שיחות סלולר מחו"ל – איך להיפטר מתופעת "הלם החשבונית"?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> שיחות סלולר מחו"ל – איך להיפטר מתופעת "הלם החשבונית"?
שיחות סלולר מחו"ל – איך להיפטר מתופעת "הלם החשבונית"?
מאת: מיכאל פנחס, 2.8.14, 21:00מיכאל פנחס
 
השינויים המהירים בשוק הסלולר העולמי מאפשרים היום לדבר, לסמס ולגלוש בחו"ל במחירים שפויים. הדילמה העומדת בפני כל הנוסע לחו"ל לרבות מנהל ובעל עסק: איזה פתרון לבחור כאשר נמצאים בחו"ל עם מכשיר הסלולר?
 
בשנה האחרונה הייתה התפתחות משמעותית בכל הקשור למחירי הסלולר בנדידה (Roaming), כשיוצאים מישראל עם מכשיר הסלולר הישראלי. ההתפתחות הזו נוגעת גם למגזר הפרטי וגם למגזר העסקי. ההתפתחות הזו משנה את התחרות, שהתפתחה בשוק בעשור האחרון, לגבי תחום הנדידה הסלולרית.
 
אלו הנקודות המרכזיות, שחלו בהן שינויים בשנה האחרונה:
 
א. משרד התקשורת הישראלי הוציא הנחיות מאוד חמורות וברורות לגבי הגבלת העלויות, שניתן לגבות מלקוחות חברות הסלולר הישראליות. מרכז השינוי הפעם מדבר על תיקון רישיונות חברות הסלולר במגמה להסדיר את סוגיית שירותי הנדידה בחו"ל, שגורמת לחיובים של אלפי ש"ח של ישראלים, שיצאו לחו"ל וצרכו שירותי גלישה סלולרית - Data. זו הייתה סוגיה צרכנית כאובה, היות וגלישה סלולרית בחו"ל מתבצעת גם ללא הסכמה מפורשת מהמחזיק במכשיר, ולעיתים אף באופן לא רצוני, בתעריפים יקרים מאד. זאת, מבלי שהמנוי מודע לכך (בעיקר בגלל הפעלת האפליקציות המקוונות בסמארטפונים).
 
במסגרת האסדרה החדשה הוחלט, שהחברה הסלולרית תחויב לחסום, ללא תשלום, את הגישה לשירות גלישה לכל מנוי מיד עם הגעתו לחו"ל, אלא אם למנוי יש תכנית במדינת היעד הכוללת שירות גלישה או שהמנוי ביקש במפורש לאפשר לו באופן קבוע את הגישה לשירות גלישה. במקביל, מיד עם הגעתו לחו"ל של מנוי, שאין לו תכנית או חבילה בתוקף, תשלח אליו החברה מסרון (למנוי שביקש באמצעות "טופס הגישה לשירותים" להיות נגיש לשירות גלישה). המסרון יכלול מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה באמצעות שינוי הגדרות המכשיר, או באמצעות פנייה למוקד הפניות הטלפוני של החברה.
 
צעד חשוב נוסף עליו הוחלט, הוא חיוב החברה הסלולרית לשלוח, ללא תשלום, מסרון למנוי שרכש חבילת שירות נדידה בינלאומית, ברגע שהוא מנצל 75%, 90% ו-100%, מהחבילה, ובו יצוין שיעור ניצול החבילה ומועד עריכת חישוב הניצול. כצעד מגביר שקיפות, החברה הסלולרית תציין את פרטי עסקת ה"מכר מרחוק" בחשבון הטלפון העוקב למועד ביצוע העסקה, ותיידע את מנוייה בחשבון הטלפון העוקב למועד החתימה בדבר אפשרותם להיחסם לשירות גלישה סלולרית בחו"ל .כמו כן, המשרד חייב את החברות לאפשר לכל מנוי הנמצא בחו"ל להתקשר אל מוקד החברה ללא תשלום.
 
ב. כל חברות הסלולר החדשות (MVNO – 4 ו-2 החברות החדשות יחסית: גולן טלקום והוט מובייל), יצאו עם פתרונות מתחרים, אטרקטיביים וחדשים מול הפתרונות של ספקיות הסלולר הוותיקות (סלקום, פרטנר, פלאפון). במקביל, פערי המחירים בין כל החברות המתחרות הללו הצטמצם דרסטית. למעשה, תופעת "הלם החשבונית" כמעט ונעלמה, למי שפועל נכון בתחום הנדידה. 
 
ג. נכשלה התפישה, שיש פתרונות חדשים וזולים מסטארטאפים וחברות צעירות מאוד, שפיתחו פתרונות בתחום הנדידה. הכישלון של הפתרונות החדשים, שנולדו במספר לא קטן של סטארטאפים, הוא עמוק. למעשה, לא נמצא פתרון חלופי טוב יותר מהפתרונות, שהיו כבר בשוק הנדידה, או שנוצרו ע"י ספקי סלולר. האכזבה בתחום זה מהסטארטאפים היא גדולה. הם "לא סיפקו את הסחורה".
 
מי שנשאר בתחום זה הם סטארטאפים ותיקים, שכמעט כולם נקנו ע"י חברות ענק, דוגמת: סקייפ, שנרכשה ע"י מיקרוסופט ו-Viber, שנרכשה ע"י חברת Rakuten היפנית. החלום של שירותי נדידה זולים מסטארטאפים ישראליים – נגוז. נשארו כאן רק השחקנים הגדולים של שוק הנדידה הסלולרית.
 
ד. החלה להתפשט בעולם הגישה של "אפס נדידה" - Zero Roaming. דהיינו: המחירים בנדידה יהיו זהים למחירים שמשלם הלקוח בארץ המוצא שלו. אלה המחירים שיש לו בחבילה הרגילה המקומית שלו. דוחפים זאת רגולטורים לתקשורת דוגמת הרגולטור האירופאי לתקשורת (הרגולטור של ה-EU מעוניין להגיע ל-Zero Roaming במדינות אירופה עד 2016). בישראל זה עדיין לא קיים, אבל זה יגיע.
2 דוגמאות מחו"ל:
1) חברת הסלולר "3" הבריטית (מקבוצת האצ'יסון) הציגה בשוק הסלולר המאוד תחרותי בבריטניה כמה חידושים מאוד מעניינים והעיקרי בהם הוא: מחירי הנדידה שלה זהים למחיר שהלקוחות משלמים בבריטניה. בשלב ראשון ההסדר הזה חל על 4 מדינות ובראשן ארה"ב, יעד הנסיעות הראשי והמועדף על הבריטים היוצאים לחו"ל (המדינות הנוספות הן: אינדונזיה, סרי לנקה ומקאו). מדינות נוספות תתווספנה לרשימה הזו במהלך 2014 ו-2015. גם ב-10 מדינות בתוך אירופה הורידה חברת "3" את מחירי הנדידה של הלקוחות הבריטיים שלה - לאפס.
2) בארה"ב עצמה, חברת T-Mobile עשתה לפני "3" צעד דומה בכך, שהיא מאפשרת ללקוחותיה לצאת מארה"ב לכ-100 מדינות (!) ברחבי העולם, ללא כל עלויות נדידה. מדובר בלקוחות של החבילה העליונה בלוח התעריפים של החברה, שזוכים בהטבה של "אפס נדידה", בעת שהם יוצאים מחוץ לארה"ב עם מכשיר הסלולר.  
 
ה. שירותי WiFi הופכים ל-Commodity ("מוצר המוני") וחופשי (או במחיר סמלי) במקומות רבים בעולם. התופעה הזו מקיפה וחוצה יבשות ובכלל זה: שירותי WiFi חופשיים ברשתות עסקיות דוגמת רשת חנויות מקדונלדס, WiFi חופשי בבתי מלון, בקניונים, בשדות תעופה, רשתות WiFi עירוניות חופשיות בפריסה רחבה בערים רבות ברחבי העולם, WiFi חופשי מהתארגנויות של קבוצות משתמשים וספקי תקשורת (די דומה לרשת ה-WiFi החופשית של לקוחות בזק בישראל) ועוד.
 
שירותי WiFi חופשיים במרחב הציבורי בחו"ל (במיוחד במצב בו בכל סמארטפון יש WiFi), מאפשרים ליוצאים לחו"ל להשתמש בפתרונות תקשורת חינמיים מחו"ל על האינטרנט, דוגמת ה-Bphone הפרטי או העסקי של בזק, שירות מאוד מצליח ללקוחות בזק הנודדים, או בשירותים של אפליקציות מסרים מצליחות דוגמת: סקייפ, טוויטר, ווטסאפ ומסנג'ר.

אז מה לעשות כעת?
לאור השינויים, שהתפתחו בשנה האחרונה בשוק הנדידה, הנוסעים לחו"ל עם מכשיר הסלולר שלהם עומדים בפני בחירה באחת מהאפשרויות האטרקטיביות הבאות:
 
א. שימוש ב-SIM זר. בכל שדה תעופה ובכל קיוסק בחו"ל (וגם במכונות ממכר אוטומטיות) ניתן לרכוש סימים במחירים מאוד זולים. זו בד"כ החלופה המשתלמת ביותר מבחינה כלכלית לנודד הישראלי. אולם, לרכישת סים זר בארץ היעד אליה נוסעים יש כמה וכמה חסרונות, שיש להביא בחשבון:
1) צריך להחליף את הסים במכשיר הסלולר בכל ארץ אליה נכנסים, אלא אם רוכשים סים בינלאומי התקף בכל המדינות. תהליך ההחלפה של הסים דורש מיומנות מסוימת מבעל המכשיר כדי לא לגרום נזק למכשיר.
2) הסים הזר הוא עם מספר זר. דהיינו: המתקשרים למשתמש הנודד לא יודעים את המספר החדש שלו ולכן עליו לפרסם אותו בקרב כל אלה המעוניינים להתקשר אליו. אמנם, הנודד יכול לרכוש \ לשכור למשך הנסיעה מכשיר סלולר חכם, שיש בו יכולת להכניס 2 כרטיסי סים בו זמנית. יש כמה מכשירים כאלו בשוק. אולם, זה פתרון לא אטרקטיבי ולא מציאותי לרוב היוצאים לחו"ל.
3) סים, שהכסף הטעון עליו לא נוצל, הכסף הזה הולך לאיבוד, אלא אם יוצאים כמה פעמים לחו"ל בתקופות זמן קצרות, או מעבירים את הסים הזה לבן משפחה או לכל אדם אחר, שינצל את יתרת הכסף הטעונה על הסים.
4) לרוב, הנודד, שרוכש את הסים בחו"ל, אינו יודע אם רכש את הסים במחיר המשתלם ביותר הקיים בשוק. ביצוע "סקר צרכנות" לסימים בחו"ל הוא משימה לא פשוטה. כך, שבהחלט יכול להיות מצב, שרכישת סים בחו"ל תהיה יקרה יותר מרכישת סים כזה בישראל.
5) עסקים וארגונים לא אוהבים את השיטה הזו, כי כך מאבדים שליטה (ומאבדים את יכולת האבטחה מרחוק), של מכשיר הסלולר, שהוכנס בו סים זר עם מספר חדש.
 
ב. שימוש ב-WiFi. שיטה זו מתאימה לכל, גם ללקוחות עסקיים (תוך נקיטת אמצעי זהירות במכשיר הסלולר, בעת גלישה ב-WiFi ציבורי).
 
ג. רכישת חבילות עם סים זר המכיל גם מספר ישראלי, מספק תקשורת או שירותים ישראלי. המספר הישראלי על הסים מאפשר לחבר את המספר הישראלי הרגיל של המשתמש אל המספר החדש שעל הסים. כך אין צורך להודיע לאיש על מספר חדש כשיוצאים לחו"ל. כל מי, שמתקשר למספר הרגיל של הנודד, מגיע אליו לסים הזר, שהכניס למכשיר, באופן שקוף.
 
עם זאת, יש לשים לב, שרכישת חבילות מחברות הסלולר הגדולות בישראל לרוב אינה משתלמת. זאת, משום שבחבילות הללו יש הגבלות ומגבלות רבות וברוב המקרים רוכש החבילה אינו מנצל את הכסף, שהוטען בחבילה והיתרה, שלא נוצלה, הולכת לאיבוד.
 
בנוסף, גם אם לא רוכשים חבילה כלשהיא מספק הסלולר ומשתמשים בשירותי Call-Back של ספק הסלולר הישראלי, המחירים של שירותי Call-Back (המופיעים תחת שמות דוגמת "חו"ל משתלם", "חו"ל מוזל", "חסכון עולמי", "שירות חסכון" וכיו"ב), הם ממש לא אטרקטיביים ולא מומלצים. כל הרעיון של Call-Back נמצא בדעיכה, כי זה פשוט לא עובד כמו שמצפים מהשירות הזה.
 
ספקיות תקשורת, שאינן ספקיות סלולר הגדולות, מציעות ליוצאים לחו"ל להחליף את הסים, בסים המסופק על ידן. הפתרונות דומים לאלה של ספקיות הסלולר הגדולות. אולם, הם בד"כ יותר זולים מהחבילות של ספקיות הסלולר הגדולות. המתחרות המרכזיות כאן הן: בזק בינלאומי, 012-סמייל, נטוויז'ן-013, 018-אקספון, הלו-015, 019-טלזר, יופון ועוד.
 
כיום, יש חבילות מאוד אטרקטיביות עם סים זר ומספר ישראלי נוסף עליו מכמה ספקים ישראליים. החבילות האטרקטיביות ביותר, נכון ליולי 2014, הן מהום סלולר ומרמי לוי תקשורת. בנוסף, יש כמה ספקים עצמאיים המספקים סים זר עם מספר נוסף ישראלי, ספקים דוגמת: Simzol, SIMLESS, OMNISIM, World8, Bezecom, TelAway ועוד. מומלץ לבצע "סקר צרכני" בטרם בוחרים באחת מהחברות הללו.
 
טיפים
מאחר שיש כמות רבה של ספקי סימים לנודדים בחו"ל, מומלץ כאמור לבצע "השוואה צרכנית" בטרם בוחרים בפתרון מסוים. הנקודה המרכזית, שיש לבדוק בהשוואה הצרכנית זו (מעבר למחיר לדקת שיחה נכנסת ויוצאת \ מסרון נכנס ויוצא \ מגה גלישה באינטרנט והאם יש מספר ישראלי בנוסף למספר הזר על הסים): מה קורה עם היתרה הבלתי מנוצלת של כסף הטעונה על הסים, בסיום הנסיעה לחו"ל. מומלץ לא לבחור בספק, שאינו מאפשר ניצול היתרה בנסיעות הבאות, או שאינו מאפשר להעביר את הסים לאדם אחר, שינצל את היתרה, שנשארה על הסים.
 
ללקוחות בזק: אפליקציית Bphone היא שלוחה של קו הטלפון הביתי או העסקי ומאפשרת להתקשר מכל מקום בחיבור לאינטרנט אלחוטי (WiFi) או סלולרי (G3) בהתאם לתעריף הקו הביתי / עסקי של המנוי. כך, לא מפספסים שיחות: קבלת שיחות נכנסות לקו הטלפון הביתי דרך האפליקציה. מתקשרים לכל יעד בישראל ללא צורך בהתקנת האפליקציה בצד השני. בנוסף, כל עסק קטן או משפחה מדברים וחוסכים (כמובן כאשר יש WiFi חופשי, אחרת יש להוסיף את מחיר ה-WiFi או הסלולר) - ניתן להתקין את האפליקציה על עד 4 מכשירים המחוברים באפליקציה על אותו קו טלפון יחיד (רק השלוחה הראשית מאפשרת קבלת שיחות נכנסות). תשומת לב, שבזק חתמה על הסכם נדידה לחו"ל עם חברת iPass עבור מנוייה המשתמשים בשירות: Bezeq Free WiFi, הסכם המאפשר גלישה במעל מיליון נקודות אלחוטיות ציבוריות ברחבי העולם, שהם חלק מרשת אינטרנט אלחוטית גלובלית. מכאן, שהשימוש ב-Bphone היא חלופה מומלצת ללקוחות בזק בעת היותם בחו"ל, בכל מקום בו יש WiFi (מומלץ לחפש WiFi חופשי). לחילופין ניתן להשתמש ב-Bphone על רשת האינטרנט הנייח או הנייד בחו"ל, אם יש חיבור חופשי או זול זמין בסביבה.
 
לבעלי עסקים מומלץ מאוד לעבור לניהול הוצאות התקשורת (WEM) בענן. המשמעות: אפשרות של מעקב צמוד אחרי כל מכשיר היכן הוא נמצא דרך הענן ושליטה על גובה ההוצאות הנעשות עם המכשיר. חברות רבות בתחום ניהול מכשירי הסלולר מרחוק (MDM) מספקות אפשרות כזו דרך הענן שלהן. יש כאן חברות רבות והתחרות, שנוצרה בשוק, מאפשרת לתחר בניהן ולהשיג מחירים אטרקטיביים לשירותים הללו. מומלץ לבחון ולהתנסות, שאכן חברת ה-MDM מספקת יכולות WEM לניהול ולשליטה על ההוצאות של מכשירי הסלולר מרחוק ואכן שולטת בכל סוגי המכשירים הקיימים בשוק ובכל מדינה בה הם מופעלים.
 
לעסקים וארגונים, שיש להם הסכם בתוקף עם ספק סלולר, מומלץ לקיים מו"מ ספציפי לגבי השימוש במכשירי הסלולר העסקיים של המנהלים והעובדים בעת שהם יוצאים לחו"ל. אין צורך (אם לא מגיעים להסכם ספציפי לגבי מחירי חו"ל), להשתמש בשירות ספק הסלולר הוותיק. התעריפים של ספקי הסלולר הוותיקים לרוב אינם אטרקטיביים ללקוחות העסקיים בעת שהם יוצאים לחו"ל.
  
 
מאת: מיכאל פנחס, אוגוסט 2014.
מהנדס תקשורת ומחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 
שיחות בחו"ל



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

17-21/11/19 - Oracle Week 

2/12/19 - ועידת ישראל לתעשייה 2019 

2/12/19 -  2019 GoforIsrael 

3/12/19 - ועידת ההייטק החרדי 2019  

4/12/19 -  GO Mobile #8 

9/12/19 - Vmware VForum 2019  

11/12/19 - Next Case  

8/1/20 - ועידת ההייטק החרדי 2020 

11/2/20 - Axis Tel Aviv 2020 

12/2/20 - Teleco 2020



 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן





 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים