ספק תקשורת לגבות כסף על שירותי WiFi ציבוריים), ולחבר את הסנסורים של IoT הללו בכל רחבי העיר, לרשתות ה-WiFi הללו, שהיא פורסת, ומשם על רשת הסיבים הארצית של בזק - למוקדי המידע בענן ומשם למוקד השליטה בעירייה.
 
ברור, שמדובר ביצירת "איי WiFi" מקומיים ומוגבלים, כי בהגבלות על ה-WiFi הקיימוחת בישראל (בתדרים ובעוצמות) אי אפשר לפרוס רשת WiFi ארצית ואי אפשר להפוך את רשתות ה-WiFi המקומיות לרשת ארצית מלאה. התוצאה האומללה של כל המגבלות הרגולטוריות הללו: אין דרך ברורה לעשות כסף מתשתיות החיבור של ה-IoT, בשום מקום בישראל. ואם אין בזה כסף, זה לא יתרומם ולא יצליח לאורך זמן, כמו שזה מתרומם ומצליח בכל מקום בעולם.
 
 
להלן הודעת בזק:
בזק משיקה: העיר החכמה. בעקבות הבית החכם -  בזק הופכת גם את העיר לחכמה.
  • פתרון העיר החכמה של בזק כגיל רוזןולל מערכת לניהול אורבני מלא של מגוון השירותים  העירוניים וביניהם: חניה, פינוי אשפה, תאורה, גלישה חינם ברחבי העיר, מצלמות אבטחה, ניטור מערכות מים וביוב ועוד
  • סטלה הנדלר, (בתמונה למעלה), מנכ"לית בזק: "המהפכה הדיגיטלית שבזק מובילה יוצאת מהבית של הלקוח הפרטי לסביבה העירונית בה הוא חי. העיר החכמה תאפשר לרשויות המקומיות לחסוך במשאבים ובמקביל לספק שירות טוב יותר ונגיש לתושבים"
  • גיל רוזן, (בתמונה משמאל), סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "מדובר במהלך אסטרטגי המייצר מנוע צמיחה חדש על בסיס רשת הסיבים המתקדמת של בזק"
בזק הכריזה ביום 2.8.16 על השקת פלטפורמת העיר החכמה. מדובר במערכת לניהול אורבני מלא של מגוון השירותים העירוניים, שמטרתה שיפור השירות לתושב, תוך התייעלות וחיסכון במשאבים עירוניים, זאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.
 
פתרון העיר החכמה של בזק מבוסס על פתרון ניהול חכם המאגדת אליה מידע ממגוון רחב של התקנים המפוזרים ברחבי העיר. באמצעות המערכת נהנית הרשות המקומית מכלים לניתוח מידע ותיאום בין משאבים עירוניים בזמן אמת, דבר המקל על תהליך קבלת החלטות וחיסכון בעלויות לטובת התושבים. בנוסף, מאפשרת המערכת ללמוד את כלל ההתרחשויות בעיר ולהיות מוכנים מראש לתרחישים אפשריים.
 
סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק: "העולם סביבנו הופך להיות חכם יותר. אנחנו חיים בבתים חכמים, עושים שימוש באפליקציות מתקדמות, החינוך והרפואה הפכו למתקדמים, ובמקביל גם אנחנו הפכנו להיות צרכנים חכמים יותר. מהלך העיר החכמה שבזק הכריזה עליו היום מאפשר למהפכה הדיגיטלית שבזק מובילה לצאת מבית הלקוח הפרטי ומהסביבה העסקית בה הוא עובד, לסביבה העירונית בה הוא חי. אם עד לאחרונה הטריטוריה של בזק היתה בעיקר בבית הלקוח, המהלכים האחרונים שעשינו אפשרו לנו לפרוץ את הגבולות ולהמשיך להציע ללקוח שירותים חכמים גם מחוץ לבית ולעסק". עוד הוסיפה הנדלר, "כלכלת העיר החכמה עושה שימוש במידע וטכנולוגיות תקשורת בכדי לנהל נכון יותר את משאביה, ובכך יתאפשר לה להפנותם להשקעות בחינוך, בריאות ושירותים סוציאליים במקום לתחזוקה שוטפת. פלטפורמת העיר החכמה של בזק מאפשר לרשויות המקומיות להתייעל ולחסוך במשאבים ועלויות ובמקביל לספק שירות טוב יותר ונגיש לתושבים, ועל ידי כך להפוך את החיים של כולנו לנוחים, דיגיטליים וחכמים יותר".
מודל העיר החכמה של בזק מבוסס על שלושה מרכיבים מרכזיים: פריסת תשתית סיבים אופטית וטכנולוגיה אלחוטית מתקדמת, התקנת סנסורים באופן מודולרי ועל פי צרכי הרשות הספציפית ומערכת ניהול ומידע מרכזית שמבצעת אינטגרציה בין אלפי הסנסורים הפזורים ברשויות העירוניות. בנוסף, ניתן להוסיף אפליקציית עיר חכמה שכל תושב יוכל להוריד לטלפון האישי שלו, באמצעותה יוכל לצפות בזמן אמת במקומות מרכזיים בעיר, ליהנות מגלישה חינם בעיר, לקבל הודעות מהעירייה ולשלוח הודעות למוקד העירוני. מדובר בפלטפורמה פתוחה המאפשרת הוספת שירותים חכמים מרגע הבשלתם, כך שהשירות רק ילך ויתפתח עם הזמן. מודל העיר החכמה של בזק נבנה תוך כדי שיתוף פעולה עם חברות סטארט אפ ישראליות המציעות פתרונות חכמים.
 
בעולם, חברות התקשורת הן אלו שמנהלות את שירות העיר החכמה עבור הרשויות המקומיות. הדבר נובע מהיתרון הבולט של חברות התקשורת ביכולת לספק פתרון כולל, בניסיון בפריסת תשתיות מתקדמות ובמקצועיות בניהול שירות טכנאים ותחזוקה התומך במערכת העיר החכמה בכל רגע נתון.
 
מהלך זה של בזק מציב אותה בשורה אחת עם החברות המובילות בעולם בניהן, AT&T, BT,Deutsche Telekom, Telefonica, Vodafone ועוד. ערים רבות החלו להיות חכמות יותר וביניהן ניתן למצוא את לונדון, דבלין, שטוקהולם, ניו יורק, טורונטו, אמסטרדם, ברצלונה, מדריד, ריו דה ג'נרו, מומביי ועוד. 
 
שירות העיר החכמה של בזק מציע מגוון פתרונות ושירותים המותאמים לצרכים העירוניים: שירות חניה חכמה, המאפשר ניווט באמצעות האפליקציה לחנייה פנויה באזור בו התושב נמצא; פינוי אשפה חכם, המאפשר תכנון מסלול משאית פינוי האשפה רק כאשר הפחים מלאים; תאורה חכמה, המותאמת לתנועה באזור ולמזג האוויר בזמן אמת; מצלמות אבטחה בעיר, שיגבירו את תחושת הביטחון ברחובות העיר ובעתיד אף תוכל לחזות אירועים על בסיס נתונים שנאספו; גלישה חינם ברחבי העיר; ניטור מערכות מים וביוב שיאפשרו זיהוי אירועים חריגים וימדדו את מפלס המים בצנרת בכל זמן ועוד. 
 
גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "המהפכה הדיגיטלית לא פסחה על אף תחום בחיינו. אנחנו, התושבים מחוברים כל הזמן לרשת, בתי העסק כבר מזמן הבינו את זה והפכו לדיגיטליים, ועכשיו שהבשילו התנאים הטכנולוגיים בזק יכולה לספק פתרון אמין וחדשני גם לרשויות המקומיות. מדובר במהלך אסטרטגי של בזק המייצר מנוע צמיחה חדש המורכב פתרונות חכמים מבוססי IOT (האינטרנט של הדברים), על בסיס רשת הסיבים המתקדמת של בזק הפרוסה ברחבי הארץ. הפתרונות החכמים החדשים מתממשקים למערכת נתונים ומספקים לתושב ולרשות העירונית כלים לניהול חיים חכמים ובמקביל חוויית תקשורת ברמה אחרת ובזמינות מקסימלית".
 
 כחלק מההיערכות לבניית המערכת הכוללת של העיר החכמה, ביצעה בזק מספר מחקרים מול הרשויות המקומיות, במטרה לספק פתרון מותאם לצרכים העירוניים הישראלים. מהמחקר עולה כי 80% מהרשויות המקומיות כבר מגלות התעניינות רבה בתחום העיר החכמה וכי 20% מהרשויות כבר מיישמות מודלים ושירותים חלקיים של העיר החכמה. במקביל לסקר מול הרשויות, בזק ערכה גם סקר צרכני, ממנו עלה כי ל- 93% מהנשאלים חשוב לקבל מידע בזמן אמת לגבי מקומות חניה זמינים בעיר, וכי ל- 86% חשוב לדעת בזמן אמת על עומסים במרחבים ציבוריים בעיר. בבזק אומרים כי רשות מקומית שתהפוך לרשות חכמה תשפר את יכולת האבטחה והבקרה, תשפר את השירותים העירוניים ותהנה מחיסכון כספי של עד עשרות מיליוני שקלים בשנה. בתוך כך, התושבים ייהנו ממהפכה בחוויית השירות, כאשר כל הממשק מול הרשות יהפוך לדיגיטלי ונגיש ובמקביל סל השירותים שיקבלו מהעירייה יגדל.
 
פירוט הפתרונות החכמים של בזק לעיר החכמה שהושקו ביום 2.8.16:
 
  • פורטל ניהול - מערכת שליטה ובקרה המאפשרת לזהות מראש כל תקלה או התראה ולבצע ניתוח של הנתונים. מדובר בסט מסכים משולב המשמש לניהול וצפייה על כלל הפעילויות המתרחשות בעיר. בין היתר, נעשה שימוש בפתרון של חברת ההזנק MipMapp
 
  • Free WiFi - גלישה אלחוטית חופשית במתחמים ברחבי העיר. ניתן לספק גם שירותים מבוססי מיקום, על בסיס הרשת האלחוטית. הציוד של הרשת האלחוטית: Ruckus wireless. 
 
  • BCAM – מצלמות אבטחה שיגבירו את תחושת הביטחון של תושבי העיר. במקביל התושבים יכולים לצפות באזורים ציבוריים באמצעות אפליקציה ייעודית, למשל היכולת לצפות עד כמה הפארק עמוס לפני שמחליטים לצאת עם הילדים. המצלמות גם מאפשרות צפייה ודיווח בזמן אמת למוקד העירוני על מפגע בעיר.
 
  • חניה – ניהול מתחמי החניה בעיר. פתרון המציע ניתוב קל לחניה פנויה לפי האזור בו התושב נמצא. השירות מאפשר גם נטרול פקקים של מחפשי חניה באזורים עמוסים וניתוב הרכבים לאזורים פנויים. במקביל מאפשר גם הפחתה בזיהום האוויר עקב צמצום נסיעות סרק. בין היתר נעשה שימוש בפתרון של Spaceek
 
  • פינוי אשפה – ניהול איסוף אשפה חכם מרחובות העיר – חיסכון בעלויות פינוי באמצעות  נתיבים חכמים לפינוי אשפה. נעשה שימוש בפתרון של GreenQ
 
  • תאורה – חסכון משמעותי בחשמל על ידי מעבר לתאורת LED. כיבוי לפי תסריטים קבועים מראש, כגון – תנועת תושבים באזור (האור נדלק רק כאשר תושב עובר ברחוב). נעשה שימוש בפתרון של אלתם - עין השופט
 
  • איכות סביבה (רעש, זיהום אוויר, מזג אוויר, לחות) –  חיישנים המנטרים רעש, או זיהום האוויר ומאפשרים פיקוח הדוק וניטרול מזיקים בזמן קצר לרווחת התושבים. נעשה שימוש בפתרון של Radgreen
 
  • בקרת רמזורים – חיישנים המזהים התנהגות של רכבים בכבישים ובהתאם מייצרים תרחישים למערכת הרמזורים לטובת קיצור/הארכת זמן הרמזור. באמצעות פתרון זה התושבים נהנים מגישה וכניסה נוחה לעיר, ללא פקקים. במקביל, למוקד העירייה תהיה שליטה ובקרה על כמות המכוניות שעברו בצומת או התראה לגבי רמזורים בעיר, האם תקינים או לא.
 
  • בקרת מים – זיהוי כשלים ודליפות בצנרת במתחם עירוני ויצרת התראה מתאימה. מאפשר לקצר זמני תגובה ולחסוך במשאב יקר. נעשה שימוש במערכתשל Miltel
 
  • שירותי BI – ניתוח כלל הנתונים המגיעים ממגוון הרכיבים בשטח (סנסורים, מצלמות) לתוך הפורטל ויצירת תובנות או הפעלה
 
  • חכמה של גורם רלוונטי בעירייה או כוחות הביטחון. למשל עלייה רגעית בזיהום אוויר בשילוב צילום של עשן באזור מייצר הקפצת כוחות לאזור תוך יצירת ניתוב חופשי על ידי בקרת רמזורים והודעת SMS לתושבים והעסקים הסמוכים.
בזק - עיר חכמה



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים