הפיכת חברות הסלולר גולן טלקום וכעת אקספון-We4G לחברות וירטואליות (MVNO) הייתה נמנעת, אם היועמ"ש לא היה גורס תלונותיי בתרגיל, שגם הנציב, השופט בדימוס דוד רוזן, לא יכול היה להתגבר עליו. מאת: אבי וייס
משרד התקשורת באמצעות קמ״ט תקשורת במינהל האזרחי מוסמך כעת להטיל קנסות על חברות תקשורת ביהודה ושומרון המפרות את הוראות רישיונן מבחינת העדר כיסוי סלולרי. מאת: מערכת Telecom News
לדברי משרד התקשורת, לצרכן הישראלי קל יותר היום לעבור בין החברות הסלולריות, המחירים נמוכים במאות אחוזים, מספר החברות גדל, ההכנסה הממוצעת מלקוח ירדה בצורה ניכרת. אולם, האם זו כל האמת? מאת: אבי וייס
לפיגור של 7 שנים (לפחות) בפריסת רשת דור רביעי - LTE בסלולר בישראל יש גם צדדים "חיוביים". מי מרוויח מהעיכובים? מה מרגישים וירגישו משתמשי הסלולר בישראל בגלל העיכוב הבלתי סביר הזה? מאת: אבי וייס
פרשת המרמה הסלולרית "איקיוטק", הגיעה ב-20.2.21 אחרי 6 שנות מאבק יחיד של סיני ליבל נגד פרקליטת מחוז ת"א להחלטה להעמיד לדין את בן אופק מי שהמציא וייצר לכאורה את פרשת איקיוטק. עדכון 8.2.24. מאת: אבי וייס
המטרה: לאפשר שימוש בטוח לילדים ברשתות בכלל ובסלולר בפרט. כ"כ, המשרד לביטחון לאומי - המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 פרסם אזהרה על תכנים פוגעניים כלפי ילדים ובני נוער ב"עמודי בידור". Telecom News
בכוונת משרד התקשורת להקצות תדרי דור 5 בהיקף נרחב גם לשחקנים חדשים, שיאפשרו מודלים עסקיים חדשים, יישומים ושירותים טכנולוגיים חדשניים. מאת: מערכת Telecom News
ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר. מאת: מערכת Telecom News
משרד התקשורת: החל מ-25.4.23 כל שליחת סמס תחייב זיהוי מצולם. החברות העוסקות בהפצת מסרוני סמס תידרשנה לבצע זיהוי אמין בשיטת "הכר את הלקוח" (Know Your Client) לפני רכישת חבילת שיווק בסמס. Telecom News
משרד התקשורת מנסה למצוא בברצלונה תשובה לשאלה חשובה: האם יש או יהיו בקרוב מכשירי סלולר ל- LTE בתדרים המתוכננים למכרז (ב- 1,800 מגהרץ בלבד שהם פרי "המצאת המאה הישראלית הייחודית")? מאת: אבי וייס
הכלל "מה שלא ביבי - לא חוקרים" תקף תמיד. גם אם בני גנץ, בהיותו שר התקשורת, היה מעורב בשערורייה, שכולה נעה סביב שוחד כספי, לכאורה, שניתן לבכירים בעבר ובהווה במשרד התקשורת ובגופים נוספים. מאת אבי וייס
לאחר שבחנו כמה פעמים את שר התקשורת והגיעו למסקנה, שהוא רק בובה על חוט, עסקני "ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" לא היססו להראות לשר מי בעל הבית בשוק התקשורת, וחסמו מספר של משרד התקשורת. מאת: אבי וייס
כהרגלו, בלי לשתף את הציבור או את נציגיו, יוצא משרד התקשורת בשימוע שני בחצי השנה האחרונה בדיוק באותו נושא: בעניין חיובי היתר בחברות הסלולר בעת שמחזיקי המכשירים הניידים נמצאים בחו"ל. מאת: אבי וייס
בלעדי: הידרדרות התפתחות תשתיות הסלולר בישראל (אותה חזינו במדויק בתחילת העשור), ממשיכה ותמשיך בטווח הזמן הנראה לעין, הפעם עקב ה"ישראבלוף" הנקרא "שת"פ אנטנות" פיקטיבי לחלוטין על רשת סלקום. מאת: אבי וייס
המשך החשיפות אודות "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", שנמצאת מעל לשר התקשורת ולמנכ"ל המשרד, שמתעלמים לחלוטין מתלונות המופנות אליהם ונותנים לכאוס להשתולל גם לגבי חילונים גמורים ש"נלכדו" בכאוס. מאת: אבי וייס
משרד התקשורת ממשיך לעבוד בשירות הטייקונים ו"המקורבים לצלחת" ומתכנן להוריד את החובה של איוש מוקדי השירות הטלפוניים של החברות ביום הבחירות לרשויות המקומיות (30.10.18), ללא כל סמכות חוקית. מאת: אבי וייס
ראשי משרד התקשורת לא מסוגלים לנהל את עצמם, או לטפל בחצי מיליון מנויים, שנותקו מרשת הסלולר. לכן, האיום, שמשרד התקשורת יבדוק את המבצע של רמי לוי של סלולר בשקל לחודש, הוא שטות אחת גדולה. מאת: אבי וייס
ההתעלמות מש' התקשורת (וועדות הכלכלה המדע והטכנולוגיה בכנסת) ממצבן של רשתות הסלולר, הוביל ומוביל שוב לתקלות בקנה מידה רחב. מתי המשרד ייגמל מההרגל ומהשיטה של חלוקת "צ'ופרים" לחברות? עדכונים!!! אבי וייס
מנכ"ל משרד התקשורת ממשיך במסלול של קודמו ומתעלם מתלונות צרכנים ומהחלטה חלוטה של בית המשפט ודחה עד 21.3.19 את יישום התיקון לרישיונות חברות הסלולר המחייב אותן בטיפול בכל תקלה טכנית 24X7. מאת: אבי וייס
"הרמת מסך" מעל אחת השיטות לניוד מספרים בין החברות הסלולריות עם אותו סים, בשיטה, שמשרד התקשורת מכנה "ניוד כפוי" (לא ברור מי כופה על מי מה), ואנו קוראים לזה בשם יותר ברור: "פריצת סים". מאת: אבי וייס
זאת, על רקע הכאוס של שירותי המידע והפרימיום ב"קומה הכשרה" של הציבור החרדי. חברת המפ"א של רמי לוי טענה בבית המשפט, שגולן טלקום מגבילה את נפח התקשורת בין השתיים, דבר המקשה על ביצוע השיחות. מאת: אבי וייס
זה כנראה יקרה אחרי שתוחלף ראשות משרד התקשורת, באנשים, שטובת הציבור היא העומדת בראש מעיניהם. מדוע משרד התקשורת ממשיך לשקר ולהטעות את הציבור בעניין האפשרות למעבר בין חברות עם אותו סים? מאת: אבי וייס
ההסבר מאוד פשוט: את משרד התקשורת מעניינים רק הצרכים העסקיים, הכלכליים והאינטרסים הצרים של החברות עצמן, מנהליהן ובעלי המניות שלהן. הציבור בכלל לא נחשב כמי שיש לשמוע את צרכיו ורצונותיו. מאת: אבי וייס
מש' התקשורת שלף לפתע 3 סקרים מקיפים, שהמשרד ערך (באמצעות 2 חברות סקרים) לגבי זמני המענה במוקדי שירות הלקוחות ב-10 חברות תקשורת, בין השנים 2015 עד 2017 (כולל). מי הן החברות הגרועות ביותר? מאת: אבי וייס
אחרי כחצי שנה בתפקיד, איתן כסיף, סמנכ"ל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת "התעורר" (כנראה בעקבות החשיפות שלנו) והטיל קנסות על גולן טלקום וסלקום, בגין אי מילוי אותו סעיף ברישיון שלהן. מאת: אבי וייס
התכנית (או המזימה, תבחרו את המילה הנכונה בעצמכם) של חברות הסלולר ובראשן סלקום להכפיל את זמן המענה במוקדי שירות לקוחות מ-3 דקות ל-6 דקות הצליחה. אמש, הכנסת אישרה התיקונים לחוק הגנת הצרכן. מאת: אבי וייס
על רקע הפיכת משרד התקשורת לסניף של חברות התקשורת (ובמיוחד סלקום), במקום להיות משרד רגולטורי לתושבי מדינת ישראל, סיני ליבל ממלא את תפקידי המשרד ומגיש תביעה ענקית נוספת כנגד הוט מובייל. מאת: אבי וייס
לאחר חשיפת התרגיל של אי חסימת החיוג למספרי הפרימיום היקרים בקידומת 1-900 ב"טופס הנגישות לשירותים", שכל לקוח סלולרי חותם עליו, נחשף עוד ליקוי בטופס הזה בעת שהוא ממולא במחשב בהוט מובייל. מאת: אבי וייס
פרק שני בסדרת חשיפות אודות "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", שנמצאת מעל לשר ולמנכ"ל משרד התקשורת, שמתעלמים מתלונות המופנות אליהם ונותנים לכאוס להשתולל. הפעם "נרים את המסך" מסיפור קפקאי נוסף. מאת: אבי וייס
משרד התקשורת עושה הכל עקום, אבל כרגע "נפתח חלון הזדמנויות" ללכת בנתיב, שכבר יושם בכמה מדינות, למשל בסינגפור, לבניית רשת רחבת סרט (גיגות באוויר), ברשת הנקראת HetNet ("רשת הטרוגנית"). מאת: אבי וייס
חשיפת אחד התרגילים (הפעם של הוט מובייל) להוציא כסף מהלקוחות, מבלי שהם מבינים את התרגיל: אי נעילת החיוג למספרי הפרימיום היקרים (1-900 ו-1-901). משרד התקשורת (כהרגלו) מתעלם מהפרות הרישיון. מאת: אבי וייס
על רקע הפיכת משרד התקשורת לסניף של חברות התקשורת במקום להיות משרד ממשלתי רגולטורי של תושבי מדינת ישראל, האזרח סיני ליבל ממלא את כמעט כל תפקידי המשרד ומגיש תביעה ענקית כנגד גולן טלקום. מאת: אבי וייס
החלפת בעלי התפקידים הבכירים במשרד התקשורת ובקבוצת בזק, בעקבות "תיק 4000", לא שינתה את הבעיה הבסיסית: מש' התקשורת "רוקד לפי החליל" של בזק והשמירה על החוק ותנאי הרישיון, אלו שטויות וזוטות. מאת: אבי וייס
חשיפת המצב החסר כל בסיס חוקי שלפיו "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" נמצאת מעל משרד התקשורת וקובעת גם את צורת ניתוב השיחות בין מספרים סלולריים למספרים קוויים בבזק (שאין בהם שום דבר חשוד). מאת: אבי וייס
המשך חשיפת השערורייה האנטי-צרכנית של "עבודה בשירות בעלי ההון" של צמרת משרד התקשורת, בנושא "זמני המענה במוקדי השירות" של חברות התקשורת בקווי ובסלולר. כיצד המנכ"ל התעלם מתגובות לשימוע (!). מאת: אבי וייס
חשיפה בלעדית לקוראי Telecom News: הצלחנו לפצח את השיטה להוזלת תעריפי הסלולר כשאתם בחו"ל (לקראת עונת החופשות), כפי שהבטיח שר התקשורת קרא. בסוף המאמר יש הנחיות מדויקות כיצד לקבל ההטבה. מאת: אבי וייס
באיחור של 5 שנים, שוק התקשורת מגלה את הצורך ברשתות IoT לצרכים מגוונים (הלהיט - "רכב אוטונומי"). לאחר שחרור תדרים ע"י משרד התקשורת לתחום טכנולוגיות LoRa ו-SigFox, בזק וסלקום החלו לפרוס. מאת: אבי וייס
צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) סומכת על הזיכרון הקצר של הציבור וחוסר הידע של כלי התקשורת ומפיצה הנחיות כביכול חדשות לגבי "מדדי זמני תגובה חברות תקשורת". הנחיות שהן למעשה כניעה מוחלטת. מאת: אבי וייס