מהפכת הווירטואליזציה ברשתות ובטלפוניה הלכה למעשה
מאת:
אבי וייס, 3.7.13, 23:50
איך הופכים את כל הרשת כולל הווידיאו והטלפוניה לווירטואליים? איך הכל הופך לשירות שקוף למשתמש כמו רשת החשמל שפועלת בכל שקע?
"הרשת, התקשורת והטלפוניה צריכים להיות וירטואליים. בדיוק כמו השרתים", חוזר מדגיש
סימון וילסון, מנהל מוצר,
אוויה רשתות,
EMEA. "זה מספק שרידות מלאה לכל חדר מחשבים עם יכולת קונפיגורציה מהירה להמשכיות עסקית. זאת, מאחר שה-
DC יכול להיות בכל מקום והמעבר בין
DC נעשה בקליק עכבר של שנייה. זו מהפכה אמיתית ושינוי כל העולמות המוכרים בעולם התקשורת".
קיימתי ראיון בלעדי עם
סימון וילסון, כדי להתעדכן ולשמוע מפיו לאיזה כיוון הולך עולם מרכזי המחשוב (
DC =
Data Centers) בעולם כמו גם בישראל, עם כניסת הווירטואליזציה לעולם התקשורת בצורה מהירה בגישת ה-
SDN (ר"ת:
Software Defined Networking).
תחום ה-
SDN הוא התחום "החם" ביותר בעולם ה-
ICT, והגישה של
Avaya מסתמכת על תקנים פתוחים דוגמת ה-
SPB (או
IEEE 802.1aq). מידע מקצועי נוסף למתעניינים בתחום מצוי
כאן ובקובץ
המצ"ב להורדה.
שאלה: מה אתה עושה כעת בישראל?
סימון וילסון: "אני מגיע מספר פעמים בשנה לישראל כדי להיפגש עם לקוחות ולהציג טכנולוגיות חדשות לשוק, מה שיכול לקדם את השוק הישראלי. ההתמחות העיקרית שלי והאחריות שלי היא בתחום ה-
Data ואני מביא את המגמות החדשות ביותר לשוק הישראלי, בשת"פ הסניף המקומי של אוויה".
שאלה: מה המגמה הכי חדישה שנכנסת לשוק הישראלי?
תשובה: "הווירטואליזציה. זה ברור. כל עולם השרתים עבר ועובר לווירטואליזציה.
VMware היא מובילת שוק מאוד חזקה בישראל והיא שותפה שלנו לפתרונות החדשים. לא מספיק לבצע וירטואליזציה של שרתים. הווירטואליזציה צריכה להיות בכל השכבות, בדגש על התקשורת והרשתות המקשרות כל דבר. בלי זה, אנו נשארים בעולם הישן, הידני, האיטי.
בעבר, ה-
DC היה מורכב משכבות. כשרצית להעביר שרת ממקום למקום, הייתה צריך לפנות לאנשי הרשת כדי שיקנפגו לך את המעבר ברשת ממקום למקום. זה היה תהליך ידני וממושך מאוד. היה צריך לעבור בין שכבות הרשת כדי לבצע זאת. מלמטה למעלה וחזרה. זה היה אנטי-סקלבילי לעולם השרתים. אנשי ה-
IT היו תלויים באנשי הרשת, כדי לבצע כל שינוי הכי קטן בתצורה של ה-
.DCהגישה החדשה שלנו מחסלת את הדבר הזה".
שאלה: איך אתם מבצעים את המהפכה הזו?
תשובה: "אנו עובדים רק לפי תקנים. התקן המרכזי, שאנו עובדים לפיו, הוא תקן
SPB. יש רק 2 סטנדרטים פתוחים בעולם ה-
SDN המתחרים זה בזה. השני הוא ה-
Trill, שיש עמו כמה בעיות. למשל זה תקן לא מספיק סגור וחברות גדולות יצרו גרסאות פרטיות שלו.
אנחנו לא באים לשוק עם גרסות פרטיות. אנו עובדים פתוח ותקני לגמרי. השוק מחפש ללכת אחרי סטנדרטים ולא לתקנים פרטיים, הנועלים את הלקוח לספק פתרונות מסוים, כמו ב'חתונה קתולית'.
לאחרונה, באינטראופ בלאס-וגאס, שם הרשת של האירוע הענק הזה הייתה רשת שאנו הקמנו, בנינו שם מעבדת תאימות ל-
SPB, וכמה יצרנים שיתפו פעולה עמנו כדי להגיע לתאימות, למשל
HP".
שאלה: איזה סוג של פתרון אתם מספקים ללקוחות? האם זה כולל גם חומרה וגם תוכנה?
תשובה: "אנו מספקים פתרון 'קצה לקצה', כולל הכל. הלקוח מקבל פתרון מלא לווירטואליזציה של כל מרכיבי הרשת שלו. הפתרון המרכזי שייך למשפחת ה-
VSP (ר"ת:
Virtual Services Platform) ומגיע בגדלים שונים לפי גודל ה-
DC וצרכי הארגון".
שאלה: איך ארגונים בארץ מקבלים את המעבר לווירטואליזציה מלאה של מרכזי המחשוב שלהם, גם ברמת הרשת?
תשובה: "יש לנו כבר התקנות בישראל המדברות בעד עצמן. החברות ממש סובלות אם הן לא עוברות לווירטואליזציה מלאה של ה-
DC. ברור לגמרי, שהחברות רוצות גמישות מרבית ויכולת לשנות חיבורים בין שרתים בקליק של עכבר. זה בלתי אפשרי בלי וירטואליזציה.
בנוסף, אנו שומרים על השקעות העבר של החברות. הווירטואליזציה נבנית כשכבה מעל לקיים. למשל, למי שיש ב-
DC שלו מתגים וציוד של נורטל, הוא לא צריך לזרוק אותו במעבר לווירטואליזציה. להיפך, הכל משתלב. יש בישראל הרבה ציוד רשת של נורטל וגם של אחרים. הווירטואליזציה אינה דורשת להפטר מהציוד הזה. השקעות העבר נשמרות".
שאלה: איך אתם עומדים מול המתחרים?
תשובה: "אנו נותנים תמורה טובה יותר להשקעה. זה אומר, שאנו גם זולים יותר. אנו נותנים ללקוחות את יכולת הבחירה. העובדות הן, שבכל האירועים הגדולים המתקיימים בעולם בוחרים באוויה להקים את הרשתות. למשל: האולימפיאדה הקרובה (אולימפיאדת החורף בסוצ'י שברוסיה), עם מאות מתגים (שישרתו מעל ל- 75 אלף איש מידי יום ו- 3 מיליארד צופי טלוויזיה), מרוץ פורמולה 1, משחקי הכדורגל העולמיים וכיו"ב. בכל מקום כזה אנו מתקינים רשתות וירטואליות ענקיות הכוללות הכל, בגישת ה-
Fabric Enabled Network, שכוללת גם טלפוניה וירטואלית.
באירועים הללו יש צורך לטפל בכמויות מידע עצומות מכמה סיבות:
א. הכל מצולם במצלמות באיכות
HD ומעלה ומשודר לכל העולם.
ב. העולם, גם עולם הספורט ומרוצי המכוניות, עבר ל-
BYOD. כל אחד מגיע עם המכשיר שלו ורוצה מידע מידי ועדכני ובאיכות הכי גבוהה על המכשיר שלו.
ג. צריך לפרוס רשתות חיבור רחבות, כדי לאפשר את הניידות. אנו פורסים רשתות
WiFi ענקיות כדי לשדר את המידע הנדרש מהכמות הגדולה של מכשירי קצה חכמים שיש בשטח.
ד. אנשים רוצים
QoS על המכשיר שלהם. הם רוצים גם לדבר ברשת וגם לקבל וידיאו באיכות. לכן, צריך לשלוט בתעבורה בצורה מאוד מדוקדקת כדי לענות על כל הצרכים וכל הביקושים".
שאלה: איך אתם משלבים את הטלפוניה ברשתות הללו?
תשובה: "בדיוק כמו כל המערכת הווירטואלית. זה לא שונה. גם בתחום הקול אנו עובדים בסטנדרטים, כאשר המרכזי הוא ה-
SIP. אנו מבטיחים איכות במערכת
SLA-Mon שלנו, כדי לוודא, שכל השיחות מתבצעות קצה לקצה באיכות הנדרשת".
שאלה: מה היתרון המרכזי כאשר מעבירים הכל, כולל הטלפוניה לווירטואליזציה?
תשובה: "הכל מתבצע באמצעות יישומים – אפליקציות קלות לתפעול ע"י משתמשי הקצה. יש מעבר מעולם הדפדפנים לעולם האפליקציות. לכן,
WebRTC המבוסס על שימוש בדפדפנים לא יכול להצליח. הכל עובר לאפליקציות. גם הקול והווידיאו".
שאלה: מה קורה עם עולם האבטחה?
תשובה: "גם האבטחה עוברת לווירטואליזציה. כך אנו יכולים לשלוט במכשירי הקצה המגיעים לרשת בגישת ה-
BYOD.
אנחנו כל כך בטוחים בפתרונות שלנו, שאנו נותנים אחריות לכל החיים לציוד שלנו. תראה לי יצרן אחר שמוכן לתת אחריות לכל החיים?
אנו מאפשרים ללקוחות לשלוט בהוצאות שלהם, בכל התחומים כולל הרשת, הטלפוניה והאבטחה".
שאלה: מה הארגונים מבקשים מכם לעולם הווירטואלי?
תשובה: "ארגונים הגיעו להכרה, שעולם המחשוב צריך להתנהג בדיוק כמו החשמל. אנו מספקים להם פתרון הדומה לפתרון של החשמל. הוא נמצא בכל מקום, בכל שקע, לא צריך לקנפג אותו, הוא זמין כל הזמן והוא שקוף למשתמשי הקצה.
קח לדוגמה ארגון גדול בעולם האוניברסיטאי כמו הטכניון בחיפה. יש שם שיתופי פעולה המשתנים כל הזמן בין הפקולטות, דהיינו: בין בניינים שונים, שיש בהם מרכזי מחשוב שונים. בנוסף, כל הסטודנטים והסגל מורשים להגיע עם המכשיר שלהם בגישת ה-
BYOD. בעבר, כל כניסה או יציאה של סטודנט או איש סגל במכשיר נייד לרשת דרשה אישור עם הקונפיגורציות המשתנות כל הזמן. פעולות אלו דרשו מעקב ידני כל הזמן. זה נחלת העבר. היום, הכל עובד שקוף, כולל האימות של כל מכשיר הנכנס לרשת. השיהוי בכניסה לרשת הוא אפס. אין עומסים כשיש הרבה משתמשים. הסיבה ברורה: הווירטואליזציה מאפשרת לטפל בכל כמות של מכשירים הנכנסת לרשת, בכל מקום ובכל זמן".
שאלה: לאן השוק הזה מתפתח?
סימון וילסון: "האסטרטגיה שלנו ברורה: להעביר את הווירטואליזציה מה-
DC עד רמת שולחן העבודה בקצה. בעולם ה-
DC יש לנו כבר אוסף פתרונות מלא ומקיף. בסוף החודש נציג פתרונות לסניפים ומקומות מרוחקים. עד סוף השנה הזו נציג פתרונות לקמפוסים, לתוך החברות עצמן, בכל רחבי הארגון. הארגון יוכל לנהל את כל מכשירי הקצה על השולחן בכל רחבי הקמפוס, בגישה הווירטואלית.
אנו מספקים יכולת לעבוד באופן שקוף מול מערכות
VMware. המערכת שלנו יכולה לחבר
DC הנמצאים ביבשות אחרות ולהתייחס אליהן כ-
DC אחד. הדבר היחיד, שמשתמשי הקצה אולי מרגישים, זה זמן הגישה והתגובה ל-
DC ביבשת אחרת. זה יכול להיות קצת יותר ארוך. בכל אופן, לחבר כמה מרכזי מחשוב בארץ זו משימה מאוד פשוטה ויש כבר מערכות כאלו בארץ. הכל נמצא בענן. זה הכיוון הברור, השוק הולך אליו".