Telecom News - רק קוד פתוח יכול לקדם חדשנות, להוריד מחירים ולמנוע "נעילת לקוחות"

רק קוד פתוח יכול לקדם חדשנות, להוריד מחירים ולמנוע "נעילת לקוחות"

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> רק קוד פתוח יכול לקדם חדשנות, להוריד מחירים ולמנוע "נעילת לקוחות"
רק קוד פתוח יכול לקדם חדשנות, להוריד מחירים ולמנוע "נעילת לקוחות" ב"גן נעול"
מאת: אבי וייס, 11.7.14, 07:40רד האט
 
האוונגליסט של רד האט חושף את התרגילים של VMware, גוגל, סיסקו ומיקרוסופט, כדי ללכוד את הלקוחות בפתרונות סגורים ולהיות תלויים בהם לעד. האם הקוד הפתוח ישתלט על כל תחום בעולם ה- ICT? כנראה שכן, אם שואלים את רד האט.
 
"VMware טובים בלקחת טכנולוגיות של אחרים, כל טכנולוגיה, להציב v לפני שם הטכנולוגיה הזו ולעשות מזה כסף", מתאר יאן ווילדרבור (Jan H Wilderboer), "אוונגליסט", Red Hat. "הפתרון של VMware הוא מסוג של v שזה: Vendor Lock-in. זו 'חתונה קתולית' לתוך המערכת שלהם. דהיינו: מי שבוחר בפתרון הזה נלכד אצלם בפנים לעולמים, בלי כל יכולת לצאת".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יאן ווילדרבור (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של קוד פתוח לכל. "אוונגליסט" הוא תואר הניתן לאנשי מקצוע בכירים ביותר בחברות טכנולוגיות. יאן אחראי לקשרי לקוחות ברמה הגבוהה ביותר ולחיזוק מותג רד האט וה-Ecosystem של החברה. יאן מוביל ובהצלחה יוזמות של קוד פתוח בהנהלת האיחוד האירופאי (EU) ובפורומים בינלאומיים לקוד פתוח.
 
בישראל, מצוי מרכז הפיתוח הענק של רד האט ברעננה עם כ-120 עובדים, שמפתחים פתרונות בקוד פתוח והפרויקט המרכזי, שבו הם עוסקים, נקרא RHEV (ר"ת: Red Hat Enterprise Virtualization) ובנוסף הם מפתחים ב: SDN, OpenStack, Satellite. כיום, מחפשים ברד האט עובדים לתחומים של: Storage and Networking, to work on Cloud infrastructure.
 
שאלה: מה אתה עושה בישראל?
יאן ווילדרבור: "אני אוונגליסט של רד האט, שזה ג'וב די מטורף ברד האט. המשמעות המעשית ביותר של התפקיד: לעמוד מול כל מקבלי ההחלטות, החל מפוליטיקאים וכלה במנהלי חברות ועסקים, ולשכנע אותם בחשיבות הקוד הפתוח ולנתח לאן התחום הזה הולך. בנוסף, אני עוזר לחברות לקבל החלטות בכל התחומים, במיוחד כשמנהלים מתלבטים לאיזה כיוון להתפתח.
 
הפעם הגעתי לישראל לכנס CIO ו-CTO של חברות ועסקים מובילים כאן בישראל ואני מדבר איתם פנים אל פנים על היתרונות במעבר לקוד פתוח".
 
שאלה: מה המסר העיקרי שלך לכל הבכירים שאתה פוגש?
תשובה: "חופש הבחירה. אני אומר להם: 'תהיו יותר פתוחים'. המסר שלי הוא מאוד פשוט: שוק ה-ICT התקדם. הקוד הפתוח כבר מוביל. זה לא דבר, שיש צורך לשכנע בו מנהלים, כמו שהיה בעבר. הקוד הפתוח מוביל כיום את החדשנות בשוק. המערכות הקנייניות כבר לא מובילות את השוק ויכולת הלכידה שלהן של לקוחות נחלשה".  
 
שאלה: למה התרחש השינוי הזה?
תשובה: "כי המענה לצרכים נענה ע"י קהילה עצומה של מפתחים. הקשר עם קהילת הקוד הפתוח הוא הדבק המחבר את החדשנות הטכנולוגית המניעה אנשים רבים. אנשים רוצים היום פתרונות ולא מערכות סגורות. אנשים לא רוצים להיות תלויים בספק אחד. זה הסוד מאחורי הצלחת הקוד הפתוח.
 
בעיה נוספת, שהקוד הפתוח פותר: אנשים רוצים פתרונות חדשים וזולים. השקעות במערכות קנייניות הן מאוד יקרות ולא מאפשרות לארגונים ולעסקים להתקדם מהר ולהשיג במהירות הנחוצה ובתקציבים שפויים את המטרות שלהם".
 
שאלה: איך אתה מתייחס להצלחה של Node.JS?
תשובה: "זו התפתחות מעניינת, בעיקר בעולם הג'אווה. היתרון: אפשר לפתח באותו קוד גם בצד של ה-Client וגם בצד של ה-Server.
 
לכן, ההתפתחות הזו היא בדיוק בכיוון, שאני מדבר עליו. במקום קודים קנייניים לג'אווה, יש כאן הצלחה של קוד פתוח לג'אווה. זה ממש מצוין ומתאים לעולם העננים, לעולם ה-Big Data ולעולם המובייל וגם לעולמות הישנים. לכן, אנו משלבים את ה-Node.js במערכות שלנו. זה כלי נוסף בסט הכלים שלנו בקוד פתוח. הרי גם ב-Node.js צריך מערכת הפעלה מתחת. לכן, מבחינתנו זו התפתחות חיובית כי היא יושבת מצוין על המערכות שלנו.
 
אנו מציעים כיום ללקוחות שלנו את האפשרות להוסיף פתרונות Node.js מעל לפתרונות שלנו באופן ישיר. זה פועל מצוין על הלינוקס כמו גם על חלונות. אולם, 99% מהיישומים, שאנו רואים בשוק, הם מעל למערכות לינוקס ואנו הרי נמצאים שם, בעולם הלינוקס. ה-Node.js הוא יישום חיצוני וכמו כל טכנולוגיה חדשה הוא פותח אפשרויות יישום חדשות. זו הזדמנות פז למפתחים לפתח פתרונות המעלימים את ההבדלים, שהיו בעולם ה-IT בין השרת ללקוח".  
 
שאלה: מה ההתייחסות שלך למערכת הווירטואלית החדשה בשם Workspace של VMware?
תשובה: "מנקודת המבט שלי, אנו לא מצויים במשבצת של פתרונות למשתמשי הקצה. אנו מרוכזים בפתרונות לארגונים ומערכות ארגוניות. זה הכיוון שלנו.
 
אנו נמצאים בעולם הקוד הפתוח ולא קוראים לזה v. ה-v - Virtual  קיים בשוק שנים וזה לא קניין של מישהו. זה שמוסיפים את האות v לפני כל טכנולוגיה, זה לא הופך אותה לרכוש שלהם או להמצאה הבאה מהם.
 
נקודה שנייה חשובה: VMware נמצאת בשוק, שלא מתקדם. ארגונים לא צומחים בקצב, שהם מצפים. לכן, הם רוצים להוכיח צמיחה וזו הסיבה, שהם נכנסים לשווקים חדשים, שלא היו בהם בעבר, כאילו הם המציאו אותם ברגע כניסתם לתחומים הללו. ההתפתחות הזו לא מפחידה אותנו.
 
לכן, אני שואל את המנהלים: מה המניע שלכם כחברות לרכוש פתרונות כאלה של VMware? הם מציגים כאילו זה תחום חדש. אבל, אנו היינו בו בעבר. זה לא חדש בכלל. אני לא מתרשם מההצהרות שלהם וזה לא יפגע בביזנס שלנו".
 
שאלה: מהם התחומים בהם רד האט חזקה?
תשובה: "בעיקר פתרונות ארגוניים. פתרונות של 'משרד אחורי'. אנו מספקים לארגונים כל מה שהם זקוקים לו. אנו מביאים פתרון ארגוני המותאם ללקוחות ולכן השוק שלנו גדל. אנו מרוויחים כ-1.5 מיליארד דולרים מהשוק הארגוני. זה נמצא בגידול מתמיד ויציב. אנו 'בצמיחה אורגנית' עם כ-7,000 עובדים ברחבי העולם. ההתמקדות שלנו בפתרונות לארגונים היא הקו המוביל אותנו".
 
שאלה: במבט ארוך טווח לאן הולך הקוד הפתוח?
תשובה: "אני חושב, שזו שאלה קשה. הרי מי שמוביל את הקוד הפתוח זו קהילה עצומה של מפתחים. זה לא נושא, שאדם בודד מחליט עליו.
 
אם תסתכל על ארגוני IT, יש שם כבר הרבה יישומים של קוד פתוח. הקוד הפתוח ניצח בארגונים ולכן אנו הולכים לפתרונות בשכבות מקיפות, למשל לתווכה (Middleware). נכנסנו לתחומי הרשת בפתרונות SDN ולפתרונות של אחסון וירטואלי- SDS.
 
הפיתוח שלנו ב-SDN הוא חלק מכלל הפתרון בקוד פתוח, שאנו מספקים לארגונים. אנו עובדים כיום בכמה פרויקטים של יישום ה-SDN בארגונים ועובדים בתחום הזה בשת"פ עם כמה חברות מובילות דוגמת HP. אנו, כידוע, עובדים ב-Open Stack, ומסייעים להכניס את כל רכיבי הרשת תחת מערכת אחת, וירטואלית, בשליטה אחת.
 
ה-SDN החל בשוק לפני כמה שנים. בהתחלה סיסקו הובילה את התחום ואחריה נכנסה VMware המתנהגת כאילו היא המציאה את התחום. אולם, שניהם למדו, שזה לא עובד אם אתה נועל את הלקוחות בפתרון קנייני. בניגוד להם, אנו הולכים על פתרון פתוח ולא קנייני.
 
הדבר החשוב ביותר: לעבוד על בסיס סטנדרטים פתוחים. ללא הסכמה, שחשוב לספק פתרונות לארגונים על בסיס סטנדרטים פתוחים, פשוט 'נועלים את הלקוחות בתוך כלוב סגור'. לכן, אנו מובילים את ההתפתחות של סטנדרטים פתוחים ל-SDN, בארגון Open Daylight. יש חברים רבים בארגון הזה, גם כאלה הנועלים את הלקוחות שלהם.
 
אני מאמין בכיוון של יצירת סטנדרטים פתוחים ומאמין, שהארגון הזה יספק את הפתרון הסטנדרטי לשוק ה-SDN.
 
אנו גם מספקים פתרונות ב-NFV. כרגע יש פתרונות קנייניים ל-NFV אצל כמה ספקי תקשורת מכמה ספקים. אנו עובדים עם ספקי התקשורת הגדולים בעולם כדי לאפיין את הצרכים שלהם לתחום ה-NFV ולהוביל פתרון בסטנדרטים פתוחים. תהיה בעיה בשוק אם לא תהיה תאימות במבנה פתרונות ה-NFV בין ספקי התקשורת. זה ייצור 'מגדל בבל'. לכן, אנו עובדים כיום עם ETSI (ארגון התקינה לתקשורת) כדי לקדם תקן מוסכם.
 
ספקי התקשורת בעצמם מרגישים, שטוב יותר עבורם אם הם יעבדו בשת"פ ולא שכל אחד יבנה לו פתרונות NFV ו-SDN נפרדים. זה נגד האינטרס הבסיסי של ספקי התקשורת. לכן, אנו עובדים ביחד עם ספקי התקשורת כדי להגיע לאחידות לתקנים ולהסכמות".
 
שאלה: איך השוק הישראלי מגיב למסרים שאתה מציג?
תשובה: "אני רואה בישראל, שיש ארגונים רבים, בעיקר בממשלה, שהם עדיין 'רצים' לתוך הפתרונות הקנייניים, למשל לפתרונות של מיקרוסופט. הגישה שלי היא לשכנע אותם, שהם טועים ולהסביר להם את תפיסת הקוד הפתוח.
 
אני מנסה לשכנע את קובעי המדיניות, גם את המובילים באוניברסיטאות בישראל, שזה אינטרס שלהם לתמוך בקוד הפתוח. זה האינטרס שלהם לתמוך בבניית קהילות מפתחים בקוד הפתוח, קהילות שתפתחנה פתרונות, שהשוק המקומי זקוק להם.
 
מכאן, מצד אחד השוק הישראלי הוא שוק של חדשנות. יש כאן הרבה מאוד סטארטאפים והרבה יזמות. אבל, מצד שני יש כאן שמרנות רבה בארגונים לא מעטים. זה יוצא דופן, כי ארגונים דומים באירופה מזמן הבינו את חשיבות הקוד הפתוח.
 
בגלל שיש בישראל יזמות וחדשנות, רכשנו כאן חברת הזנק (Qumranet) ובנינו סביבה את מרכז המו"פ שלנו ברעננה. זה מרכז פיתוח גדול וחשוב בחברה, המפתח פתרונותKVM  ופתרונות נוספים, שמאוד חשובים לנו וללקוחות שלנו. יש כאן חדשנות ויזמות רבה המגיעה מהמפתחים הישראליים, שאנו מאוד מעריכים אותם.
 
המטרה המרכזית שלי היא לשדר לשוק את הבשורה שלנו. אנשים לא תופסים מה המשמעות של הילכדות אצל ספק אחד. אני מדגיש בעיקר את החשיבות של ההקפדה על סטנדרטיים עולמיים. גם בתחום האופיס (Office) יש סטנדרט עולמי. אבל מיקרוסופט לא מצייתת לו למרות שהשתתפה בפיתוחו, כדי ללכוד את הלקוחות.
 
אם הממשלות, לרבות ממשלת ישראל, תדבקנה בגישה של סטנדרטים עולמיים, הגישה הזו לא תוכל להתקיים. ב-EU ובכל מדינות אירופה החלו מזמן המהלכים של הציות לסטנדרטיים עולמיים ונעשו צעדים רבים כדי לכפות אותם על חברות דוגמת מיקרוסופט. התפקיד של הממשלות הוא לעבוד בסטנדרטים פתוחים. זה לטובת האזרחים והשוק. זה יספק יכולת בחירה ויכולת לקיים תחרות, בלי לתת למונופול אחד לשלוט בשוק בכוח.
 
אני מאמין, שעם הזמן ינצח הכיוון של Open Standards. אולם, בדרך אני צריך להוכיח לאלה המקבלים החלטות, שזה יותר טוב. זה בדיוק התפקיד שלי.
 
אי ההתאמה של מערכות לסטנדרטים היא טעות, שממשלות רבות עשו ומנהלים רבים טועים בה. המאבק בשוק הוא לא בין קוד פתוח לקוד סגור וקנייני. המאבק הוא האם הולכים ללכידה בידי ספקים, או שהולכים לסטנדרטים בינלאומיים פתוחים".
 
שאלה: האם זה לא מתסכל לנסות לשכנע שאתם צודקים?
תשובה: "ממש לא. זה אתגר שמצליח יפה. נתחי השוק שלנו הולכים וגדלים. בעבר היו לנו מאבקים בשוק, למשל עם נובל ועם מיקרוסופט. אבל הקוד הפתוח, שאנו מובילים, ניצח. לכן, אנו גדלים יפה משנה לשנה. זה קיים גם בהתקנות מקומיות בקהילות מקומיות, שרוצות פתרונות המתאימים לקהילות הללו. לכן אני משקיע את זמני גם כאן בישראל.
 
האג'נדה שלנו נקבעת ע"י המשתמשים וקהל המפתחים העובדים על הקוד הפתוח. הקהילה שלנו מטפלת בנושאים רבים. אבל אני מאמין, שתוך 5 שנים לא יהיה יותר ויכוח, שרוב ה-IT, אם לא כולו, יהיה מבוסס על קוד פתוח. ברור לי, שיהיו פתרונות נוספים, שאינם קוד פתוח בטווח הזמן של 5 שנים. אבל בטווח הזמן של 10 שנים יהיה הקוד הפתוח בכל מקום. אפילו Apple בנתה את ה iOS שלה על בסיס הלינוקס. מה שמחזק אותי זה, שאפל תומכת בסטנדרטים בינלאומיים פתוחים. זו דוגמה טובה, שהתמיכה בסטנדרטים פתוחים מובילה להצלחה. אפל מדגימה את זה יום יום.
 
ברור, שהאנדרואיד זה על קוד פתוח. אולם, גוגל עטפה את זה בהגנות וזה לא בדיוק קוד פתוח כי צריך לשלם לגוגל על כל דבר. זה אנטי תזה לתפיסה של קוד פתוח.  
 
לכן מבחינתי, אפל משלימה את התפיסה שלנו טוב יותר מגוגל, כי אפל מסכימה על הצורך בשימוש בסטנדרטים עולמיים פתוחים. אם תסתכל על הפתרונות של אפל לארגונים, למשל בתחום השרתים, תראה, שהכול מבוסס על קוד פתוח. זה מצוין מבחינתנו. אני מאמין, שגוגל תבין, שלא ניתן לקדם את האינטרנט הנייח והנייד בלי קוד פתוח, שמבוסס על סטנדרטים פתוחים. הרעיון העיקרי של האינטרנט מבוסס על ההסכמה על סטנדרטים בינלאומיים פתוחים. בלי זה האינטרנט לא היה מצליח.
 
אם תסתכל על ההתפתחויות החדשות בתחום המתגים (דוגמת ההכרזה האחרונה של פייסבוק), הם לקחו לוח תקני פשוט ושמו קוד פתוח מעליו. הם לא היו הראשונים בתחום הזה. הקדימה אותם Arista, שבאו לשוק עם הגישה של: Kill Cisco. הם לקחו חומרה תקנית ושמו עליה קוד פתוח וסיפקו לשוק מתגים פתוחים, שמתחרים במתגים הקנייניים והיקרים מאוד של סיסקו. זה הכיוון העולמי, שהשוק יתפתח בו. אם חברות כמו פייסבוק ואחרות מציגות פתרונות תקשורת בקוד פתוח, זה דבר מצוין לשוק העולמי. זה בדיוק מה שמקדם את החזון שלנו: קוד פתוח בכל מקום.
 
חזינו, שה-Kernel של מחשבי העל בעולם יתקדמו בזכות הקוד הפתוח. כיום, על כל מערכת אנדרואיד על הסמארטפון יש אותו כוח מחשוב שהיה במחשבי העל של העבר. זה מה שהביא השימוש בקוד פתוח. זה מה שמאפשר את ההתקדמות העצומה בעולם המחשוב. הקוד הפתוח הקיים ב-Kernel של האנדרואיד זה אותו קוד, שרץ ב-kernel במחשבי העל. כאשר קהילת המפתחים מקבלת גישה לכל כלי הפיתוח, כולם נהנים וכולם יכולים להשתמש בזה.
 
אפילו IBM יודעת, שכדי למכור את השרתים שלה לארגונים, היא צריכה למכור אותם עם קוד פתוח מעל לחומרה שלה. מכאן, שהלינוקס הצליח בכל מקום ואני יכול רק להתגאות בכך".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
יאן ווילדרבור: "אני לא חולם, שכולם יריצו את המערכות שלהם על קוד פתוח. זה כרגע לא מציאותי. החלום שלי הוא, שכולם יוכלו לחלוק חדשנות בין אנשים.
 
זכויות יוצרים, כפי שמממשים זאת כמה ארגונים גדולים, עוצרים את היכולת הזו לקדם חדשנות. לכן, אני מעודד את המגמה לצמצם עד למינימום את השפעת זכויות היוצרים ופטנטים, על התפתחות החדשנות בשוק. יש לי כבר הישגים יפים ב-EU בתחום זה. אני מקווה, שההתפתחות החשובה הזו תגיע גם לישראל.
 
אני מאמין בפתרונות ופיתוחים על בסיס מקומי. אני חולם לראות פיתוחים בקוד פתוח בכל מקום, כדי לענות על צרכים מקומיים. זה הכיוון, שרד האט תוביל בשנים הקרובות".
 
רד האט לוגו



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים