המהפכה בתקשורת העסקית כבר כאן, אבל רוב השוק שבוי בתקשורת הישנה

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> המהפכה בתקשורת העסקית כבר כאן, אבל רוב השוק שבוי בתקשורת הישנה
כניסת שירותי הטלפוניה בענן ובמיוחד הצלחת מערכות Lync ו-Skype של מיקרוסופט, בשילוב מלא עם הפתרונות של אודיוקודס הישראלית, הם חלק מהמהפך שמתרחש בכל העולם בתחום התקשורת העסקית והמעבר לניידות. 
מאת: אבי וייס, 12.12.16, 13:50דוד מסר

השוק הישראלי בתחום התקשורת העסקית והארגונית לא מתנהג כמו השווקים המקבילים בעולם המערבי. כך, נחשף במפגש של הנהלת חברת אודיוקודס בקריית שדה התעופה לוד, עם יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת). 

אסף אבן, (בתמונה למטה), יועץ טכנולוגי במיקרוסופט: "השוק העולמי וגם באופן חלקי בישראל, עבר ומזמן מתקשורת אנלוגית או דיגיטלית פשוטה (VoIP) ל-UC (ר"ת: Unified Communications). מבחינתנו, אנו משלבים את אופיס 365 וכל הכלים העסקיים הקיימים סביב ה-UC דוגמת Yammer, סקייפ לעסקים, מערכת Skype Room Sysytem והמערכת החדישה ביותר: "מיקרוסופט Team" ביחד עם יכולות אנליטיקה מתקדמים, למערכת אחת בענן.

הפתרון בענן שלנו  - Azure, או בכל ענן אחר תואם, יכול להשתלב בתוך הדפדפן על כל מכשיר קצה, או להשתלב באפליקציית מובייל של העסק. לעסקים, שיש להם שירות לקוחות, הוספנו את "סקייפ-בוט", שמייצג דיאלוג חכם עם הלקוחות, ללא צורך בנציג שירות אנושי. 

אנשים חושבים, שסקייפ זה פתרון ללקוחות פרטיים והם טועים. לסקייפ יש יכולות ארגוניות מתקדמות, למשל תמיכה בעד 250 משתתפים במערכת וידיאו חוזי (Video Conferencing) בו זמנית ללא צורך בחומרה מיוחדת. בשדרוג המערכת הזו מתאפשר קישור עם עד עשרת אלפים משתתפים בו זמנית. זה טוב למשל להפצה מידע ממרצה, מנהל או נואם אחד להמונים, שצופים בו בזמן אמת. 

בגלל הרגולציה הקיימת בישראל, יש שירות מרכזי אחד, שאנו לא מספקים כאן, וזה שירות PSTN Calling. זה שירות, שבו מיקרוסופט הופכת לספק התקשורת של העסק (במקום חברות הבזק והסלולר). זה עובד מצוין בעולם וארגונים גלובליים, גם כאלה עם שלוחות בישראל, משתמשים בזה בהיקפים גדולים והולכים. 

הפתרון הנפוץ ביותר כיום בעולם הוא שימוש בענן היברידי, כשחלק מהתקשורת והעבודה הקבוצתית נעשה בענן חיצוני וחלק בענן מקומי ו\או בהתקנה מקומית". 

המצגת של אסף אבן נמצאת כאן - למתעניינים.

דוד מסר, (בתמונה למעלה מצד שמאל), מנהל שיווק ופיתוח עסקי, אודיוקודס: "אנו נמצאים בעלייה בכל העולם וגם בישראל, עם כמות לקוחות לא קטנה. ארגונים כבר מוכנים לשמוע על המעבר לענן, כאן בישראל, גם ארגונים ממשלתיים וארגונים גדולים. הסיבה ברורה: עסקים רוצים וצריכים לעבור לסביבת עבודה אחודה, שבה כל אמצעי התקשורת הנייחים והניידים נמצאים תחת מעטפת שליטה אחת. 

בעולם יש לנו לקוחות ענק דוגמת פפסיקו עם כ-300 אלף משתמשים במערכת. כך, שמגוון הפרתונות שלנו מכסה את העסק הקטן ביותר ועד הארגון הגדול ביותר. ב-8 השנים האחרונות שינינו את ההתמקדות, שהייתה לנו בעבר במבואות ושרתי הגנה - SBC, ועברנו להיות One Stop Shop לכל שירותי התקשורת לעסקים וארגונים. זה נעשה באמצעות השותפים והאינטגרטורים עימם אנו עובדים, כדי לתת ללקוחות הקצה פתרון מלא.

יש לנו שותפות הדוקה עם מיקרוסופט וגם עם ספקים אחרים דוגמת ג'נסיס, אוויה וברודסופט. השת"פ שלנו עם מיקרוסופט מכסה את כל השכבות ברשת ולכל סוגי ומגוון הצרכים, החל מטלפוני קצה וכלה בצרכים ספציפיים של לקוחות ייחודיים". 

המצגת של דוד מסר נמצאת כאן - למתעניינים. 

שמוליק בר, (בתמונה למטה), מנכ"ל חברת Neway: "העולם משתנה וכך גם הלקוחות. כיום, עסקים מבינים, שהם צריכים לעבור לענן ולכן יש לנו כבר לקוחות בהיקף לא קטן בישראל, בשירותי התקשורת בענן של מיקרוסופט. 

הכל נהיה Smart, הטלפון הנייד שלנו, הטלוויזיה ואפילו הרכב שלנו. לכן, למה עדיין ברוב העסקים בישראל עובדים עדיין בטלפוניה הישנה? זה לא הגיוני. עובדים צעירים וצעירים ברוחם לא מוכנים לקבל את הגישה השמרנית הזו ועוקפים את המערכת העסקית הישנה ע"י שימוש בסמארטפון שלהם ושימוש בשירותי ענן פרטיים, מחוץ למערכות הפיקוח והשליטה של העסק. 

הפתרון בענן כל הזמן מתעדכן ולכן אין בכלל מה להסתכל כיום על פתרון Hosted, שמתנהג בדיוק כמו העולם הישן. הכיוון הוא ללכת למודל של OPEX על בסיס כמות המשתמשים והיקף התעבורה החודשי. שירות על הענן של מיקרוסופט עולה כ-12 דולרים למשתמש לחודש, כולל הכל, ללא ציוד קצה שבכל מקרה יש לרכוש בנפרד". 

המצגת של שמוליק בר נמצאת כאן - למתעניינים. 

ליאור אלדמע, משנה למנכ"ל אודיוקודס: "ממה שאני רואה בישראל, ב-5 השנים שעברו התווכחו הרבה בישראל לגבי ענן פנימי או חיצוני, בדיוק כמו שקרה בארה"ב בעשור הקודם. הנימוקים לגבי שרידות ואבטחה הסתיימו מזמן.

בארה"ב, הארגונים הגדולים נעים במהירות לפתרון של מיקרוסופט ודוחקים החוצה במהירות את סיסקו, אוויה, מיטל וכל שאר השחקנים הוותיקים. 

אנו מזמן זיהינו את המגמה הזו ולכן הפכנו לשותפים אסטרטגיים של מיקרוסופט. אני מבטיח, שב-2017 נהיה יותר פעילים בשוק הישראלי, ביחד עם מיקרוסופט, כדי להגיע להישגים שהגענו אליהם בעולם המערבי".

גידי אדלסברג, מנהל שיווק תחום VocaNOM, אודיוקודס: "יש לנו סדרת פתרונות בתחום זיהוי דיבור וניתוב שיחות אוטומטי לעסקים וארגונים. יש לנו כבר מעל ל-100 לקוחות בישראל מכל השווקים ובכל הגדלים.

המערכת מבוססת על רכישת NSC וכעת הפיתוח נעשה פנימית אצלנו באודיוקודס. כיום, מהאפליקציה על הסמראטפון לא רק אפשר לחייג באמירת השם בקול, אלא גם לשלוח מסרי ווטסאפ, מסרונים רגילים, דוא"ל ועוד. המערכות הללו כל הזמן מתפתחות, לאור הצרכים המשתנים של העסקים בישראל". 

המצגת של גידי אדלסברג נמצאת כאן - למתעניינים. 

ניתוח קצר ואישי לסיכום: לאן שוק התקשורת העסקית הולך?
לאחרונה פורסם (כאן) על הצרות שיש לחברת אוויה. כשהייתי לאחרונה בארה"ב ראיתי במו עיני את "הכוכבים העולים" בשוק התקשורת העסקית שם ובכל העולם, חברות, שנולדו בענן ולא שמעו שיש בכלל דבר כזה שנקרא מרכזיה. הם בכלל לא שמעו שיש דבר כזה שנקרא Centrex. 

אחת מחברות "הכוכבים", שנמצאת בעלייה מטורפת, היא Twilio - חברה, שאנו לא מכירים אותה בישראל בכלל בגלל הרגולציה הלא הגיונית הקיימת כאן. לא רק מיקרוסופט נחסמת ברגולציה הישראלית העקומה, בגישה השמרנית והארכאית של מנהלים ישראליים, ונמנעת מלספק שירותים מלאים כאן בישראל, שירותים דוגמת PSTN Calling. בפועל, רוב השוק העסקי הישראלי נתקע בשירותי תקשורת ישנים, כי הספקים הוותיקים נהנים "לחלוב בלי חשבון את הפראיירים" ולא רוצים להתקדם למאה ה-21, כי טובת הלקוחות מעניינת אותם כמו השלג דאשתקד. 

ניתן לקרוא (כאן) ראיון עם המנכ"ל הנמרץ של Twilio, על תפיסת העולם החדשה של התקשורת העסקית, מנכ"ל מרשים ביותר וצעיר (יחסית), שראיתי אותו אך בשבוע שעבר, מציג את הגרפים של הצמיחה המדהימה שלהם בכל העולם ומציג את הרשימה המדהימה והענקית של הלקוחות שיש לחברה צומחת זו מכל העולם:

החברות דוגמת: אוויה, תדיראן טלקום, סיסקו ודומיהן, בכלל לא מבינות את עוצמת המהפכה הזו ולכן הן תפסדנה את השוק לטובת שחקנים מהסוג הזה, לרבות מיקרוסופט, שהולכת בדיוק באותו כיוון של Twilio עם פתרונות מאוד אטרקטיביים, זולים וידידותיים, מספקי חוויית שירות מתקדמת.

העתיד הוא בחברות תקשורת שנולדו בענן. כל הספקים האחרים, שמהגרים בשנתיים האחרונות לענן בהיסטריה, לא יצליחו לסגור את הפער, שכבר נוצר בשוק ובשינוי המהיר של התנהגות הצרכנים, גם של העסקיים, שעברו לדבר ביניהם ב-WhatsApp וכיו"ב בסמארטפון שלהם. המשתמשים של היום ומחר רוצים תקשורת עסקית, שנראית ומתנהגת כמו WhatsApp....

חומר מקצועי נוסף בתחום, מצוי בלינקים בתחתית הכתבה. 

אודיוקודס
בתמונה: שמוליק בר (Neway) ואסף אבן (מיקרוסופט). בתמונה למטה: יועצי התקשורת במפגש באודיוקודס. 
צילום המשתתפים
צילום המשתתפים



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים