Telecom News - רשת של ספק סלולר בענן? היא לא חלום והיא מפותחת ומנוהלת מישראל

רשת של ספק סלולר בענן? היא לא חלום והיא מפותחת ומנוהלת מישראל

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> רשת של ספק סלולר בענן? היא לא חלום והיא מפותחת ומנוהלת מישראל
רשת של ספק סלולר בענן? היא לא חלום והיא מפותחת ומנוהלת מישראל
מאת: אבי וייס, 25.01.14, 17:45דור סקולר אלקטל לוסנט
 
שירותי הענן החדשים לעולם ספקי התקשורת נולדו ומסופקים מכפר-סבא. חשיפה והצצה למרכז הפיתוח העולמי של אלקטל-לוסנט לעולם העננים בתקשורת.
 
"ברשת התקשורת הישנה היו הרבה מאוד קופסאות. אנו באים לשוק עם הבשורה: אין צורך בקופסאות", מתאר דור סקולר, סגן נשיא, מנהל פעילות תחום ה-CloudBand, אלקטל-לוסנט. "כדי לבצע זאת, אנו שמים את העננים גם ב-Core – ענן מרכזי ועננים קטנים יותר ברמה המחוזית והעירונית. העננים יושבים על רשת ה-Metro ועליהם רצות האפליקציות. רשת של ספק תקשורת מורכבת מאלפי יחידות מבוזרות ולכן יהיו בה לא מעט עננים מבוזרים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם דור סקולר (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של המעבר לשירותי ענן לספקי התקשורת, מה קורה בישראל בתחום זה מול העולם ולאן מתפתח התחום של עננים בתקשורת.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של העברת שירותי התקשורת של ספקי התקשורת דוגמת חברות הסלולר, לענן?
דור סקולר: "אנו, באלקטל-לוסנט באים לפתור בעיה. הדרך, שבה בונים עד היום רשתות תקשורת, היא אותה דרך, שהתבססה בשוק התקשורת בשנות ה-90 ואף קודם לכן. כל שירות על רשת התקשורת הוא מוכוון חומרה. זה מביא לידי כך, שלכל שירות יש קופסה. אם יש הרבה שירותים אזי יש הרבה קופסאות, וכל קופסה מגיעה מספק קופסאות אחר. כך, ספק השירותים תלוי כל הזמן בספקי החומרה. הכלל הזה חל על כל שירות החל מווידיאו דרך מסרונים וכלה באיזון עומסים או פיירוול. כשהרשתות גדלו, כמות הקופסאות גדלה. זה נהיה מפלצת של קופסאות.
 
למה זה בעיה? כי זה מסובך. זה גם מאוד יקר. הדבר החמור ביותר: לוקח זמן להתקין את הקופסאות הללו ולהטמיע את השירותים. לוקח עד 3 שנים ולעיתים יותר, להטמיע שירות חדש ברשת ספק התקשורת. ספק התקשורת צריך להחליט ולבחור לגבי כל שירות חדש מי יספק לו את הקופסאות. כיום, לכל שירות צריך הרבה קופסאות בגלל הביזור של הרשתות וקירוב השירותים ללקוחות. לכן, בין ההחלטה על שירות להתחלת הפעלת השירות לצרכנים, הפך התהליך לעניין של שנים.
 
בנוסף, אם ספק התקשורת רוצה יותר Capacity לשירות מסוים, בגלל העלייה בצריכה של השירות, זה לוקח בין 9 חודשים לשנה, במקרה הטוב, כי צריך להוסיף עוד קופסאות בכל רחבי הרשת וזה לא דבר פשוט.
 
בגלל שמדובר בחומרות ייעודיות וקנייניות, לכל קופסה יש חלקי חילוף משלה, והספק צריך להחזיק מלאים של חלקי חילוף לכל סוגי הקופסאות ולנהל את המחסנים והתחזוקה הזו. הוא זקוק למומחים לכל סוג של קופסה, מערכת תחזוקה ושליטה. כיום, מדובר במאות עד אלפי ספקים שונים של קופסאות. על בעיות השדרוגים אפשר לדבר הרבה, אבל הרעיון ברור. זה לא יעיל והניצולת הממוצעת של כל קופסה הוא בערך 20% במקרה הטוב. התסבוכת התפעולית כאן היא מאוד גדולה.
 
התוצאה של התסבוכת הזו: רואים מעט מאוד לאורך זמן שירותי סלולר חדשים מספקי הסלולר. כמעט כל השירותים החדשים, שהלקוחות רואים, הם בשיטת ה-OTT (ר"ת: Over The Top) על הגב של ספק הסלולר ולא שלו. אבל, ספק הסלולר לא רוצה להפוך ל'צינור טיפש' של תעבורה ושירותים, שלא שלו ושהאחרים 'יחגגו' על הרשת שלו".
 
שאלה: אז מה הפתרון?
תשובה: "ראינו מה קרה לעולם ה-IT, לעולם התוכנה והשרתים. בעולם ה-IT עברו מזמן לווירטואליזציה, ומ-Data Center פרטי לכל ארגון ולכל שלוחה שלו עוברים לעננים ציבוריים או מעורבים. המשתמשים מקבלים בענן את כל השירותים והיכולות שהם צריכים.
 
לכן, לא צריך יותר קופסאות לכל שירות. מעלים תוכנה על הענן וזה עניין של שעות או ימים לכל היותר, ומספקים את השירות ללקוחות הקצה. רוצים יותר Capacity לשירות מסוים? בזמן אפסי מוסיפים עוד קיבולת - Capacity . הניצולת מאוד גבוהה כי צורכים רק את מה שצריכים. המורכבות התפעולית נמוכה כי יש אחידות בציוד וברכיבי החומרה שמתחת. קל לתפעל את זה וזה יותר זול ויעיל.
 
זה הפתרון, שאנו מפתחים ומספקים לעולם התקשורת. זו תשתית, שצריכה להיות מבוזרת עם כל הכלים המעבירים שירות משרת פיזי לווירטואליזציה והמריצה את השירות כאפליקציה מעל לתשתית המשותפת. בנוסף, פיתחנו כלי אוטומציה. כך, ש'מחזור חיי השירות' יהיה אוטומטי לחלוטין. מתבטל הצורך בקינפוג ידני. הכל אוטומטי ושקוף.
 
לכן, צריך לתכנן כל שירות ברשת, מה רוחב הפס שלו, מה היתירות שלו וכך הלאה. יש לתכנון הזה כלים מתקדמים ולמעשה כל אפליקציה חדשה עולה כיום בלחיצת כפתור אחרי שבחרנו בה. כל התהליכים מהרעיון עד הביצוע מאוד קצרים. הם יכולים להיות עניין של דקות.
 
בעולם הישן של הקופסאות, כשיש שירות שרץ ויש לו בעיות הדורשות תיקון או שדרוג, היה צריך לבצע זאת בלילה או בסופי שבוע, כדי למנוע פגיעות בלקוחות. היה צורך לבצע זאת על כל הקופסאות מאותו סוג הנמצאות ברשת, ולקנפג את כל הקופסאות כולל אלו הקשורות לקופסאות המשודרגות. בענן אין דבר כזה. הכל נעשה באופן שקוף ואוטומטית. דהיינו: אותו מודל של עולם התוכנה עבר לעולם התקשורת. העלות השולית של המערכת בענן מאוד נמוכה והיא מובילה ליעילות ברשת".  
 
שאלה: יש הבדל בפתרון הענן שלכם בין רשת קווית לרשת סלולרית?
תשובה: "לא ממש. השירותים בסלולר שונים מעט מהשירותים ברשת הקווית, אבל זה בתהליכי מיזוג מתקדמים. יש הרבה שירותים דומים, למשל שירותי וידיאו, שירותי אבטחה. ב- LTE ב- Core מטפלים למשל ברדיו, מה שאין ברשת קווית.
 
אולם, המיזוג של רשתות סלולריות וקוויות כבר החל. המבנה של הרשתות נהיה אחיד: יש Core, יש מרכזיות מחוזיות, עירוניות ומרכזיות קצה, תאי הקצה יכולים להיות DSLAM \ MSAG או תא שידור סלולרי. אבל, שאר חלקי הרשת נעשו אחידים. בעבר, הרשתות הסלולריות והקוויות היו נפרדות ושונות. היום, כבר הכל מאוחד".
 
שאלה: איך נראה הענן בכל מקום? למה לא לתפעל זאת בענן ציבורי כמו של אמזון או גוגל?
תשובה: "אפשר להריץ את הכל בענן של אמזון. תיאורטית, אין בכך כל בעיה. אולם, זה לא הגיוני. הלקוחות צריכים 'זמן תגובה'. בתקשורת, הכל נע סביב זמן התגובה, רמת השיהוי קצה לקצה ואבדן מנות מידע. אי אפשר להשיג זאת אם מוציאים את השירותים לענן רחוק. הענן חייב להיות קרוב ככל הניתן פיזית למשתמשים. לכן, יש עננים מבוזרים בכל רחבי הרשת. סביב הענן המרכזי יהיו לא מעט עננים קטנים. זה תלוי בגודל הרשת והפריסה שלה.
 
בגלל שיש לא מעט עננים וצריך לנהל אותם, הדרישה, שהועמדה בפנינו בשלב הפיתוח של הפתרון, הייתה: יש לנהל את הכל בצורה הכי פשוטה, דהיינו: אוטומטית.
 
לכן, הרשת של העננים שלנו מורכבת מהרכיבים העקרוניים הבאים:
א. ענן מבוזר.
ב. אוטומציה מלאה גם ברמת הענן הכי קטן. הכל ללא מגע יד אדם.
ג. התקנה עצמית. המערכת הדואגת לעצמה. יש מערכת ניהול מבוזרת והתוכנה שולטת בכל.
ד. יש מדיניות לאוטומציה. זה חלק מה-Life Cycle of Applications. כל מה, שקורה בכל פינה, מדווח לענן, למערכת שליטה המקבלת החלטות מידיות לפי המדיניות העסקית של הרשת.
ה. קישוריות ותעבורה חכמה בין כל מרכיבי הרשת.
אלו למעשה שירותי SDN".  
 
שאלה: באיזה שלב אתם בפיתוח?
תשובה: "אנו הפכנו לאחת היחידות החשובות ביותר באלקטל-לוסנט ואנו כבר מריצים את הפתרון אצל לקוחות. בקרוב, אנו מוציאים גרסה שמינית של הפתרון המופיע תחת השם הגנרי CloudBand.
 
הפתרון הזה כולל בעיקרון 2 מוצרים מרכזיים:
א. CloudNode המטפל בעננים בכל קצוות הרשת כולל האוטומציה שלהם.
ב. CloudBand Management System. זו מערכת תוכנה היודעת לדאוג לכל השאר. היא כוללת כלי ניהול לבעל הרשת, כולל הטיפולוגיה של הרשת, ההתמודדות עם כשלים וכיו"ב.
 
המערכת תואמת NFV בצורה מלאה. אנו תורמים בעצמנו רבות לפיתוח התקן הבינלאומי הזה".
 
שאלה: מה קורה אם יש לספק התקשורת רצון להתקין ענן משלו, או של ספק אחר ויש לו ברשת ציוד של ספקים אחרים?
תשובה: "המערכת שלנו פתוחה. זה הדבר היפה בה. היא יכולה להיות מותקנת גם אם הענן הוא לא שלנו, אפילו של ספק מתחרה.
 
יצרנו ecosystem, שהוא הראשון והמוביל בשוק התקשורת, של מוצרי תקשורת הרצים לפי תקני ה-NFV ויכולים להתממשק לענן שלנו לצרכי בדיקות ותאימות. המערכת הזו פתוחה בפני כל. פתחנו את המערכת רק לפני מספר חודשים לשוק וכבר יש לנו 23 שותפים על הענן שלנו עם מוצרים משלימים ואפילו מתחרים, שנמצאים על הענן הזה לצרכי בדיקות, פיתוח ותאימות. יש ביניהם כמה ישראלים, למשל: רדוור, PeerApp, רד, מלאנוקס, IPgallery ועוד. מהעולם יש חברות ענק כמו הוואווי ועוד. יש מאמץ רב בתעשיית התקשורת להוציא מוצרים ושירותים, שיהיו תואמים את הסטנדרטים ואנו מספקים את תשתית הענן הזו לטובת התעשייה".
 
שאלה: מי הם הלקוחות שלכם בישראל ובעולם?
תשובה: "אני לא יכול לדווח על הלקוחות, למעט לקוח אחד, שכבר פרסמנו אודותיו: דויטשה טלקום. חברה זו היא לקוח מאוד גדול למערכת שלנו. יש לנו עוד לקוחות ברחבי העולם, אבל אין שום לקוח, לצערי, מישראל. כל הלקוחות שלנו הם ספקים ברמה של Tier-1.
 
צריך להבין את הסיטואציה בה אנו נכנסים לשוק. התחום הזה לא היה קיים בכלל לפני שנה. אנו באלקטל-לוסנט הערכנו כבר לפני שנים, שהשוק ילך לכיוון הזה ולכן התכוננו לנקודת הזמן הזו ועסקנו בשקט בפיתוח כאן בישראל כבר לפני כשנתיים וחצי עם צוות קטן. היום אנו כבר די גדולים עם כמה מרכזי פיתוח משניים בעולם.
 
לכן, כשמפעילי התקשורת, בעיקר מפעילי הסלולר, החלו ב-2013 בבחינת המעבר לענן, היה לנו כבר פתרון מוכן ועובד עבורם. כיום, ב-2014, זה מתחיל לתפוס, בעיקר בבדיקות והתקנות בקנה מידה לא גדול. ב-2015 נראה כבר התקנות רחבות, אם כי לא בכל הרשתות. ב-2016, לפי הערכתי, נראה את העננים בפריסה רחבה, כמעט בכל עולם הטלקום".
 
שאלה: למה הלקוחות שלכם בוחרים בפתרון הזה?
תשובה: "משום שזה פיתוח רשת המוביל בצורה ישירה להורדת עלויות, בעיקר בתחום ה-OPEX. ככל שהקיבולת גדלה ברשת, בעיקר בגלל הגידול המדהים של סמארטפונים וטאבלטים, יש צורך ביותר קופסאות.
 
כיום, ספקי סלולר מתמודדים עם עשרות אלפי קופסאות. זה נהיה לא הגיוני. זה גם לא הגיוני להשיק שירות חדש בשנים במקום בימים או חודשים. החברות נמצאות בתחרות קשה בכל מקום בעולם. הזמן של יציאת שירות חדש לשוק הוא קריטי. החברות רוצות להגיב מהר לשוק. זה בדיוק מה שהשירות החדש בעננים מספק להן. בנוסף, יש כאן סקלביליות עם יכולת התרחבות כמעט ללא כל הגבלה. מה שמאפשר למשל לחברות גדולות לרכוש חברות קטנות ולהטמיע מהר את המיזוג בתוכן כדי לתפוס יותר נתחי שוק.
 
בנוסף, אנו פועלים בסביבה בה אנו תורמים הרבה לקהילה. אנו משתמשים כמה שיותר בקוד פתוח ותורמים רבות לקוד הפתוח. אנו עובדים עם הרבה שותפים, עם מתודולוגיות מודרניות, עם כלים חדשים לניתוח של Big Data ועוד. אנו מוציאים גרסאות חדשות כל כמה חודשים, בגלל הקצב המהיר של הפיתוח המקבל היזון חוזר מהלקוחות ומקהילת המפתחים. כוח האדם, שאנו מגייסים, הוא מהמעלה הראשונה כי אנו נמצאים בחזית הטכנולוגית של עולם התקשורת".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים עם השירות החדש הזה?
תשובה: "אנו עוזרים למפעילים בתכנון ובהתנסות. יש לנו את כל הכלים ואנו מספקים להם את ההתנסות הזו. זאת, בתקווה שהם יבחרו בנו כספק המרכזי לפתרון המבוקש על ידם.
 
השאיפה המרכזית שלנו היא לתת לספקים יכולת לשלם על שירות ולא לשלם על קופסאות. הם ישלמו על השירות לפי כמות הלקוחות, שיש להם לכל שירות. כך, הם לא יזדקקו לרכוש קופסאות ענק היכולות לשרת מיליוני לקוחות בעוד, שבשלבים הראשונים של השירות יש להם מעט לקוחות. התשלום תלוי בצריכה. זה בדיוק כמו המודל המוכר של ה-SaaS בעולם ה-IT".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דור סקולר: "אני לא חולם. אני בטוח ומשוכנע, שהרעיון הזה יתפוס. אני מאמין ב-NFV. הרעיון הזה, אם תסתכל רק על הארגון העוסק ב-NFV, הוא החל עם 18 מפעילים ברחבי העולם. כיום, אחרי זמן מאוד קצר, יש בו כבר 35 מפעילים. כל המפעילים הגדולים והמובילים הצהירו, שהם יעברו לווירטואליזציה. חברת הענק AT&T הודיעה לאחרונה, שהאסטרטגיה שלה כולה מבוססת על NFV. הכל יהיה מבוסס אצלה על וירטואליזציה. היא הסמן הימני של השוק. גם דויטשה-טלקום הכריזה הכרזה דומה ורבות אחרות הלכו אחריהן.
 
זה מהלך הגיוני, אבל הוא דורש שינוי מנטלי אצל ספקי התקשורת. הם רגילים לתצורת העבודה המסורתית, מזה שנים. 
 
אני מעוניין לתת לספקי השירות איכות ואמינות בשירות החדש. הספקים רגילים לכלי ניהול מסוימים ולתצורת עבודה מסוימת. אני צריך להוכיח להם, שהשירות שלנו הוא לא דבר תיאורטי אלא אמיתי ויציב ומביא להם תועלת".
עננים



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים