Telecom News - תהליך הפרטת חב' הדואר זוהם בניגודי עניינים של שר התקשורת לשעבר הנדל

תהליך הפרטת חב' הדואר זוהם בניגודי עניינים של שר התקשורת לשעבר הנדל

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> תהליך הפרטת חב' הדואר זוהם בניגודי עניינים של שר התקשורת לשעבר הנדל
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, בדיון במסקנות "ועדת רוזן" בוועדת הכלכלה, היה הראשון לחשוף את הקשר בין השר המפוטר, יועז הנדל, לבין המתחרה הראשית של חברת הדואר: "חברת מסר", שנמצאת בבעלות משותפת של "ידיעות אחרונות", בה עבד השר הנדל. האם אין מקום לחקור את כל המהלכים הללו וההחלטות, שקיבל השר הנדל, לאור החשיפה הזו, מה ש"זיהם" את כל תהליך ההפרטה של חברת הדואר, לרבות כל ההחלטות טרום היציאה למכרז ההפרטה ובמהלך ההפרטה, כולל החלטות חשאיות של השר לשעבר הנדל, שלא הוצגו לציבור ומוסתרות היטב? 
עדכונים בסוף הכתבה. עדכון אחרון 14.1.21.
מאת: מערכת Telecom News , 28.12.20, 07:30מיקי זוהר תמונת מסך

"אם אתה מנכ"ל בארי, אם תוכל להגיד מי הבעלים שם, אם יש איזה ניגוד עניינים בסיפור הזה...אני מבקש ממך שהוא יענה על השאלה, אם יש חשש לניגוד עניינים, ואם יש איזה שהם בעלים מיוחדים שקשורים אולי בעבר של יועז הנדל או משהו כזה... אני יודע מה אני אומר. תאמין לי".

אלה המילים של יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר,
(בתמונה משמאל), בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, 25.11.20.

מיד נבין ונחשוף, למה בדיוק הוא התכוון. 


על רקע המשך אי הוודאות סביב נגיף הקורונה, העובדה, שבקרב המתמודדים על רכישת 20% מחברת הדואר אין גורם בעל ניסיון ממשי בתחום הדואר, לצד הקדמת הבחירות לכנסת, מהדהדים דבריו הנוקבים של עו"ד יגאל לוי (בתמונה למטה), לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת, שאמר ל”כלכליסט”:יגאל לוי

"קידום ההפרטה דווקא בעיתוי הנוכחי נראה תמוה. מעבר למשבר הכלכלי העולמי ולירידה הדרמטית בפעילות הדואר, הרי שטרם הסתיים השימוע על המלצות 'ועדת רוזן', שישפיעו מאוד על שווי החברה. לכך יש להוסיף את השאלות הפתוחות סביב עתיד בנק הדואר, שגם המדינה מתחילה להפנים שלא ניתן לנתקו מחברת הדואר. יש לקוות שאם בכל זאת תקודם הפרטת הדואר, לא נמצא עצמנו עם ‘מכירת חיסול’ של נדל"ן ציבורי ועם חברה ריקה מנכסים".

בכל מקרה, בימים אלה הסתיים השלב הראשון בהליך הפרטת חברת הדואר, הושלם הסינון הראשוני של המתמודדים ובחינת עמידתם בדרישות הסף ונפתחו חדרי הדואר, לקבלת פרטים נוספים על שווי החברה.

ההליך הזה אמור להתסיים עד סוף רבעון שני 2021 - כאן. כל פרטי ההליך יש כאן, למתעניינים.

ביום 11.12.20 נערכה פנייה לרשות החברות כדי "לקבל את רשימת המתמודדים המעודכנת - מי שאושר במכרז והמתמודד לרכישת 20% מחברת הדואר, במסגרת השלב הראשון בתהליך הפרטת החברה".

עד כה לא התקבל מענה מרשות החברות. מה שכן ידוע זה, שכצפוי, "דפוס בארי" הסיר את מועמדותו, כנראה בעקבות החשיפה שלנו.

כפי שדיווחנו ביום 29.10.20, "דפוס בארי", שהוא אחד משני הבעלים של "חברת מסר", נרשם כמתמודד לרכישת 20% מחברת הדואר, במסגרת השלב הראשון בתהליך הפרטת החברה.

במאמר, הבענו תמיהה כיצד מתאפשר ל"מסר", שהוא המתחרה הממשי היחיד של חברת הדואר, להתמודד על רכישת חלק מהחברה.

כזכור, מאחורי המותג "מסר" עומד מיזם של שילוב כוחות חזק בתחום הדואר הכמותי בישראל:

"דפוס בארי" הנמצא ב"קיבוץ בארי" - האחראי על הבאת הלקוחות, הדפסת הדואר הכמותי, מיונו והובלתו.
חברת "בר הפצה" - המופקדת על חלוקת הדואר לבתי הנמענים. 

כאמור, "דפוס בארי" ניצל תחילה את שתיקת ועדת הריכוזיות ונרשם לשלב הראשון של ההפרטה, אולם בעקבות החשיפה שלנו הבין את הרמז ו"הוציא את הערמונים מהאש" עבור הממשלה, כשהחליט להסיר את מועמדותו לרכוש חלק מחברת הדואר ולהתמקד במאבק בהמלצות "ועדת רוזן".

כפי שניתחנו בהרחבה (כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן), "ועדת רוזן" המליצה על שורת הטבות יקרות ערך לחברת הדואר, על חשבון המתחרים בענף.

לאור האמור לעיל, ברור, שבמשרד האוצר אמורים להיות מרוצים מאוד מהמלצות "ועדת רוזן" ומהשבחת שווי חברת הדואר ערב הפרטתה, למרות שגם הם מתגייסים במכתבם ל"מאמץ השיווקי", שכביכול מדובר בהמלצות העשויות להועיל לתחרות.הנדל

אולם, מה שהפתיע את משרד האוצר ושר האוצר, ישראל כ"ץ, היה פרץ היצירתיות של שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), שהוסיף מיוזמתו וללא תיאום עם משרד האוצר, מספר "דגשים" הפוגעים בחברת הדואר לטובת מתחריה:
  1. על חברת הדואר הוטל להציג תוך 40 יום תוכנית לשיפור השירות לציבור, שתכלול התייחסות, בין היתר, לסוגיות הבאות: אספקת שירותי הדואר ובנק הדואר בערוצים מקוונים וישירים; קיצור משך זמן ההמתנה ביחידות הדואר ובמוקד המענה הטלפוני; קיצור וייעול מערך מסירת החבילות, ופיתוח מערכת ממוחשבת לבקרה וניטור של עמידת החברה בתקנים הקבועים ברישיונה.
  2. על מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, (בתמונה משמאל), הוטל לבחון אפשרויות להרחבת התחרות בתחום החבילות הנכנסות לישראל (הסחר המקוון), הנשלט ברובו ע"י חברת הדואר.לירן אבישר בן חורין
משרד האוצר המופתע אף פרסם מכתב חריף נגד 2 ההחלטות הנ"ל של יועז הנדל: "חלק מן ההמלצות, בפרט אלה הנוגעות לתחום הסחר המקוון, עולות כדי התערבות משמעותית ובלתי נדרשת של הרגולטור המתנהל בכללי מוכר מרצון וקונה מרצון".
 
כאמור, עם כל הכבוד לשר התקשורת, המלצות הוועדה נופלות גם בתחום סמכות שר האוצר, שלא היה מעורב כלל בעבודת הוועדה.

מה גם, כפי שצפינו, גם ועדת הכלכלה של הכנסת, תרצה להביע דעתה על המלצות "ועדת רוזן".

ואכן, ביום 25.11.20 ערכה ועדת הכלכלה ישיבה בנושא המלצות "ועדת רוזן". בישיבה, שהוגדרה ישיבה ראשונה מתוך סדרת ישיבות המתוכננות בנושא, לא היו הפתעות מיוחדות, כאשר תומכי חברת הדואר תמכו בהמלצות הוועדה ומתחרי חברת הדואר התנגדו להן. מדובר בישיבה שהתכנסה תחת הכותרת: "הרפורמה בענף הדואר" (צילום הדיון בוועדה - כאן). 

כעת נתייחס לדבריו של ח"כ מיקי זוהר המצוטט לעיל. 
את עינינו לכדה אמירה מאוד יוצאת דופן של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, בדיון הנ"ל בוועדת הכלכלה, שאמר, כאמור לעיל:

"אם אתה מנכ"ל בארי, אם תוכל להגיד מי הבעלים שם, אם יש איזה ניגוד עניינים בסיפור הזה...אני מבקש ממך שהוא יענה על השאלה, אם יש חשש לניגוד עניינים, ואם יש איזה שהם בעלים מיוחדים שקשורים אולי בעבר של יועז הנדל או משהו כזה... אני יודע מה אני אומר. תאמין לי".

ח"כ מיקי זוהר, אמנם, לא הרחיב בנושא ואולי ראוי היה שיעשה כן, אולם יתכן, שהתכוון לעובדה, שקבוצת "ידיעות תקשורת" היא אחד הבעלים של "בר הפצה", שהיא אחת הבעלים של "חברת מסר" (יחד עם "דפוס בארי") - ויועז הנדל עבד במשך שנים בקבוצת "ידיעות אחרונות" והיה קשור קשר אישי וכלכלי לקבוצה זו, עד ליום כניסתו לפוליטיקה. 

חשוב להדגיש כאן למי שלא יודע, שחברת "בר הפצה" היא בבעלות של קבוצת "ידיעות אחרונות" (ביחד עם עדו ברגמן, גיסו של נוחי דנקנר). "דפוס בארי", הוא השותף של "בר הפצה" באחזקות ב"מסר". שתיהן (כי הן פועלות במשולב), הן המתחרות החזקות והיחידות בישראל מול חברת הדואר, חברה הנמצאת בפיקוח הדוק של משרד התקשורת.

לא ניתן להסתיר את העובדות הללו. גם אסור להתעלם מהעובדות הללו. 

בנוסף, 
בשנים 2010 עד 2018 יועז הנדל הוציא לא פחות מ-4 ספרים במסגרת הוצאת "ידיעות ספרים", שהיא חלק מ"ידיעות אחרונות". כך, שקשריו הכלכליים והאישיים עם קבוצת "ידיעות אחרונות" היו הדוקים ביותר ונמשכו לאורך שנים, עד היום בו נכנס לפוליטיקה - בינואר 2019. זאת, מעבר לעובדה, שעבד ככתב קבוע ובעל טורים ב"ידיעות אחרונות" בשנים 2012 עד 2017. 
 
לאור האמור לעיל, נערכו 2 פניות (ב-2 נושאים) למשרד התקשורת:
1. ביום 30.11.20 נשלחה השאלה הדחופה הבאה לשר יועז הנדל, לצמרת משרד התקשורת, ללשכה המשפטית של משרד התקשורת, למבקר הפנימי של משרד התקשורת ולדוברות משרד המשפטים:
"הנדון: האם השר יועז הנדל חתם על "הסדר ניגוד עניינים" כשר התקשורת?
שלום רב,
לפני בזבוז 20 ₪ על פניה לפי חוק חופש המידע, כדי לגלות, שהשר יועז הנדל לא חתם עד היום על 'הסדר ניגוד עניינים', נודה לעדכון האם אכן זה המצב.
ואם כן - למה".

בהערת אגב נציין, שכן בוזבזו 20 ש"ח אחרי שליחת המייל הזה (שהיה ברור שלא יתקבל עליו מענה), ונעשתה פנייה לממונה על "חוק חופש המידע במשרד התקשורת, מוניר קזמל, בבקשה לקבל את הסדר ניגוד העניינים של השר יועז הנדל.

למרבה ההפתעה, השר יועז הנדל מיהר להשיב כבר באותו יום (30.11.20) בנושא "ניגודי העניינים" של עצמו, אבל הוא השיב דווקא לאתר "שקוף", ממש כמה שעות אחרי הפנייה אליו מ-Telecom News, ואתר "שקוף" פרסם באתר בהבלטה, את "ההסדר", ש"מכר" לו השר יועז הנדל והנה זה בתצלום שיש בלינק כאן.

לפי המסמך המפוברק הזה, שהשר מסר ל"שקוף", לשר יש רק חבר אחד ואין לו בכלל מכירים ומקורבים. פשוט כולם התאדו ונעלמו. אינם. אגב, את עבודתו הקודמת ב"ידיעות אחרונות" כן מזכיר יועז הנדל, ב"הסדר" ששלח לאתר "שקוף".

אולם, בעיית "ניגודי העניינים" בשאלות שלי אליו ולצמרת המשרד שלא נענו, נפתרה אמש, לאחר קבלת המסמכים הרשמיים, במאמר החשיפה, שפורסם תחת הכותרת: "יועז הנדל הוא לא ביבי: דינה זילבר פטרה את הנדל באופן גורף מ"ניגוד עיניינים".

כלומר: עו"ד דינה זילבר נתנה "פטור" ליועז הנדל מ"הסדר ניגוד עניינים", וכך הוא יכול היה לקבל החלטות לטובת המתחרה של חברת הדואר, "מסר" - שקבוצת "ידיעות אחרונות" (בה עבד יועז הנדל, שנים, והיה קשור אליה כלכלית ואישית במשך שנים רבות בהוצאת ספריו), מחזיקה במניות חברה זו, כבעלים משותף עם "דפוס בארי". 

תלונה כבר הוגשה ליועמ"ש - כאןבני גנץ
 
2. פנייה שנייה מיום 21.12.20 לגבי "תוכנית שיפור השירות" בחברת הדואר, נשלחה כבר לשר התקשורת החדש, בני גנץ, שהוא גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, (בתמונה משמאל):
"הנדון: שאלה דחופה בעניין "תכנית הרפורמה בשירות הציבורי" שחברת הדואר אמורה הייתה להגיש לשר התקשורת.
שלום רב,
1. ביום 20.10.20 (כאן) שר התקשורת הקודם (המפוטר על ידך) יועז הנדל, הוציא מסמך ,שבסעיף 1 בו (מצ"ב גזירה של תצלום של הקטע הזה ממכתבו), הורה לחברת הדואר להגיש לשר התקשורת תוך 40 יום תכנית מפורטת לרפורמה בשירות לציבור.
זה כולל, בין היתר, תכנית מיידית להורדת העומס בסניפים ומתן 'שירותי אשנב' בכלים אחרים, מתקדמים ואוטומטיים.
דרישה מחברת הדואר

2. האם הוגשה תכנית כזו ע"י חברת הדואר לשר התקשורת, ואם לא - למה?
הרי ה-40 יום, שקבע השר הקודם, חלפו ועברו להם ולא דווח, שהוגשה בקשה לדחיית המועד הזה ע"י הנהלת חברת הדואר.

3. בינתיים, פורסם כאן, אך בשבוע שעבר, שמצב השירות לציבור (ע"י חברת הדואר) הוא 'על הפנים' (בלשון המעטה).

4. לאור העובדה, שהציבור לא יכול להמתין לבחירות הבאות, כדי שהשר הבא אולי יטפל בנושא הציבורי המאוד חשוב הזה, מתבקש שר התקשורת, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי - בני גנץ, לקבל החלטה כבר כעת, בנוגע להחלטת השר הקודם, יועז הנדל, בעניין התכנית לשיפור מיידי של רמת השירות לציבור בחברת דואר ישראל.

5. נודה לתגובה דחופה, לנוכח חומרת המצב והנחיצות לפעול מיידית למען הציבור, בתחום שירותי הדואר בישראל".
 
לאחר המשלוח התקבלה תגובה: "תודה רבה על פנייתך לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בנימין גנץ. פנייתך התקבלה בלשכה והועברה ללשכת משרד התקשורת. בברכה, לשכתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בנימין גנץ".
 
למענה הנ"ל נשלחה מיידית (23.12.20) התשובה הבאה ללשכת השר: "תודה על המענה המהיר, אולם, ממתינים לתשובה מהשר, או מראש המטה של השר (אם השר עמוס מסיבות הקשורות במצב), או מראש הלשכה של השר, או מהיועץ המקצועי של השר, או מכל בעל תפקיד אחר בלשכת השר, לא ממשרד התקשורת. זאת, מהסיבה המאוד פשוטה: משרד התקשורת לא עונה וכשהמשרד עונה, אם בכלל - עונה לא לעניין (בלשון המעטה)".
 
לא ברור מה עלה בגורל ההחלטה להטיל על מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, לבחון אפשרויות להרחבת התחרות בתחום החבילות הנכנסות לישראל (הסחר המקוון), אך בכל הקשור להחלטה להטיל על חברת הדואר להציג "תוכנית לשיפור השירות" ובעיקר הקלה על העומס בסניפי הדואר באמצעות שימוש בכלים אוטומטיים ומקוונים, מסתבר, שבחשאי ובחופזה, רגע לפני ששר התקשורת יועז הנדל פוטר, הוא אישר את תוכנית שיפור השירות לאזרח של דואר ישראל, שהגיש לו חזי צאיג (יו"ר חברת הדואר) כשבוע לפני כן. 

לכן, נשלחה ביום 27.12.20 הפנייה הדחופה ביותר הבאה לשר התקשורת בני גנץ ולידיעת צמרת משרד התקשורת וצמרת חברת הדואר בזו הלשון:
"שלום רב,
בריאיון, שמופיע בכתבה בגלובס עם יו"ר חברת הדואר חזי צאיג, מוזכר, שיש תוכנית, תכנית שאושרה בדקה ה-90 ע"י יועז הנדל ולא פורסמה בשום מקום (ולא ברור מהי ואיזה תהליך אישור נעשה כאן).
הייתכן?"

תגובה טרם נתקבלה. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

שיטת החסמב"ה (חבורת סוד מוחלט בהחלט) פועלת כאן, כדי להסתיר את כל ההחלטות, שמתקבלות "מתחת לשולחן" תוך "ניגודי עניינים" של השר, שטיפל בנושאים הללו באופן אישי - יועז הנדל. ניגודי העניינים "זועקים לשמים" וטעונים חקירה.

אגב, על רקע העניין הרב בנדל"ן של חברת הדואר, בראיון הנ"ל בגלובס, יו"ר הדואר חזי צאיג קצת מיתמם כשהוא מתייחס לנדל"ן של החברה ולשיקולי הרוכשים הפוטנציאליים [ציטוט]: "צאיג אומר, שכל מה שנשאר לדואר כיום הוא נדל"ן תפעולי, שמשמש אותה, וכל מה שלא היה תפעולי כבר נמכר או מושכר. המעבר למודיעין, הוא אומר, פינה 80 אלף מ"ר של נכסים. עם זאת, הוא מבהיר, אם יש משקיע, שחושק בדואר בגלל הנדל"ן של החברה, 'אין לו מה לחפש פה, כי לא שם הבוננזה'. זו טמונה מן הסתם במנועי הצמיחה האפשריים של הדואר, שחלק מהם, לפחות, הוצגו בתוכנית לשיפור השירות שאישר הנדל בשבוע שעבר".

לאור העובדה, שיועז הנדל קיבל החלטות חשובות בתחום הדואר, פיטוריו מתפקיד שר התקשורת, אינו מייתר את הצורך בטיפול חקירתי - למה לא נערך לו הסכם ניגודי העניינים בתקופת כהונתו כשר התקשורת, ובמיוחד בכל הקשור לתהליכי ההחלטות סביב ההפרטה של חברת הדואר. 

כ"כ, מאחר שתוכנית שיפור השירות של חברת הדואר, לרבות השימוש בכלים אוטומטיים ומקוונים להקלת העומס בסניפים, היוותה חלק מאישור המלצות "ועדת רוזן", לא יתכן, שהתוכנית ואישורה יוותרו בחשאי.

אי לכך, גם בעניין זה בכוונתנו לפעול לחשיפת "תוכנית שיפור השירות לציבור" עליה חתם יועז הנדל, כנראה ממש דקות לפני שעזב את המשרד.

POST FREE
עדכון 28.12.20: הגיע תגובת הנהלת חברת הדואר לשאלה מ-27.12.20: בהמשך לפנייתך, חברת דואר ישראל הציגה ב-7 בדצמבר תוכנית לשיפור השירות לשר התקשורת היוצא ולמנכ"לית המשרד.
הודעה לתקשורת יצאה בנושא מטעם דובר השר. ראה דוגמא לידיעה שפורסמה: כאן

לאור התגובה הזו שלחתי מיידית לשר התקשורת בני גנץ ולצמרת משרד התקשורת את הפנייה הדחופה הבאה:
"שלום רב לשר התקשורת,
1. על פי התגובה הרשמית של חברת הדואר שיש כאן [מעל], עולה שדובר השר (דובר השר הקודם, יועז הנדל), הפיץ הודעה שהועברה לכלי תקשורת אחד: "כלכליסט"עיתון בבעלות קבוצת "ידיעות אחרונות", אותה קבוצה ממנה בא השר יועז הנדל והוא (הנדל) בעל קשרים אישיים וכלכליים ארוכי שנים עם קבוצה זו, כמתואר בכתבות אודות הקשרים הללו (כאן וכאן), שהוסתרו היטב ע"י השר ודוברו, עד חשיפתם על ידינו.
2. לאור זאת, מן הדין לפטר לאלתר את דובר השר (הקודם), שמשום מה עדיין בתפקידו, מי שנתן ידו לפעולה בלתי חוקית נוספת של השר הקודם, לטובת חבריו ומעסיקיו מהעבר, קבוצת "ידיעות אחרונות".
3. אודה להתייחסות דחופה ביותר, שכן מדובר בהפרת אמונים ברמת חומרה יתרה, מצד דובר השר (הקודם)."

תגובה טרם נתקבלה. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם. 

עדכון 29.12.20: פורסמה כאן הודעת דוברת דואר ישראל (כותרת בלבד): "דואר ישראל משיקה את "דואר בקליק",
שירות מקוון המאפשר העברת מידע מקדים לפני משלוח חבילות לחו"ל מהבית.
השירות מושק על רקע דרישות איגוד הדואר העולמי, רשויות המכס ומינהלי הדואר בעולם למתן מידע מקדים על משלוחים טרם הגעת המשלוח לחו"ל."

עדכון 3.1.20: רשות התחרות פרסמה מסמך ארוך ומפורט (הנמצא כאן) הבוחן (בין היתר) את החלטת אישור המיזוג (החלטה מ-2016) בין "ידיעות אחרונות" ל"בר הפצה" (זרוע ההפצה של שוק העיתונות הכתובה, בשליטת "ידיעות אחרונות"). המסמך החדש הזה לא בחן את ההשפעה של המיזג המאושר הזה על השת"פ בין "בר הפצה" ל"דפוס בארי" שהקים את "חברת מסר", המתחרה העיקרית בחברת הדואר, כמנותח כאן למעלה. 

זה מחזק את הבעיה של השר הקודם יועז הנדל ו"ידיעות אחרונות", כי "בר הפצה" היא שותפה בחברה שהתמודדה על רכישת חברת הדואר והיא חלק מהמתחרה הגדולה היחידה בשוק מול הדואר, בזמן שיועז הנדל עבד ב"ידיעות אחרונות" וקשור עסקית בחוזים (גם היום) עם "ידיעות אחרונות", בגלל ההוצאה ההפצה ומכירת 4 הספרים שהוציא ב"ידיעות אחרונות". ממש באותו זמן הוא פטור מעו"ד דינה זילבר מ"הסדר ניגוד עניינים" של עצמו ומקבל החלטות כלכליות ורגולטוריות מאוד כבדות בענייני הדואר, שחלקן הן לטובת "חברת מסר" (חברת הבת של "בר הפצה" ו"דפוס בארי" במשותף). יותר "ניגוד עניינים" אין מזה. 

עדכון 14.1.21, 17:10: ועדת הריכוזיות ממליצה לאפשר לדוד ומיכל פורר מקבוצת בזק להשתתף במכרז על הפרטת דואר ישראל.

הוועדה לצמצום הריכוזיות המליצה היום לרשות החברות הממשלתיות לא למנוע מניאופרם שבשליטת דוד ומיכל פורר את ההשתתפות במרוץ על רכישת 20% ממניות חברת דואר ישראל.
 
במכרז תתקיים מכירה פרטית של מניות מדינת ישראל בחברת הדואר, כך שלאחר ההפרטה 20% מהון המניות של החברה יוחזק ע"י הזוכה. במסגרת הליך המכירה יוקנו לרוכש זכויות עודפות בחברה לתקופה בת 7 שנים הכוללות: מינוי דירקטורים מעבר לחלק הרוכש, נציגות המשקיע בכל ועדות הדירקטוריון, מינוי יו"ר ועדות כספים ומשאבי אנוש בדירקטוריון וייצוג של 50% בוועדה לאיתור מנכ"ל.

חברת הדואר מחזיקה בנתחי שוק משמעותיים ביותר בכל סוגי שירותי הדואר שאותם היא מעניקה. כך, רב תחום משלוח הדואר היחידני אינו פתוח כיום לתחרות; בתחום הסחר המקוון, מקיימת חברת הדואר למעלה מ-90% מהייבוא לישראל. גם גישתה הבלעדית של חברת הדואר למרכזי חלוקה, שמהווים כרבע מכלל הכתובות בישראל היום ואינם נגישים כיום למתחרים, מעניקה לה מעמד ייחודי.

בבנק הדואר למעלה מחצי מיליון בעלי חשבונות שמשתייכים ברובם לאוכלוסיות מודרות אשראי. שירותי בנק הדואר חיוניים במיוחד עבור אוכלוסיות אלו מפני שמועברות דרכו (עבור רבות מהן) קצבאות הביטוח הלאומי ומפני שבנק הדואר הוא הדרך היחידה שלהן לשלם תשלומים בסיסיים כמו מים וחשמל.

כאמור, צרכני דואר רבים תלויים ביחידות הדואר נוכח מקום מגוריהם, לשם הפעלת עסקיהם או בשל מצבם האישי או הכלכלי, לפיכך שירותי דואר איכותיים, נגישים ויעילים חיוניים ביותר לרווחת הציבור. בשל חשיבותם הרבה, השליטה בתחומים אלו עלולה לאפשר לזוכים בהקצאה להפעיל כוח מיקוח והשפעה רבים מול הממשלה ובפרט מול משרד התקשורת ורשות החברות הממשלתיות עמם נמצאת חברת הדואר בממשקים רגולטוריים תכופים.

לדוד ומיכל פורר פעילות עסקית במגוון תחומים, אך מרביתה אינה בתחומי תשתית חיוניים ועיקר מחזור המכירות הקובע שלהם מיוחס להכנסותיה של בזק. הריכוזיות הכלל-משקית של בזק גבוהה ביותר, ואולם שליטתם של דוד ומיכל פורר בבזק מוגבלת מפני שאפקטיבית הם מחזיקים רק 19% מזכויות ההצבעה בביקום (השולטת בבזק) ואין להם כל זכות וטו או יכולת לחסום החלטה שתתקבל ברוב קולות ע"י השולטים בסרצ'לייט (שמחזיקה כ-60% בביקום).

כ"כ, שיעור החזקות המדינה בחברת הדואר לא יפחת מ-60%. כך, שהזוכה בהקצאה לא ישלוט בחברת הדואר לבדו.
לאור כך, המליצה ועדת הריכוזיות לאפשר את השתתפותה של ניאופרם במכרז למכירת מניות חברת הדואר משיקולי ריכוזיות כלל-משקית.

בראש ועדת הריכוזיות עומדת עו"ד מיכל הלפרין, הממונה על התחרות, וחברים בה פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה וערן יעקב, ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר.
 
עדכון 8.2.21: התלונה כנגד השר לשעבר יועז הנדל בעניין "מרמה והפרת אמונים" (לכאורה) גם בהקשר של הפרטת חברת הדואר, הועברה לטיפול המחלקה למשפט ציבורי-מנהלי בייעוץ וחקיקה בלשכת היועמ"ש (היחידה שעו"ד דינה זילבר עמדה בעבר בראשה). ההחלטה - כאן
 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים