Telecom News - חשיפת הפלופ של IPv6 באיגוד האינטרנט הישראלי (פרק ראשון בסאגה)

חשיפת הפלופ של IPv6 באיגוד האינטרנט הישראלי (פרק ראשון בסאגה)

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> חשיפת הפלופ של IPv6 באיגוד האינטרנט הישראלי (פרק ראשון בסאגה)
לאחר כשנתיים (מאז הקול הקורא והמכרז) פרסם איגוד האינטרנט הישראלי את "מדיניות ציבורית מומלצת לפרישת IPv6 בישראל", מסמך, שראשי האיגוד ועוד מומחים חתמו עליו, כנראה בלי שקראו אותו לעומק. "הרמת מסך" מהפלופ הציבורי הזה, שהופק מכספי הציבור, כנראה בעלות של מאות אלפי ש"ח. חשיפת הנתון החשוב ביותר בתחום, שלא נכלל במכוון בדו"ח האיגוד והסיבה להיעדרו מן הדו"ח.
מאת: אבי וייס, 10.6.18, 08:20עו"ד יורם הכהן

לפני כשנתיים חשפתי כאן את התכנית של מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, עו"ד יורם הכהן (בתמונה משמאל), להקצות סכום שלא ידוע עד רגע זה (אבל הוא כנראה כמה מאות אלפי ש"ח), עבור ביצוע מחקר מקיף ומסמך מדיניות בנושא פריסת IPv6 בישראל.

הזהרתי אז בצורה מאוד ברורה מפני הפלופ הזה, שנעשה על חשבון כספי הציבור (כרבע מיליון משלמי הדומיינים בישראל, שמממנים מכיסם גם כ-9 אלף "המקורבים לצלחת"  שלא משלמים ולא ישלמו על הדומיינים שברשותם...), אבל אזהרתי "נפלה על אזנים ערלות" וקיבלתי אז תשובות תלושות מהמציאות לשאלותיי.

מדובר בתחום חשוב ביותר לעתיד האינטרנט הישראלי ורשתות התקשורת המפגרות של מדינת ישראל, תחום, שהופקר עד היום ע"י הממשלה (במקביל להפקרת תחום הדומיינים) בישראל.

בתחום הזה החלה פעילות מסוימת במשרד התקשורת הישראלי, לאחר הזנחה של שנים (מה שחשפנו למשל כאן וכאן, תחת הכותרת: "הישג אדיר ל-Telecom News ולרפי הוידה שלא ידעתם עליו בכלל!"), אבל הפעילות הזו במשרד התקשורת לא הניבה עד כה שום דבר מעשי, מה שלא הפריע לכותבי המסמך הטרי של האיגוד להעניק מחמאות למשרד התקשורת (בפרק הבא גם נחשוף למה משרד התקשורת קיבל מחמאות בעניין זה, שלא נעשה בו מאומה ע"י המשרד, במשך שנים רבות). 

אגב, לפי מסמך המדיניות לאינטרנט של שר התקשורת (מסמך משנת 2000, הוא עדיין בתוקף), סעיף 5.3 (א) ב"מדיניות רישוי שירותי האינטרנט" של משרד התקשורת הישראלי, הנושא הזה (IPv6 או IPv4) בכלל לא בסמכות משרד התקשורת (אמור להיות ב"הסדרה עצמית" שלא ברור איך מקיימים אותה, במסמך המדיניות הזה). כך שהמחמאות למשרד התקשורת - היו קצת מוקדמות

משום מה, הדברים הכי חשובים (בנוגע למשרד התקשורת) הושמטו מהדו"ח (ולא במקרה). 

אחרי כשנתיים מאז שמנכ"ל האיגוד בגיבוי הוועד המנהל של האיגוד, החליטו שהם יובילו את תחום קידום IPv6 בישראל באמצעות מחקר מדיניות מקיף ובחירה של עורך המחקר במכרז, לפתע איגוד האינטרנט הישראלי "יצא בתרועה" עם המחקר הזה (נמצא כאן), מחקר מדיניות לכאורה מקיף, שקיבל מחמאות מכלי התקשורת.

המדובר במסמך ממש לא קצר, שהעירו, בדקו וחתמו עליו לא מעט אנשים די מכובדים ומנוסים בישראל, ששמם מתנוסס על הכריכה ועל הדף הראשון במסמך, ואלו הם השמות:
החותמים על המחקר של האיגוד

הבעיה: יש לי הרגשה די ברורה (שתיחשף בפרקי הסדרה, שכאן זה הפרק הראשון שבה, שלב אחרי שלב), שכל המעורבים במסמך החשוב הזה, לקו בכמה מכשלות מאוד מהותיות:
  • הם לא בדקו מי בדיוק הכין את המסמך הזה.
  • לא בדקו את הנתונים במסמך, האם הם נכונים, שלמים ומעודכנים (נכון ליום כתיבה \ פרסום המסמך).
  • לא בדקו כלל את הלינקים המרובים המצויים במסמך (שמהווים את המקורות לנתונים הקיימים במסמך לכל אורכו).
  • לא בדקו למה חסרים הנתונים הכי חשובים במסמך הזה (רמז: בגלל Telecom News). 
  • לא שמו לב, שהועלו לאתר האיגוד לפחות 3 גירסאות של המסמך (שהוחלפו במהירות, לאחר שהתחלנו לשאול שאלות...). 
למעשה, הסיפור הזה הזכיר לי, משום מה, סיפור אחד ששמו "פרשת האי היווני", שבו נטען, שגלעד שרון קיבל מאות אלפי דולרים כדי לשוטט באינטרנט ולספק ייעוץ לדודי אפל, לגבי פרויקטים תיירותיים, שהוא יזם על האי פאטרוקלוס שביוון, תחום שלגלעד שרון לא היה שמץ של מושג וניסיון בו. התיק הפלילי הזה בסוף נסגר, אבל הנושא הפך להיות "מטבע לשון", למקרה, שבו מישהו, שלא מבין מאומה בתחום מקצועי מסוים, מקבל המון כסף כדי לייעץ בו, והייעוץ הזה מסתכם באיסוף מידע באמצעות Google Search ברשת האינטרנט, מה שכל ילד יכול לעשות... (לא סתם כתבתי כאן - ילד. זה ייחשף בפרק הבא). את כל השגיאות המקצועיות במסמך, נחשוף בפרק שבא אחריו. 

מה חסר במסמך שאיגוד האינטרנט פירסם כעת?
הכל.

אתייחס כרגע, בפרק הראשון בסדרה, רק לשני הנושאים הכי חשובים, שאמורים להיות במסמך מדיניות מקיף מהסוג הזה:

א. העיקר הועלם ואיננו. פשוט איננו. מי יוכל לגלות לנו את מה שנעלם ואיננו?
כמה שלא תקראו את המסמך הזה, מההתחלה לסוף, מהסוף להתחלה, מהאמצע לשני הצדדים, או שתחזיקו אותו ישר או הפוך מול הראי, או שתסרקו אותו ותנסו לפענח אותו בעזרת כלי "בינה מלאכותית -AI", לא תצליחו למצוא בו את הסיבה הראשונה והעיקרית למעבר מ-IPv4 ל-IPv6: המחסור בכתובות IPv4. 

אולי מי מהקוראים של האתר יכול למצוא במסמך, כמה מספרי IPv4 יש בישראל (כמה הוקצו וכמה מופעלים) ומתי הם ייגמרו?

משום מה, מה שאני מצאתי, זה רק גרף באחוזים (איור 2.6 עמוד 16) של התפלגות מספרי IPv4 בישראל בין המחזיקים השונים, מסומן באחוזים - בלי המספרים עצמם ובלי קצב השימוש שלהם (הצריכה שלהם), מה שיכול להצביע מתי הם ייגמרו (לפי קצב הצריכה הממוצע החודשי והשנתי).

אולי מי מהחותמים על המסמך (ששמם מופיע בתצלום למעלה), יוכל למצוא זאת עבורי ועבור הקוראים, שמא אולי פספסתי בקריאה מהירה את הנתון הכי חשוב הזה (כמה מספריIPv4  יש בישראל, מה קצב הצריכה, מה המלאי של הכתובות הפנויות ולכן מתי המלאי הזה ייגמר, לאור קצב הצריכה הממוצעת)?

בלי הנתון הזה, כל המסמך הזה לא שווה אגורה או חצי אגורה. כי אם הנתונים המספריים הללו (שחסרים, ולא במקרה), יראו, שהמלאי של IPv4 בישראל ייגמר לפי קצב הצריכה הנוכחי רק בעוד 100 שנה (נניח), למה זה אמור לעניין היום את מישהו בישראל, שבארה"ב יש מחסור ב-IPv4 ובאפריקה יש עודף ב-IPv4??

לכן: למה לעבור ל-IPv6, אם אין מחסור בישראל ב-IPv4, בטווח הזמן הנראה לעין? לא מצאתי שום נתון כזה ואולי פספסתי זאת בקריאה מהירה של המסמך. אשמח לסיוע.

אין לכם מה להתאמץ. זה פשוט איננו. נעלם ואיננו. "מלטה יוק". 

אגב, אני מייד אפתור לכם את התעלומה המטרידה והחשובה הזו, למה אין נתונים על היקף מספרי IPv4 בישראל, כמה מהם מוקצים ומופעלים, מה קצב הרכישה וההקצאה החודשי או השנתי שלהם ולאור זאת, מה התחזית ומתי המלאי הקיים ייגמר.

לעומת זאת, יש במסמך הזה נתון מדויק כמה מספרי IPv6 הוקצו בישראל. זה מופיע בעמוד 66 וכתוב שם שהוקצו מעל ל-27 מיליון כתובות IPv6. הנתון הזה לא נכון ולא מעודכן (המספר הנכון גבוה פי כמה), אבל זה בכלל לא משנה משום ש: 
  • אין התפלגות של השימוש בפועל.
  • אין נתונים על ההתפלגות: מי קיבל את המספרים הללו (ולמה בכמויות כאלו ענקיות). 
  • אין נתונים על קצב ההקצאה (לפי חודשים או שנים) מול קצב השימוש בפועל. 
בהמשך המאמר, נחשוף למה יש את נתוני IPv6 בישראל (שגויים, אבל קיימים), אבל אין את הדבר הכי חשוב: כמה מספרי IPv4 יש בישראל ומתי הם ייגמרו, לפי קצב הצריכה החודשי \ השנתי. 

ב. כמה זה עולה??
שוב, כמה שלא תקראו את המסמך הזה, מההתחלה לסוף, מהסוף להתחלה, מהאמצע לשני הצדדים, או שתחזיקו אותו ישר או הפוך מול הראי, או שתסרקו אותו ותנסו לפענח אותו בעזרת כלי "בינה מלאכותית -AI", לא תצליחו למצוא בו שום נתון כלכלי: כמה ייעלה המעבר מ-IPv4 ל-IPv6 לשוק התקשורת הישראלי ו\או לשחקנים המעורבים בתהליך המעבר הזה. 

הדבר הזה מאוד מוזר, מפני שמי שנבחר במכרז לכתוב את הנייר החשוב ביותר הזה, וקיבל על זה המון כסף ציבורי (לא פורסם כמה, אבל זה ממש הרבה), עבד ויותר מיומיים באגף הכלכלה והתקציבים במשרד התקשורת. כלומר: הוא נבחר ע"י הנהלת האיגוד, כי יש לו ידע בניתוחים כלכליים. אולם, במסמך, שהוצג כאן, אין שום ניתוח כלכלי. אפילו לא זנב של איזה ניתוח כלכלי. פשוט אין.

אולי מי שהכין את המסמך הזה, לא מצא בשימוש ב-Google Search, נתונים אודות ההיבטים הכלכליים של תהליך המעבר ל-IPv6 לשחקנים הקיימים בעולם האינטרנט. אני מתחיל לחשוד, שאולי זו הסיבה.

בנוסף, לא הוצגה ההתפלגות בהשקעות במעבר, בין חומרה ותוכנה (ברוב המדינות זה סביב 20% לחומרה 80% לתוכנה), עם התמקדות בתחומים ספציפיים קריטיים, למשל מה העלות של המעבר לאתרי התוכן המובילים שיש בישראל (שזה הדבר הכי משמעותי, מבחינת משתמשי הקצה). כלומר: מי שיקרא את הדו"ח הזה, נשאר עיוור לחלוטין לכל נושא העלויות. 

בלי ניתוח כלכלי, כל המסמך הזה לא שווה אגורה או חצי אגורה. מפני שאם זה תהליך מאוד יקר, צריך לשאול מה ה-ROI ומי יממן את העלויות הללו. "הכסף לא צומח על העצים". מישהו אמור לממן את המעבר מ-IPv4 ל-IPv6, ואחרי שעוסקים בבעיה הזו כל כך הרבה שנים, לא מציגים במסמך המדיניות כמה זה עולה, או סביר שייעלה (לאור הנסיון האדיר שהצטבר בעולם)? 

ניקח לצורך ההמחשה והבהרה את ספקי האינטרנט הכי גדולים בישראל: חברות הסלולר. כל חברות הסלולר בישראל החליטו השתמש ב-NAT ב-IPv4 לכ-9 מיליון משתמשי האינטרנט הנייד בישראל. החברות הסלולריות כבר ערכו את הבדיקות הכלכליות הללו, ומשום מה הנתונים הללו פשוט לא הגיעו למסמך, כנראה כי הם לא ניתנים למציאה בחיפוש ב-Google Search.

ניתחנו את הסוגיה החשובה הזו כאן באתר כבר לפני כ-5 שנים (כאן), ומאז מצבן הכלכלי של חברות הסלולר נהיה ממש רע (בגלל נפילת מחירי הסלולר עקב התגברות התחרות). לכן, בלי להראות ROI או איזה חישוב כלכלי ראשוני, אין מה לדבר על מעבר חברות הסלולר ל-IPv6. המצב הנוכחי מספק אותן - לשנים רבות קדימה.  

מה עושים עם המטמון של מספרי IPv4 המצוי בידי איגוד האינטרנט הישראלי?

כעת נפתור לקוראינו את התעלומה: למה אין במסמך המדיניות של האיגוד, הנתונים המספריים של IPv4 בישראל.
פשוט: כי האיגוד מפחד שיתגלה, שהמנכ"ל לא דייק (זו המילה הכי עדינה שמצאתי), בתגובה לחשיפה שלי מספטמבר 2015 (כאן) שיש לאיגוד כ-260 אלף מספרי IPv4 כנראה ללא שימוש והצעתי אז שהאיגוד יתרום אותם לצרכים חברתיים, אותם האיגוד ממילא מקדם כל הזמן, ואף הסברתי בזמנו למנכ"ל, שיש לא מעט מטרות חברתיות של האיגוד, שניתן לקדם אותן באמצעות שימוש ב-IPv4, למשל לעודד "גלישה בטוחה" של בני נוער ותלמידים לאתרים, שיהיו מותאמים גם ל-IPv6.

בתגובה לחשיפה דאז, המנכ"ל טען (בכתב), שיש לאיגוד מספר קטן ביותר, ממש זניח, של כתובות והוא ידון בהקצאתן למטרות ציבוריות "בקרוב". זה היה לפני כ-3 שנים, ב-2015. 

כעת, לאחר פרסום המסמך הטרי של האיגוד, שבו כתוב "שחור על גבי לבן" שלאיגוד יש 3% מכלל מספרי IPv4 בישראל, פניתי ושאלתי את איגוד האינטרנט הישראלי את השאלות הבאות:
"איגוד האינטרנט הישראלי פרסם (אחרי כשנתיים של עבודה) את הדו"ח המקיף לנושא IPv6 כולל עניין המחסור והאפליה של חלוקת IPv4 בישראל.
על פי הדו"ח, איגוד האינטרנט מחזיק כ-3% מכלל הכתובות של IPv4  בישראל (בלי לקוחות למאגר הזה, בלי שימוש ובלי כל הסבר לנתון היוצא דופן זה).
אולם, כבר בשנת 2015 חשפנו, שבידי איגוד האינטרנט יש "מטמון" של כתובות לא מנוצלות של IPv4 (החשיפה כאן). בזמנו, המנכ"ל הגיב לחשיפה [ציטוט]: " מדיניות השימוש בכתובות אלה נבחנה לפני מספר חודשים על ידי ועדת ההיגוי לתשתיות של האיגוד, והוחלט כי מרחב הכתובות הנ"ל ישמש למטרות ציבוריות (ולא 'חברתיות' כפי שכתב המגיב) בהתאם למטרות איגוד האינטרנט הישראלי כעמותה הפועלת לקידום האינטרנט בישראל .גיבוש תהליך ההקצאה והקריטריונים לה נמצא בשלבי הסיום שלהם".
מאז 2015 ועד היום עברו כמה שנים. למה לא בוצע מה שהמנכ"ל (שעדיין בתפקיד) כתב והבטיח ב-2015?"

תגובת איגוד האינטרנט הישראלי:

"איגוד האינטרנט הישראלי הזמין ופרסם את הדו"ח על מדיניות ציבורית מומלצת לפרישת IPv6  בישראל כדי לנסות ולמנוע את המצב עליו התריע אתר זה, כשפרסם כי "ישראל ניצבת במקום אחרון בעולם הנאור בתחום היישום של IPv6", הדגיש כי פרישת הפרוטוקול החדש תהיה "בשורה חשובה לשוק התקשורת הישראלי למרות שמדובר במהלך לא קל ולא פשוט בגלל הצורך לתקן פיגור טכנולוגי רב שנים", ואף כינה אותו "ימות המשיח".
 
אתר זה אף דיווח בהתרגשות על החלטת משרד התקשורת להפעיל בכל רשתות ספקי האינטרנט IPv6 וניכס לעצמו את ההחלטה -
כ
"הישג אדירוציין שהיא "מצעידה אותנו למאה ה -21".
 
תמוהה לפיכך הביקורת על הרצון לשפר את תשתיות התקשורת של מדינת ישראל - משימה שאיגוד האינטרנט הישראלי רואה בה אחת מהחשובות שבמטרותיו.

באשר לטענות על מאגר כתובות המצויות בידי האיגוד - הרי שמדובר במאגר קטן משמעותית מהנטען, המכיל כתובות IPv4 לא רציפות, ושלגביו החליטה ועדת המשנה לתשתיות באיגוד האינטרנט שאין אפשרות חוקית לחלקו למשתמשי הרשת הישראלית מבלי להידרש להוצאות כבדות של ביצוע מכרז הוגן ושקוף בין כל ספקיות האינטרנט – הליך ארוך ומורכב שנוכח כמות הכתובות ספק אם יש בו היגיון כלכלי.

עמדת איגוד האינטרנט היא כי הפתרון האמיתי והנכון לבעית מצוקת הכתובות של IPv6 היא מעבר של האינטרנט בישראל ל-- IPv4, ולא ״אקמול״ של חלוקת כמות מזערית של כתובות. זו מטרת המסמך ואנחנו בטוחים שהוא יניע את התהליך הנכון לפתרון הבעיה״.

תשומת לב לנקודות הבאות בתשובה:
  • שוב יש חזרה על הטענה, שכמות כתובות IPv4 שבידי האיגוד היא זניחה, מזערית וקטנה.
  • משום מה הומצאה כאן הטענה, שאני (או מישהו אחר בשמי) מציע לחלק את הכתובת הללו לספקי האינטרנט (ולכן צריך מכרז שיהיה ארוך ומורכב). מי ביקש לחלק את הכתובות הללו לספקי האינטרנט? אני כתבתי במפורש אודות חלוקה למטרות חברתיות והמנכ"ל כתב במפורש על חלוקה למטרות ציבוריות (שזה בערך אותו דבר). מהיכן הומצא העניין של חלוקה ל-ISP? 
החלק החשוב ביותר כאן הוא: שמספר כתובות IPv4 בישראל הוא לא סוד בטחוני. זה לא סוד בכלל.

המספר הזה לא הוכנס למסמך בכוונה ברורה: כדי שאבי וייס לא יצא צודק בפניה שלו ובחשיפה שלו, על "המטמון" של מספרי IPv4 המצוי בידי האיגוד ושלא ייצא, שהאיגוד ומנכ"לו לא דייק (זו המילה הכי עדינה שמצאתי) בתשובותיו. 

אז למי שהגיע עד כאן ושואל: כמה מספרי IPv4 יש בישראל? אז התשובה היא: 7,667,968, נכון למועד פרסום המסמך הטרי של איגוד האינטרנט הישראלי. (הנתון החשוב ביותר הזה לא נמצא במסמך, שעליו, קרוב לוודאי, שפך איגוד האינטרנט סכום עתק).

בבית ספר יסודי למדתי לחשב אחוזים, אז 3% (כפי שנכתב במסמך הטרי של האיגוד) מתוך 7.667 מיליון זה כ-230 אלף כתובות. זה לא מספר זניח בכלל, כטענת מנכ"ל האיגוד לפני כ-3 שנים וגם כיום. מספר זה קרוב למספר של 260,000 כתובות, שנטענו על ידי כקיימות ב-2015, ובדו"ח עצמו אף כתוב, שהאיגוד הקצה מהמלאי שלו כתובות להרחבת פעילות האיגוד ולההקצאה כפולה של כתובות במקרים שבהם האיגוד משמש כרשם דומיינים, ולכן נראה שהמספר ירד ל-230,000.

למה האיגוד מחביא מספר כה גדול (כ-230 אלף) של כתובות IPv4?? למה הוא לא מקצה אותן למטרות ציבוריות (כהבטחת המנכ"ל ב-2015)?

לזה לא קיבלנו שום תשובה. 

ככה הפלוף הזה התפוצץ.

כנראה שאין מחסור בכתובות IPv4 בישראל, אם האיגוד מחביא מזה שנים כ-230 אלף כתובות, ללא כל שימוש... 

בכתבה הבאה (פרק שני בסאגה) נפוצץ פלופים הרבה יותר גדולים! 

 
IPv6



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים