איך מגיעים למיליארד הורדות ו-40 מיליון משתמשים ממיזם המיועד לילדים?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מגיעים למיליארד הורדות ו-40 מיליון משתמשים ממיזם המיועד לילדים?
חשיפת הסודות מאחורי הסטארטאפ הישראלי המצליח למשחקי ילדים - TabTale, חשיפת 3 סטארטאפים חדשים (מי מהם זכה בבחירת "חביב הקהל"?) ובנוסף: מה היא הדרך להוריד משקפיים רק בעזרת אפליקציה סלולרית? כל זאת ועוד, במפגש Startup Grind ליזמים, משקיעים ומפתחים.  
מאת: אבי וייס, 8.10.16, 17:00שחר מטורין

בלעדי: קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני מעל ל-3 שנים, נמצאת בצמיחה מואצת, מונה כיום כבר למעלה מ-3,000 איש (גם בפייסבוק), מיוזמתו של שחר מטורין (בתמונה משמאל). כ"כ, שחר מטורין הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, ושלוחת תל אביב מנוהלת בניהול משותף עם רם יוניש, סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל, וצוות מתנדבים מסור (בתמונה למטה).

באירוע,שהתקיים בלאומיטק בת"א בהשתתפות מעל ל-80 יזמים, משקיעים, מנטורים ומפתחים, התקיים מפגש מרתק עם שגיא שליסר, מייסד ומנכ"ל TabTale, סטארטאפ השוכן ברמת החייל בת"א. 

בתחילת המפגש נחשפו 3 סטארטאפים חדשים, כשהקהל הצביע ובחר מי הסטראטאפ החביב עליו. כך, שמיזם זה יזכה לחשיפה מלאה ב-Startup Grind במפגש המרתק הבא, שייערך ב-31.10.16 עם Fiona M. Darmon מ-JVP, שהיא אולי האישה המובילה והמנוסה ביותר בתחום קרנות ההון סיכון בישראל.

רם יוניש (בתמונה משרם יונישמאל): "היום אנו במפגש ה-30 של סניף ת"א של Startup Grind, בהחלט הישג יפה עם כ-3 אלף חברים, כשהתחלנו ממש מאפס לפני כ-3 שנים. תודתי לכל המתנדבים המלווים אותנו לאורך השנים ולנותני החסות, שבלעדיהם לא היינו יכולים לקיים את הפעילות הנהדרת הזו לטובת עולם היזמות הישראלית. 

אחד הספונסרים החדשים שלנו זו חברת Chivas, שמתברר, שהיא לא רק וויסקי מעולה, אלא גם יזמות. זו חברה, שיש לה זרוע ליזמים בשם The Venture. החברה עורכת תחרות יזמות בינלאומית, במסגרתה החברה תשקיע עד מיליון דולרים במיזמים חברתיים, כדי להביא לשינוי מהותי חיובי בעולם. בשנה שעברה EyeControl הישראלית, שמפתחת תקשורת בין-אישית לחולי ALS, הגיעה למקום שלישי בתחרות הזו וזכתה ב-132 אלף דולרים. כל יזם, שיש לו רעיון בתחום החברתי, מוזמן להגיש מועמדות כאן, עד 1.12.16

אנו מציגים היום 3 סטארטאפים חדשים:
  • NeuroApplied: מערכת לבדיקת מגמות דעת קהל וטעמים של הציבור. פתרון שמאוד מתאים לבדיקת חוזקו של מותג. 
  • Shmooz: מערכת חדשה לשליטה מלאה על השיחות הנכנסות והעברת השליטה: מי יכול להתקשר אליך, לידיים שלך.
  • NewTone: אפליקציה מוזיקלית.
המיזם NewTone זכה כ"חביב הקהל", יציג במפגש הבא את פרטי המיזם. ניתן כעת את הבמה למיזם שזכה כ"חביב הקהל" באירוע הקודם שהציג את המיזם, שזכה כחביב הקהל של קהילת Startup Grind". 

GlassesOffמיזם מבית Innovision-Labs, שהוא למעשה אפליקציה סלולרית המאמנת את המוח לראות בלי משקפיים. היזמים מבטיחים 90% הצלחה בהורדת המשקפיים מכל מי שמשתמש בפתרון המהפכני הזה. סרטון הסבר איך הפלא הזה קורה - כאן. מדובר במהפכה של ממש שמורידה גם את המשקפיים וגם את עדשות המגע מעל העיניים, הכל באמצעות אימון של המוח באמצעות אפליקציה בסמארטפון. המערכת מוגנת פטנט והיא פרי מחקר אקדמי של כ-20 שנה, נבדקה ע"י מעבדות רבות ובכלל זה בארה"ב עם אחוזי הצלחה מדהימים. 

שחר מטורין (בתמונה משמאל, עם צוות המתנדבי
Startup Grind TLVם של Startup Grind ת"א עומד מאחורי שגיא שליסר במרכז): "בסוף החודש שחלף חגגנו את סיום הקיץ, במסיבה השנתית שלנו, מסיבה, שהייתה הצלחה ענקית. 

חגגנו 3 שנים מאז שנוסדנו, ומאז גדלנו מסניף אחד בתל-אביב ואנו בתהליכי הקמה של סניפים בחיפה, ירושלים ובאר שבע, בנוסף ל-2 סניפים של הרשת העולמית Startup Grind, שקמו ברמאללה ובעזה.

אנו מקווים לקשר את כל הסניפים בארץ יחד ונתכנן אירועים משותפים של כל 4 הערים בישראל, שיהיו בהן סניפים של Startup Grind. 

ב-21 עד 22 בפברואר 2017 ייערך הכנס העולמי של Startup Grind בסיליקון ואלי שבאה"ב.

אנו מעוניינים להוציא לאירוע בארה"ב משלחת של סטארטאפים ישראליים, שיוכלו להשתלב ולמצוא שפה משותפת עם אלפי היזמים, המשקיעים והמנטורים, אותם יפגשו פנים אל פנים שם, כדי ליצור ביחד דברים חדשים, שיובילו להצלחות חדשות.

אני מצפה לפגוש את חברי הקהילה המצוינת שלנו באירועים הבאים, שכבר יש לנו בתכנון, בלוח האירועים שלנו". 


שגיא שליסר, (בתמונה משמאל, מצד ימין, שגיא שליסר עם רם יונישעם רם יוניש), מייסד ומנכ"ל TabTale: "בצעירותי אהבתי לכתוב, ממש כתבתי הרבה במיוחד לילדים. כבר בגיל 25 כתבתי ספרי ילדים וזה נמכר דרך ארגון 'לתת'. כיום, ספרי ילדים נמצאים באינטרנט, במהדורות דיגיטליות. זה שינה את כל העולם של ספרי הילדים. 

כבר מגיל צעיר נחשבתי ל'גיק' ושיחקתי בהמון משחקי מחשב. בצבא הייתי קצין ופיתחתי שם במסגרת שירותי מערכת לחיל האוויר. כשהשתחררתי, לא התנתקתי מהמערכת הצבאית ובמילואים, המשכתי לפתח את המערכת הזו, שהפכה לחיונית יותר אחרי אסון ההליקופטרים בצפון.

ב-1999 הצטרפתי לסטארטאפ ונחשבתי בו כיזם משותף, מיזם בתחום ה-B2B. אולם, 'הבועה התפוצצה' אחרי נפילת התאומים ונפלנו גם כן. הצטרפתי כשכיר לארגון פיננסי, שבו הייתי 7 שנים. במהלך השנים חשבתי מה לעשות עם העתיד שלי והחלטתי לעבור לחברת מרקורי, עד שנקנתה ע"י HP. אחרי כן הצטרפתי לחברת סאפיינס וגם שם הייתי כ-7 שנים. כך, שהרקע והניסיון שלי בתחום המחשבים והפיתוח הוא מאוד נרחב. 

אחרי כל כך הרבה שנים כשכיר, התחלתי להרגיש קצת משועמם, למרות שכבר הגעתי לדרגת CTO בסאפיינס, וגם עסקתי לא מעט ברכישות ומיזוגים, למשל רכשנו כמה חברות תוכנה דוגמת FIS. היו לי כמה רעיונות בראש, ומנכ"ל סאפיינס היה גמיש ונתן לי חופש להתחיל להתעסק עם המיזם שלי, שכיום קרוי TabTale. 

מתחילת הדרך הבעיה הראשונה שלי הייתה למצוא שותפים לדרך ולרעיון. מצאתי 2 שותפים 
(אורן קושניר וניר בז'רנו), שסייעו לי להקים את המיזם הזה, בזמן שעוד הייתי CTO בסאפיינס. אני התמקדתי בעיקר בתחום האסטרטגיה והנעת תהליכים. התחלנו ביוני 2010, אבל רק באפריל 2013 עזבתי את סאפיינס והצטרפתי באופן מלא לצוות של TabTale. 

כיום, עפ"י הנתונים הרשמיים של חברת המחקר העולמית גרטנר, אנו מספר 9 בעולם בהורדות של האפליקציות שלנו, בכל החנויות, דהיינו: בחנויות של גוגל ואפל גם יחד. בתחום ה-iOS בארה"ב אנו מספר 3 בהורדות אפליקציות. אנו מובילים באופן מוחלט בתחום ההורדות של אפליקציות לילדים. עד היום הורידו מעל ל-1.2 מיליארד פעמים את האפליקציות שלנו. זה הישג בלתי רגיל למיזם ישראלי בתחום שהוא מאוד תחרותי, תחום האפליקציות למשחקים וספרים לילדים. 

כיום אנו כ-250 עובדים בישראל, יש לנו עובדים במקדוניה ובמדינות נוספות כולל בסין.
יש לנו כ-30 עד 50 מיליון הורדות כל חודש ויש לנו כ-40 מיליון משתמשים ייחודיים, כל חודש

הפתרון והייחוד שלנו נמצא במשבצת של משחקים לילדים. פיתחנו תשתית מאוד חזקה מבחינה טכנולוגית, שמוכיחה את עצמה. המערכת שלנו מאפשרת לנו לפתח די במהירות תכנים לילדים וסביב זה אנו מניעים את כל שאר הנושאים דוגמת מוניטיזציה, פרסונליזציה וכיו"ב.

ההתחלה של הדרך שלנו הייתה עם ספרים אינטראקטיביים לילדים. זה מייד הפך ללהיט. התרחבנו בתחום הספרים גם לספרי לימוד לילדים ולכל תחום, כולל סימולציות לילדים. כדי להתפתח, רכשנו לא מעט חברות, למשל סטודיו בסרביה, שההתמחות שלו זה פיתוח משחקים מסוג Casual. הרכישות מוכיחות את עצמן וכיום הולך לנו די יפה. אנו מפתחים בכמויות ויוצאים עם לפחות 4 משחקים חדשים כל חודש. עד עתה פיתחנו מעל ל-450 משחקים לילדים

הסיבה, שאנו מפתחים המון משחקים לילדים, כי לכל משחק יש 'חיי מדף' קצרים. ילד משחק ואחרי זמן קצר זורק את המשחק. ילדים מאבדים עניין במשחק די מהר. זה שונה ממשחקים למבוגרים יותר.

כנשכנסו ב-2010 לשוק ידענו, שילדים קוראים ספרים מקוונים, אבל רצינו לתת להם חוויית שימוש טובה יותר. התחלנו עם ספרים בסיסיים ביותר, עם כמה דפים. ההחלטה הכי חשובה שלנו הייתה לפתח ספר מיוחד לכריסמס (חג המולד), ספר של 6 עמודם בסך הכל. זה הצליח והביא כחצי מיליון הורדות בחצי חודש, ממש לפני הכריסמס. כך, שההצלחה הגיעה ממש בהתחלה.

הספרים שלנו מההתחלה היו חופשיים. כי קודם רצינו להיכנס לשוק ולראות אם הספרים שלנו בכלל מעניינים את הילדים. רצינו לראות איך זה עובד ולא רצינו לגבות כסף מהילדים או למעשה מהוריהם, על ספר חדש מחברה, שהם לא מכירים אותה. כיום, המודל שלנו הוא 'פרימיום' ובנוסף יש הכנסות מפרסומות InApp. 

אוכלוסיית היעד שלנו היא ילדים מעל לגיל 4, שכבר מורידים עצמאית תכנים מהאינטרנט ובכמויות. אנו מעסיקים אנימטורים ויוצרים ממדינות שונות, כדי שהתוכן, הדמויות והצורות יתאימו למה שיש באותן מדינות. כך שהתוכן שלנו הוא בינלאומי ואנו מתאימים אותו לכל השווקים בעולם.

מבחינת השקעות, התחלנו עם כסף פרטי שלנו. כדי לגדול, חיפשנו השקעה, 'מגמה' היו המשקיעים הראשונים בנו ומאז מלווים אותנו, למרות שהצטרפו בהמשך עוד משקיעים. קיבלנו גם תמיכה מהמדען הראשי בתחילת הדרך, אבל הכסף הזה נגמר די מהר ב-2012. כך, שתקופה לא קצרה מימנו את עצמנו מהכסף של עצמנו.

אני מאמין, שההצלחה שלנו היא תוצאה של שיווק נכון. מחלקת השיווק שלנו זו מחלקה עצמאית, שמפתחת יוזמות שיווקיות עם כלי אנליטיקה חדישים. הם אלה המובילים אותנו קדימה. 

אני מאמין בחזון של בניית חברה גדולה בארץ ולא לעשות אקזיט מהיר, אלא אם יש לך הצעה טובה, שלא כדאי לך לדחות אותה.

הטיפים, שאני יכול לתת מהנסיון שלי ליזמים צעירים:
  • השקיעו באנשים, זה הכי חשוב.
  • היו אתם עצמכם. תאמינו בעצמכם. 
  • אל תגזימו ואל תתתפארו יותר מדי. לא כל רעיון זה Waze הבא. 
  • אם אתם טובים, תצליחו וישקיעו בכם. 
אני מאמין בגידול אורגני אבל אם צריך לרכוש כדי לגדול, אז רוכשים. אנו רכשנו עד כה 4 חברות, הרוב חברות סטודיו, שהתאימו לנו וסייעו לנו בגידול העצמי שלנו. אנו עדיין מחפשים חברות המתאימות לנו לרכישה ונרכוש מה שייענה לצרכים המתפתחים שלנו. 

המטרה שלנו כיום היא להגיע ל-100 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש. בנוסף, אני מעוניין להתפתח בתחומים חדשים של משחקים לילדים ולתחומים משיקים. אני מאמין ויכול להעיד מנסיוני, שכל יזם אמיתי 'יושב' על כמה רעיונות, שיש לו בראש, והוא מגלגל את הרעיונות אצלו בראש כל הזמן.

אני מאמין, שכל אחד יכול להחליט מתי הזמן המתאים לממש את היוזמות, שיש לו בראש, ולצאת עם זה לעולם הרחב. זו התמצית של היזמות. זה בא מבפנים ולא ניתן לעצור את זה"

בתמונה: צוות המתנדבים והמנהלים של קהילת Startup Grind תל-אביב, עם שגיא שליסר במרכז:
הצוות של Startup Grind

תמונת חלק ממשתתפי האירוע: 
משתתפי האירוע



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים