Telecom News - האם ספקי הסלולר בישראל מסוגלים "להמציא את עצמם מחדש"?

האם ספקי הסלולר בישראל מסוגלים "להמציא את עצמם מחדש"?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם ספקי הסלולר בישראל מסוגלים "להמציא את עצמם מחדש"?
האם ספקי הסלולר בישראל מסוגלים "להמציא את עצמם מחדש"?  
מאת: אבי וייס, 19.1.16, 08:30ניקולאי סטנקאו
 
בלעדי: אם ספקי הסלולר לא ישתנו, אם לא יהיו להם מקורות הכנסה חדשים, הם ייחנקו מה-OTT. הבסיס לשינוי הזה זה הוא פיתוח מהיר, זריז ורזה בקוד פתוח, כשהכול נעשה בענן ובתקן NFV.
 
"ספקי התקשורת, גם בישראל, מבינים היום בצורה מאוד ברורה, שהם לא יכולים להמשיך ולהתנהל בשיטות הישנות. הם חייבים לנוע הלאה ומהר, אחרת הם ייכחדו", מתאר ניקולאי סטנקאו, מנהל פיתוח עסקי לתחום הטלקום באזור EMEA, חברת רד-האט. "ברשת של ספק סלולר יש צורך לפתח אפליקציות, שעונות על רמה של 'מפעיל תקשורת' סלולרית. זה לא OTT. אני מאמין, שזה אפשרי בפיתוח יישומים רק בקוד פתוח, כי זה נותן למפעיל יכולת פיתוח מהירה, שאינה תלויה בסוג מכשיר הקצה שבידי המשתמשים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ניקולאי סטנקאו (Nikolai Stankau, בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של NFV (ר"ת: Network Function Virtualization) בקוד פתוח בתעשיית הטלקום הישראלית: ספקי הטלקום ובמיוחד ספקי הסלולר, ספקי שירותי התוכנה והאינטגרציה (ISVs, ר"ת: Independent Software Vendors) ובחברות הסטארטאפ המפתחות בתחום זה.
 
שאלה: מה אתה עושה בישראל?
ניקולאי סטנקאו: "זה הביקור הראשון שלי בישראל, למרות שאני קשור בצורה הדוקה עם הלקוחות שלנו בישראל מהמטה שלנו באירופה. אני פוגש לקוחות משמעותיים דוגמת אמדוקס, אלקטל-לוסנט ישראל (כיום נוקיה ישראל) ורבים אחרים, במפגשים בחו"ל, בתערוכות ובמפגשים ישירים. כעת, באתי לפגוש בישראל את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו וגם את הלקוחות הקיימים, לרבות כל מפעילי התקשורת והסלולר הישראליים, ספקי תכנים – ISVs לעולם התקשורת ולארגונים וחברות הזנק בתחומים הללו".
 
ש.: מי יהיה ספק התקשורת הראשון בישראל, שיפעיל NFV ברשת שלו לאספקת שירותים בענן ללקוחותיו?
ת.: "קשה לענות על השאלה הזו ולא בטוח, שאני יכול לדווח באופן חופשי על הנושא הזה.
 
אולם, אתה יכול לראות בברור את הכיוון, ששוק הטלקום הולך אליו. באירופה יש כבר ספקי תקשורת, שהלכו לכיוון של NFV וגם יישמו זאת בכמה מודלים וכיווני התפתחות שונים.
 
אחד הכיוונים המרתקים, שאנו מציגים, הוא ההחלטה של חברת הענק טלפוניקה ללכת לכיוון ה-NFV בקוד פתוח. לפני כשנה בנינו יחד עם טלפוניקה מעבדה לבחינת היישום של NFV במערכות שלה והיא הלכה בעניין זה 'מלמטה למעלה'. היא בדקה כל רכיב וכל אפליקציה ממש מלמטה למעלה. היא ממשיכה לפתח במרץ בתחום הזה, גם במעבדות המו"פ של טלפוניקה בישראל (ברעננה).
 
טלפוניקה בודקת בעיקר את הפיתוחים לרשת שלה באמצעות SR-IOV, שזו מערכת לבדיקת ביצועים של מערכות קוד פתוח מסוג OpenStack, שהיא הלב של מערכות הקוד הפתוח ב-NFV. המערכת הזו מתאימה לבדיקות ביצועים גם ב-Data Centers וגם ברשתות חברות התקשורת.
 
המיקוד ברשתות חברות התקשורת, בשונה ממערכות ה-Data Centers, הוא בצורך, שהביצועים יהיו ברמה של Telco Grade. דהיינו: שניתן יהיה להעביר קול (שיחות) בזמן אמת על רשתות IP, תוך שימוש בגישת ה-NFV ובמערכות מבוססות NFV.
 
בטלפוניקה בודקים את כל שכבות הרשת, שהן מוכנות ל-NFV  ובודקים בכל שכבת תוכנה והפונקציונליות שלה, איך היא עובדת על חומרה סטנדרטית לגמרי. כך, מה שמקבל אישור במעבדות מועבר לרשת של טלפוניקה ליישום ולתפעול כחלק מהרשת.
 
ספקי תקשורת אחרים פועלים בצורה שונה. הם עובדים עם ספקי ציוד הרשת דוגמת: אלקטל-לוסנט (כיום - נוקיה), או אריקסון או סיסקו. הם מבקשים פתרונות OpenStack המוטמעים כבר בציוד באופן מלא. הם לא מקיימים 'מערך פיתוח ובדיקות מלמטה למעלה' כמו שיש בטלפוניקה.
 
חלק מספקי התקשורת הללו משתמשים ביכולות הקיימות בפתרון CloudBand של אלקטל-לוסנט, שפותח בישראל בסיוע שלנו. מדובר בפיתוח מדהים הפועל נהדר אצל כל מי שמיישם את הפתרון הזה, שפותח תוך שימוש בקוד פתוח בסיוע מלא מרד-האט.
 
כך, שהכיוון השני של יישום NFV אצל ספקי התקשורת הוא ברכישת פתרונות מוכנים ובשלים, שמגיעים מספקי ציוד ופתרונות ענן מובילים לעולם הטלקום.
 
סוג שלישי של יישום פתרונות NFV אצל ספקי התקשורת נוצר בספקי תקשורת הבוחרים בפתרון, שנראה להם הטוב ביותר בכל שכבת רשת. הם משתמשים באינטגרטורים גדולים, שרואים את התמונה הכוללת. האינטגרטורים הם שבונים להם את הפתרון השלם והמאוחד, שמורכב מפאזל של פתרונות, שהם בחרו בכל שכבה ובכל רכיב של הרשת, עד שהם מרכיבים פלטפורמת NVF שלמה' באמצעות האינטגרטורים הללו".  
 
ש.: מה מניע את חברות התקשורת הסלולרית לנוע בכלל לכיוון של פלטפורמת NFV בקוד פתוח?
ת.: "כל ספקי התקשורת ובמיוחד ספקי הסלולר, מאותגרים בצורה מאוד חמורה מול העלויות של מרכזי המחשוב שלהם ועלויות הרשת שלהם. תוכל לראות זאת בכל העולם ובמיוחד בישראל.
 
יש ירידה מאוד תלולה במחירים, שניתן לגבות מהלקוחות, מה שמוריד מההכנסות הכוללות וכמובן מההכנסה לכל לקוח – ARPU. מול זה יש עלייה דרמטית וממש אקספוננציאלית בהיקף התעבורה ובהיקף השימוש ברשתות הסלולר. היקף העלייה בשימוש ב-Data סלולרי הופך להיות בלתי נשלט. ספקיות הסלולר נדרשות לשדרג כל הזמן את הרשתות שלהן ולהוסיף רוחבי פס ויכולות שיחזקו את הרשת. אולם, איך הן יכולות לעשות זאת כשיש ירידה ב-ARPU?
 
בכל העולם עוברים למודלים של תמחור בגישת ה-Flat Fee וה-OTT 'רוכב' על הרשתות הסלולריות ואוכל רוחבי פס הולכים וגדלים' בלי לשלם אגורה למפעילות הסלולר.
 
אם לא די בכך, ה-EU 'הרג' את תחום ההכנסות משירותי נדידה – Roaming במדינות אירופה. כך, שחברות הסלולר איבדו חלקים נרחבים מההכנסות שלהן.
 
כדי לענות על האתגר הזה, חברות הסלולר בכל העולם זקוקות למנועי צמיחה חדשים, לגמרי חדשים. לכן, ספקי התקשורת רוצים להיום Innovation Center במקום להיות Data Center. הם רוצים חדשנות, שתביא ליצירת מקורות הכנסה חדשים ולא להיות 'צינור טיפש', שרק מעביר Data מצד לצד. התהליך זה עובר על כל ספקיות הסלולר, גם בישראל.
 
אם נסתכל על טכנולוגיות קוד פתוח, מה שיפה בפתרונות ה-,NFV שהם משחררים את ספקי התקשורת מהתלות המוחלטת שהייתה להם בספקי הציוד והפתרון הזה יוצר מערכת של קישורים פתוחים, ממשקים, שאפשר לחבר אותם לכל שוק ולכל אפליקציה".
 
ש.: כיצד אתם מסתכלים על הסטארטאפים הישראליים בתחום הזה?
ת.: "ממה שראיתי, הסטארטאפים מפתחים דברים ממש נהדרים בתחום הזה. השימוש ב-OpenStack עם Open API וממשקים פתוחים יוצר שוק חדש עם אין-ספור אפשרויות".  
 
ש.: למי אתה מכוון את מאמצי השיווק שלכם?
ת.: "אני עושה הכל כדי לענות על 2 צרכים מרכזיים:
 
א. יכולת לבחור את ספק הפתרונות והציוד ע"י ספק התקשורת הסלולרית. חופש הבחירה, יכולת יישום מהירה של פתרונות חדשים וגמישות התפעול של הרשת, הן נושאים מאוד חשובים בעולם התחרותי, שספקי הסלולר נמצאים בו היום.
 
ב. יכולת לפתח. מכוונת לספקי תוכנה ואינטגרטורים בתחום שירותי התוכנה והיישומים, שיכולים לספק שירותים חכמים, בעיקר שירותים בענן, ולהציג יתרון תחרותי בשוק.
 
ברד-האט הבאנו את מיטב המומחים, שיכולנו למצוא, מחברות התקשורת הגדולות בעולם, כי רצינו ללמוד מהר מהם הצרכים של ספקי התקשורת.
 
הצרכים שלהם היום מאוד ברורים: הם רוצים לעלות עם אפליקציות חדשות תוך חודש או לכל היותר תוך חודשיים מרגע קבלת ההחלטה, ולא תוך שנה עד שנתיים, כמו שהיה מקובל עד היום בשוק התקשורת. מדובר במהפכה, שלא ניתן להשיג אותה בלי וירטואליזציה, שירותי ענן וקוד פתוח".
 
ש.: מה היתרונות לספקים מסוג ISVs באימוץ טכנולוגייתNFV ?
ת.: "הגישה שלנו ל-ISVs שונה מהגישה לספקי תקשורת. אצל ISV, הם צריכים קודם כל כוח אדם מקצועי שעובר הסמכות כדי לבצע אינטגרציה ולספק שירותים בעולם ה-NFV. הגישה הזו מאוד מתאימה למי שמפתח 'רזה' בגישת ה-DevOps
 
הגישה המתפתחת אצל ספקי שירותי התוכנה היא למכור את השירותים שלהם בשיטת ה-PaaS (ר"ת: Platform as a Service). זה מאוד משתלב בגישת ה-DevOps למפתחים. זה מאפשר לבצע אינטגרציה של כל חלקי השירות. כך, שכל אחד יכול להתחיל לספק שירותים מהירים מבוססי OpenStack ו-NFV על בסיס מערכות בגישת ה-PaaS.
 
דוגמה בולטת ביישום כזה זה שירות של T-System (חברת האינטגרציה הענקית מקבוצת דויטשה טלקום), שיישמה פתרון בשם: AppAgile, שזו מערכת המספקת שירותים בגישת ה-PaaS ללקוחות שלהם. זה מאפשר להם כיום להציע שירותי IoT ו-M2M, שהפכו להיות מאוד מבוקשים, למשל, בפרויקטים של 'עיר חכמה', 'רכב חכם' ו'בית חכם'. כך, ניתן להקים ולהריץ פרויקטים חדשים לגמרי עם יישומי חדשים באפס זמן על פלטפורמות PaaS בגישת ה-NFV.
 
ניתוח מלא, שנעשה ע"י חברת המחקר IDC לפתרון של T-System עם רד-האט, מצוי כאן להורדה.
 
כך, אנו רואים היום ספקי שירותי תוכנה המביאים ערך מיידי ועונים לצרכים העכשוויים של ארגונים ועסקים בכל תחום. כ"כ, אנו רואים שילוב של שירותי Data Centers עם שירותי ענן מכל סוג ושירותי רשתות תקשורת.
 
ספקי שירותי התוכנה מציעים כיום שירותים חדשים, שמתאימים ללקוחות הקצה הפרטיים או העסקיים בכל מקום, ע"י כך, שהם מציעים כלים לעסקים וארגונים. כך, שיוכלו לצאת מהר לשוק עם אפליקציות חדשות".
 
ש.: לאן הולך שוק ה-NFV מנקודת ראותך?
ת.: "הפוטנציאל של השוק הזה הוא ענק. אנו רק בתחילת הדרך. זה שוק ממש ענק מנקודת הראות שלנו. אנו משקיעים המון בכיוון הזה.
 
הכיוון שלנו הוא לפתח פתרונות של OpenStack עם יכולת NFV Ready. המשמעות של זה: לענות על כל דרישות המפעילים הסלולריים לגבי ביצועים, שיהוי, אוטומציה, רוחבי פס, איכות הרשת, איכות השירות, וליישם את הכל ברמה של Telco Grade באופן מובנה, היישר מתוך ה-OpenStack.
 
זה מהלך, שלא נגמר ביום אחד. גם אם פתרנו את בעיות הביצועים, יש עוד אתגרים ועוד המון עבודה לעשות בתחום זה.
 
כיום אנו מרוכזים בסיוע לספקי הציוד והפתרונות, כדי שלא ישלימו את הפתרונות שלהם בפתרונות פרטיים, שיכולים לכבול את ספקי התקשורת. פתרונות OpenStack בעולם ה-NFV, לפי הכיוון שאנו מובילים, אמורים להיות פתוחים לגמרי.
 
אנו מתרכזים בפיתוחים בעולם ה-OpenStack בשכבות הנמוכות של תקן NFV. אנו לא מציעים את כל פתרון ה-NFV. לכן, הספקים אמורים לבחור את המרכיבים האחרים, שישלימו את כל חלקי הפאזל, שבונה את פלטפורמת ה-NFV. יש לנו שותפים רבים בקרב ספקי הציוד והפתרונות ואנו חלק מאקוסיסטם שלם בעולם ה-NFV.
 
ככלל, הפתרונות שלנו מבוססי RHEL-OSP (ר"ת: Red Hat Enterprise Linux, OpenStack Platform), שמיושם בענן.
 
הפתרון הזה עונה על הצרכים הקיימים והעתידיים של ספקי התקשורת ואנו ממוצבים מצוין בשוק עם עלייה מתמדת בהכנסות. אנו משקיעים המון בתחום זה, כי ראינו, שספקי התקשורת מחפשים פתרון מהיר למצוקה, שבו הם נתונים, פתרון מוכח, שנותן מענה לכל שכבות השוק שלהם ומספק יכולות מענה מהירות לשווקים חדשים, דוגמת השוק הרפואי ושוק ה-IoT על כל רבדיו. הספקים מחפשים פתרונות מוכחים, שלא יכבלו אותם לעולמים. לכן, אני מאמין, שנצליח גם בשוק ספקי הטלקום.
 
מנקודת הראות שלנו, הדבקות בגישת ה-OpenStack לא תשתנה, כי אנו מאמינים בכל ליבנו בקוד פתוח ולא רוצים ללכוד איש בפתרונות פרטיים וקנייניים".   
 
ש.: אילו פיתוחים חדשים תציגו בקרוב בתחום ה-NFV?
ת.: "הדגש שלנו יישאר בעולם ה-,OpenStack כי זה התחום היכול לפתור את הצרכים של שוקי התקשורת. אנו נמשיך לפתח את תחום ה-OpenStack עם NFV בתוכו ואני מאמין, שאת ההתקדמות המהירה ביותר יראה השוק בתחום הפתרונות הנקראים PaaS - כפי שציינתי קודם.
 
ממה שאני רואה, ניתן הכי מהיר לייצר זרם הכנסות חדש, גם אצל ספקי התקשורת וגם אצל ספקי התוכנות, אם נוקטים בגישת ה-PaaS. בגישה הזו, ספקי סלולר יכולים לפתח מהר מאוד אפליקציות סלולריות, כדי שניתן יהיה ליצור מהן שירותים חדשים וזרם הכנסות חדש.
 
אנו מספקים לשוק גם יכולות ושירותים של DevOps לפיתוחי תוכנות במהירות, וזה שונה לגמרי מפיתוחי תוכנות ברשתותIP  רגילות.
 
תחום חדש, שמתפתח בתחום זה, הוא פיתוח של פלטפורמות חדשות, שארגונים יכולים להתחבר אליהן ישירות מתוך המערכות הארגוניות לתוך המערכות של ספק הסלולר. זה יוצר מסלול חדש לגמרי של הכנסות לספקי הסלולר. 
 
יש לנו כבר כמה סיפורי הצלחה בתחום הזה. בעיקר ליישומים של קבוצות עבודה בארגונים, במיוחד לקבוצות עבודה ניידות. יש המון ארגונים המפעילים כוח עבודה נייד, שכולל: מנהלים, מהנדסים, טכנאי ואנשי שטח ותחזוקה, שזקוקים ליכולת לעבוד בשטח. החיבור שלהם דרך פלטפורמות סלולריות למערכות הארגוניות מספק יכולות חדשות לעובדי השטח הללו ולארגונים המפעילים את עובדי השטח. זה יכול להיות בכל תחום, החל מעובדי חברות הרכבות, דרך עובדי רשויות מקומית ועד שליחי דואר. יש כאן חבירה יפה בין לקוחות ארגוניים, ספקי סלולר, אינטגרטורים ואותנו באמצע. כך, אנו יוצרים אקוסיסטם שלם וחדש המביא תועלת לכל הצדדים.
 
מה שמאפשר לצאת עם שירותים מהסוג הזה במהירות זה ה-NFV. זה מאפשר לספקי התקשורת 'להמציא את עצמם מחדש'. בלי זה, לא יהיו להם מקורות הכנסה חדשים. הבסיס לזה הוא פיתוח מהיר בקוד פתוח. הכל נעשה בענן. זה היכולת שלנו - כי אנו כבר בענן, מה שיכול לספק שירותים, שיגדלו או יקטנו באופן גמיש וחלק, לפי הביקושים. אנו נותנים ערך מוסף לכל השוק, לא רק לספקי הסלולר".
 
ש.: האם יש לכם עניין בביצוע רכישות בשוק הסטארטאפים הישראלי?
ת.: "השוק הזה בהחלט מעניין אותנו. אולם, אני לא יכול להרחיב בכיוון הזה.
 
אני מופתע מהרמה, שאני פוגש כאן, מהחדשנות של היזמים הישראלים. אני רואה חדשנות בכל מקום, שהלכתי אליו בישראל. יש כאן קהילת סטארטאפים נהדרת עם קשרים טובים עם התעשייה, גם עם התעשייה באירופה. כך, שזה יתרון לסטארטאפים, שהתחברו לנעשה באירופה ורואים את היתרונות באירופה בלי להיות תלויים רק בשוק של ארה"ב.
 
החדשנות כאן מציגה כל הזמן דברים חדשים, שזה מה שמייחד את ישראל ומוביל את ישראל גם בעיני השוק האירופאי".
 
ש.: מה החלום המקצועי שלך?
ניקולאי סטנקאו: "החלום שלי הוא, שיהיה תהליך של אימוץ מלא של טכנולוגיות קוד פתוח בשוק הטלקום. זה לא עניין חד-צדדי. התרומה של ספקי הטלקום לקהילת הקוד הפתוח היא מאוד חשובה להצלחת התחום הזה.
 
אני מאמין, שקהילת הקוד הפתוח תוכל לפתח במשותף עם ספקי התקשורת מערכות תוכנה בצורה יותר מהירה. כך, שיינתן מענה מלא לצרכים של ספקי התקשורת.
 
ממה שאני רואה, באירופה כבר החל תהליך של שיתוף ספקי התקשורת, המשקיעים בפרויקטים של קוד פתוח. יש תחומים בהם שולט הקוד הפתוח, למשל, במערכות האחסון של פתרונות OpenStack, ויש לא מעט ספקי תקשורת, שכבר מצויים בתחום הזה עם פתרונות פועלים.
 
אנו באים לספקי התקשורת ומציעים להם ללכת ביחד במסע הזה אל הקוד הפתוח. זה שינוי גדול עבורם. הם היו רגילים במשך עשרות שנים להיות כבולים לפתרונות קנייניים וסגורים.
 
לכן, הם זקוקים לזמן כדי להבין מה הערך של קוד פתוח עבורם ומה זה נותן להם. זה לא עניין של נתינה חד-צדדית. גם הם אמורים לספק ערך לקהילת הקוד הפתוח. הגישה ההדדית הזו היא חדשה עבורם.
 
ממה שאני רואה, ספקי התקשורת רוצים להיות חדשניים, להיות משוחררים מכבלים. הם מוכנים ללכת בכיוון, שאנו מציעים להם.
 
עולם ה-NFV הוא יותר גדול מההגדרות של NFV. זה מסע לא פשוט, שמביא ספקי תקשורת למצב חדש, שבו הם נדרשים לשנות את שיטות העבודה שלהם ואת המבנה הארגוני שלהם. זאת, כדי להיות זריזים, חסינים -Agile  ורזים. זה שינוי ארגוני פנימי מאוד משמעותי לכל ספקי התקשורת. הם מתחילים להבין את הצורך הזה, כי זו המציאות המחייבת אותם להשתנות. הם חייבים לסגור את הפער שנוצר בין העלייה בהוצאות לירידה בהכנסות.
 
אנו נמצאים היום בעולם תקשורת, שהשתנה לגמרי בגלל הסמארטפונים. הסמארטפון הפך לחלק בלתי נפרד מהעבודה שלי, שלך ושל כולנו. לכן, זה הפך להיות חלק מהאמונה שלי, שהקוד הפתוח יכול להניע את ספקי התקשורת להתאים את עצמם לעולם העובד וחי בניידות.
 
בהתפתחות המסעירה הזו, אם מסתכלים על עולם הסטארטאפים הישראליים, אנו רואים אצלם את האפליקציות של הדור הבא, שתשננה לגמרי איך אנו עושים עסקים ואיך אנו עובדים וחיים.
 
בעבר, אנשים לא האמינו, שניתן להעביר את ניהול נהגי המוניות למערכות ניידות פתוחות. כך גם בתחום המלונאות ובתחומים אחרים. כך, נולדו שווקים חדשים, שיצרו עסקים חדשים לגמרי, מבוססי סלולר ואפליקציות. זה קורה בכל תחום וזה קורה גם בתחום הטלוויזיה, כשספקים דוגמת נטפליקס ממלאים את הרשת העולמית בתעבורה של הלקוחות שלהם והם תופסים נתחי ושק הולכים וגוברים בכל מקום.
 
ספקי OTT כאלה רוכבים על רשתות הסלולר וספקי הסלולר אמורים לשרת אותם, בלי לראות מהם אגורה. זה בלתי סביר, שהספקים לא מרוויחים מה-OTT. לכן, הספקים מבינים, שזה הזמן לשנות את המודלים העסקיים שלהם, כדי שה-OTT לא יחסל את הרשתות שלהם ואותם גם יחד.
 
אני מאמין, שספק תקשורת יכול לספק שירותים מתקדמים ללקוחותיו, בדיוק כמו ספק OTT, אפילו שירותים טובים יותר, יציבים יותר ומאובטחים יותר. בלי זרם הכנסות חדש, אין זכות קיום לספקי התקשורת".
Red-Hat



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים