איך מש' התקשורת נתן מתנה של עשרות מיליוני ש"ח לחב' הסלולר הגדולות

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> איך מש' התקשורת נתן מתנה של עשרות מיליוני ש"ח לחב' הסלולר הגדולות
איך משרד התקשורת נתן מתנה של עשרות מיליוני ש"ח לכל אחת מחברות הסלולר הגדולות, במסווה של "תיקונים צרכניים"
מאת: אבי וייס, 17.1.17, 07:20שלמה פילבר

למי שלא הבין את "פרץ הצרכניות והדאגה לצרכנים" של הודעת מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה) מיום 16.1.17 (כאן), אז הנה העובדות המלאות, שמסתתרות מאחורי ההודעה הזו (שהיא כולה ספין אחד גדול).

א. כל "ההודעה הצרכנית" של משרד התקשורת לא נועדה אלא למטרה אחת בלבד: להוריד את שעות הפעילות של מוקדי שירות הלקוחות של חברות הסלולר מ-13 שעות ביום ל-10 שעות ביום.

הנושא הזה כלל לא היה בשימוע הצרכני, שנוהל בנושא התיקונים הצרכניים (מסמך השימוע מצוי כאן).

המדובר במתנה של עשרות מיליוני ש"ח של שלמה פילבר, לכל אחת מחברות הסלולר הגדולות (במצטבר לכל החברות זה הרבה מעל ל-150 מיליון ש"ח לשנה). זאת, אחרי שחברות הסלולר סגרו את רוב מרכזי השירות שלהן ברחבי הארץ. כעת הן יכולות לפטר עוד כשליש מכוח האדם העוסק בשירות לקוחות, כי גם השירות הטלפוני אצלן מצטמצם דרסטית מ-13 שעות ל-10 שעות ביום.  

נושא צמצום שעות הפעילות של מוקדי חברות הסלולר נחשף באתר Telecom News בהרחבה כמה וכמה פעמים בחודשים האחרונים (למשל: כאן, כאןכאןכאןכאןכאן וכאן), כי הוא נוהל במחשכים ובשימוע, שהוסתר מהציבור ושהתקיים רק מול חברות הסלולר. הציבור, גופי הצרכנות והגופים המייצגים את הציבור והאינטרס הצרכני, בכלל לא היו חלק מהשימוע לגבי שעות הפעילות של מוקדי חברות הסלולר.

כתוצאה מהכאוס, חברות הסלולר החלו במסע של רמיסת ושחיקת שעות מתן השירות הטלפוני לציבור, למשל ע"י פתיחת המוקדים הללו ב-5 בבוקר, בזמן שכולם ישנים... הפרות הרישיון ההמוניות הללו של חברות הסלולר עברו ללא כל תגובה ממשרד התקשורת, שכעת פשוט "הסיר את המסכה" והפך להיות "פרזנטור" רק של סלקום ופרטנר. 

כך, האינטרס הצרכני פשוט נדרס למוות במשרד התקשורת, משרד ממשלתי, שחי מכספי הציבור, שעבר לתהליך חמור ובלתי חוקי של שימועים כפולים וחסויים, שמופנים רק לחברות התקשורת הגדולות, כדי לענות על האיטרסים הכלכליים הצרים והמיידיים שלהן. כך, הגענו לתחתית של התחתית בייצוג של האינטרס הצרכנים במדינת ישראל. משרד התקשורת הפך להיות שלוחה של חברות התקשורת והאינטרסים הכלכליים המיידיים שלהן.

למעשה, החלטת משרד התקשורת לצמצם את שעות הפעילות של מוקדי השירות עוקפת את הדיון המשפטי, שקיים סיני ליבל נגד המשרד בדיוק בנושא הזה והיה בדרכו לבג"ץ (טיוטת העתירה לבג"ץ מצויה כאן). ההחלטה הזו קובעת עובדה לבית המשפט הגבוה לצדק עוד בטרם שהתקיים הדיון בנושא זה בבג"ץ

ב. כל שאר הנושאים הצרכניים, שפורסמו ביום 16.1.17 ע"י מנכ"ל משרד התקשורת, אין בהם שום חידוש, כי כולם עונים על חוק הגנת הצרכן ועל הפסיקה הנרחבת הקיימת בתחום הצרכנות בשנתיים האחרונות. מדובר רק ב"יישור קו" (וגם לא מלא, הסבר בסעיף הבא), מול התפתחות חוקי הצרכנות והפסיקה בשנים האחרונות ועיגון החידושים הללו ברישיונות חברות הסלולר. במקום להוביל, משרד התקשורת נגרר אחרי מה שהאזרחים משיגים בעצמם בבתי המשפט (שעדיין נשארו עצמאיים). 

אגב, משום מה, מדובר בתיקונים של רישיונות חברות הסלולר בזמן שההתפתחויות הצרכניות (בחקיקה ובפסיקה) חלות על כל חברות התקשורת, לא רק על חברות הסלולר. כך, שיהיה צורך בעוד סבב של שימועים ועדכונים. 

אך לאחרונה חשפנו (כאן) החלטה של בית המשפט לתביעות קטנות באשדוד, בדיוק בנושאים הצרכניים הללו והשופט הסתמך בהחלטותיו על החוק ופסיקות קודמות, בדיוק בנושאים, שכעת נכנסים לרישיונות של חברות הסלולר. כך, שאין בעדכונים הללו שום דבר חדש. זה רק ספין, שנועד להסתיר את המתנה הגדולה לחברות הסלולר בדמות צמצום שעות פעילות המוקדים

למי ששם לב, אין בהודעה של שלמה פילבר מועדים מתי "התיקונים הצרכניים" שפורסמו ייכנסו לתוקף. זה לא מקרי, שהמועדים הללו לא פורסמו: התיקונים הללו לא נכנס מחר לתוקף, גם לא בשבוע הבא וגם לא בחודש הבא. אולי בעוד חצי שנה  כך, שום דבר לא נכנס לתוקף (למעט צמצום שעות הפעילות של מוקדי השירות). ככה עובדים ובענק על הציבור ועל העיתונות, שלא מבינה את הספין. 

ג. יתרה מכך, יותר ממחצית מהנושאים הצרכניים, שהיו בשימוע, כלל לא נכנסו לתוך החלטה המסכמת שפורסמה, לתיקון הרישיונות של חברות הסלולר! למה? כי הנושאים הללו דרשו מחברות הסלולר להשקיע (למשל במערכות תיעוד והקלטה, שיפור הניראות והשקיפות באתרי האינטרנט של החברות, חיזוק מעמדו של נציב תלונות הציבור בחברות ועוד ועוד). בפועל, כ-70% מהתיקונים הצרכניים, שהיו בשימוע, נמחקו ונעלמו ולא הופיעו בהחלטה הסופית, ללא כל הסבר מדוע הן נמחקו. אולם, זה די ברור למה

שורה תחתונה: כמעט כל התהליכים הצרכניים, שמשרד התקשורת מנהל בשנה האחרונה, הפכו לסודיים, כדי שהציבור לא ירגיש איך מסדרים אותו מכל הצדדים: גם מטעם חברות התקשורת וגם מטעם משרד התקשורת, כי לשניהם יש אותם אינטרסים: לעשוק את הציבור וכיסו, בלי כל חשבון ציבורי וחוקי. כך, הידרדרנו במהירות למצב, שבו אין מי שמייצג את האינטרס הצרכני והציבורי בישראל, לא בכנסת ולא במשרד התקשורת. 

עדכון 18.1.17: משרד התקשורת פרסם היום (כאן) את הנוסח המלא של "התיקונים הצרכניים" ומהם עולה שהתיקונים הללו חלים גם על בעלי "רישיון אחוד"(רישיון שמגלם בתוכו כמה רישיונות יחד, כולל MVNO). יחד עם זאת, התיקונים לא חלים על בעלי רישיונות אחרים (למשל רישיונות מפ"א של ספקי התקשורת הגדולים דוגמת בזק והוט ורישיונות של ספקים מכל הסוגים, כולל ISP שאינם בעלי "רישיון אחוד"). במסמך הזה מגלה שהיו כמה מסמכים שנשלחו ממשרד התקשורת רק לחברות הסלולר (הם מכונים במסמך כך: 
"בקשת מידע לצורך בחינה לעדכון רישיונות בנושאים צרכניים") והם "הוכחה שחור על גבי לבן" שהיו תהליכי שימוע שהוסתרו מהציבור. 
רק צרות צרכניות וספינים



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

28-30/5/19 - Israel Impact Summit 2019  

5/6/19 - BMR 2019 – Wireless Hands on Training  

19/6/19 - Bynet Expo 2019  

23-27/6/19 - Cyber Week 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: האם ניתן לחבר ממיר כבלים פרטי על רשת הוט? - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

כיצד שינוי של מילה אחת יגרום לכך שלא תקבל תמיכה טכנית מחברות הסלולר - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן
 
זרקור חברות
 
Telecom Experts
 
NORDVPN
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים