Telecom News - האם ניתן לנחש מי יוביל את תחום פריסת הסיבים האופטיים לעסקים בארץ?

האם ניתן לנחש מי יוביל את תחום פריסת הסיבים האופטיים לעסקים בארץ?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> האם ניתן לנחש מי יוביל את תחום פריסת הסיבים האופטיים לעסקים בארץ?
האם ניתן לנחש מי יוביל את תחום פריסת הסיבים האופטיים לעסקים בארץ?
מאת: מיכאל פנחס, 4.8.19, 12:17מיכאל פנחס
 
נתוני פריסת הסיבים, ניתוח התחרות בין סלקום לפרטנר בתחום הסיבים האופטיים לבתים ולעסקים קטנים ואיך בוחרים חיבור אינטרנט בסיבים לעסקים?
 
המונופול של בזק בחיבורי סיבים אופטיים לעסקים בישראל (וכמובן גם לבתים ולעסקים קטנים הממוקמים במתחמי מגורים או בבניינים, שיש בהם גם עסקים וגם דירות מגורים) - נגמר מזמן, ולא רק בתחרות מצד הוט.
 
כיום, 2 המתחרות הכי חריפות לבזק הן פרטנר וסלקום, כאשר ב-31.7.19 הושלמה רכישת חברת IBC (המוכרת לציבור בשם המותג אנלימיטד - Unlimited),  ע"י סלקום ותש"י. החברה בבעלות החדשה, תמזג לתוכה את תשתית הסיבים הקיימת של סלקום ותספק שירותים מקיפים ברחבי הארץ על התשתיות הארציות של חברת החשמל (שנשארה שותפה ב-25% ב-IBC). 
 
הכניסה של פריסת סיבים אופטיים לשוק כבר אינה דבר שולי. כיום, כמעט כל משקי הבית ורוב העסקים בישראל נמצאים בטווח של עד כמה מאות מטרים מקצה של סיב אופטי. לכ-400 אלף משקי בית יש מרחק של מטרים עד עשרות מטרים מקצה פעיל של סיב אופטי (דהיינו: הסיב הפעיל מגיע עד פתח הבניין \ הקומה \ הבית \ העסק וניתן די בקלות לחבר אותו לבית \ לעסק, להתקין נתב של סיב אופטי ולהתחבר לאינטרנט ברוחבי פס של עד 1 גיגה).
 
עסקים קטנים, שנמצאים בתוך בנייני מגורים או סמוך להם, יכולים ליהנות מחיבורי סיבים אופטיים פרטיים, במחירים פרטיים, ששונים לחלוטין מהמחירים של חיבורי סיבים עסקיים (המחירון, למשל, של בזק עסקים, נמצא כאן. למתחרות בבזק דוגמת הוט, אין מחירון עסקי גלוי, אבל מחיריהן דומים לאלה של בזק, בד"כ בהנחה קטנה מתחת למחירי בזק).
 
חיבורי סיבים אופטיים לבתים לא מוצעים כיום במסגרת "שוק סיטונאי". זאת, משום שמשרד התקשורת טרם קבע את הרגולציה הנדרשת לחיבורי סיבים אופטיים. לכן, פרטנר וסלקום מספקות ללקוחות הקצה חיבורים הכוללים תשתית + ספק אינטרנט (ISP) בחבילה אחת, בלי יכולת לבחור ISP, בעוד ש-IBC (עם שם המותג אנלימיטד - Unlimited) בבעלות משותפת של חברת החשמל, סלקום וקבוצת תש"י, עדיין עובדת במודל, שקיים אצלה מיום הקמתה. כלומר, IBC היא רק ספק תשתית ואת ה-ISP בוחרים מפורטל הספקים של החברה.
 
המודל הזה ישתנה, כי IBC קיבלה רישיון חדש ושונה לחלוטין, לאחר שמשרד התקשורת גיבש את מדיניות הרגולציה לחיבורי סיבים אופטיים, רגולציה, שתחול על כל השחקנים בשוק, כולל בזק והוט, שלא מעוניינות כעת להשתתף במרוץ הזה של תחרות בחיבורי סיבים אופטיים, כל אחת מהטעמים שלה.
 
מה ההבדלים בין חיבורי סיבים לבתים של סלקום מול אלה של פרטנר?
יש הבדלים טכנולוגיים די חשובים בין 2 החברות. יחד עם זאת, הביצועים (מנקודת המבט של משתמש הקצה) הם די דומים, משום שהטכנולוגיה בקצה (מה שמכונה Last Mile) היא די זהה בין שתי המתחרות הללו, והיא למעשה אותה טכנולוגיה ,שבזק משתמשת בה.
 
2 החברות מספקות כיום חיבורים עד 1 גיגה בערוץ היורד, מה שמספק את הצרכים של עסקים קטנים עד בינוניים.
 
תשומת לב, שיש צורך להוסיף לעלויות החיבור עלויות נוספות של שירותי אבטחה, שרידות והגנת סייבר, לפי הצרכים הספציפיים של כל עסק. לכל חברה יש חבילות מתאימות במחירים אטרקטיביים גם לצרכים הללו.
 
גם המחירים בין 2 המתחרות הללו די דומים (פרטנר קצת יותר זולה מסלקום. אולם, לסלקום יש "שירות מרובע" - קוואטרו, שאין עדיין לפרטנר). מכאן, שהפרמטרים לבחירה בין שתי המתחרות הללו אמורים להיות:
  • זמינות הפתרון (כלומר: קיומו של סיב אופטי המגיע עד הבית \ העסק). היות ולחברות הללו אין מפות המפרטות את הפריסה עד רמת הרחוב והמבנה, אין מנוס אלא לשאול את מוקדי השירות שלהן.
  • רמת השירות. כאן יש להיעזר בדו"חות התקופתיים על רמת השירות של החברות הללו, דו"חות, שמפרסמים גופים ציבוריים דוגמת משרד התקשורת והרשות להגנת הצרכן. בנוסף, ניתן לבדוק ברשתות חברתיות מה הניסיון של לקוחות של החברות הללו בשירותי חיבור בסיבים.
  • המחיר. במחיר יש לשקלל את כל ההוצאות (גם הוצאות נלוות דוגמת: ביטוח, תחזוקה, הגנת סייבר, שרידות, שירותי ערך מוסף).
האם יש הבדלים בביצועים בין 2 החברות (סלקום מול פרטנר)?
יש צורך למדוד את הביצועים בחיבור הספציפי לבית \ לעסק, מה שניתן לעשות לבד או ע"י מומחה לנושא.
 
כמה נתונים לצורך קבלת ההחלטה:
1. הפרמטר הכי חשוב לביצועים בכל רשת תקשורת זה ה-Last Mile (החיבור בקצה, מארון התקשורת החיצוני אל תוך הבית \ העסק). כאן אין הבדלים משמעותיים או בכלל בין שתי החברות. רוב החיבורים המתבצעים כיום לבתים ולעסקים קטנים מבוססים G.fast \VDSL  וזה דורש חשמל והתקנה. זה בדיוק כמו החיבורים של בזק בפס הרחב הפרטי ו"בשוק הסיטונאי", אך זה הרבה יותר מתקדם בעולם טכנולוגיות ה-DSL. לבזק לא נתנו (במשרד התקשורת) להתקדם בטכנולוגיות הללו (כשבזק ביקשה ליישם טכנולוגיית35B , שזו גרסת ביניים במעבר מ-VDSL לקראת ה-G.fast). הנתב של סלקום (נטבוקס מחברת ADB) די דומה לנתב של פרטנר (מחברת טכניקולור). שניהם נתבים בטכנולוגיות ה-DSL. שניהם מכילים חיבורי WiFi מהירים. שניהם דורשים חשמל והתקנה במקום שבו מתחילה הרשת הביתית או העסקית הפנימית.
 
2. החיבורים של הסיבים בסלקום נעשים ב"מחברים מהירים" מתוצרת של PPC, שהם לא פחות טובים מהמתחרים והם נחשבים כמובילים בעולם (יש הטוענים טובים יותר), מול שיטת הפריסה והחיבורים של הסיבים של פרטנר - שהיא ידנית (בהלחמות ידניות). שתי החברות משתמשות בסיב אופטי מסוג של Single Mode (SM). ברוב העסקים הקטנים, סיבים אופטיים של Single Mode) SM) יספקו את כל הצרכים, גם לכמה שנים קדימה.
 
3. טכנולוגיית GPON היא הטכנולוגיה של רשת הסיבים של סלקום, שנחשבת ע"י חלק ממומחי התקשורת כטובה יותר מ-P2P, שיטת הפריסה של רשת הסיבים האופטיים של פרטנר. אולם, כרגע, קשה לקבוע, ש-P2P היא טכנולוגיה עדיפה על GPON, או להיפך. זה תלוי גם בחיבור הספציפי של כל בית \ עסק.
 
מהם הנתונים שיש לגבי פריסת סיבים בישראל?
הנתונים של פריסת סיבים בישראל לפי משקי בית בהתבסס על דיווחי החברות והערכות הקיימות בשוק התקשורת: בישראל יש כ-2.6 מיליון משקי בית, לכ-2.2 מיליון משקי בית מתוכם יש קצה של סיב אופטי במרחק די קצר מהבית. המספרים המוערכים הם כמופיע בטבלה הבאה (נתוני תחילת אפריל 2019, כל המספרים הם באלפים):
הספק משקי בית קרובים לרשת סיבים לא פעילה משקי בית הקרובים לרשת סיבים פעילה לקוחות משלמים שכבר מחוברים בסיבים פעילים
בזק 1,600 0.3 0.1
הוט 6.5 1.5 0.01
פרטנר 350 200 150
סלקום 150 140 60
IBC (התאחדה בסוף יולי 2019 עם סלקום, עם קבלת הרישיון החדש לחברה) 150 15 10
סה"כ: 2,256.5 356.8 220.1
 
איך יודעים אם הבית \ העסק שלי קרוב לחיבור של סיב אופטי פעיל?
כיום, כאמור לעיל, כל החברות אינן מספקות מידע גלוי על חיבורי הסיבים האופטיים שלהן (למעט מפות חלקיות של IBC מהתקופה, שבה הייתה פעילה בחיבורי סיבים לבתים, עד לפני כשנתיים). בחיבורי "סופר פייבר" של סלקום ו-"פרטנר פייבר" של פרטנר אין מפות פריסה מעודכנות וברזולוציה של פריסה עירונית והשיטה היא, שצריך לשאול אותן את השאלה הזו וכששואלים מקבלים תשובה ממש לא ברורה.
 
דוגמה לתשובה הסטנדרטית של פרטנר, לכל מי שפונה אליה בשאלה אם יש צפי לחיבור הבית שלך לסיבים: "אנחנו בדרך אליך! לקוח יקר, כתובת המגורים שלך אינה מחוברת עדיין ל.Partner Fiber באפשרותך להשאיר פרטים ואנו נתקשר אליך ברגע ש-Partner Fiber תגיע אליך". בהוט ובבזק אין בכלל מידע זמין.    
 
מה קורה עם חיבורי עסקים ברמת ה-SMB עד ה-SME לאינטרנט?
עסקים ברמת ה-SMB עד ה-SME מוצפים בהצעות לחיבורי אינטרנט. רבים כבר מבינים, שחיבור אינטרנט הרגיל (שלא סיבים) במסלול פרטי, כלומר ב"שוק הסיטונאי" אצל ספקי האינטרנט - ISP, או ב"באנדל הפוך" אצל בזק, כלומר, שבזק היא הספק של השירות הכולל בתוכו גם ISP, אינו מספק את הצרכים של העסקים. זאת, גם בגלל חוסר היציבות של החיבור הזה ובגלל שחסרים בו כל האלמנטים החשובים לעסקים: אבטחה וסייבר, הגנה על הפרטיות, מענה לרגולציות, שרידות, גיבוי וכיו"ב.
 
בנוסף, בתשתיות בזק מדובר בחיבור די צר, עד 100 מגה, כשבפועל מקבלים לרוב חצי מזה ואולי אף פחות, תלוי באיכות חוטי הנחושת הישנים של בזק ובהפרעות הקיימות על החוטים הללו. למעשה, בתחום הזה הוט מספקת פתרונות טובים מאלה של בזק. מי שלעסק שלו לא מגיע חיבור בסיב אופטי מאחד מספקי הסיבים האופטיים הקיימים בישראל (בזק, הוט, פטנר, סלקום - אנלימיטד), הפתרון של הוט עסקים הוא הפתרון האטרקטיבי ביותר ברוחב הפס המוצע לעסקים ולפרטיים (500 מגה).
 
טיפ:
בעתיד הקרוב ובעשור הבא התחרות בתחום חיבורי האינטרנט תהיה בין חיבורים פיזיים בסיבים המגיעים לעסק, חיבורים אלחוטיים (מכל הסוגים, במיוחד סלולר 5G וחיבורי גלים מילימטריים) וחיבורים וירטואליים. לא יהיה מנצח אחד בתחרות הזו, כי תחרות זה דבר טוב לעסקים ולשוק התקשורת לאינטרנט. מכאן, שאסור להתחייב לספק מסוים ליותר משנה, כי השוק הזה נע מהר קדימה, משתכלל והמחירים רק יורדים. 
 
לאחרונה החלו להיכנס לשוק הישראלי (באיחור מול העולם המערבי) פתרונות אלחוטיים, שכוללים פתרונות סלולר רחב פס, פתרונות של רשתות אלחוט WiFi ולאחרונה הלהיט בשוק הישראלי - חיבורים אלחוטיים ב"גלים מילימטריים" (בתחום ה-60 - 70 גיגהרץ), עם רוחבי פס באוויר עד ל-10 גיגה ויותר, ולמרחקים של מאות מטרים עד כמה קילומטרים. כמה ספקים \ אינטגרטורים כבר מציעים חיבורים עסקיים כאלו ובכלל זה: SMBIT, גטר-טק, ORIL תשתיות רדיו ועוד. 
 
ב-2020 או לכל המאוחר ב-2021 נתחיל להכיר את חיבורי הסלולר רחב הפס ב-G5, שכבר קיים ברחבי העולם, ברוחבי פס מצוינים (עד 20 גיגה בערוץ היורד, עד 10 גיגה בערוץ העולה), לבתים ולעסקים קטנים עד בינוניים. יצוין, שרשתות SD-WAN וגם רשתות IoT (אינטרנט של הדברים, דהיינו: בעיקר סנסורים מכל סוג), שמתחילות לצבור תאוצה בתחומים רבים, תוכננו לפעול גם על רשתות 5G של עולם הסלולר.

טלקום
 
איך בוחרים חיבור אינטרנט בסיבים לעסקים?
הבחירה חייבת להיעשות בכמה שלבים, ומומלץ לא לדלג על שום שלב:
 
א. לנתח מה צרכי העסק בתחום חיבורי העסק לטווח זמן של 2-3 שנים קדימה.

ב. לבדוק אם התשתיות הפנימיות של העסק מתאימות לחיבור לאינטרנט ולהעברת כל השירותים (לרבות טלפוניה ומחשוב) על הרשת הזו. בשלב הזה יש לתכנן "איחוד תשתיות", כי בעסקים רבים יש כמה תשתיות במקביל. זה בזבוז כספי מוחלט של רשתות מקבילות דוגמת: חוטי נחושת, חוטי קואקס, חוטי רשת אתרנט, תשתית מתח נמוך (למשל: מערכת אזעקה, אינטרקום, מצלמות אבטחה, מערכת גלאי עשן ואש, סנסורים וכיו"ב).
 
ג. לקבל החלטה לגבי רשתות אינטרנט נוספות, האם הן נחוצות לעסק ובכלל זה:
1) רשת WiFi פנימית של העסק לצרכים שונים, ובעיקר לגלישה במכשירים ניידים מכל הסוגים ולחיבור למצלמות אבטחה ועוד.
2) רשת "בית ועסק חכם".
3) רשת סלולרית. רשת זו יכולה להיות הרשת העיקרית של חיבור העסק לאינטרנט או כרשת גיבוי של העסק במקרה והחיבור הקווי נופל מכל סיבה שהיא.
 
יודגש, שאם למנהלי או בעלי העסק אין יכולת או ידע לבצע את התכנון וקבלת ההחלטות הללו, מוטב שישקיעו ביועץ, שזו המומחיות שלו.
 
ד. לבחון איזו תשתית מגיעה לעסק או ניתן לקבל אותה מהספק בטווח זמן סביר וקצר. בגלל התחרות העזה הקיימת בשוק, יהיו ספקים, שישמחו לחבר כל עסק לתשתית שלהם, במיוחד אם מספר עסקים במיקום גיאוגרפי מסוים מתאגדים ביחד ומבקשים חיבור מספק חדש ותחרותי, שמעוניין להתרחב ולהצליח בשוק התחרותי הזה.
 
לעיתים, לבעלי עסקים בשכירות או במתחמי \ מגדלי עסקים אין יכולת בחירה כזו, כי מי, שביצע את ההתקשרות עם ספק שירותי האינטרנט, הוא בעל הבית של המבנה, או בעלי הקניון, או מתחם העסקים בו הם נמצאים. לכן, אם לעסק מסוים בתוך אותו מתחם יש רצון להתנתק מההסכם של בעל הבית ולקבל שירות מספק טוב יותר ו\או זול יותר לטעמו, עליו לבדוק זאת היטב גם מבחינה משפטית בטרם ההתנתקות והמעבר לספק אחר.
 
ה. לבצע תיחור בין הספקים. אין לקבל הצעה רק מספק אחד. מומלץ לתחר (לקיים תחרות, מעין מכרז סגור) בין 3 ספקים שונים לפחות.. בתיחור יש לבדוק מפרטים של ההצעות ולהשוות ביניהן (לא להשוות רק את המחיר) והכי חשוב לוודא, שהספק מציע SLA (הסכם רמת שירות). מומלצת היעזרות במי שמנוסה ובקי בתיחור כזה.
 
ו. לחתום על ההסכם, לאחר מו"מ. אין לקבל את ההסכם של הספק כ"תורה מסיני". חשוב לבדוק את כל האותיות הקטנות. ככלל אסור להתחייב ליותר משנה. אסור להסכים לקנסות יציאה דרקוניים ושאר תרגילי "כבילת הלקוח" לספק אחד לעולמים.
 
חובה לבדוק בזמן המו"מ מה מערכת השירות של הספק, האם הוא מספק תמיכה טכנית 24X7, האם הספק עצמו מוגן מפני נפילות והתקפות, האם יש לו מערך טכנאי תחזוקה ותיקונים, שיכולים להגיע לעסק בזמן סביר ומהיר (שיש צורך להגדירו בהסכם ה-SLA), איך ומתי מותר להעלות את המחיר, מה העלויות של שירותים נלווים ובכלל זה: IP קבוע, שירותי דומיינים, שירותי אבטחה, גיבויים ושרידות, שירותי דוא"ל, שירותי "עבודה קבוצתית", שירותי Office, ועוד, לאור ניתוח צרכי העסק להיום ולעתיד. 
 
ז. להחליט על מערכות ההגנה, השרידות והגיבוי של החיבור לאינטרנט. בעת התקנת החיבור יש ליישם גם את המערכות הללו, או להחליט על רמת סיכונים ללא גיבויים והגנות. מי שלוקח על עצמו סיכונים כאלה, סביר להניח, שיותקף והעסק ייפול במוקדם או במאוחר.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוגוסט 2019.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

OPTIC FIBERS FREE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים