מי אחראי לגבייה של כ-5 ש"ח לחודש על "עוקץ התא הקולי", שהיה בחינם?

דף הבית >> חדשות >> השבוע בכותרות >> מי אחראי לגבייה של כ-5 ש"ח לחודש על "עוקץ התא הקולי", שהיה בחינם?
"עליית מדרגה" במאבק המשפטי של סיני ליבל נגד "עוקץ התא הקולי", שבו חברות הסלולר החלו לגבות מלקוחותיהן 4.9 ש"ח (כ-60 ש"ח לשנה על כל מנוי) עבור שימוש בתא הקולי. האם היועצת המשפטית של משרד התקשורת תצורף כנתבעת? סיני ליבל: למה היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד), אינה נוקטת עמדה בעניין ״עוקץ התא הקולי״? בינתיים, מאות אלפים ואולי יותר ממיליון לקוחות, נאלצים לשלם עבור תא קולי, שקיבלו שנים בחינם. עדכונים בסוף הכתבהסיני ליבל
 מאת: אבי וייס, 22.7.19, 14:37

סיפור "עוקץ התא הקולי" נחשף באתר Telecom News במרץ 2019, כשהוט מובייל החלה לפתע לגבות 4.9 ש"ח לחודש על השימוש בתא הקולי (שמיום הקמת החברה ועד מרץ 2019, ניתן כשירות נלווה לכל החבילות - ללא כל עלות).

סיני ליבל, (בתמונה משמאל), מתכנן להגיש תביעה נגד הוט מובייל,.לאור התשובות התמוהות, שהתקבלו מהוט מובייל ושתיקת משרד התקשורת בנושא. "תביעה ייצוגית" כבר "רצה" בנושא זה. 

בינתיים שאר חברות הסלולר "הצטרפו לחגיגה על הכיס של הפראיירים" והאחרונה היא פרטנר. 

בעניין זה פרסמנו כבר 2 כתבות מפורטות (מומלצות לקריאה למי שפספס):
ההתפתחות הטרייה בפרשה זו: משרד התקשורת מסר תגובה (שעיקרה נמצא כאן), שלפיה עולה, שהמשרד טוען, ששירות, שלא נקבע לו תעריף, משמעו שהתעריף היה 0 (אפס) ש"ח ולכן ניתן לייקר אותו לכ-5 ש"ח... 

העניין הזה הוביל את סיני ליבל לנסות לברר אם זו העמדה המשפטית העו"ד דנה נויפלדרשמית של משרד התקשורת ופנה וכמה פעמים למשרד התקשורת בכלל וליועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד, בתמונה משמאל) בפרט. לברר את הנקודה הזו.

הפניות של סיני ליבל נמצאות כאן וכאן

גם אני פניתי לקבל את תגובת משרד התקשורת. אולם, תגובה ממשית לא קיבלתי. התגובה, שקיבלתי ממשרד התקשורת היא כזו: "הפניה תענה ממשרדנו ישירות לפונה". ככל שאקבל תגובה לעניין, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לעניין לא אקבל, די ברור למה... 

לאור אי המענה ממשרד התקשורת, סיני ליבל שוקל לצרף את היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד) כנתבעת בתביעה שתוגש על ידו ובמטרה להזמינה בבוא העת לדוכן העדים למסירת עדות בהליך המשפטי, שינוהל, ככל שינוהל, בעניין זה. 

סיני ליבל: "מדוע היועצת המשפטית של משרד התקשורת אינה חושפת את עמדתה בעניין 'עוקץ התא הקולי'? פורסמה כאן כתבה .במרץ 2019 ועד היום לא התקבלה התייחסות מהמשרד. קיבלתי התייחסות חלקית לפנייתי דרך 'חוק חופש המידע' מהמשרד (הפנייה כאן), בתגובה ללא חתימה, ולכן פניתי שוב לקבל את עמדת היועצת המשפטית ב-1.7.19. תגובה - אין.

בינתיים, מאות אלפים ואולי יותר ממיליון לקוחות, נאלצים לשלם עבור תא קולי, שקיבלו שנים בחינם. מאז גם פרטנר 'הצטרפה לחגיגה', בחסות חוסר האונים של משרד התקשורת, או בחסות הגיבוי \ חיפוי, שהמשרד נותן לגזל הצרכני הזה. 

פנייתי ליועצת המשפטית הייתה מאוד עניינית ואדיבה והנה היא כאן במלואה:
*******************************************************************************
נושא: וידוא עמדת היועצת המשפטית בעניין חיוב עבור תא קולי 
גברתי, במענה לפנייה שבקובץ ניתן המענה שצורף בעמוד 9 בקובץ.
עו״ד דנה נויפלד - היועצת המשפטית במשרד התקשורת 
גברתי,
צודק, נכון ומתבקש כי בנסיבות העניין, כבוד היועצת המשפטית תאשר כי עמדת משרד התקשורת לעמודים 1-8 בקובץ המפורטת בעמוד 9 בקובץ הינה על דעת היועצת המשפטית של משרד התקשורת
עיקרי עמדת משרד התקשורת שלהלן הועברו לח״מ על ידי פניות הציבור ביום 4 יולי 2019. ראה מספר הפנייה בכותרת המענה.  
- וידוא כי העמדה שלהן הינה עמדת עו״ד דנה נויפלד
לשיטת משרד התקשורת, על פי סעיף 74 ברישיון הוט מובייל, החיוב עבור 99 שירותי רט״ן בתוספת הראשונה הינו בתעריף 0 אם לא נרשם אחרת. 
לטענת הח״מ, אם לא נרשם אחרת, השירות ניתן ללא תעריף. 
נשארה השאלה האם עמדת משרד התקשורת שלהן הינה עמדה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו״ד דנה נויפלד?
העמדה, כי אין תעריף משמעה תעריף אפס - מחייבת הכרעה משפטית.
להבנת הח״מ, הפרשנות לעיל 'לא תחזיק מים' בהליך.  
בקשתי פשוטה - שהיועצת המשפטית תאשר שהעמדה לעיל הינה עמדת היועצת המשפטית של המשרד.   
***********************************************************************************************************************
לעניות דעתי, העמדה, שהוצגה ע"י גורם לא ידוע במשרד התקשורת - בעייתית. היא הופכת את הסכמי ההתקשרות לניירות חסרות כל משמעות, אם אין תעריף משמעו תעריף אפס...הפרשנות הנכונה מבחינה הגיונית ומשפטית: אין תעריף. ואין תעריף, אז אין תעריף ולא ניתן לעדכן שירות ללא תעריף, אלא בהחלפת המסלול \ החבילה של הלקוח, כשתסתיים, לאחר הודעה מתאימה ובהסכמת הלקוח. 

אין מחלוקת כי ניתן לעדכן תעריף כולל. המחלוקת היא, שלא ניתן לקבוע תעריף עבור שירות רט"ן שלא נקבע לו תעריף נפרד ולא צוינה נתינתו כהטבה לזמן מוגבל. 

דהיינו,
 נדרשים שני תנאים לתחילת גביית תשלום ממנוי חברת סלולר עבור שירות רט"ן דוגמת תא קולי:
 
הראשון: התעריף בגין שירות הרט"ן תא קולי פורט בהסכם ההתקשרות בעיקרי התוכנית כתעריף נפרד.
 
השני: פורטו ב'עיקרי התוכנית' מרכיבי ההטבה, שניתנה לעניין תא קולי  - הסכום החודשי של ההטבה, תקופת ההטבה, תעריף השירות לאחר סיום מתן ההטבה.

לסיום אני מדגיש שוב: יש 99 שרותים ב'תוספת הראשונה' כמו תא קולי. לדוגמה: שיחה מזוהה. מחר יקחו על זה כסף. לכן, הטענה שלי היא, שאם מותר על תא קולי - מותר על כל שירות - ואז הסכם ההתקשרות עם הלקוח שווה לעטיפת דגים". 

נעדכן את קוראינו ככל שההליך המשפטי הזה יתקדם. 

עדכון 25.7.19: פורסם מאמר מאוד מרתק מארז רביב בנושא מוקדי השירות של חברות התקשורת - כאן

עדכון 29.7.19: בעקבות התרחבות "עוקץ התא הקולי" לחברות סלולר נוספות, פנה סיני ליבל ליועצת המשפטית של משרד התקשורת ביום 24/7/19 בפנייה נוקבת נוספת. ראה קובץ הפנייה המלא של סיני ליבל לעו"ד דנה נויפלד - כאן. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם. 
VOICE FREE


 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

9-16/9/19 - Tel Aviv Blockchain Week 

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן








 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים