באילו מוקדי שירות של חברות התקשורת אין סיכוי לקבל מענה אנושי בזמן סביר?

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות עולם ה-ICT >> פורסמו "אלופי הבדיקות של ישראל" בתחרות הבדיקות הישראלית - ISTC >> באילו מוקדי שירות של חברות התקשורת אין סיכוי לקבל מענה אנושי בזמן סביר?
משרד התקשורת שלף לפתע 3 סקרים מקיפים, שהמשרד ערך (באמצעות 2 חברות סקרים), לגבי זמני המענה במוקדי שירות הלקוחות ב-10 חברות תקשורת, בין השנים 2015 עד 2017 (כולל). מי החברות הגרועות ביותר, שאי אפשר לקבל מהן שירות במוקדי שירות הלקוחות שלהן בזמן מענה סביר? זה די ברור: קבוצת סלקום וגולן טלקום, מי שרגילות לצפצף (ובמשך שנים), לא רק על משרד התקשורת, אלא גם על הלקוחות שלהן. כשרואים את הנתונים המזעזעים, מובן למה הסתירו אותם עד כה מהציבור.
מאת: אבי וייס, 25.7.18, 07:00נתי כהן

את השערוריות סביב ההתקפלות של משרד התקשורת בפני כמה חברות סלולר מפרות חוק ורישיון סדרתיות סקרנו לא אחת. ובעקבות משרד התקשורת, במהלך שהובל ע"י המשנה למנכ"ל, שמילה מימון, גם ועדת הכלכלה של הכנסת נהגה כך, כשתיקנה אך לאחרונה את "חוק 3 הדקות" והפכה אותו ל"חוק 6 הדקות". מדובר בשערוריות צרכניות חמורות, שסקרנו בלא מעט חשיפות ומאמרים, שמרוכזים בנספח כאן למטה, למתעניינים.

באחד השימועים המפוברקים של משרד התקשורת, בנושא "מוקדי הפניות הטלפוניות של חברות התקשורת" (המסמך האחרון בשרשרת השימועים כביכול הללו - מצוי כאן למתעניינים, בחתימת המנכ"ל נתי כהן, בתמונה משמאל), הופיעה בעמודים 10 ו-11 של המסמך בחתימת ידו, התייחסות קצרה לאיזו מתכונת של סקר טלפוני, שהמשרד ערך במשך 3 שנים, בעניין זמני התגובה של מוקדי השירות של 10 חברות תקשורת.

במסמך של המנכ"ל הובאו נתונים של המדידות, שנעשו בסקרים הללו מאוד בקצרה, ללא שמות החברות, והסקרים הללו בכלל הובאו במסמך בחתימת המנכ"ל, כדי להדגיש את "מורת הרוח" של המשרד מכך, שלאחר ששעות הפעילות של המוקדים הטלפוניים קוצצו מ-13 שעות ל-10 שעות בימות החול של השבוע, זמני המענה של המוקדים עלו (במקום לרדת, כפי שהמשרד ציפה, משום מה, בעקבות "המתנה הכלכלית" האדירה הזו, שהעניק לחברות. זאת, בשווי מצטבר של מעל ל-150 מיליון ש"ח לשנה, לכל החברות). 

לפתע, ללא כל הודעה לציבור ובאיחור רב (שאין לו שום הסבר), המשרד העלה בשבוע החולף לאתר המשרד את 3 הסקרים הללו והם נמצאים כאן. כל 3 הסקרים נעשו בשנים 2015 עד 2017 (כולל), לפי מתודולוגיה מאוד מובנית וברורה, שהמשרד הכתיב לחברות הסקר.

כשרואים את הנתונים המזעזעים (שמייד נביא אותם), די ברור מדוע הנתונים הללו הוסתרו מהציבור מאז 2015 ועד היום. בשום מוקד שירות אחר בארץ או בעולם (גם לא בעולם התקשורת) לא נמדדו תוצאות כאלו מזעזעות (של התעלמות מהלקוחות ואי מענה במוקדי השירות, בהיקפים מחרידים, מנקודת מבט צרכנית). 

 לכן, ביום 23.7.18 שלחנו את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"לפתע משרד התקשורת "שיחרר" באתר המשרד נתונים מאוד חשובים שהיו בידיו מזה מספר שנים, מ-2015 עד 2017:
https://www.gov.il/he/Departments/publications/reports/23072018_4
אם אלו הזמנים של זמני המענה האנושי במוקדי השירות של חברות התקשורת, נתונים, שהיו ידועים למשרד מ-2015 עד 2017 (כולל), נשאלת מיד השאלה, מדוע המשרד נהג הפוך מהממצאים הללו ופעל:
  • לקיצור שעות הפעלת המוקדים הטלפוניים מ-13 שעות ביום חול ל-10 שעות ביום חול?
  • להכפלת זמני המענה במוקדי שירות לקוחות, מ-3 דקות ל-6 דקות?
זאת, במקום לבצע תהליכי אכיפה אגרסיביים ונחרצים (שזה בדיוק תפקידו של משרד התקשורת, להגן על האינטרס הצרכני והציבורי), כנגד החברות, שזלזלו בשירות הלקוחות שלהן בצורה בולטת, בניגוד לכמה חוקים ותקנות ובניגוד לכתוב ברישיונן?
האם הנתונים הברורים, שכעת נחשפים, לא אמורים להוביל לביטול הרגולציה, שנועדה כל כולה לשרת רק את האינטרסים הכלכליים של בעלי חברות התקשורת בכלל וחברות סלולר בפרט?"

תגובה לא קיבלנו, ככל שנקבל, נעדכן בהתאם.

מהם הממצאים העיקריים של הסקרים שמשרד התקשורת ביצע וכעת חשף?
הנתון הכי חשוב הוא: מי עושה צחוק מהחוקים, התקנות, הרישיון, משרד התקשורת, הציבור בכלל וציבור הלקוחות שלו בפרט?
זה כתוב כאן, "שחור על גבי לבן" בנתוני הסקר, שנערך במחצית 2017:
צילום 1 מוקדי שירות לקוחות

הסבר קצר: כל אחת מ-10 החברות קיבלה 100 שיחות מהסוקרים בזמנים שונים (בהתפלגות על פני היממה ועל פני ימות השבוע, כפי שהוכתב בתסריטי הפעולה של המשרד לגבי כל החברות).

אצל גולן טלקום וסלקום (נטוויז'ן), 13 שיחות נותקו ע"י הסוקרים, אחרי שהם המתינו על הקו ללא מענה 30 דקות (זו הייתה המתודולוגיה של משרד התקשורת: לנתק את השיחה אחרי 30 דקות המתנה ללא מענה ולתעד זאת).

כפי שאתם רואים, "שחור על גבי לבן", גם בסלקום (נטוויז'ן היא חלק מסלקום) וגם בגולן טלקום, 13 שיחות מתוך 100 שיחות אליהן, לא נענו במשך 30 דקות של המתנה למענה אנושי!!!  

אם לא די בכך, הנה כאן הנתונים של ממוצעי המענה במוקדי השירות לפי חברות (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
צילום 2

כפי שאפשר לראות, בסלקום (נטוויז'ן) מקבלים מענה אנושי במוקדי שירות הלקוחות של החברה אחרי למעלה מ-19 דקות המתנה (בממוצע)!! גולן טלקום לא טובה יותר (ממתינים מעל 15 דקות בממוצע למענה אנושי)... 

בזק ובזק בינלאומי הן היחידות שעמדו ב"חוק 3 הדקות", שהיה בתוקף ב-2017, על פי ממצאי הסקר של משרד התקשורת.


אם אתם שואלים מה היה ב-2016 אז הנה זה כאן:
צילום 3
כלומר: גם ב-2016, מכ-100 שיחות לגולן טלקום, 24 שיחות לא נענו (ולכן נותקו) אחרי 30 דקות של המתנה!!

והנה הממוצעים של זמני המענה ב-2016 (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
צילום 4

כלומר: גולן טלקום וסלקום (נטוויז'ן) היו ונשארו הגרועות ביותר עבור לקוחותיהן, בשנתיים שחלפו, עפ"י ממצאי הסקר של משרד התקשורת.

בגולן טלקום זמן ההמתנה הממוצע עמד אז (ב-2016) על מעל 20 דקות!!!
 
ב-2016 היו לא מעט חברות שענו על "חוק 3 הדקות", שהיה בתוקף ב-2016: בזק בינלאומי, הוט מובייל, פרטנר, בזק, 012-סמייל (פרטנר). הנפילה בזמני המענה בין 2016 ל-2017 מקורה במקום אחד אחד בלבד: הכניעה המחפירה והנראית על פניה פלילית, של מנכ"ל משרד התקשורת דאז, "עד המדינה" שלמה פילבר, לדרישה של פלאפון (שהובילה את המהלך), להוריד את שעות הפעלת המוקדים מ-13 שעות ל-10 שעות.

בעניין זה הועבר (ע"י סיני ליבל) מסמך מאוד מפורט ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל (המסמך המלא מצוי כאן), בעניין הכניעה הזו, שהיא מתנת ענק לחברות ופגיעה חמורה בצרכנים (פגיעה כפולה: גם פחות שעות שירות טלפוני ביממה במוקדי שירות הלקוחות וגם יותר זמן המתנה למענה אנושי מאותם מוקדי שירות). סיני ליבל עדיין ממתין למענה מח"כ איתן כבל, שמציג את עצמו בכל מקום כלוחם למען הצרכנים.

המדובר במסמך מדהים, מגובה בראיות למזימה הפלילית (לכאורה) הזו, שהצליחה "להפיל לקרשים" את רמת שירות הלקוחות בישראל, מצד חלק מחברות התקשורת, לרמה בלתי נסבלת ובלתי הגיונית, של המתנה של לעיתים חצי שעה ומעלה, למענה אנושי במוקד שירות הלקוחות. זאת, כפי שהנתונים שנחשפו כעת ע"י משרד התקשורת בעצמו, מצביעים על כך.

האם שר התקשורת איוב
השר איוב קראקרא, (בתמונה משמאל), יתקן את העוול הצרכני הנוראי הזה?

נמתין ונראה. 

נספח:

הכתבות הקודמות בעניין העוול הצרכני בתחום "מוקדי שירות הלקוחות" של חברות התקשורת:
1) "עוד בדיחה וספין ענק על הציבור של איוב קרא ונתי כהן בעניין המענה במוקדים",
2) חשיפת החורים ברגולציה הצרכנית (כביכול) בפניות למוקדי שירות לקוחות.
3) האם מנכ"ל משרד התקשורת היה מוסמך לשנות את רישיונות חברות התקשורת?
4) חשיפת השימוע המפוברק ברגולציה הצרכנית בפניות למוקדי שירות לקוחות!
5) הכנסת אישרה אמש את הכפלת זמן המענה במוקדי שירות ל- 6 דקות...
6) עוד תרגיל ב"טופס הנגישות לשירותים" של הוט מובייל (פרק שני בסאגה).
7) קריסת הפיקוח על חברות הסלולר משפיעה על הכיס שלכם - בלי שתרגישו!
8) קריאה לחקירה פלילית בעניין צמצום שעות פעילות המוקדים בחברות הסלולר!!
9) "נסגר מעגל הראיות" בפרשת ההטבה שפילבר העניק לחברות הסלולר!!
10) האם נמצא "אקדח מעשן" נוסף בפרשת "תיק 4000" (בתחום הסלולר דווקא)?
11) סיני ליבל: השימועים למוקדי שירות של חברות התקשורת הם "הפרת אמונים"!
12) איך מש' התקשורת נתן מתנה של עשרות מיליוני ש"ח לחב' הסלולר הגדולות!?
 
מוקד שירות לקוחות



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  

11/12/19 - Next Case  

12/2/20 - Teleco 2020

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן






 
זרקור חברות
 
פורטינט
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים